OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siellä on Killen ketjussa.

Screenshot-2019-11-12-at-23.10.38.jpg
 
:LOL:jotain amerikan rautaa ja ferraria ei voi kyllä verrata toisiinsa realistisesti, kun se on tehty puhtaasti rata-kilpailun pohjalta ja kaikki jenkki jytkyt on suuniteltu menemään pelkkä 400m niin saatanan lujaa kun mahdollista

eikä sitä hevosvoimaakaan voi suoraan verrata toiseen autoon on otettava huomioon myös vääntö ja vaihdelaatikko, kun niitä vaihteita kavutaan ylöspäin niin varmasti ferrari voittaa suurilla kierroksilla ja vaihteilla, vaikka paikaltaan lähtö ei kiihdytysauton luokkaa ole.

useimmat ferrarit on myös suuniteltu niin että niissä olisi normi autoa enemmän downforcea jolloin pitoa tulee joka tilanteessa (varsinkin mutkissa) aivan älyttömästi enemmän. Tälläista suunnittelua ei yleensä jenkki vehkeet käytä yhtäpaljon, siksi ne on semmosia laatikko möhlöjä yleensä.
 
Ajatus oli varmaan verrata noita heppoja ja hintatasoa. Täällä kun ei ollut kaikilla kommentoijilla ihan hallussa, mistä autosta demonissa on kyse.
Eikä jenkkijytkyt mitään varttimailiautoja nyt ole. Toki ferrarin ajo-ominaisuudet varmasti paremmat
 
:LOL:jotain amerikan rautaa ja ferraria ei voi kyllä verrata toisiinsa realistisesti, kun se on tehty puhtaasti rata-kilpailun pohjalta ja kaikki jenkki jytkyt on suuniteltu menemään pelkkä 400m niin saatanan lujaa kun mahdollista

eikä sitä hevosvoimaakaan voi suoraan verrata toiseen autoon on otettava huomioon myös vääntö ja vaihdelaatikko, kun niitä vaihteita kavutaan ylöspäin niin varmasti ferrari voittaa suurilla kierroksilla ja vaihteilla, vaikka paikaltaan lähtö ei kiihdytysauton luokkaa ole.

useimmat ferrarit on myös suuniteltu niin että niissä olisi normi autoa enemmän downforcea jolloin pitoa tulee joka tilanteessa (varsinkin mutkissa) aivan älyttömästi enemmän. Tälläista suunnittelua ei yleensä jenkki vehkeet käytä yhtäpaljon, siksi ne on semmosia laatikko möhlöjä yleensä.

Näissä kannattaa olla hieman varovainen mitä sanoo, koska jo pitkän aikaa konserniautoissa lainailtu alustoja, vaihteistoja moottoreita yms. komponentteja keskenään eri merkkien välillä ristiin rastiin, sekä konsernit on omistaneet eri merkkejä eri aikoina kuten Chrysler on omistanut mm. Lamborghinin ja Maseratin. Mun silmissä mitään oikeaa "amerikan rautaa"/detroit-tuotetta ollut olemassa enää maailman aikoihin. Jos pysytään merkissä niin Chryslerin Viper malleilla on rikottu eri vuosikymmenillä ainakin pariin otteeseen Nürburgringin rataennätys Saksassa. Demonissa on edistyksellinen 8-vaihteinen ZF 8HP90 loota jota löytyy mm. Rolls-Royce Ghost, Bentley Continental GT, Audi RS 6. Vääntöä on 1045Nm ja kelaa huippunopeutta 325km/h.
 
Näissä kannattaa olla hieman varovainen mitä sanoo, koska jo pitkän aikaa konserniautoissa lainailtu alustoja, vaihteistoja moottoreita yms. komponentteja keskenään eri merkkien välillä ristiin rastiin, sekä konsernit on omistaneet eri merkkejä eri aikoina kuten Chrysler on omistanut mm. Lamborghinin ja Maseratin. Mun silmissä mitään oikeaa "amerikan rautaa"/detroit-tuotetta ollut olemassa enää maailman aikoihin. Jos pysytään merkissä niin Chryslerin Viper malleilla on rikottu eri vuosikymmenillä ainakin pariin otteeseen Nürburgringin rataennätys Saksassa. Demonissa on edistyksellinen 8-vaihteinen ZF 8HP90 loota jota löytyy mm. Rolls-Royce Ghost, Bentley Continental GT, Audi RS 6. Vääntöä on 1045Nm ja kelaa huippunopeutta 325km/h.
Toi Demon on kyllä aika kaukana siitä stereotyyppisestä jenkkiauton voimalinjasta jossa on kaks-kolme lovea automaatissa :LOL:

Toi jytky perä on jotenkin mahtavan näkönen.
 
Hauska yksityiskohta tuon demonin kanssa on että ilmoitetut 840hv/1043nm saadaan 100 oktaanisella kisabensalla. Normaali pumppulitkulla lukemat on 808/972. Lisäksi ilmoitetut alle 10s varttimailit ja alle 3 sekunnin 0-100 ajat ovat liimatulla kiihdytysradalla, kisabensalla, kisarenkailla, ilman matkustajien penkkejä jne.

Onhan auto varmasti nopea ja antaa hurjat kyydit, mutta vertailtaessa muihin suorituskykyisiin vehkeisiin olis ehkä rehellisempää verrata oikeasti tehdaskuntoiseen autoon. Vaikka nuo kiihdytyspaketit toki tehtaalta mukaan tuleekin, mutta ei niillä kukaan liikenteessä aja.
 
:LOL:jotain amerikan rautaa ja ferraria ei voi kyllä verrata toisiinsa realistisesti, kun se on tehty puhtaasti rata-kilpailun pohjalta ja kaikki jenkki jytkyt on suuniteltu menemään pelkkä 400m niin saatanan lujaa kun mahdollista

eikä sitä hevosvoimaakaan voi suoraan verrata toiseen autoon on otettava huomioon myös vääntö ja vaihdelaatikko, kun niitä vaihteita kavutaan ylöspäin niin varmasti ferrari voittaa suurilla kierroksilla ja vaihteilla, vaikka paikaltaan lähtö ei kiihdytysauton luokkaa ole.

useimmat ferrarit on myös suuniteltu niin että niissä olisi normi autoa enemmän downforcea jolloin pitoa tulee joka tilanteessa (varsinkin mutkissa) aivan älyttömästi enemmän. Tälläista suunnittelua ei yleensä jenkki vehkeet käytä yhtäpaljon, siksi ne on semmosia laatikko möhlöjä yleensä.
Niin, ja kun sinäkin,kuten minäkin olet ajanut Ferraria jossa on 812hp ja 8 vaihdetta,tiedät että paras suorituskyky ja nopein vauhti tulee kutosella,seiska ja kasi on taloudellisuutteen tähtääviä eikä niitä käytetä missään nimessä sillonku halutaan ajaa lujaa.
Luojan kiitos vaihteiden määrä ei määrää tehoa/suorituskykyä,muussa tapauksessa rekat menis 24 vaihteisina liki 700km/h.

Mutta eipä siinä mitään,jatketaan pykältämistä,"Mitä enemmän vaihteita,sitä lujempaa mennään"... :D
Miksi se Ferrari "hyytyy" seiskalla ja kasilla mutta kutosella saadaan kaikki irti? Punkkijunkkarin mukaan pitäs mennä entistä kovempaa :D
 
Sikäli vähän koomisia noi vertaukset, että Demon menee vain kovaa suoraan 400m ja Ferrari radalla kovaa. No otetaan se italialainen ja mennään käymään kaupassa kovaa helmikuussa. Autoilla on tarkoituksensa, eikä niitä voi aina suoraan verrata.
 
Niin, ja kun sinäkin,kuten minäkin olet ajanut Ferraria jossa on 812hp ja 8 vaihdetta,tiedät että paras suorituskyky ja nopein vauhti tulee kutosella,seiska ja kasi on taloudellisuutteen tähtääviä eikä niitä käytetä missään nimessä sillonku halutaan ajaa lujaa.
Luojan kiitos vaihteiden määrä ei määrää tehoa/suorituskykyä,muussa tapauksessa rekat menis 24 vaihteisina liki 700km/h.

Mutta eipä siinä mitään,jatketaan pykältämistä,"Mitä enemmän vaihteita,sitä lujempaa mennään"... :D
Miksi se Ferrari "hyytyy" seiskalla ja kasilla mutta kutosella saadaan kaikki irti? Punkkijunkkarin mukaan pitäs mennä entistä kovempaa :D

No kyllä nyt taas tajuttiin väärin
Kertaan

Jos Demon on tehty puhtaasti vartti mailiin (se ei tietenkään estä muaalla ajamista) niin silloin vaihdelaatikko (joka todellakin määrää suorituskyvyn) on sellaiset väli suhteet että siinä se paras suorituskyky saadaan irti siinä 400m sisällä eli kuski takoo niitä vaihteita niimmaan perkeleesti.

Kun taas esim joku Ferrari tai muu rata-auto on suunniteltu että se jatkaa kiihtymistä tasaisen nopeaa tahtia myös sen 400m jälkeen.

Lisävaiheet eivät ole suoraan verrannollinen lisävauhtiin. Erilaisilla vaihdelaatikoilla voidaan vaikuttaa kiihtyvyyteen pienillä vauhdeilla tai kiihtyvyyteen suuremmilla vaudilla jos et tätä minun pointtia nyt tajunnut että puhuin kiihtyvyydestä.
 
Hauska yksityiskohta tuon demonin kanssa on että ilmoitetut 840hv/1043nm saadaan 100 oktaanisella kisabensalla. Normaali pumppulitkulla lukemat on 808/972. Lisäksi ilmoitetut alle 10s varttimailit ja alle 3 sekunnin 0-100 ajat ovat liimatulla kiihdytysradalla, kisabensalla, kisarenkailla, ilman matkustajien penkkejä jne.

Onhan auto varmasti nopea ja antaa hurjat kyydit, mutta vertailtaessa muihin suorituskykyisiin vehkeisiin olis ehkä rehellisempää verrata oikeasti tehdaskuntoiseen autoon. Vaikka nuo kiihdytyspaketit toki tehtaalta mukaan tuleekin, mutta ei niillä kukaan liikenteessä aja.

Mitä erikoista siinä on että viralliset speksit on mitattu 100 oktaanisella bensiinillä, koska se ei ole mikään salaisuus? Saihan shelliltäkin ostettua pumpusta V-poweria joka oli +99 oktaanista(nykyisestä en tiedä). Kyse on siitä että auto on katulaillinen. Missään kuvissa tai videoissa en ole nähnyt demonissa käytettävän kuin semi-slicksejä, millaisilla se myös myydään uutena. Mikähän tässä on se tehtaalta mukaan tuleva kiihdytyspaketti? ja mitähän se sisältää? Tietääkseni tähän saa lisävarusteena kapeammat etuvanteet, mutta jos tällaisen ostat niin tällaisena raaserina se tulee suoraan tehtaalta.

Mun mielestä aika rehellistä jos tehdas kunnossa näin kovassa seurassa ollaan nro.1. virallisten mittausten mukaan (mitään vastuuta en ota wikipedian tiedoista ja paikkaansapitävyydestä.)

 
Tosta näkee miten Demon laitetaan kisakuntoon:

View: https://youtu.be/68UJofTM-Pk

Lähes valmis katukilpuri siis. Specsien suorituskyky suoraan paketista. Eiku....


Mitä erikoista siinä on että viralliset speksit on mitattu 100 oktaanisella bensiinillä, koska se ei ole mikään salaisuus? Saihan shelliltäkin ostettua pumpusta V-poweria joka oli +99 oktaanista(nykyisestä en tiedä). Kyse on siitä että auto on katulaillinen. Missään kuvissa tai videoissa en ole nähnyt demonissa käytettävän kuin semi-slicksejä, millaisilla se myös myydään uutena. Mikähän tässä on se tehtaalta mukaan tuleva kiihdytyspaketti? ja mitähän se sisältää? Tietääkseni tähän saa lisävarusteena kapeammat etuvanteet, mutta jos tällaisen ostat niin tällaisena raaserina se tulee suoraan tehtaalta.

Mun mielestä aika rehellistä jos tehdas kunnossa näin kovassa seurassa ollaan nro.1. virallisten mittausten mukaan (mitään vastuuta en ota wikipedian tiedoista ja paikkaansapitävyydestä.)

Siitä vain tulee vahvasti tämänkaltainen fiilis:
VW Beetle Vs Porsche in 1 Mile Race


View: https://www.youtube.com/watch?v=SiAbcw5s9_8


Kupla voittaa porschen 1 mailin kilpailussa. :rolleyes:
 
Tuosta challengeristä on tullut uusi versio.
Demonia ei tosiaan valmistettu kuin tietty määrä ja sen takia uusin on hellcat redeye 797 hp ei vartti maililla ihan pärjää demonille mutta ilmeisesti parempi ajettava, hinta jenkeissä rapiat 71 000 usd kun demon oli joku 90 000 usd.

Toi remmiahtimen ääni on siisti. Itsekin kyseisiä malleja kuolanneena sanoisin että ei näitä mihinkään ferrareihin voi verrata.

Esittelyä
 
Asiasta rasiaan

Jos halutaan tehtaalta tulevien autojen 0-100 nopeuksia verrata, niin aika jänniä autoja on tulossa myyntiin kun eri valmistajat tekee hyper autoja. Mersun amg one menee 0-100 2,2 sekuntia ja Rimac concept two menee 2 sekunnissa
 
Hinta / tehosuhdehan monissa jenkeissä on ihan omaa luokkaansa vrt esim moniin japanilaisiin tai eurooppalaisiin autoihin. Jossakin se säästö kuitenkin on tehtävä...
 
Hinta / tehosuhdehan monissa jenkeissä on ihan omaa luokkaansa vrt esim moniin japanilaisiin tai eurooppalaisiin autoihin. Jossakin se säästö kuitenkin on tehtävä...

Ois mukava jos saisi tällaisille heitoille jokus jotain perusteluita. Mm. missä ikäluokassa? Mitä verrataan, missä verrataan ja missä segmentissä?

Ps. jatketaan höpöttelyä jossain muussa threadissa niin ei sotketa miken lankaa enempää.
 
Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom