Ei niissä nää kun muutoksen.Ootko ikinä tai otteko käynyt kehonkoostumusmittauksissa?
Näitä lihas/viskeraalirasva jne. Sähköinen juttu.
Voiko luottaa yhtään, jos oot ni mitä tuli?
Mulla melkein alimäärä lihaksia sen mukaan no ehkä mul on
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei niissä nää kun muutoksen.Ootko ikinä tai otteko käynyt kehonkoostumusmittauksissa?
Näitä lihas/viskeraalirasva jne. Sähköinen juttu.
Voiko luottaa yhtään, jos oot ni mitä tuli?
Mulla melkein alimäärä lihaksia sen mukaan no ehkä mul on
Pakko lainata muutaman päivän vanhaa viestiä, mutta sulla ei ole kyllä mitään hajua mistä puhut. Oletko koskaan ajanut talvella mutkaan nelivedolla? :D Tai ylipäätään ajanut koskaan nelivedolla. Lisäksi tuo on täyttä paskapuhetta että uudet älykkäät nelivedot, esim. haldex, eivät muka olisi nelivetoja kuin harvoin.Siinä nelivedossa ei ole kiihdytyksen lisäksi yhtään enemmän pitoja ja piste.
Eiköhän 4 pyörällä varustetussa autossa ole sama pito, oli se sitten 4- tai 2-veto? Olettaen, että rengastus ja massa on sama.Pakko lainata muutaman päivän vanhaa viestiä, mutta sulla ei ole kyllä mitään hajua mistä puhut. Oletko koskaan ajanut talvella mutkaan nelivedolla? :D Tai ylipäätään ajanut koskaan nelivedolla. Lisäksi tuo on täyttä paskapuhetta että uudet älykkäät nelivedot, esim. haldex, eivät muka olisi nelivetoja kuin harvoin.
Semmoinen 1500 euroa laskutettu tässä parin viikon aikana kuvauksista. Kuvankäsittely pelkästään 450 euroa. Eli mä siis photoshoppaan myös rahaa vastaan.Onko @Mike vielä näkyny kuvienkäsittely- tai kuvauskeikoissa kun on ilmeisesti jonkinverran nostettu vaihdetta niiden markkinoinnissa?
Twitch lähetys oli tänään, mutta ei siellä enää usein tule olettua. Meinasin kanavan poistaakin, modetkin otin kaikilta pois. Pitää laittaa sulle takas.Hienoa nähdä näitä "behind the scenes" kuvia myös missä näkee itse todellisen kuvaustilanteen.
Onko Twitch jäänyt vähemmälle? Ei sillä että itse siellä olisin kerennyt olemaan edes, viimeset 2kk+ kaikki vapaa aika mennyt remonttiin. Harvemmin vaan tullut huomattua Twitch pop uppia selatessa.
Semmoinen 1500 euroa laskutettu tässä parin viikon aikana kuvauksista. Kuvankäsittely pelkästään 450 euroa. Eli mä siis photoshoppaan myös rahaa vastaan.
No nyt kyllä kysyn sinulta, että miten neliveto fysiikan lakeja muuttaa? Niin, olin väärässä siinä, että Miken autossa olisi torsen-neliveto. Audin huippumalleissakin neliveto perustuu näemmä sähköiseen monilevyohjaukseen, joka on se Haldex. Haldex-neliveto juurikin on erittäin älykäs neliveto ja silloin kun nelivetoa ei tarvita, sitä ei ole. Normiajossa tuskin kytkeytyy kertaakaan kesässä "oikeaksi nelivedoksi" ja aika harvoin talvellakaan. Juurikin se parjaamani x-drive, on itseasiassa samanlainen märkäkytkimellä toteutettu nelari, kuin tuo Haldex. Ihan tarkasti noista tuskin monikaan tietää. Oma menossa taas maanantaina huoltoon ja alta satku ajettu kiesi. Ei hirveästi hurraahuutoja herätä. Itse en ole "maailman älykkäimmästä" nelivedosta vielä hyötyjä saanut, mutta päänvaivaa sitäkin enemmän Enkä jaksa nyt mitään lainailla, mutta joku nimimerkki valitti, että jossain aikaisemmissa viesteissäni oli joka lauseessa asiavirheitä, niin mielelläni näkisin ne oikaistavan.Pakko lainata muutaman päivän vanhaa viestiä, mutta sulla ei ole kyllä mitään hajua mistä puhut. Oletko koskaan ajanut talvella mutkaan nelivedolla? :D Tai ylipäätään ajanut koskaan nelivedolla. Lisäksi tuo on täyttä paskapuhetta että uudet älykkäät nelivedot, esim. haldex, eivät muka olisi nelivetoja kuin harvoin.
Olen vahvasti erimieltä tosta ohjattavuudesta. Minä siis vaihdoin auton samanlaiseen nelivetoon. Aikaisempi oli takaveto ja kyllä mielestäni ohjattavuus ja myös kaasulla ohjattavuus oli huomattavasti parempia takavedolla. Kyllä se etupyörien "sutiminen" vaan vie myös sen sivuttaispidon. Nykyaikainen neliveto muistuttaakin aikalailla etuvetoista ajettavuudeltaan. Tietysti jos kunnolla ruvetaan painamaan, niin menee kai nekin nätissä luistossa, mutta vauhtia alkaa olla myös aikalailla... EiEiköhän 4 pyörällä varustetussa autossa ole sama pito, oli se sitten 4- tai 2-veto? Olettaen, että rengastus ja massa on sama.
Ajettavuus on tietenkin aivan eri ja ohjattavuus 4-vedolla parempi, koska voit ohjata myös kaasulla molempiin suuntiin.
Molemmat pysähtyvät yhtä hyvin/huonosti
No näinhän se eittämättä on. Torsen neliveto vielä on varmasti ennakoitavampi kuin nuo "oppivat nelivedot", jotka ei montaa vetoa ilman taukoa kärsi... Kysyy vaan vähän kuuppaa myös antaa siinä tilanteessa happea, kun muut painaa jarrua. Takavetoisella tämä kaikki tapahtuu niin paljon aiemmin ja pienemmillä nopeuksilla, että ehkä niillä jatkossa itse. Se vielä kyllä on kyllä tuohon nelivedon huonouteen pakko tuoda esille, että normaalisti todella tunnokas ja terhakka ohjaus muuttuu puuroiseksi ja tunnottomaksi, kuin etuvetoiseksi. Samalla kääntösäde kasvaa huomattavasti, kun vetarit on myös edessä.Vielä nelikoista...
Mikään ei ole niin mahtavaa, kuin hyvä neliveto ja teho. (Itsellä kokemusta torsen ja V6 ja V8 moottorit)
Auto menee juuri sinne minne haluat. Täysin kaasupolkimella ohjattavissa. Vähemmän kaasua, niin etupää vetää enemmän ja enemmän kaasua, niin takapää vetää enemmän. Jos siis alkaa puskemaan, niin lisää kaasua ja perä tulee sivulle ja puskeminen loppuu.
paskalla lumimyrskykelillä on hienoa vetää vasemmalta ohi muista lintassa ☺
Aivan loistava teksti. Onneksi toimitajat(yleensä) osaavat kirjoittaa asiat niin, että sen normi-ihminenkin ymmärtää. Tätä siis ajoin takaa, ehkä vähän tahallaankin provosoiden, mutta eiköhän tuosta jokainen osaa miettiä onko se nelari omalla kohdalla tarpeellinen vai ei.Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Siinä tm näkökulmaa neliveto keskusteluun.