OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jopo pöllitään. Knoppitietona, joka ikinen fillari minkä olen omistanut, on nusastu.

Tää on kyllä pk-seudulla kusista. Joutuu ihan tosissaan panostamaan siihen pyörän suojaamiseen, jos haluaa, että se säilyy yli puol vuotta tai edes yhden ajokauden. Sit taas alkaa tulla omat periaatteet vastaan, kun fillarin pitäis olla nimenomaan helppo ja vaivaton kulkupeli.
 
Ihan mielenkiinnosta, missä kaupungisssa asut? Olen itse asunut viimeisen viiden vuoden aikana kolmessa eri kerrostalossa ja yhdelläkään pihan parkkipaikalla ei ole sähköauton latauspistettä. Sähkötolppia kyllä löytyy, mutta ajastettavissa vain max 2h käyttöön, eli ei oikein sovellu sähköauton lataukseen.
Ihan vaan näin huomautuksena, että lähes jokaisen kellolla toimivan sähkötolpan saa päälle vaikka koko päiväksi jos niin haluaa. Eikä sitä kelloa tarvi edes rikkoa, osaa vaan käyttää sitä oikein. Muuten en ota kantaa missä saa ladata, meillä duunissa lisätään latauspaikkoja sitä mukaa kun ladattavat autot lisääntyy. Itse ajan hybridillä jo toista vuotta.
 
Tää on kyllä pk-seudulla kusista. Joutuu ihan tosissaan panostamaan siihen pyörän suojaamiseen, jos haluaa, että se säilyy yli puol vuotta tai edes yhden ajokauden. Sit taas alkaa tulla omat periaatteet vastaan, kun fillarin pitäis olla nimenomaan helppo ja vaivaton kulkupeli.
Tuota tapahtuu kaikissa kaupungeissa nykypäivänä
 
Ihan vaan näin huomautuksena, että lähes jokaisen kellolla toimivan sähkötolpan saa päälle vaikka koko päiväksi jos niin haluaa. Eikä sitä kelloa tarvi edes rikkoa, osaa vaan käyttää sitä oikein. Muuten en ota kantaa missä saa ladata, meillä duunissa lisätään latauspaikkoja sitä mukaa kun ladattavat autot lisääntyy. Itse ajan hybridillä jo toista vuotta.
Ihan vaan huomautuksena tuollaista ei saa tehdä ilman taloyhtiön lupaa. Lisäksi sähköajoneuvon liitäntäpiste pitää erikseen suojata vikavirtasuojalla ja käsittääkseni muitakin suosituksia on perinteisen tolpan vs sähköauton lataustolpan suhteen, mitä nyt äkkiä googlasin.
 
Tuota tapahtuu kaikissa kaupungeissa nykypäivänä

Helsinki seutuineen on ihan omaa luokkaansa. Muissa suurimmissa kaupungeissa toki vähän sama meno.

pyora.PNG
 
Ei pysty, kun tuo ei ole EU:n mikään laki, vaan Canonin oma pikku pränkki käyttäjille. Tuo laki on purettu vuoden 2019 alussa. Canon pystyisi helposti korjaamaan tuon tilanteen firmispäivityksellä, mutta niillä on muitakin kivoja pikku prankeja käyttäjille noissa kameroissa. R5 ilmoitti ylikuumenemisesta juurikin tasan puolen tunnin kuvaamisen jälkeen, vaikka kameraa on netissä jäähdytetty vesijäähdyttimillä tai kuvattu pakkasessa. Tätä on kuitenkin ilmeisesti korjattu myöhemmillä firmispäivityksillä. 8k video oli rajoitettu 15 minuutin pätkään ja sen jälkeen seuraavaan 4 minuutin pätkään. Parasta oli se, että R5:n akkuluukussa on pieni klipsi, kun luukun avaa niin se kirjoittaa muistiin, että luukku avataan. Vaikka akun poisti ja laittoi takaisin, silti 4 minuutin rajoitus pysyi. Mutta kun tuon luukun klipsin otti pois ja pudotti patterin 15 min. kuvaamisen jälkeen ja laittoi takaisin niin pystyi jatkamaan suoraan uudelleen 15 minuutin pätkän.

Ja tuo laki oli peruja siltä ajalta, kun videokamerat oli oikeasti videokameroita, eikä digitaalikameroilla pystynyt kuvaamaan videota. Silloin videokameran pystyi liittämään televisioon ja käyttämään videotallentimena, joten niille myös asetettiin videotallentimia koskeva vero.


Juuri näin. Niissä kameroissa joissa tuo rajoitus on joutuu käyttämään ulkoista tallenninta jos haluaa pidempää videota nauhoittaa.

Onneksi Sony poisti uusista kameroista tuon 30min rajan ja ainakin osaan vanhemmista kameroista joissa oli tuo raja tuli uusi päivitys jolla se poistui.
 
Ihan vaan näin huomautuksena, että lähes jokaisen kellolla toimivan sähkötolpan saa päälle vaikka koko päiväksi jos niin haluaa. Eikä sitä kelloa tarvi edes rikkoa, osaa vaan käyttää sitä oikein. Muuten en ota kantaa missä saa ladata, meillä duunissa lisätään latauspaikkoja sitä mukaa kun ladattavat autot lisääntyy. Itse ajan hybridillä jo toista vuotta.
mistä näitä sähköautoilun kannattajia sikiää? uskomatonta.. Hybridi on järjettömin keksintö, raahata nyt mukana ylimääräistä painavaa tekniikkaa, jossa ei ole mitään mitä polttomoottori ei tekisi.

jos lämmitystolppaa peukaloi niin vuokralainen voidaan häätää varoitusten jälkeen. jos on osakkeen omistaja niin taloyhtiö voi ryhtyä vaikka poliisitoimiin.

ite oon rakennusalan yrittäjä ja sähköauto on syy irtisanomiselle, koska aina pitää päästä töihin, myös kovilla pakkaskeleillä. enkä tietenkään laita työpaikalle mitään latauspistokkeita. jos ay-liike käy hyppimään silmille että pitäisi, niin käyn polttamassa ko. toimiston ja oikeudessa katotaan kuka on kuka.

enkä yhteenkään rakentamaani kiinteistöön laita latauspaikkaa, enkä myy sellaisille ihmisille joilla on sähköauto.

periksi en anna tälle järjettömyydelle, mieelummin vaikka kuolen. (Helppohan se on täältä nimimerkin takaa huudella)
 
Ihan vaan huomautuksena tuollaista ei saa tehdä ilman taloyhtiön lupaa. Lisäksi sähköajoneuvon liitäntäpiste pitää erikseen suojata vikavirtasuojalla ja käsittääkseni muitakin suosituksia on perinteisen tolpan vs sähköauton lataustolpan suhteen, mitä nyt äkkiä googlasin.
Mä otin vaan kantaa siihen et saako kellon toimimaan pidemmän aikaa kuin pari tuntia. En siihen saako sellaista tehdä. Esim, meidän taloyhtiössä ei saa edes ladata sähköautoja ollenkaan eikä tällä hetkellä ole tulossa tolppia missä se olisi mahdollista. Olen sähköallalla duunissa niin tiedän mitä se lataustolppa vaatii.
 
mistä näitä sähköautoilun kannattajia sikiää? uskomatonta.. Hybridi on järjettömin keksintö, raahata nyt mukana ylimääräistä painavaa tekniikkaa, jossa ei ole mitään mitä polttomoottori ei tekisi.

jos lämmitystolppaa peukaloi niin vuokralainen voidaan häätää varoitusten jälkeen. jos on osakkeen omistaja niin taloyhtiö voi ryhtyä vaikka poliisitoimiin.

ite oon rakennusalan yrittäjä ja sähköauto on syy irtisanomiselle, koska aina pitää päästä töihin, myös kovilla pakkaskeleillä. enkä tietenkään laita työpaikalle mitään latauspistokkeita. jos ay-liike käy hyppimään silmille että pitäisi, niin käyn polttamassa ko. toimiston ja oikeudessa katotaan kuka on kuka.

enkä yhteenkään rakentamaani kiinteistöön laita latauspaikkaa, enkä myy sellaisille ihmisille joilla on sähköauto.

periksi en anna tälle järjettömyydelle, mieelummin vaikka kuolen. (Helppohan se on täältä nimimerkin takaa huudella)
Et ilmeisesti ole koskaan ajanu metriäkään hybridillä? Jo tuo sun viestis kertoo ettet ymmärrä koko tekniikasta hölkäsen pöläystä. Mä säästän bensoissa vuodessa useamman sataeuroa nyt kun ajan hybridillä versus mitä aiemmin ajoin normi bensa-autolla. Ja sanoinko jossain kohti että tolpan kelloa kannattaa säätää jos sulla on vaarana saada siitä varoitus? otin vain kantaa ainoastaan siihen et sen kellon saa päälle vaikka koko päiväksi jos osaa laittaa. Luetun ymmärtäminen ei olis sullekkaan pahasta :pano:
 
Et ilmeisesti ole koskaan ajanu metriäkään hybridillä? Jo tuo sun viestis kertoo ettet ymmärrä koko tekniikasta hölkäsen pöläystä. Mä säästän bensoissa vuodessa useamman sataeuroa nyt kun ajan hybridillä versus mitä aiemmin ajoin normi bensa-autolla. Ja sanoinko jossain kohti että tolpan kelloa kannattaa säätää jos sulla on vaarana saada siitä varoitus? otin vain kantaa ainoastaan siihen et sen kellon saa päälle vaikka koko päiväksi jos osaa laittaa. Luetun ymmärtäminen ei olis sullekkaan pahasta :pano:
oon ajanu hybrideillä paljonkin, mikään ei ole vakuuttanut millään tasolla.

nuo säästöpuheet on niin itsekästä kuin voi. "minä minä minä, eikä kukaan muu"
 
oon ajanu hybrideillä paljonkin, mikään ei ole vakuuttanut millään tasolla.

nuo säästöpuheet on niin itsekästä kuin voi. "minä minä minä, eikä kukaan muu"
Kaikenlaisia pässejä täällä näköjään pyöriikin. Kerros nyt kun kerran olet alottanu millä tavalla tuo on itsekästä jos totean että bybridillä säästän bensassa vuositasolla rahaa? Olisko mun sit pitäny todeta että bensassa ei tule mitään säästöä versus normi bensa-auto kun sitä säästöä kuitenkin tulee. Ja mulle henkilökohtaisesti ihan helvetin sama millä kukanenki ajaa vaikka kulkisit potkulaudalla ei mitään merkitystä, totesin vaan että itse tykkään ajaa hybridillä koska se on mulle tällä hetkellä edullisempaa. Koko keskustelu lähti siitä kun otin kantaa sähkötolpan kellon säätöön et sen saa päälle vaikka koko päiväksi jos osaa laittaa, en ottanu kantaa siihen et voiko ja kannattaako niin tehdä.
 
Onko siitä loppupeleissä hyötyä, että bensakuluissa säästää (lähinnä kaupunkiajossa), kun hybridit on usein hankintahinnaltaan kalliimpia?
Asia jota kannattee punnita siinä vaiheessa kun autoa hankkimassa pelkästään säästösyystä. Itse ajoin ennen tuota autoa saman hintaluokan autolla joten jos siihen vertaa niin tuleehan siinä säästöä. En tosin edes alunperin hommannu tuota pelkän säästämisen takia se tuli vaan mukavana lisänä siihen. Ajaisin nykyisellä autolla vaikka en säästäis penninjeniä vuodessa bensoissa. Riippuu varmaan aika pitkälle minkälaista ajo on et onko järkeä edes ostaa mitään hybridiä, jos ajat suurimmaksi osaksi motaria niin ei siinä juuri mitään säästöä tule.
 
oon ajanu hybrideillä paljonkin, mikään ei ole vakuuttanut millään tasolla.

nuo säästöpuheet on niin itsekästä kuin voi. "minä minä minä, eikä kukaan muu"

Puhut järjettömyydestä, mutta tuo aikaisempi oma viestisi oli ihan puhdasta ideologista vuodatusta ilman mitään järkeä. Jos ei halua jaa sähköautolla (kuten esimerkiksi itse) niin sitten ei aja, eikä sitä kuuluisi valtion tai muunkaan taholta pakottaa. Se, että väittää ettei kukaan koskaan tai missään hyödy sähköautosta tai etteikö yksikään malli tai merkki voi olla hyvä, on aivan yhtä paskaa kuin vastapuolen väitteet siitä että se sopisi kaikille.

Käytän nyt edelleen empiiristä esimerkkiä vanhemmistani; Keskimääräiset ajomatkat 10-50km ja satunnaisesti pidempiä max 500km reissuja korkeintaan jonnekkin oulun korkeudelle. Lataus on ilmaista työpäivän aikana tai muutamissa suuremmissa kaupoissa ja jos jostain syystä eivät töissä/kaupassa viikon aikana käy (mutta ajavat niin paljon, että ladata tarvisi) niin laitetaan yön yli pistorasiaan kotona. Säästöt polttoaineessa merkittäviä koska ajoa tulee suht paljon ja myös säästöt huolloissa (Verraten saman hintaluokan bensa-autoon) todella suuret. Tehoa löytyy selvästi enemmän kuin saman hintaluokan bensa-autoissa ja muutkin ominaisuudet vähintään samalla tasolla, tosin omasta mielestäni ulkonäkö pieni miinus.

Kerrotko nyt vielä, miksi esimerkiksi ihmisille kuvaillussa tilanteessa olisi täysin järjetöntä omistaa sähköauto (tai hybridi)?
 
Paljon oon parjannut mavea suorassa bodaustreenissä ja samaa mieltä edelleen. Mutta itsellä se on nyt pakko ottaa valikoimaan, mun kyykyt on niin etureisipainotteisia enkä saa niissä takaosastoon semmoista painetta aikaan. Mavessa taas saan kohdistettua tosi hyvin rasitusta selän lisäksi pakaraan ja takareiteen. Oon tässä sumolla selkäpäivänä vetänyt ja tänään kapeella ja menee tosi hyvin tonne ongelmapuolelle.
 
Back
Ylös Bottom