OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä jos itsellä ei olisi rahasta kiinni niin voisin harkita Cybertruckin ostoa (vaikka maalla asunkin). Pistorasia ja autotalli löytyy niin ei akkukaan äärimmäistä kylmyyttä pääse kokemaan liikaa. Niissähän on myös lämmitin nimenomaan akkuja varten ettei niitä täysin raiskata kylmyydessä. Alkaa olemaan aika ihanat nuo kertalatauksella päästävät matkat että kyllä sillä kelpaa päästellä.

Mutta köyhäpaska kun olen ja suomessa asuu niin ei paljon tarvi mehustella ajatuksella omistaa sähköautoa.

Suomen talouden nousua odotellessa.

Tuskin kukaan käytännöllisyyden takia Teslaa hankki, enemminkin brändin takia. On muuten jännä, kun monet Suomessa sanoo että ei ne Teslat voi olla hyviä talviautoja, mutta silti esim. Norjassa näkyy aivan järkyttävän paljon Tesloja. Mistähän mahtaa johtua?
Norjassa on todella paljon teslan supercharcer pisteitä, joten lautaus onnistuu vuonojenkin seassa nopsakkaan.
Suomessa näitä pikalatauspisteitän ollaan vasta rakentelemassa ja verkosto kasvaa pikkuhiljaa.
Yhtään mainostamatta sen kummemmin, niin K-ryhmän isojen kauppojen yhteydessä alkaa löytymään näitä nopsakampia latauspisteitä: https://www.kesko.fi/media/uutiset-...enlinnaan--palvelevat-kolmos--ja-nelostiella/

Pistin vahingossa väärään ketjuun kyykkykuvan, josko nyt oikea.

Screenshot 2019-12-01 at 11.45.33.png

Oliko tuo sun uusi kyykkyohjelma jossain täällä selitettynä siten, että voisi itse laskea miten tuo menisi omilla maksimeilla?
Ei tota ole laskettu maksimeista, vaan bodausmielessä ajateltu miten tuossa tulee mahdollisimman hyvät toistoalueet sarjoihin.

einomies: miken 1RM on 220 ja ohjelma menee:
Vkot 1-2: RM x 170, 160, 150, 140
Vkot 3-4: RM x 180, 170, 160, 150, 140
Vkot 5-6: RM x 180, 170, 160, 150, 140, 130
Vkot 7-8: RM x 190, 180, 170, 160, 150, 140, 130
Vkot 9-10: RM x 190, 180, 170, 160, 150, 140, 130, 120
Vko 11-12: RM x 200, 190, 180, 170, 160, 150, 140, 130, 120

unohda noi "viikot" ja tee joka treeniä 4x ennen sarjojen lisäämisiä. suhteuta painot omaan maksimiisi.

Joo, viikkotasolle jumittaminen ainakin mulle ei sopinut kun sitä 3kk toteutin ja se aiheuttaa henkisesti ärsyttävää painetta pidemmän päälle. Paljon rennompaa mennä sen mukaan miltä tuntuu ja silti vaikka menee fiiliksen mukaan, niin ei tämä viikkoa pidemmäksi mene parin treenin osalta.

einomies: miken 1RM on 220 ja ohjelma menee:
Vkot 1-2: RM x 170, 160, 150, 140
Vkot 3-4: RM x 180, 170, 160, 150, 140
Vkot 5-6: RM x 180, 170, 160, 150, 140, 130
Vkot 7-8: RM x 190, 180, 170, 160, 150, 140, 130
Vkot 9-10: RM x 190, 180, 170, 160, 150, 140, 130, 120
Vko 11-12: RM x 200, 190, 180, 170, 160, 150, 140, 130, 120

unohda noi "viikot" ja tee joka treeniä 4x ennen sarjojen lisäämisiä. suhteuta painot omaan maksimiisi.
Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta ohjelmalta. Voisi ottaa mahdollisesti jossain kohtaa kokeiluun. :unsure: Eli siis tosta kun suhteuttaa niin ensimmäisen reenin ensimmäinen sarja voisi olla noin 77,5% maksimista ja siitä sitten noilla 10kg väleillä muut jos ei niitä nyt enää sen enempää halua suhteuttaa? :unsure:

Tossakin on omat sudenkuoppansa tekemisen osalta. Elikä vaikka tossa mennään maksimeilla, niin sitä automaattisesti alkaa laskemaan sinne edellistä treeniä korkeammalle tavoitteen. Tää olis helvetisti parempi mulle jos ei olis muistikuvaa edellisestä treenistä. Nyt mä pyrin tekemään enemmän kuin edellisellä kerralla ja taas ollaan samassa saatanan toistojen laskemisessa eikä mee kauaa kun teen taas yli 15 toiston sarjaa näissä treeneissä. Hyvä pointti tosin mulla on se, että aivan vitun sama mikä paino niskaan laitetaan, niin jos se tulee, se tulee identtisellä tekniikalla. Mä en ala kuormaa siirtämään reisiltä minnekään. Tota teknistä toteuttamista mä olenkin paljon toitottanut enkä itse nää mitään järkeä enkä mitään pointtia tehdä sarjoja niin, että eka sarja menee noin ja toinen näin ja kolmas tonne ja neljäs tänne. Ja sitten seuraavassa treenissä sarjat on taas täysin erilaisia ja mitä enemmän kuormaa laitetaan, sitä kauhempana ollaan siitä hyvästä teknisestä kyykystä. Eihän siinä voi sanoa kehittyneensä mihinkään jos ei samalla tekniikalla nosta ja vertaa.

RM = repetitions maximum = toistomaksimi. RM on semmonen virallinen tapa merkitä se.

einomies: ei se niin tarkkaa ole. semmonen 4-6 toistoa jos tulis ekassa raskaimmassa sarjassa osuu aika kohilleen. palautukset sitten hieman sen mukaan, miten haluaa. pitkät 4-5 min paussit ei pahaa tee, koska saa aikaan pidempiä sarjoja. lyhyemmät palautukset suuntaa tekemistä toisin, muttei oo mitenkään huonompi juttu.

ns. ylipitkät 15...20...40... toiston sarjat ei tässä oo ollenkaan huono, sillä täs haetaan laajaa toistoaluekatetta suht tiukoilla sarjoilla. mitenkään lineaarista ei toistojen lisäämisen tarvi olla, vaan aina niin paljon ku tulee. haasteena vaikka vipassa treenissä ekalla raudalla 10x ja vipalla 50x. kaikki osuu taatusti.

Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiintoinen tulee olemaan tuo kun tulee 120kg, että montako saa sitten sillä kun on kaikki muut raudat alla. Etenkin kun juuri tein 1800 toistoa samalla painolla kolmessa kuukaudessa. On ikävän tuttu paino mulle.

mukavahan se on vanhoja tuttuja moikkailla. noinki hyvää tuttua kannattaaki morjestella ihan kunnolla! systeemin viimenen sarja, joten asenne sen mukaan ja siinä lattialla makoillessa voi kaveri mittailla, paljonko peräsuolta on näkyvissä. alle 7cm lasketaan heikoksi asenteeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom