OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vanhoja kun muistelee niin aikanaan oli Filmtown tai Makuuni Tampereella hauska kun menin leffaa vuokraamaan. Sanoivat että mulla on palauttamaton leffa. Sanoin että ei ole, niin ne kysyi että onko mun syntymäpäivä 28.11, sanoin että joo. Selvisi sitten että alueella asui saman niminen kaveri joka oli syntynyt 28.11.1975 kun mä olin 28.11.1974.
Nyt selvisi syy sun nimenvaihtoon Mikeksi
 
En ota kantaa siihen, millä kielellä pitää mitäkin lappusia lähettää, mutta lapset, mistä kulttuurista tahansa, oppii kielen todella nopeasti. Osa oppii jo päiväkodissa ja osa koulussa. Eilen minua palveli oikein iloinen ja palvelunhaluinen neitokainen, aasiasta päin, mitä puhtaimmalla suomella. Ne, jotka jäävät neljän seinän sisälle, eivät opi. Jotkut suomalaiset äänteet ovat hyvin hankalia aikuisille oppia, riippuen omasta äidinkielestä. Näitä ovat mm. kaikki diftongit, kaksoiskonsonantit ja suomalainen y. Suomalaiselle on taas vaikea oppia esim. kaikki venäjän ässät, eikä esim. tanskan ja hollannin "omituiset" äänteet nekään helppoja ole tai edes ranska ylipäätään. En ole koskaan ymmärtänyt, miten natiivit saa selvää joidenkin suomalaisten, ihan huippuviroissakin olevien tai huippu-urheilijoiden tankeroenglannista - kaiketi kuitenkin saavat.

Kaikkein laiskimpia oppimaan suomea ovat äidinkielenään englantia puhuvat. Tämä tosin johtuu pitkälle siitä, ettei tarvitse, kun suomalaiset pyrkivät aina puhumaan heille englantia.
 
Pistäppä Vertille toi haaste tai vielä parempi jos käyt kuvaamassa sen. Vedän itse ton myöhemmin satkulla 🙈, huvikseen.

Voisihan @Mywor tehdä ton 200kg?
Vertti varmaan tekee lähemmäs 200kg ton. Mä varmaan max 170 jos alkais tosissaan vetään.
 
Tietäisit vastauksen ensimmäiseen kysymykseesi, jos yhtään aiheeseen perehtyisit etkä öyhöttäisi täällä vastaavasti kuin kuten porukka iltalehden kommentiosiossa kun tuota aihetta sivutaan.

Paljon tuolla mennyt vituilleen, mutta vaikea enää mitään sössiä kun enää ei edes mitään rakenneta. Suurin osa viivästyksistä johtui Suomen helvetin tarkasta lupapolitiikasta, johon eivät ranskalaiset varautuneet. Lisäksi kun rakennetaan ensimmäistä uuden tyyppistä reaktoria kuten tuo Olkiluoto 3 tai EPR (tai oikeastaan mitä tahansa yhtä monimutkaista) niin yllättäviä ongelmia löytynee aina. Esimerkiksi tuo hanhikiven reaktorityyppi taas on jo "massatuotannossa" oleva venäläinen VVER-reaktori ja esimerkiksi venäläisten 80-luvulla rakentamat Olkiluoto 1/2 valmistuivatkin 4 vuodessa johtuen paljolti siitä, että niiden rakentamisesta oli jo runsaasti kokemusta.
Olkiluodossa ei ole venäläisiä reaktoreita, ne on ruotsalaisia.

Taidat sekoittaa loviisaan......
 
Ootko Mike harkinnut että laittaisit sen youtube chatin pelkästään jäsenille? Tuli vaan mieleen.. itse maksan pelkästään siitä podcastista sen 4,99 kuussa (vaik ei tarvitsis mutta pitää tukea tottakai) , niin voisin kuvitella että jonnetkin saattais maksaa 5e vaan sen takia että pääsis kirjottamaan sulle tyhmiä kommentteja... tavallaan kääntäisit niiden pakkomielteen omaksi taloudelliseksi hyödyksi.. tai jotain.
 
Ootko Mike harkinnut että laittaisit sen youtube chatin pelkästään jäsenille? Tuli vaan mieleen.. itse maksan pelkästään siitä podcastista sen 4,99 kuussa (vaik ei tarvitsis mutta pitää tukea tottakai) , niin voisin kuvitella että jonnetkin saattais maksaa 5e vaan sen takia että pääsis kirjottamaan sulle tyhmiä kommentteja... tavallaan kääntäisit niiden pakkomielteen omaksi taloudelliseksi hyödyksi.. tai jotain.
Ei kannata, siihen loppuu keskustelu siellä striimeissä sitten. Ei riitä jäseniä keskustelemaan. Sitten kun niitä alkaa olemaan 500 (niin varmaan, ei ikinä) on perustetta laittaa member-chat.
 
Back
Ylös Bottom