OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän se oo ku ojentaa lantiolla, tuohan on melkein soutu. Korkeempi veto voi kans toimia paremmin persauksille, varsinkin jos välitykset on muuten sellaset että mavea rajoittaa torso/selkä.
 
Audilta tulee 2 sähköautoa. GT ja GT RS. GT RS 2.8sec 0-100.

Screenshot 2021-01-19 at 16.01.52.JPG

1-audi-e-tron-gt-rs-proto-drive-hero-front.jpg
 
Jep, ekana syksynä tuli opittua että kesän jäljiltä kun alkaa ekaa kertaa lämmittää niin kannattaa kynttilää pitää yön yli 😅
Tai pari tuntia auton sisätilanlämmitintä
Ulkotuli on myös kätevä. Enemmän lämpöä, kuin kynttilässä. Pari sellaista pesään, niin tehokkaasti kuivaa takka.
 
Ulkotuli on myös kätevä. Enemmän lämpöä, kuin kynttilässä. Pari sellaista pesään, niin tehokkaasti kuivaa takka.
Juu jos nopeesti haluaa.
Nykyään osaa varautua ja riittää kun ison kynttilän laittaa edellispäivänä. Sit vielä ennen h-hetkeä pari maitopurkkia polttaa testiks ja varmistaa että vetää
 
^Aika hulluksi on mennyt maailma, jos asiakkaan pitää vuokramökissä valmistella takkaa käyttöön. (Saatoin myös ymmärtää tapauksen jotenkin väärin.)
 
Toi on kyllä aivan kusinen paikka ainakin omien kokemusten mukaan. Ihan helvetin upea mesta ja puitteet ois johonkin upeaan. Mut asiakaspalvelu ja asioiden toimivuus on kyllä ihan täyttä skeidaa, etenkin kun toi ei nyt mikään edullisin paikka ole.
 
Miten tärkeeks kameran rungossa @Mike laittaisit nykyään nuo megapikselit. Tuossa r6:ssahan on vain 20mp kun siinä ärrässä oli vissiin 30 ja tuossa minkä mulle myit on 36 ja sitten taas r5 on jo 45mp
 
Miten tärkeeks kameran rungossa @Mike laittaisit nykyään nuo megapikselit. Tuossa r6:ssahan on vain 20mp kun siinä ärrässä oli vissiin 30 ja tuossa minkä mulle myit on 36 ja sitten taas r5 on jo 45mp
Omat kokemukset. En ole koskaan nähnyt mitään etua isoista pixelimääristä. Lehtiin kun kuvasin, niin silloinkaan ei tarttenut olla mitään tolkutonta kennoa. Mä kuvaan suurimman osan nettiin ja jos asiakkaille kuvaa, niin niille 300dpi 20 megan kenno riittää vallan hyvin. Plussaa tulee siitä, ettei kovalevyt mene turvoksiin kokoajan. Esim kun kisoja raakana kuvasi, niin se oli 36 megan kennolla vähän ikävää kun kuvia tuli 2000 ja kukaan koskaan ei sitä kennokokoa tartte, koska interpoloinnilla saa isojakin tulosteita ihan asiallisesti. Sit taas kun mennään keskikokoon ja kennokoko kasvaa, niin siellä alkaa merkkaamaan jo enemmän kun kennot on isompia. Ja toki isommassa kuvakoossa on enemmän varaa kroppaa tulostukseen menevää 300dpi kuvaa, mutta nettiin nyt ei usein tartte 1500px isompaa kuvaa.
 
Omat kokemukset. En ole koskaan nähnyt mitään etua isoista pixelimääristä. Lehtiin kun kuvasin, niin silloinkaan ei tarttenut olla mitään tolkutonta kennoa. Mä kuvaan suurimman osan nettiin ja jos asiakkaille kuvaa, niin niille 300dpi 20 megan kenno riittää vallan hyvin. Plussaa tulee siitä, ettei kovalevyt mene turvoksiin kokoajan. Esim kun kisoja raakana kuvasi, niin se oli 36 megan kennolla vähän ikävää kun kuvia tuli 2000 ja kukaan koskaan ei sitä kennokokoa tartte, koska interpoloinnilla saa isojakin tulosteita ihan asiallisesti. Sit taas kun mennään keskikokoon ja kennokoko kasvaa, niin siellä alkaa merkkaamaan jo enemmän kun kennot on isompia. Ja toki isommassa kuvakoossa on enemmän varaa kroppaa tulostukseen menevää 300dpi kuvaa, mutta nettiin nyt ei usein tartte 1500px isompaa kuvaa.
Joo juuri tähän törmäsin tuossa kuvatessa, kun siirtelin noita 36mp raaka filuja koneelle ja ihmettelin kun kovalevy tuuttaa varattua.

Mikäs mielipide tuosta eos r6:sta ollut? Kyllä on kömpelö tuo d800 😅 pakko palata asap pelittömään kun siihen kerkesi tottumaan
 
Joo juuri tähän törmäsin tuossa kuvatessa, kun siirtelin noita 36mp raaka filuja koneelle ja ihmettelin kun kovalevy tuuttaa varattua.

Mikäs mielipide tuosta eos r6:sta ollut? Kyllä on kömpelö tuo d800 😅 pakko palata asap pelittömään kun siihen kerkesi tottumaan
D800 on helvetisti parempi mitä Canon R. Aivan eri kamera. R on aivan lelu, kutonen on sentään vähän paksumpi. Ja D800 kuvaa parempaa kuvaakin.
 
Joo juuri tähän törmäsin tuossa kuvatessa, kun siirtelin noita 36mp raaka filuja koneelle ja ihmettelin kun kovalevy tuuttaa varattua.

Mikäs mielipide tuosta eos r6:sta ollut? Kyllä on kömpelö tuo d800 😅 pakko palata asap pelittömään kun siihen kerkesi tottumaan

Kamerabisnes on sellasta, että jos alat mielipiteitä kyselemään tai vertailuja katsomaan niin saat tehdä sitä maailman tappiin saakka, etkä koskaan löydä sopivaa. Sitä pixel peeping:iä voi harrastaa loputtomiin, yhdessä on terävämpi kuva, yhdessä vähemmän iso-kohinaa ja kolmannessa vähän parempi dynamic range. Se on ihan loputon suo ja mielipiteitä on enemmän kuin persereikiä. Täydellistä kameraa ei ole olemassakaan. On valittava se, joka on ominaisuuksiltaa itselle paras, "omaan käteen sopiva".

Mene kauppaan ja ota se kamera, joka on mukava ottaa mukaan lähteä kuvaamaan. Äläkä i-k-i-n-ä sen jälkeen sorru katsomaan yhtäkään kameravertailua, vaan nauti omasta kamerastasi. Youtubettajat saa katsoja niillä raflaavilla "Don´t buy this camera", "Why I changed to Canon/Nikon/Sony/... camera" -videoilla.
 
Kameraspekseilla saa itsena ajettua hulluksi. Mikaan ei ole tarpeeksi hyva. Sitten satut katsomaan vahingossa luurilla otettuja kuvia ja tajuat etta itse olet ylioimaisesti heikoin lenkki yhtalossa


Mun mielesta kannattaa ostaa kamera joka tuntuu kateen mukavalta ja sitten ymmartaa se kameran toiminnot paremmin ja kehittaa omia taitoja. Ja tata en sano sen takia etta vaittaisin itse olevani hyva kuvaaja - olen varsin huono kuvaaja vaikka mulla on aika hyvia kameroita. Tosi tekniikka auttaa mutta vahemman mita ihmiset kuvittelee.
 
Back
Ylös Bottom