OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuohan on vaan positiivinen ongelma että inspiraatiota riittää.
On se osaltaan, mutta mulla on aivan liikaa ajatuksia päässä muutenkin, en esim voi laisinkaan hyvin jos pitää vain olla. Pitää olla aina jotain tekemistä.
 
117A8989.jpg
 
Poksahti perjantaina motarilla eturengas, kaamee viilto keskellä motaria renkaan sisäpuolelle eteen. Saas nähdä miten tarkka tommoinen auto on renkaiden osalta, että pitääkö kaikki laittaa uusiksi.
Tämä on kans noitten vitun nelivetojen ongelma, joka on kyllä autojen syöpä!! Itse otin kanssa Bemmin nelivedolla(virhe) ja nyt saa miettiä noita saatanan vierintäkehiä ja pyörintänopeuksia:notworthy: Käytätkö audissa samankokoisia renkaita joka nurkassa? Silloin homma tietty vähän helpottuu, mutta bmw näyttää vähän nulolta ellei takana ole leveämmät renkaat ja sitte alkaa se vitun ihmettely... Helppoahan se toki olisi jos saisi aina samalta valmistajalta koko setin, mutta eipä noita isoja kokoja "eripareja" aina löydy. Ja vaikka löytyis, niin silti on jakolaatikko kovilla ja öljyjä saa vaihdella. Kyllä se niin on mun mielestä, että vitun kempo pitää olla jos suomessa nelivetoa tarttee! Jos n. 10 kertaa vuodessa siitä on hyötyä, jos silloinkaan, niin kokoajan ne haitat on mukana= Heikompi suorituskyky, lisääntynyt polttoaineen kulutus, reilu painonnousu...jne.. Maastureissa pitää olla neliveto. Normiautossa täysin turha.
 
Kyllä se niin on mun mielestä, että vitun kempo pitää olla jos suomessa nelivetoa tarttee! Jos n. 10 kertaa vuodessa siitä on hyötyä, jos silloinkaan, niin kokoajan ne haitat on mukana= Heikompi suorituskyky, lisääntynyt polttoaineen kulutus, reilu painonnousu...jne.. Maastureissa pitää olla neliveto. Normiautossa täysin turha.

Jaha. Et taida kovin pohjoisessa asua?

Joka talvi tulee kirottua etuvetoa, kun liikennevaloista lähtiessä suttaa eikä sutiminen ole vielä loppunut 500 m päässä oleviin seuraaviinkaan valoihin.

Samoin kuin työmatkaa ajelee vähän harvemmin kuljettua tietä, jota huolletaan pelkästään auraamalla. Ei paljon huvita yli seitsemääkymppiä ajella siinä vaiheessa, kun edellisenä päivänä satanut märkä lumi on aurattu tien pintaan kiinni ja yöllinen pakkanen jäädyttänyt tien peilijäähän. Isommissa mutkissa hiukan pelko perseessä koko ajan, että joko se nyt lähtee alta.
 
Meillä on kaksi nelivetoista autoa pihassa eikä tule enää vajaavetoisia, ainakaan käyttöautoksi. Perus takatuuppari bemari oli kerran ja se oli ihan luokaton etenemään talvikelillä, se vasta hermoille käyvää oli. Ei ole DSC:n paukutusta ikävä yhtään. Xdrivestä ei ole toistaiseksi kokemuksia.
 
Tämä on kans noitten vitun nelivetojen ongelma, joka on kyllä autojen syöpä!! Itse otin kanssa Bemmin nelivedolla(virhe) ja nyt saa miettiä noita saatanan vierintäkehiä ja pyörintänopeuksia:notworthy: Käytätkö audissa samankokoisia renkaita joka nurkassa? Silloin homma tietty vähän helpottuu, mutta bmw näyttää vähän nulolta ellei takana ole leveämmät renkaat ja sitte alkaa se vitun ihmettely... Helppoahan se toki olisi jos saisi aina samalta valmistajalta koko setin, mutta eipä noita isoja kokoja "eripareja" aina löydy. Ja vaikka löytyis, niin silti on jakolaatikko kovilla ja öljyjä saa vaihdella. Kyllä se niin on mun mielestä, että vitun kempo pitää olla jos suomessa nelivetoa tarttee! Jos n. 10 kertaa vuodessa siitä on hyötyä, jos silloinkaan, niin kokoajan ne haitat on mukana= Heikompi suorituskyky, lisääntynyt polttoaineen kulutus, reilu painonnousu...jne.. Maastureissa pitää olla neliveto. Normiautossa täysin turha.

Hyvin rullaa itellä xdrive bemari 8.5 leveellä vanteella ja joka nurkassa samankokosella renkaalla 😎 eikä se sen tyhmemmältä näytä ku nelikko auditkaan.
 
Jaha. Et taida kovin pohjoisessa asua?

Joka talvi tulee kirottua etuvetoa, kun liikennevaloista lähtiessä suttaa eikä sutiminen ole vielä loppunut 500 m päässä oleviin seuraaviinkaan valoihin.

Samoin kuin työmatkaa ajelee vähän harvemmin kuljettua tietä, jota huolletaan pelkästään auraamalla. Ei paljon huvita yli seitsemääkymppiä ajella siinä vaiheessa, kun edellisenä päivänä satanut märkä lumi on aurattu tien pintaan kiinni ja yöllinen pakkanen jäädyttänyt tien peilijäähän. Isommissa mutkissa hiukan pelko perseessä koko ajan, että joko se nyt lähtee alta.
No eihän nyt nykyautot mitään suttaa, kun luistonestot ja ajonvakaukset vaan vilkkuu. Tota mä en nyt ihan käsittänyt, kun tietyllä kelillä et halua ajaa yli 70kmh. Siis varmasti ihan järkevää, mutta nelivedolla ajaisit lujempaa? Kai fysiikan lait sitä nelariakin koskee siinä missä muitakin? Nelari kyllä talvikelillä kiihtyy hyvin, mutta siihen se jää. Mettään menee ihan yhtä railakkaasti kuin kaikki muutkin...
Sitä paitsi nelari on jopa talvella tylsä. Silloin harvoin kun keli on mukavan liukas ja isoa miestä lapsettaa, niin ei se sitte niin kivaa nelarilla ole. Ensin se käyttäytyy kuin etuvetoinen ja puskee, sitte kun se nätisti lähtee "luisuun" on vauhtia jo niin helvetisti ettei pää kestä:giggle: No ehkä vähän kieli poskella kirjoiteltu, mutta itse en tosiaan nelivedosta pidä, vaikka sellainen itselläkin alla juuri on. Makuasioita, mutta mielelläni niitä nöyryytän alastaron ratapäivillä jatkossakin. Rallipoluilla tilanne olisi tietysti toinen, mutta sekin vaatisi kuskin joka osaa nelaria viedä. Nämä "liikennevaloista lähtijät" ei niitä kyllä ole. Enpä kyllä ole itsekkään...
 
No eihän nyt nykyautot mitään suttaa, kun luistonestot ja ajonvakaukset vaan vilkkuu. Tota mä en nyt ihan käsittänyt, kun tietyllä kelillä et halua ajaa yli 70kmh. Siis varmasti ihan järkevää, mutta nelivedolla ajaisit lujempaa? Kai fysiikan lait sitä nelariakin koskee siinä missä muitakin? Nelari kyllä talvikelillä kiihtyy hyvin, mutta siihen se jää. Mettään menee ihan yhtä railakkaasti kuin kaikki muutkin...
Sitä paitsi nelari on jopa talvella tylsä. Silloin harvoin kun keli on mukavan liukas ja isoa miestä lapsettaa, niin ei se sitte niin kivaa nelarilla ole. Ensin se käyttäytyy kuin etuvetoinen ja puskee, sitte kun se nätisti lähtee "luisuun" on vauhtia jo niin helvetisti ettei pää kestä:giggle: No ehkä vähän kieli poskella kirjoiteltu, mutta itse en tosiaan nelivedosta pidä, vaikka sellainen itselläkin alla juuri on. Makuasioita, mutta mielelläni niitä nöyryytän alastaron ratapäivillä jatkossakin. Rallipoluilla tilanne olisi tietysti toinen, mutta sekin vaatisi kuskin joka osaa nelaria viedä. Nämä "liikennevaloista lähtijät" ei niitä kyllä ole. Enpä kyllä ole itsekkään...

Niin, mikä lasketaan nykyautoksi. Oma vuosimallia -12 ja kyllä se nyt vaan kaikista luistonestoista ja muista tilpehööreistä huolimatta suttaa, jos oikeasti on liukasta. Ei tietenkään samalla tavalla kuin ilman, mutta ei ne mihinkään ihmeisiin pysty. Tietysti voi edetä mummotyylillä parissa minuutissa haluttuun ajonopeuteen, jolloin sutimiselta saattaa välttyä.

Kyllähän siinä nelivedossa enemmän pitoja on muutenkin kuin kiihdyttäessä. En siis välttämättä ajaisi kovempaa, mutta ainakin hiukan huolettomammalla mielellä. Toki lepikkoon silläkin tietysti saa itsensä, mutta kyllähän neliveto on lähtökohtaisesti joka tilanteessa liukkaalla etuvetoista parempi ja turvallisempi vaihtoehto.
 
Tämä on kans noitten vitun nelivetojen ongelma, joka on kyllä autojen syöpä!! Itse otin kanssa Bemmin nelivedolla(virhe) ja nyt saa miettiä noita saatanan vierintäkehiä ja pyörintänopeuksia:notworthy: Käytätkö audissa samankokoisia renkaita joka nurkassa? Silloin homma tietty vähän helpottuu, mutta bmw näyttää vähän nulolta ellei takana ole leveämmät renkaat ja sitte alkaa se vitun ihmettely... Helppoahan se toki olisi jos saisi aina samalta valmistajalta koko setin, mutta eipä noita isoja kokoja "eripareja" aina löydy. Ja vaikka löytyis, niin silti on jakolaatikko kovilla ja öljyjä saa vaihdella. Kyllä se niin on mun mielestä, että vitun kempo pitää olla jos suomessa nelivetoa tarttee! Jos n. 10 kertaa vuodessa siitä on hyötyä, jos silloinkaan, niin kokoajan ne haitat on mukana= Heikompi suorituskyky, lisääntynyt polttoaineen kulutus, reilu painonnousu...jne.. Maastureissa pitää olla neliveto. Normiautossa täysin turha.
Parasta nelivedossa on nimenomaan just se kun jokakulmassa voi käyttää samankokosia renkaita ja pito ei lopu kesken. Sen sijaan että tarvitse maksaa renkaista lähes tuhat euroa kun takana pitää olla joku 300mm uraherkkä rengas jolla on ihan paska ajaa ja sutii silti.

T. Xdrive nelivedon omistaja (Paluuta vajaa vetosiin ei ole)
 
Niin, mikä lasketaan nykyautoksi. Oma vuosimallia -12 ja kyllä se nyt vaan kaikista luistonestoista ja muista tilpehööreistä huolimatta suttaa, jos oikeasti on liukasta. Ei tietenkään samalla tavalla kuin ilman, mutta ei ne mihinkään ihmeisiin pysty. Tietysti voi edetä mummotyylillä parissa minuutissa haluttuun ajonopeuteen, jolloin sutimiselta saattaa välttyä.

Kyllähän siinä nelivedossa enemmän pitoja on muutenkin kuin kiihdyttäessä. En siis välttämättä ajaisi kovempaa, mutta ainakin hiukan huolettomammalla mielellä. Toki lepikkoon silläkin tietysti saa itsensä, mutta kyllähän neliveto on lähtökohtaisesti joka tilanteessa liukkaalla etuvetoista parempi ja turvallisempi vaihtoehto.
Siinä nelivedossa ei ole kiihdytyksen lisäksi yhtään enemmän pitoja ja piste.
 
Parasta nelivedossa on nimenomaan just se kun jokakulmassa voi käyttää samankokosia renkaita ja pito ei lopu kesken. Sen sijaan että tarvitse maksaa renkaista lähes tuhat euroa kun takana pitää olla joku 300mm uraherkkä rengas jolla on ihan paska ajaa ja sutii silti.

T. Xdrive nelivedon omistaja (Paluuta vajaa vetosiin ei ole)
Niin yleensä autoissa on samankokoiset renkaat vetotavasta huolimatta. Mutta nelarit on herkkiä pyörien nopeuserojen suhteen. Eli tämä vanha fraasi "kuluneemmat eteen ja paremmat taakse" ei kyllä nykynelivetomiehillä päde, vaan koko setti menee vaihtoon... Varsinkin tuo xdriven paska on tarkka vierintäkehistä. nimim. maanantaina huoltoon menossa ja jakolaatikon öljyjä vaihdellaan juurikin xdrivestä…. Paska
 
Ensin se käyttäytyy kuin etuvetoinen ja puskee, sitte kun se nätisti lähtee "luisuun" on vauhtia jo niin helvetisti ettei pää kestä
En tiedä millä nelarilla olet ajanut, mutta ei päde kyllä Audiin. Lähtee luistaan heti kun kaasua laittaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom