OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Tesla varmaan tuon ydinosaamisensa markkinat tuntee vähän teitä paremmin.
Missä vaiheessa täysin marginaalisen autovalmistajan osaaminen automaailmassa on muuttunut ydinosaamiseksi? Vai koitetaanko tässä jotenkin keulia kuuraketeilla ja liekinheittimillä ja sitten koittaa sitä kautta ylistää Teslan autoja?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ai että, mähän striimaan Pakkotoiston kavavalle Twitchissä myös kaikki jalkatreenit ja konseptissa on välillä ollut Vatanen hostaamassa striimiä ja mä kyykkään takana kuvassa. Parin viikon päästä striimin hostina on Mika Sihvonen ja jengi saa kysellä Mikalta kaikkea ja mä kyykkään taustalla.
 
Kysy Mikalta mitä tarkoittaa yrityksen ydinosaaminen.
No se ei pallogrillifirmassa perustu kyllä sen firman toiseen haaraan, joka suunnittelee perunakeitintä. Autot eivät ole Teslan ydinosaamista, vaan itsensä nolaamista nykyään. Teslan ydinosaaminen on jotain ihan muuta kuin autot ja KUKKUU, me puhutaan Teslan autosta.
 
Tesla osaa toki valmistaa sahkoautoja mutta ei ne ainoita ole, onhan noita sahkoautoja jo pilvin pimein. Teslan markkinointiosasto on kylla huikea - tappiot ovat jo 4.5 miljardin luokkaa ja tappiovauhti ei kun kiihtyy - ja jengi silti ostaa niita muna pystyssa. Siina voi hymy hyytya joku aamu jos/kun Tesla pistaa pillit pussiin ja varaosia ei enaa saa ja auton arvo romahtaa.
 
No se ei pallogrillifirmassa perustu kyllä sen firman toiseen haaraan, joka suunnittelee perunakeitintä. Autot eivät ole Teslan ydinosaamista, vaan itsensä nolaamista nykyään. Teslan ydinosaaminen on jotain ihan muuta kuin autot ja KUKKUU, me puhutaan Teslan autosta.

Etkö sä itsekin tavallaan vertaa nyt sitä pallogrilliä perunankeittimeen? Eikö Tesla kuitenkin sähköautojen osalla ole kaikinpuolin markkinoiden parasta, eikä vertailu muihin kuin sähköautoihin ole kovin järkevää.
 
Omasta mielesta rumin auto joita nakee liikenteessa on Fiat Multipla. En voi ymmartaa henkilon makua jolla allaoleva auto nousee ykkosvalinnaksi.

Fiat_Multipla-1024x682.jpg
Tää on kanssa yks rumimmista koskaan

$


Tässä on vielä paha se että kaikki näkee varmasti kuka sitä ajaa :sneaky:
Suomessahan eräällä harrastelijalla taitaa olla noi molemmat 😁 Sikäli hauska kun tallista löytyy myös mersua ja viritettyjä japseja jne.
 
Teslahan lähinnä myy autoja vain rahoittaakseen tuota muuta toimintaansa.
Ja muut tekee autoja ja bisnes vaatii laadukkaita autoja, ei mitään trolleja jotka on suunnitellut Jesse 3v. Ja markkinointi on tasolla 4v Matti. Katsokaa nyt itse, voiko enää surkeammin esitellä tuotetta?


View: https://youtu.be/m7atGkba-Z8
 
Ja muut tekee autoja ja bisnes vaatii laadukkaita autoja, ei mitään trolleja jotka on suunnitellut Jesse 3v. Ja markkinointi on tasolla 4v Matti. Katsokaa nyt itse, voiko enää surkeammin esitellä tuotetta?

Onko tuo Musk humalassa tuolla videolla? Aika hammennyttavan amatoorimainen kokonaisuus

Ompa outo, että maailman innovatiivisin ihminen ei vedä myyntipuhetta niin kuin stereotyyppinen myynti- ja markkinointi-ihminen. Ainakin on aito oma itsensä eikä ole mikään täysin ulkoa opeteltu näytelmä. Niitä vasta puuduttavaa onkin katsoa, jos tajuaa milloin robottimaisesti vain laitetaan sanoja sanojen perään. Suurin osa ei tajua.

Niin ne Nokiallakin johtoportaassa nauroivat insinööreille, kun kävivät ehdottamassa kosketusnäyttöjä kännyköihin. Sitten pari vuotta myöhemmin tuli Apple. Helppoa se on myöhemmin hypätä voittajan kelkkaan. Toki Teslan kohdalla puhutaan ihan eri mittakaavan innovaatioista kuin Applen tapauksessa. Vaatii enemmän aikaa ja rahaa.
 
Ja muut tekee autoja ja bisnes vaatii laadukkaita autoja, ei mitään trolleja jotka on suunnitellut Jesse 3v. Ja markkinointi on tasolla 4v Matti. Katsokaa nyt itse, voiko enää surkeammin esitellä tuotetta?


View: https://youtu.be/m7atGkba-Z8


Olenko ymmärtänyt oikein, että kohta Musk lennättää jengiä Marsiin?

Minäkin ymmärrän, että avaruus on ihmiselle sen verran vihamielinen ympäristö, ettei innovoinniksi riitä ominaisuuksien kirjoittaminen ruutupaperille. Se on myös ympäristö, jonka haasteet ovat tuntemattomia.
 
Olenko ymmärtänyt oikein, että kohta Musk lennättää jengiä Marsiin?

Minäkin ymmärrän, että avaruus on ihmiselle sen verran vihamielinen ympäristö, ettei innovoinniksi riitä ominaisuuksien kirjoittaminen ruutupaperille. Se on myös ympäristö, jonka haasteet ovat tuntemattomia.
Lennättivät jo vuosia sitten Teslan kiertoradalle. Nyt piti lähteä testiraketti vielä ennen joulua, mutta posahti painetestissä loppuviikosta.
On sinne ekalle Muskin ihmislennolle jo kiinalainen miljardöödi paikan ostanut
 
Kai siltä Muskilta on menny mielenkiinto auto bisneksestä tai jtn kun noin vitunaikaisen näkösen auton päättää julkasta. Onko siinä käyny kuin kaikillä ökyrikkailla että ei saa kiksejä mistään niin pitää alkaa perseilemään.

Epäilen kyllä että ei ainkaan Muskin elinaikana niitä ihmisiä Marsiin saada. Eikö se niiden suunitelma ollu ensin monta vuotta lähettää sinne ruokaa yms. valmiiksi ja sitte perään X määrä ihmisiä.
 
Omakohtaista kokemusta ei ole sen enempää Teslasta kuin mistään muustakaan sähköautosta, mutta mielenkiinnolla seurailen keskustelua silti.
Mielestäni on hyvä, että on monenlaisia autoja tarjolla, niin kuluttajilla on varaa mistä valita.


Yksi työkaveri on Teslan omistaja ja ainakin kahvipöytäkeskustelujen perusteella on vielä toistaiseksi ollut tyytyväinen.
Tosin harvahan se omaa autoaan haukkuu ellei se sitten satu ihan konkreettisesti jättämään tien poskeen.


Visioiden puutteesta Elonia ei voi syyttää. Hyvin poikkeuksellinen ihminen, joka käy isoilla kierroksilla.
Tekee pitkää päivää visioidessaan (valitettavasti odottaa muidenkin tekevän mm. tuotantolinjoilla tavallista pidempää päivää).


"Elon Musk thinks and acts on a larger, more cosmic scale than we’re accustomed to from entrepreneurs.
Elon Musk has become a household name synonymous with the future.

---
His main projects take on almost every major industry and global problem conceivable, and imagine a disruptive fundamental rewiring of that space or sector.


Whether he can deliver on his vast promises is often beside the point. And Musk himself is more than happy to feed into this hype machine."
 
Osakkeet droppaa ja esitykset kusee.

Nissanin markkina-arvo tänään 24 miljardia taalaa, Teslan 60 miljardia taalaa. PR-strategiana tuntuu toimivan Muskin meininki, ainakin jos tarkoitus on generoida rahaa. Kovin suhteellista on kuitenkin nämä osakkeiden droppailut ja esitysten kusemiset, kun puhtaita numeroita katsotaan.
 
Nissanin markkina-arvo tänään 24 miljardia taalaa, Teslan 60 miljardia taalaa.

Onhan tuo Teslan arvo aika hurjaa spekulointia kun ei ole edes TOP20 viela maailmassa. Mutta sahkoautot on tulevaisuus, ei sita pysty kieltamaan. Lahes 50 autofirmaa tekee kuitenkin sahkoautoja ja sijoittajien Teslarakkautta on vahan vaikea ymmartaa. Veikkaan etta osake tulee romahtamaan joskus. Muuten Elon Musk tekee kaikkea tosi raflaavaa ja mielenkiintoista, vaikka valilla homma menee pain persetta ja raketit rajahtelee jne. mutta show meininki on selvasti osa markkinointistrategiaa, oli tuotteet hyvia tai ei.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom