OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Pakko nyt sanoa tää ääneen, että miun mielestä tuo Teslan Cybertruck näyttää joka kerta vähän paremmalta. Alkuun se oli todella ruma, mut nyt ku silmä tottuu siihen niin... Kyllä tolla vois ajella :sneaky:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On, mutta kun meillä Suomessa tommoisen auton käytännöllisyys kusee kaupungissa ja on omiaan syrjäseuduilla, joissa taas lataus on ongelma. Eli sähköinen pickup on todella epäkäytännöllinen Suomessa, jenkeissähän ne on trendi oikein. Kun taas joku pikkukippo sähköllä kaupungissa on jopa fiksu valinta. Mutta että valtavan kokoinen järjettömän ruma iso pickup kaupunkiin, ei helvetti. Jollain meidän salilla on Raptor ja se on massiivinen vekotin kadulla. Vie kaksi paikkaa joka tarkoittaa, että myöskään parkkia ei keskustassa kovin helpolla saa.
Kai tiesit että on muunkinlaisia paikkoja kuin syrjäseudut ja Helsinki? Joo ei ehkä kannata Helsingin keskustaan eikä Ivaloon mut onhan tää maa täynnä paikkoja joiden keskustoissa pystyis tolla autolla ajamaan ja latauskin onnistuu
 
syrjäseuduilla, joissa taas lataus on ongelma.
Sulla nyt jatkuvasti tuntuu unohtuvan se ominaisuus, että se menee yhdellä latauksella 800km. Ja ihan sama vaikka todellinen lukema olisi 600km, se on silti ihan helvetisti. Moniko nyt oikeasti ajaa 10h päivässä? Vaikka olisi missä syrjäseudun hevonperseessä, niin silti sähköt löytyy niin että voi yöllä latailla autonsa. Joo, ei löydy keskeltä aavikkoa, mutta ei löydy ABC:n asemaakaan.
 
Tuskin kukaan käytännöllisyyden takia Teslaa hankki, enemminkin brändin takia. On muuten jännä, kun monet Suomessa sanoo että ei ne Teslat voi olla hyviä talviautoja, mutta silti esim. Norjassa näkyy aivan järkyttävän paljon Tesloja. Mistähän mahtaa johtua?
 
Sulla nyt jatkuvasti tuntuu unohtuvan se ominaisuus, että se menee yhdellä latauksella 800km. Ja ihan sama vaikka todellinen lukema olisi 600km, se on silti ihan helvetisti. Moniko nyt oikeasti ajaa 10h päivässä? Vaikka olisi missä syrjäseudun hevonperseessä, niin silti sähköt löytyy niin että voi yöllä latailla autonsa. Joo, ei löydy keskeltä aavikkoa, mutta ei löydy ABC:n asemaakaan.
Tiedätkö mitä akkujen varaukselle käy kylmässä seisottaessa? Sun 800km on pelkkää unta.
 
No nyt on kyl melkoset suomilasit päässä jos ajattelee et juhannus on joku vuoden kohokohta. :D
Niin, se voi olla muille, mutta ei ehkä suomalaisille, varsinkaan jos on nähnyt yli 40 tuhannusta.
 
Pakko nyt sanoa tää ääneen, että miun mielestä tuo Teslan Cybertruck näyttää joka kerta vähän paremmalta. Alkuun se oli todella ruma, mut nyt ku silmä tottuu siihen niin... Kyllä tolla vois ajella :sneaky:

Samat sanat. Alkuun näytti susirumalta, mutta nyt on alkanut näyttää jollain oudolla tavalla siistiltä. Veikkaan että parin vuoden päästä jos ja kun tulee markkinoille ei tolle kukaan enää naureskele.
 
Mitenkähän tässä "luodinkestävin" lasein varustetussa mallissa mahtaa olla hätätilanteet huomioitu?
Napsahtaako tulipalon sattuessa Argon-panos kajuutassa? Heittoistuin?

Taannoin Model S:n sisään paistui kuski, kun kahvat on upotettu pellin sisään, eivätkä virkamiehet saaneet
ovia auki (ulkopuolelta avaamisen estäminen ei liity pelkästään Teslaan). Uudessa kiesissä ei ole kahvoja ollenkaan. Tottelevatkohan ne puhetta?
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkähän tässä "luodinkestävin" lasein varustetussa mallissa mahtaa olla hätätilanteet huomioitu?
Napsahtaako tulipalon sattuessa Argon-panos kajuutassa? Heittoistuin?
Ei paljoa tartte palomiesten ihmetellä, heittää kivellä vaan niin lasi paskana. Hajoaa helpommin mitä normaali lasi. Tesla koittaa tehdä ruumisarkkua, jonne ei pääse raivausmiehet sisään onnettomuudessa. Luodinkestävät lasithan etenkin Suomessa on hyvin tarpeellisia, tiedä koska joku ampuu.
 
Niin, se voi olla muille, mutta ei ehkä suomalaisille, varsinkaan jos on nähnyt yli 40 tuhannusta.
en oo kyllä nähnyt juhannuksessa mitään erikoista koskaan. Perus suomalainen "vedä pää täyteen" viikonloppu, niinku kaikki muutkin "juhlat" tuntuu olevan.

Itsekkin mielummin lähtisin japaniin juhannukseks, kun olisin suomessa missä mikään paikka ei ole auki.
 
en oo kyllä nähnyt juhannuksessa mitään erikoista koskaan. Perus suomalainen "vedä pää täyteen" viikonloppu, niinku kaikki muutkin "juhlat" tuntuu olevan.

Itsekkin mielummin lähtisin japaniin juhannukseks, kun olisin suomessa missä mikään paikka ei ole auki.
Itselle Juhannuksen idea on se että lyöttäydytään perheen/kavereiden kanssa mökille viettämään vapaita. Herkutellaan hyvän ruuan merkeissä ja saunotaan. Joku siellä voi myös juopotella, kalastaa, pelata mökki pelejä, tai tehdä ihan mitä vaan. Tärkeintä on et ollaan yhdessä. Noita päiviä kun on todella vähän että kaikki pääsevät paikalle niin Juhannus on siihen täydellinen kun kaikki paikat on kiinni.
 
Tuskin kukaan käytännöllisyyden takia Teslaa hankki, enemminkin brändin takia. On muuten jännä, kun monet Suomessa sanoo että ei ne Teslat voi olla hyviä talviautoja, mutta silti esim. Norjassa näkyy aivan järkyttävän paljon Tesloja. Mistähän mahtaa johtua?
Norjassa valtio tukee melko isolla kädellä sähköautojen hankintaa ja niitä tosiaan myydään siellä ihan helvetisti. Niin öljyvaltio kuin onkin. Aika paljon fiksumpaa meininkiä siellä, mitä täällä Suomessa tähän ilmastohömpötykseen pakottaminen.
 
Tärkeimmät vitamiinit/kivennäisaineet Miken mielestä?
No tota, mähän olin 10v ilman mitään lääkintää, edes testoa, en treenannut niin kovaa mitä nykyään, enkä syönyt niin hyvin. Kävin sitten ottamassa 1000 eurolla verikokeet, jossa mitattiin kaikki vitamiinit, testot, omegagt jne. Mulla ei kaikesta huolimatta ollut mitään muuta epänormaalia kuin alhainen sinkki ja korkea rauta. Mun mielipide on se, että jos ei treenaa helvetin kovaa ja rasittavasti tai ole kovalla dieetillä, niin lisävitamiineille ei ole tarvetta.
 
Kyllä niitä vain katotaan ja Jonnet pistää rahansa sileeksi sitten kun luulevat että palautusprossalla 97 voi muka voittaa. Ei voi, aina jää häviölle ja jos voittaa, pitäis lopettaa heti forever.
Ompa outo, että maailman innovatiivisin ihminen ei vedä myyntipuhetta niin kuin stereotyyppinen myynti- ja markkinointi-ihminen. Ainakin on aito oma itsensä eikä ole mikään täysin ulkoa opeteltu näytelmä. Niitä vasta puuduttavaa onkin katsoa, jos tajuaa milloin robottimaisesti vain laitetaan sanoja sanojen perään. Suurin osa ei tajua.

Niin ne Nokiallakin johtoportaassa nauroivat insinööreille, kun kävivät ehdottamassa kosketusnäyttöjä kännyköihin. Sitten pari vuotta myöhemmin tuli Apple. Helppoa se on myöhemmin hypätä voittajan kelkkaan. Toki Teslan kohdalla puhutaan ihan eri mittakaavan innovaatioista kuin Applen tapauksessa. Vaatii enemmän aikaa ja rahaa.

Nokia oli pioneeri kosketusnäytöissä. Nokialla oli kosketusnäyttöjä 2000-luvun alkupuolella 5 vuotta ennen Applea.

Nokian kaatoi paska softa ja käyttäjäkokemus
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom