OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

En tiedä millä nelarilla olet ajanut, mutta ei päde kyllä Audiin. Lähtee luistaan heti kun kaasua laittaa.
Niin, vertasin nelivetoa takavetoon, eikä varmasti lähde audikaan luistoon samalla tavalla. Nelivetohan on varsin neutraali, toisin kuin jo harvinaistuvat takavedot, jotka on todella agressiivisen yliohjaavia. Eikös sulla ole 316 ollut itselläs, niin tiedät kyllä:giggle:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, vertasin nelivetoa takavetoon, eikä varmasti lähde audikaan luistoon samalla tavalla. Nelivetohan on varsin neutraali, toisin kuin jo harvinaistuvat takavedot, jotka on todella agressiivisen yliohjaavia. Eikös sulla ole 316 ollut itselläs, niin tiedät kyllä:giggle:
Katsos kun nelarilla ei heitä vaan perä, vaan koko auto lähtee luisuun, aivan saatanasti siistimpi talvella. Et ole tainnut koskaan ajaa tehokkaalla nelarilla talvella selkeesti.
 
Katsos kun nelarilla ei heitä vaan perä, vaan koko auto lähtee luisuun, aivan saatanasti siistimpi talvella. Et ole tainnut koskaan ajaa tehokkaalla nelarilla talvella selkeesti.
Katsos kun nelarilla ei heitä vaan perä, vaan koko auto lähtee luisuun, aivan saatanasti siistimpi talvella. Et ole tainnut koskaan ajaa tehokkaalla nelarilla talvella selkeesti.
No tosta olen kyllä erimieltä, että olisi hyvä juttu kun koko auto lähtee luisuun. Esim. rallissa ajetaan välillä todella kapeilla tieosuuksilla ja se on kyllä millin tarkkaa puuhaa. Taitavien kuskien käsissä tommonen nelari menee eleettömästi ja neutraalisti vs. esim. takavetoinen F-ryhmäläinen, joka kyllä luistelee sivuttain enemmän kuin nelari, mutta silti aina eturenkaiden osoittamaan suuntaan.

Olen kyllä ajanut ihan oikeitakin nelivetoja(vanhaa Subarua, jossa jatkuva neliveto) VAG- konsernin vehkeitä, niin haldex, kuin torsen(joka sulla on)- nelivedoilla varustettuina. Nyt on alla Xdrive joka on bmw:n märkäkytkimellä toteutettu versio. Tehoja siinä on about sen, mitä sulla on audissa. Ei ehkä yhtä räyhäkkäässä muodossa, kun on diesel ja muutenkin liian iso kohlo ollakseen urheilullinen. Perheellisen kompromisseja... Ja edelleen neliveto sucks, mutta myönnytystä annan sen verran, että jos vaihtoehtona on etuveto niin silloin joku saattaa päätyä nelivetoon.:nolo:
 
Paljonko Tukko nimimerkillä on ikää? Kirjoituksista päätellen ei vielä edes kolmeakymmentä. Itse olen ajanut yleisimmillä nelivedoilla pois lukien bemarin Xdrive, sekä ajanut myös mm. kunnon F-ryhmäläisellä ja voin sanoa että aika kauas pitää mennä jo nettikirjoitteluissa jos kilpa-autoa aletaan vertailemaan tavalliseen liikenne juhtaan. Kilpa-autossa ja siviiliautossa ei ole yhtä ainutta seikkaa mitkä pistäisi ne samalle viivalle. Piskuinen etuveto-sprinttiauto nöyryyttää joka ikisen vakio nelivetoisen mennen tullen ja palatessa.
 
Paljonko Tukko nimimerkillä on ikää? Kirjoituksista päätellen ei vielä edes kolmeakymmentä. Itse olen ajanut yleisimmillä nelivedoilla pois lukien bemarin Xdrive, sekä ajanut myös mm. kunnon F-ryhmäläisellä ja voin sanoa että aika kauas pitää mennä jo nettikirjoitteluissa jos kilpa-autoa aletaan vertailemaan tavalliseen liikenne juhtaan. Kilpa-autossa ja siviiliautossa ei ole yhtä ainutta seikkaa mitkä pistäisi ne samalle viivalle. Piskuinen etuveto-sprinttiauto nöyryyttää joka ikisen vakio nelivetoisen mennen tullen ja palatessa.
Keski-ikää lähestyvä. Mitä kohtaa et tajunnut? jospa setä auttaa? Minä en koe saavani hyötyä nelivedosta. Ei teistä kukaan saa, paitsi liikennevaloritarit.

Kaikki mitä edellä kirjoitit pitää täysin paikkansa. Olen kilpaillut moottoripyörillä ja pienoisautoilla. Isäni on ajanut sitä F-cupia. Mitä sinä vinkuintiaani haluat sanoa? Nämä "liikennevalolähtijät" ovat kovia lähtemään liikennevaloista. Nelivedolla:rock:
 
Keski-ikää lähestyvä. Mitä kohtaa et tajunnut? jospa setä auttaa? Minä en koe saavani hyötyä nelivedosta. Ei teistä kukaan saa, paitsi liikennevaloritarit.

Kaikki mitä edellä kirjoitit pitää täysin paikkansa. Olen kilpaillut moottoripyörillä ja pienoisautoilla. Isäni on ajanut sitä F-cupia. Mitä sinä vinkuintiaani haluat sanoa? Nämä "liikennevalolähtijät" ovat kovia lähtemään liikennevaloista. Nelivedolla:rock:

Kirjoitustyyli sekä sisältö on niin lapsellista provoamista että oli pakko arvuutella onkohan tyypillä edes vielä karvat alkanut kasvamaan. En ymmärrä mitä väärää siinä on jos autolla pystyy käyttämään sen suorituskykyä hyödyllisemmin myös talviliukkailla, kenen etu se on jäädä sutimaan niin että liikennevaloissa muutama auto ehtii saman vihreän aikana. Itse arvostan käyttöautossa mukavuutta ja vaivattomuutta.

Myy se Xdrive helvettiin jos ei kerran miellytä ja laita vaikka lintta e36 niin pääset hekumoimaan takaatyöntävän ihanuuksista talvisessa suomessa. Pääset vetään kunnolla raivokahvaa kylille ja rullaan kaaria että saa ne 11" leveät lippavanteet mahtumaan taakse. Itse olen kasvanut jo sen iän ohi ajat sitten.
 
Kirjoitustyyli sekä sisältö on niin lapsellista provoamista että oli pakko arvuutella onkohan tyypillä edes vielä karvat alkanut kasvamaan. En ymmärrä mitä väärää siinä on jos autolla pystyy käyttämään sen suorituskykyä hyödyllisemmin myös talviliukkailla, kenen etu se on jäädä sutimaan niin että liikennevaloissa muutama auto ehtii saman vihreän aikana. Itse arvostan käyttöautossa mukavuutta ja vaivattomuutta.

Myy se Xdrive helvettiin jos ei kerran miellytä ja laita vaikka lintta e36 niin pääset hekumoimaan takaatyöntävän ihanuuksista talvisessa suomessa. Pääset vetään kunnolla raivokahvaa kylille ja rullaan kaaria että saa ne 11" leveät lippavanteet mahtumaan taakse. Itse olen kasvanut jo sen iän ohi ajat sitten.
En kyllä mielestäni hekumoi 2-vetoisia mitenkään sen erityisemmin? Tuo neliveto nyt vaan on mielestäni edelleen kokolailla turha tommosessa normi henkilöautossa. Nytkin kun lähtee näillä keleillä ulos ajelemaan, niin pienintäkään hyötyä siitä ei ole. Haittoja senkin edestä lisääntyneen polttoaineenkulutuksen ja heikentyneen suorituskyvyn muodossa. Saattaahan siinä myös ajomelu vähän lisääntyä ja kuka nyt ei autoonsa haluaisi sitä n.100kg extrapainoa. Mutta sovitaan että se neliveto on niin vitun hyvä. Saattaahan se muutaman kerran Suomen talvessa jopa kytkeytyä päälle. Mitään jatkuvia nelivetoja nykyautoissa harvemmin on, eli käytännössä ne liikenteessä vastaan tulevat nelarit on ihan yhtä "vajaavetoisia" kuin muutkin...
 
En kyllä mielestäni hekumoi 2-vetoisia mitenkään sen erityisemmin? Tuo neliveto nyt vaan on mielestäni edelleen kokolailla turha tommosessa normi henkilöautossa. Nytkin kun lähtee näillä keleillä ulos ajelemaan, niin pienintäkään hyötyä siitä ei ole. Haittoja senkin edestä lisääntyneen polttoaineenkulutuksen ja heikentyneen suorituskyvyn muodossa. Saattaahan siinä myös ajomelu vähän lisääntyä ja kuka nyt ei autoonsa haluaisi sitä n.100kg extrapainoa. Mutta sovitaan että se neliveto on niin vitun hyvä. Saattaahan se muutaman kerran Suomen talvessa jopa kytkeytyä päälle. Mitään jatkuvia nelivetoja nykyautoissa harvemmin on, eli käytännössä ne liikenteessä vastaan tulevat nelarit on ihan yhtä "vajaavetoisia" kuin muutkin...

No eihän siinä mitään järkeä olisivaan jos keksitasauspyörästö olisi jatkuvasti lukittuna, tekniikka kehittyy ja nykyiset modernit nelivetojärjestelmät alkaa olemaan täysin tietokoneohjattuja (Torsenista en tiedä) joten reagointi on välitön. Riski moottori ei taida pahemmin välittää onko siellä 100kg enemmän painoa, eikä onnellinen omistaja viekö auto 0,5 litraa enemmän sataselle.
 
En kyllä mielestäni hekumoi 2-vetoisia mitenkään sen erityisemmin? Tuo neliveto nyt vaan on mielestäni edelleen kokolailla turha tommosessa normi henkilöautossa. Nytkin kun lähtee näillä keleillä ulos ajelemaan, niin pienintäkään hyötyä siitä ei ole. Haittoja senkin edestä lisääntyneen polttoaineenkulutuksen ja heikentyneen suorituskyvyn muodossa. Saattaahan siinä myös ajomelu vähän lisääntyä ja kuka nyt ei autoonsa haluaisi sitä n.100kg extrapainoa. Mutta sovitaan että se neliveto on niin vitun hyvä. Saattaahan se muutaman kerran Suomen talvessa jopa kytkeytyä päälle. Mitään jatkuvia nelivetoja nykyautoissa harvemmin on, eli käytännössä ne liikenteessä vastaan tulevat nelarit on ihan yhtä "vajaavetoisia" kuin muutkin...
Jaajuu.
Totta on, että ne tilanteet ovat pääkaupunkiseudulla harvassa jossa nelaria tarttee.
On se silti vittumaista etuvetosella paskalla sutia bussien kuluttamaa liukasta mäkeä ylös kun puhutaan 3 metrin matkasta. Itsellä kokemusta niin etu- kuin nelivedoista. Ja kyllä en takas etuvetoseen vaihda enään. Etuvedolla jäi, nelarilla ei jää.

Ihan tehdaslinjan ärrässälläkin päässy vetää (RS4 ja S4) jääradalla ja kyllä se kun videoistakin näkee renkaiden pyörimistä ja luonnollisesta lumen pöllyämisestä sitä mikä rengas milloinkin puskee tai ei, niin voinen kertoa että Audin neliveto toimii ainakin nelivetona kun sille tarvetta.
+25 C° Espalla 30km/h lasissa on nyt yks paskan hailee mikä rimpula on alla, oli sitten vaikka fillari.
 
En kyllä mielestäni hekumoi 2-vetoisia mitenkään sen erityisemmin? Tuo neliveto nyt vaan on mielestäni edelleen kokolailla turha tommosessa normi henkilöautossa. Nytkin kun lähtee näillä keleillä ulos ajelemaan, niin pienintäkään hyötyä siitä ei ole. Haittoja senkin edestä lisääntyneen polttoaineenkulutuksen ja heikentyneen suorituskyvyn muodossa. Saattaahan siinä myös ajomelu vähän lisääntyä ja kuka nyt ei autoonsa haluaisi sitä n.100kg extrapainoa. Mutta sovitaan että se neliveto on niin vitun hyvä. Saattaahan se muutaman kerran Suomen talvessa jopa kytkeytyä päälle. Mitään jatkuvia nelivetoja nykyautoissa harvemmin on, eli käytännössä ne liikenteessä vastaan tulevat nelarit on ihan yhtä "vajaavetoisia" kuin muutkin...

Vanhan liiton jäärä selvästi eksyny perunapelloilta voorumille :sick: Olisit osallistunut suomen lapsitalkoisiin yhdellä räkäpäällä vähemmän, niin ei tarviis joka litraa ja euroo laskee. Ainiin, se traktori millä kynnät posket paskassa niitä peltojasi on nykyään todennäköisesti robottivaihteistolla, joka lisää myös painoa :cry:
 
Sama koko eessä ja takana. Nelari on todella kätevä ja pitäisi lakisääteinen olla, meinaan talvella on semmoista sohlaamista kun valoista ei pääse ku pari autoa kerralla jos joku siellä jumittaa.

RS3 on vakiona edessä leveämmät renkaat kuin takana. Ainakin kaikissa koeajoartikkeleissa tämä on aina mainittu. Onko näitä sitten ollut eri rengastuksia vuosimallista riippuen vai vaihdettu samankokoiset joka nurkkaan muuten vaan?
 
RS3 on vakiona edessä leveämmät renkaat kuin takana. Ainakin kaikissa koeajoartikkeleissa tämä on aina mainittu. Onko näitä sitten ollut eri rengastuksia vuosimallista riippuen vai vaihdettu samankokoiset joka nurkkaan muuten vaan?
Olen ne laittanut mitä ovat mulle myyneet, luulis että ne koittais toki kaupata taakse kalliimpia leveempiä. RS:ssä on takana lokarissa semmoiset pikkuiset muoviulokkeet että renkaat ei tule 235 koossa korin ulkopuolelle ja se on just jämpti, että leveempi tulis.
 
117A9168.jpg
 
En kyllä mielestäni hekumoi 2-vetoisia mitenkään sen erityisemmin? Tuo neliveto nyt vaan on mielestäni edelleen kokolailla turha tommosessa normi henkilöautossa. Nytkin kun lähtee näillä keleillä ulos ajelemaan, niin pienintäkään hyötyä siitä ei ole. Haittoja senkin edestä lisääntyneen polttoaineenkulutuksen ja heikentyneen suorituskyvyn muodossa. Saattaahan siinä myös ajomelu vähän lisääntyä ja kuka nyt ei autoonsa haluaisi sitä n.100kg extrapainoa. Mutta sovitaan että se neliveto on niin vitun hyvä. Saattaahan se muutaman kerran Suomen talvessa jopa kytkeytyä päälle. Mitään jatkuvia nelivetoja nykyautoissa harvemmin on, eli käytännössä ne liikenteessä vastaan tulevat nelarit on ihan yhtä "vajaavetoisia" kuin muutkin...
Jestas miten paljon asiavirheitä. Kutakuinkin joka lauseessa.
 
Olen ne laittanut mitä ovat mulle myyneet, luulis että ne koittais toki kaupata taakse kalliimpia leveempiä. RS:ssä on takana lokarissa semmoiset pikkuiset muoviulokkeet että renkaat ei tule 235 koossa korin ulkopuolelle ja se on just jämpti, että leveempi tulis.

Edessä leveämmät RS3:ssa, takana 235 ja edessä 255.
 
Mitäs mieltä Mike on Colemanin käsityksistä omista rasvaprosenteistaan? Aika utopistisilta haiskahtaa, oli geenit ja lääkkeet millä levelillä tahansa :unsure:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom