Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jotain amerikan rautaa ja ferraria ei voi kyllä verrata toisiinsa realistisesti, kun se on tehty puhtaasti rata-kilpailun pohjalta ja kaikki jenkki jytkyt on suuniteltu menemään pelkkä 400m niin saatanan lujaa kun mahdollista
eikä sitä hevosvoimaakaan voi suoraan verrata toiseen autoon on otettava huomioon myös vääntö ja vaihdelaatikko, kun niitä vaihteita kavutaan ylöspäin niin varmasti ferrari voittaa suurilla kierroksilla ja vaihteilla, vaikka paikaltaan lähtö ei kiihdytysauton luokkaa ole.
useimmat ferrarit on myös suuniteltu niin että niissä olisi normi autoa enemmän downforcea jolloin pitoa tulee joka tilanteessa (varsinkin mutkissa) aivan älyttömästi enemmän. Tälläista suunnittelua ei yleensä jenkki vehkeet käytä yhtäpaljon, siksi ne on semmosia laatikko möhlöjä yleensä.
Toi Demon on kyllä aika kaukana siitä stereotyyppisestä jenkkiauton voimalinjasta jossa on kaks-kolme lovea automaatissaNäissä kannattaa olla hieman varovainen mitä sanoo, koska jo pitkän aikaa konserniautoissa lainailtu alustoja, vaihteistoja moottoreita yms. komponentteja keskenään eri merkkien välillä ristiin rastiin, sekä konsernit on omistaneet eri merkkejä eri aikoina kuten Chrysler on omistanut mm. Lamborghinin ja Maseratin. Mun silmissä mitään oikeaa "amerikan rautaa"/detroit-tuotetta ollut olemassa enää maailman aikoihin. Jos pysytään merkissä niin Chryslerin Viper malleilla on rikottu eri vuosikymmenillä ainakin pariin otteeseen Nürburgringin rataennätys Saksassa. Demonissa on edistyksellinen 8-vaihteinen ZF 8HP90 loota jota löytyy mm. Rolls-Royce Ghost, Bentley Continental GT, Audi RS 6. Vääntöä on 1045Nm ja kelaa huippunopeutta 325km/h.
Niin, ja kun sinäkin,kuten minäkin olet ajanut Ferraria jossa on 812hp ja 8 vaihdetta,tiedät että paras suorituskyky ja nopein vauhti tulee kutosella,seiska ja kasi on taloudellisuutteen tähtääviä eikä niitä käytetä missään nimessä sillonku halutaan ajaa lujaa.jotain amerikan rautaa ja ferraria ei voi kyllä verrata toisiinsa realistisesti, kun se on tehty puhtaasti rata-kilpailun pohjalta ja kaikki jenkki jytkyt on suuniteltu menemään pelkkä 400m niin saatanan lujaa kun mahdollista
eikä sitä hevosvoimaakaan voi suoraan verrata toiseen autoon on otettava huomioon myös vääntö ja vaihdelaatikko, kun niitä vaihteita kavutaan ylöspäin niin varmasti ferrari voittaa suurilla kierroksilla ja vaihteilla, vaikka paikaltaan lähtö ei kiihdytysauton luokkaa ole.
useimmat ferrarit on myös suuniteltu niin että niissä olisi normi autoa enemmän downforcea jolloin pitoa tulee joka tilanteessa (varsinkin mutkissa) aivan älyttömästi enemmän. Tälläista suunnittelua ei yleensä jenkki vehkeet käytä yhtäpaljon, siksi ne on semmosia laatikko möhlöjä yleensä.
Niin, ja kun sinäkin,kuten minäkin olet ajanut Ferraria jossa on 812hp ja 8 vaihdetta,tiedät että paras suorituskyky ja nopein vauhti tulee kutosella,seiska ja kasi on taloudellisuutteen tähtääviä eikä niitä käytetä missään nimessä sillonku halutaan ajaa lujaa.
Luojan kiitos vaihteiden määrä ei määrää tehoa/suorituskykyä,muussa tapauksessa rekat menis 24 vaihteisina liki 700km/h.
Mutta eipä siinä mitään,jatketaan pykältämistä,"Mitä enemmän vaihteita,sitä lujempaa mennään"... :D
Miksi se Ferrari "hyytyy" seiskalla ja kasilla mutta kutosella saadaan kaikki irti? Punkkijunkkarin mukaan pitäs mennä entistä kovempaa :D
Hauska yksityiskohta tuon demonin kanssa on että ilmoitetut 840hv/1043nm saadaan 100 oktaanisella kisabensalla. Normaali pumppulitkulla lukemat on 808/972. Lisäksi ilmoitetut alle 10s varttimailit ja alle 3 sekunnin 0-100 ajat ovat liimatulla kiihdytysradalla, kisabensalla, kisarenkailla, ilman matkustajien penkkejä jne.
Onhan auto varmasti nopea ja antaa hurjat kyydit, mutta vertailtaessa muihin suorituskykyisiin vehkeisiin olis ehkä rehellisempää verrata oikeasti tehdaskuntoiseen autoon. Vaikka nuo kiihdytyspaketit toki tehtaalta mukaan tuleekin, mutta ei niillä kukaan liikenteessä aja.
Siitä vain tulee vahvasti tämänkaltainen fiilis:Mitä erikoista siinä on että viralliset speksit on mitattu 100 oktaanisella bensiinillä, koska se ei ole mikään salaisuus? Saihan shelliltäkin ostettua pumpusta V-poweria joka oli +99 oktaanista(nykyisestä en tiedä). Kyse on siitä että auto on katulaillinen. Missään kuvissa tai videoissa en ole nähnyt demonissa käytettävän kuin semi-slicksejä, millaisilla se myös myydään uutena. Mikähän tässä on se tehtaalta mukaan tuleva kiihdytyspaketti? ja mitähän se sisältää? Tietääkseni tähän saa lisävarusteena kapeammat etuvanteet, mutta jos tällaisen ostat niin tällaisena raaserina se tulee suoraan tehtaalta.
Mun mielestä aika rehellistä jos tehdas kunnossa näin kovassa seurassa ollaan nro.1. virallisten mittausten mukaan (mitään vastuuta en ota wikipedian tiedoista ja paikkaansapitävyydestä.)
List of fastest production cars by acceleration - Wikipedia
en.wikipedia.org
Hinta / tehosuhdehan monissa jenkeissä on ihan omaa luokkaansa vrt esim moniin japanilaisiin tai eurooppalaisiin autoihin. Jossakin se säästö kuitenkin on tehtävä...