Deleted member 20129
Virhe tehdään siinä, että ei ns. kovalla kädellä lähestulkoon pakoteta sitä natiivia kieltä oppimaan. Tällöin ne pitseriassa työskentelevät ovat vain ns. omiensa kanssa tekemississä kun eivät pärjää natiivien kanssa.Ite näkisin ton kieliasian myönteisenä,kaikki otetaan mukaan ja opetetaan yhteiset asiat.Osa ulkomailla olevista ongelmista johtuu ylimielisestä suhtautumisesta maahanmuuttajiin,seurauksena on sukupolvi joka ei osaa mitään eikä pääse tietenkään minnekkään muualle töihin kuin sukulaisen pitseriaan.Lopputulos on että kaikki asuvat samassa slummissa köyhyyden keskellä täynnä vihaa.
Miks pitäs toistaa muiden tekemät virheet?
Vai onko mukavaa astua taksiin, kun kuski sanoo: "ei ma ummarra - sata juuro kiito". (tiedän, ilkeä reunaesimerkkiä)
Mun on vaikea sitä tajuta. Mutta, kuten joku jo tossa kommentoikin niin "idiootti" kun olen niin enhän mä sitä tajuukaan.
Itse jo pelkästään lomaillessa yritän opetella tärkeimmät sanat ulkomailla. Tähän mennessä ei ole ollut kuin positiivista vastaanottoa, niin euroopassa kuin ameriikassakin mitä nyt sitten sönköttänyt sitä espanjaa, latviaa, liettuaa, viroa, saksaa, englantia....