OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Nopeus vaikuttaa muuhunkin, kuin käyttäjäkokemukseen, muunmuassa hakukonelöydettävyyteen, joka on aika helkkarin tärkeää.

Mistä tulikin mieleen, mitkä on Mike 5 yleisintä hakusanaa jolla tänne päädytään?
Jos nyt poistetaan kaikki mahdolliset pakkotoiston variaatiot kuten pakkis pakkotoist, w.pakkis.com jne, niin viimeiset 3kk

1. Kilpailijat ja body
2. Olli Kemppainen
3. Marko Savolainen
4. Shawn Rhoden
5. Matias Niemi

Sit jos erisnimet poistetaan ja toi eka, niin

1. Laatua pojille
2. Starting strength
3. Känniolympialaiset
4. Olkapää naksuu
5. Ketoosi alkoholi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pystyskö foorumisoftaa konffaamaan niin että jos käy lukemassa ketjua X ja palaa selaimen back nuolella takaisin päävalikkoon niin ko ketju merkittäisiin luetuksi automaattisesti eikä tarviisi F5:sta painaa enää että tummennus häviää ko viestiketjun kohdalta. Joillakin foorumeilla tämä on käytössä ja on hyvä juttu ettei tarvii arpoa ilman F5:sen painamista että missäs ketjuissa sitä kävikään jo lukemassa.

Ja näköjään btw jos yritän maalata tässä viestinkirjoitusikkunassa tekstiä niin maalaus ei näy mitenkään. Eli ei ole helppoa nähdä minkä alueen maalasi jos haluaa esim poistaa jotain kirjoittamaansa.

Edit: Heh, itse syyllistyin tuohon hakulistan kohtaan 5 "Alkoholi ketoosi" toissapäivänä ja kasvatin laskuria yhdellä. TervNimim vituix meni ketoosikuuri eilen. Ei paha krapula kuitenkaan kun samalla veti herkkuja kaksinkäsin... :D

Ihmetytti tuo ”laatua pojille”. Mitä sillä haetaan ? Vai haluanko edes tietää...

Jos luet vaikka tätä ketjua ja haluat takaisin kilpailijat ja bodyjuorut osioon niin paina tosta nappulasta mikä löytyy ketjun ylhäältä ja alhaalta niin sitten se kuittaa sen ketjun luetuksi.

Pystyskö foorumisoftaa konffaamaan niin että jos käy lukemassa ketjua X ja palaa selaimen back nuolella takaisin päävalikkoon niin ko ketju merkittäisiin luetuksi automaattisesti eikä tarviisi F5:sta painaa enää että tummennus häviää ko viestiketjun kohdalta. Joillakin foorumeilla tämä on käytössä ja on hyvä juttu ettei tarvii arpoa ilman F5:sen painamista että missäs ketjuissa sitä kävikään jo lukemassa.

Ja näköjään btw jos yritän maalata tässä viestinkirjoitusikkunassa tekstiä niin maalaus ei näy mitenkään. Eli ei ole helppoa nähdä minkä alueen maalasi jos haluaa esim poistaa jotain kirjoittamaansa.

Edit: Heh, itse syyllistyin tuohon hakulistan kohtaan 5 "Alkoholi ketoosi" toissapäivänä ja kasvatin laskuria yhdellä. TervNimim vituix meni ketoosikuuri eilen. Ei paha krapula kuitenkaan kun samalla veti herkkuja kaksinkäsin... :D
Paina sivun ala tai ylälaidasta sitä osion nimeä. Esim tässä tapauksessa kilpailijat ja bodyjuorut

Käytännössä toi ilmiö ettei merkaannu luetuksi jos menee takaisin listaukseen back nuolella/napilla/komennolla on ihan selaimien yleinen käytäntö/ominaisuus.
Selaimet ei lähtökohtaisesti lataa sivua uudelleen jos menee backilla takaisin.

Missä on toteutettu noin että se merkkaa luetuksi vaikka käyttää back komentoa?
Ihan mielenkiinnosta siis, olisi kiva tutkailla minkälaisella skriptalla tuollainen on toteutettu.

Melkein pitäisi olla valmis kilke tuolle Xenforossa jos tänne haluaisi. Ei ehkä aivan yksinkertaisimmasta päästä duunaa tommonen itse, ainakaan jos haluaa varmistaa että se toimii joka laitteella eikä sitten millään bugaa.

Mikä laite ja selain?
Ainakin itsellä toimii, Windows + Chrome.

1570696564110.png

Toimii mulla myös Android + Chrome.

Laitan tänne vastauksen, koska ei kuulu tuonne Vatasen ketjuun.

No jos ajatellaan näin, että jos maassa on kävelymatkalla yksi valkoinen ruutu ja tiedät että siitä saa sen tien yksin rakentanut kaveri pienen korvauksen jos astut sen päälle, niin kierrätkö tahallaan sen ruudun ohi vai astutko siihen ja ajattelet että ei se multa pois ole jos tien rakentaja saa jotain siitä askeleesta? Ja siis täällä ei tartte klikkaa, kunhan antaa niiden bannereiden näkyä vaan.
Mä veikkaan että suurin osa kiertäis sen ruudun.
Kyllä on huono vertauskuva, ja tämän tyylistä sulta tulee aika usein. Me fooruminkäyttäjät ollaan sun asiakkaita. Nyt esimerkiksi päivityksen yhteydessä mainokset pilasivat täysin käyttäjäkokemuksen, siksi tulee valitusta.

Ei se mainosten olemassaolo itsessään ole ongelma. Vaikka sulla on joku 3x30" high resolution näyttösetuppi, niin keskimääräisellä käyttäjällä on ihan perus läppäri. Sulla mainokset näkyy vähän yläreunassa, muilla ne peittää aina koko sivun ja pitää scrollata niiden ohi. Ok, tämäkin on vielä siedettävää. Mutta kun ne latautuu vähän viiveellä, niin kun menee vaikka jollekin alueelle ja klikkaa ketjua auki, väliin ponnahtaakin mainos.

Siis ihan aiheesta tulee palautetta, koska mainokset heikentää sitä käyttökokemusta. Olisiko siihen mahdollista löytää jokin tekninen ratkaisu, esim. että mainokset aina latautuu sivun kanssa yhdessä? Eli vaikka sivun latautuminen kestäisi 1-2s kauemmin, mutta se sivu ei "eläisi" sen avaamisen jälkeen.
Jos ei, niin sitten tämä trade-off pitää vain hyväksyä. Mutta älä nyt jumalauta jaksa aina syyllistää sun omia asiakkaita verraten tilanteisiin jossa halutaan vain muille pahaa.
Eikä me fooruminkäyttäjät olla sulle velkaa mitään "ilmaisesta sisällöstä", vaikka niin aina vihjailetkin. Jos asia olisi näin, laittaisit sen sisällön maksulliseksi ja tienaisit enemmän. Mutta taitaa tulla enemmän rahaa kassaan pitämällä ne ilmaisena?

Kriittistä palautetta, mutta ainoastaan siksi, että pitkäaikaisena pakkislaisena inhottaa tämä nykyinen äänensävy. Haluaisin kuitenkin jatkossakin ihan hyvällä mielellä olla käyttäjä ilman, että vähän väliä näkyy miten foorumin omistaja vihjailee meidän käyttäjien olevan jotenkin velkaa tästä foorumista, jolla sinä elantosi tienaat.

Ei parane siis sanoa mitään. Pahoittelut. Pitää vain kuunnella valitusta. Ja anteeksi nyt vain, että kun ne mainokset latautui sivun kanssa, niin siitä valitettiin, kun ne latautuu lazy loading, siitä valitetaan. Mut sovitaan, ettei sitten kukaan valita mainoksista jos siihen valitukseen ei saa vastata. Älä jumalauta jaksa syyllistää mua kokoajan, joka elantoansa tolla tekee. Ja nyt tulee kaikki perässä komppaamaan sua, toivottavasti myös joku joka ymmärtää, että mä tässä olen koittanut rakentaa hyvää kompromissia, nopeuttanut forumia ja yrittänyt rakentaa parempaa kokonaisuutta. Olis sitten vähän tasapainoa.

Mun mielestä sivu on nyt hitaampi kuin ennen. Syynä tähän on juuri tuo että se lataa mainoksen sitten kohdalla. Sivu ei ole vielä ladannut kokonaan jos se joutuu lataa sinne sen mainoksen kesken selaamisen. Vähän kuin rakentaisit talon mutta siitä puuttuu vielä tiilet.
Omasta mielestä olis parempi jos sivu latais kerralla valmiiks kaikkineen mainoksineen. Olis vaikka yks mainos enemmän, niin olis silti parempi ku tuo lazy loading mainos.

Mikä laite ja selain?
Ainakin itsellä toimii, Windows + Chrome.

katso liitettä 160628

Toimii mulla myös Android + Chrome.

Niinkin omaperäinen setuppi kuin Windows 10 ja uusin Firefox selain. Sulla noissa testeissä pelkkää Chromea.

Ja itsekin sillä kannalla että paljon parempi olis koko sivun latautuminen mainoksineen kaikkineen ihan yhdellä kertaa. Nyt pomppii mainokset ärsyttävästi ruudulle kesken surffauksen. Ja jos ruutua rullaa eestaas, kokoajan mainokset vaihtuu ja vilkkuu kun mainos vaihtuu.

Miten muuten toi mainostuloutus toimii. Jos joutessaan täällä normikäyttäjä koko työpäivän rullaa jotain monta mainosta sisällään pitävää ketjua eestaas ja päivän aikana tulee tyyliin 10 000 hittiä pelkästään yhdeltä ihmiseltä/selaimelta, laskuttaako rahalaskuri isompaa summaa kokoajan, vai ottaako se jotenkin että jos on sama ip numero mistä tulee niin ei aiheuta laskurin kasvua?

Mulla puolestaan selvästi nopeampi kuin ennen, muutenkin tosi selkeä ja hyvä käyttää. Lazy loading -mainos edelleen ongelma, mutta sekin tuntuu latautuvan vikkelämmin. Olishan sille hyvä saada valmis tila varattua topicien välistä.

Mun mielestä sivu on nyt hitaampi kuin ennen. Syynä tähän on juuri tuo että se lataa mainoksen sitten kohdalla. Sivu ei ole vielä ladannut kokonaan jos se joutuu lataa sinne sen mainoksen kesken selaamisen. Vähän kuin rakentaisit talon mutta siitä puuttuu vielä tiilet.
Omasta mielestä olis parempi jos sivu latais kerralla valmiiks kaikkineen mainoksineen. Olis vaikka yks mainos enemmän, niin olis silti parempi ku tuo lazy loading mainos.
50% nopeempi, FAKTANA mittareista.

Entä jos tekisit äänestyksen etusivulle ja sitten enemmistön mukaan tekisit päätöksen ? Vai onko tää nyt lopullisesti jo päätetty että ne on ja pysyy näin ?
Ne on jokapaikassa näin nykyään eli lazy loading. Ja usko pois, sitten valittaa toiset tyypit. Meeppäs tänne ja vertaa sitten pakkotoistoon. Ihan oikeesti nyt, joka sivuilla on mainoksia nykyään. Mun mielestä te teette tästä nyt itse ongelmaa, ei niitä mainoksia saa mitenkään maksimijärkevästi tänne ellei poista kokonaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom