OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Maahanmuutosta voidaan olla montaa mieltä eikä tämä kommenti siihen liity, mutta Halla-Aho vaikuttaa lähinnä pelottavalta sosiopaatilta. Kuten sanoin, niin tämä ei liity hänen maahanmuuttovastaisuuteen tai rasismiin ylipäätään vaan siihen, että hän on sanonut ja sanoo/kirjoittaa edelleen ihan sairaita asioita. Esimerkkinä kun suorassa lähetyksessä toivonut vihervassareiden raiskatuksi tulemista. Se on ihan vitun sairasta se, oltiinpa sitten vihervassareista mitä mieltä tahansa.
Muistaakseni ei "suorassa lähetyksessä" asiaa toivonut, vaan vanhassa blogikirjoituksessaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä ainakin vedän intrassa kreatiinin, kun on opetettu että nopeasti imeytyvä intrahiilari on helvetin tärkeää. On myös opetettu (ja tutkittu juttu) että kreatiini imeytyy parhaiten nopean hiilarin kanssa. Jos kerran säilyy useita päiviä nesteessä niin ei huolta.

Mutta melkoista paskaa täytynee olla sen erään lisäravinnemerkin valmispalkkari jossa on kreatiinia messissä. Kauanko se kreatiini on siinä purkissa hengaillut? Viikkoja? Kuukausia? Ja vieläpä useimmiten huoneenlämmössä.

Kreatiinin käyttö ei suoranaisesti vaadi tarkkaa ajankohtaa, mutta tosi helppoa on käyttää sitä silloin, kun nautitaan muitakin lisäravinteita; boosterit ennen treeniä/ intrat treeni aikana / palautusjuoma treenin jälkeen.

Aki puhui usein siitä, että ajattele kreatiinia ikään kuin polttoaineena. Tankkaat sitä treeniä varten, tankkaat lisää treenin aikana ja käytät sitä palautumiseen treenin jälkeen jolloin kroppa hyödyntää sitä insulinogeenisen tilan vuoksi todella tehokkaasti.

Uttihan mainitsee asiasta esim fastin sivuilla:

Proteiinin ja hiilihydraatin aikaansaama insuliinituotannon nousu yhdistettynä treenin aikaiseen ja jälkeiseen ns. anaboliseen ikkunaan kannattaa hyödyntää mm. kreatiinin tehokkaaseen ajoon lihassoluihin.

Kreatiinin käyttö ei vaadi tarkkaa ajoitusta, vaan oleellista on pitoisuuksien kumuloituminen kehossa riittävän suurelle tasolle. Imeytymisen optimointi on tosin mahdollista, eli esim. kreatiini ajetaan tehokkaammin soluihin jos se otetaan insulinogeenisessä tilassa (käytännössä proteiinin ja hiilarin kanssa esim. palautusjuomassa).

Ja vielä noista määristä. Itse en tykkää nauttia yhdellä kertaa isoa määrää kreatiinia, koska mun maha saattaa mennä siitä sekaisin. Siksi otan sitä pienemmissä erissä ja suosittelen sitä muillekin. Märkä pieru kyykyssä ei oo kauheen kiva fiilis, vaikka jotkut on maininnutkin että jos treeneissä tulee paskat housuun, niin se ei ole syy lopettaa treenejä. :LOL:

Kiitos perusteellisesta vastauksesta... Yritän nyt pyyhkiä tuon viimeisimmän mielikuvan verkkokalvoiltani :LOL:

Teho juomassa tais olla kreatiinia ja se tosiaankin on hyödytöntä siellä. Sen takia kreatiinijuomia ei olemassa ole.

Ja kreatiinin voi, kuten aikaisemmin sanoin, ottaa milloin vain päivästä, niin miksi väkisin tunkea sitä sinne intraan kun kerran selkeästi se vedessä lilluminen vaikuttaa siihen. Ja vaikka vaikuttaisi 5%., niin miksi, kuka pakottaa sinne intraan laittamaan? Mä haluan tietää sen polttavan tarpeen välttää sen ottaminen koko päivän aikana useina ajankohtina ja patologisen tarpeen laittaa se sinne veteen odottamaan, jossa se joka tapauksessa on huonoin vaihtoehto. Mua siis vain kiinnostaa, että miksi ihmeessä. Niin helppo ottaa monessa yhteydessä, niin sitten ootellaan sitä intrajuomaa, Mites välipäivinä, laitetaanko se silloin varmuuden vuoksi kanssa veteen odottelemaan?

Ja älkää nyt ziisus sitä 15 grammaa ottako, latauksessa korkeintaan, ylläpidossa riittää 5 grammaa päivittäin. 5 grammaa on miljoonasta lähteestä päätelty, se on täysin yleinen ohjeistus.

What is the Best Daily Creatine Dose?
An example of the correct dose of creatine powder includes:

• 20 g per day for 5 – 7 days (“loading phase”)
  • 5 g per day for remainder of cycle (“maintenance phase”)
  • A more personalised approach is to determine dose based on mass. A common formula is:
  • 0.3 g per kg per day for 5 – 7 days
0.03 g per kg per day for remainder of cycle

Viimeksi muokattu:
On kyllä ihme kikkailua yhden kreatiinin kanssa.
Ja miten sen eron muka huomaa ottaako treenin aikana vai vaikka aamupalan yhteydessä?

Eli kaikki ne nuhaiset ja muut spurgut oli kiireellisiä ja 3 tuntia sain odotella, enkä koskaan sitten lääkärille päässyt. Lasku tosin tuli perässä istumisesta penkillä.

Ymmärrän sun fiilikset. Mulla on itellä ollu vastaava kokemus. Lasku tuli siitä, että sun hoidon tarvetta arvioitiin ja siihen valmisteltiin tutkimuksia.

On kyllä ihme kikkailua yhden kreatiinin kanssa.
Ja miten sen eron muka huomaa ottaako treenin aikana vai vaikka aamupalan yhteydessä?
Ei sitä huomaakaan, ottaa sen kerran päivässä ja se siitä. Mutta ei nyt kannata sitä tunkee kaikista huonoimpaan väliin kun faktana veden lämpötila ja vesi ylipäätänsä vaikuttaa kreatiinin stabiliteettiin. Niin nappaa sen palkkarissa tai boosterissa tai sitten muutoin jossain vaiheessa päivää ja se siitä.

Ymmärrän sun fiilikset. Mulla on itellä ollu vastaava kokemus. Lasku tuli siitä, että sun hoidon tarvetta arvioitiin ja siihen valmisteltiin tutkimuksia.
Joo ja mä valitin sitten sinne sairaalaan siitä laskusta, että eihän lääkäri edes ottanut vastaan. Ne sanoi, että joo, ymmärretään. Antoivat numeron jonne soittamalla saa peruttua sen laskun. Viikon sinne koitin soittaa, eikä vastattu, muikkarin maksoin sitten aikanaan.

Teho juomassa tais olla kreatiinia ja se tosiaankin on hyödytöntä siellä. Sen takia kreatiinijuomia ei olemassa ole.

Ja kreatiinin voi, kuten aikaisemmin sanoin, ottaa milloin vain päivästä, niin miksi väkisin tunkea sitä sinne intraan kun kerran selkeästi se vedessä lilluminen vaikuttaa siihen. Ja vaikka vaikuttaisi 5%., niin miksi, kuka pakottaa sinne intraan laittamaan? Mä haluan tietää sen polttavan tarpeen välttää sen ottaminen koko päivän aikana useina ajankohtina ja patologisen tarpeen laittaa se sinne veteen odottamaan, jossa se joka tapauksessa on huonoin vaihtoehto. Mua siis vain kiinnostaa, että miksi ihmeessä. Niin helppo ottaa monessa yhteydessä, niin sitten ootellaan sitä intrajuomaa, Mites välipäivinä, laitetaanko se silloin varmuuden vuoksi kanssa veteen odottelemaan?

Ja älkää nyt ziisus sitä 15 grammaa ottako, latauksessa korkeintaan, ylläpidossa riittää 5 grammaa päivittäin. 5 grammaa on miljoonasta lähteestä päätelty, se on täysin yleinen ohjeistus.

What is the Best Daily Creatine Dose?
An example of the correct dose of creatine powder includes:

• 20 g per day for 5 – 7 days (“loading phase”)
  • 5 g per day for remainder of cycle (“maintenance phase”)
  • A more personalised approach is to determine dose based on mass. A common formula is:
  • 0.3 g per kg per day for 5 – 7 days
0.03 g per kg per day for remainder of cycle
Otan intran kanssa, koska imeytyy nopean hiilarin kanssa parhaiten. Treeni on ainut hetki päivästä, kun otan noinkin nopeaa hiilaria.

Välipäivinä toki teelusikalla suoraan pussista huiviin.

Otan intran kanssa, koska imeytyy nopean hiilarin kanssa parhaiten. Treeni on ainut hetki päivästä, kun otan noinkin nopeaa hiilaria.

Välipäivinä toki teelusikalla suoraan pussista huiviin.
Onko jotenkin vaikeeta ottaa pussista naamariin ja sitten intrajuomaa perään?

Ei sitä huomaakaan, ottaa sen kerran päivässä ja se siitä. Mutta ei nyt kannata sitä tunkee kaikista huonoimpaan väliin kun faktana veden lämpötila ja vesi ylipäätänsä vaikuttaa kreatiinin stabiliteettiin. Niin nappaa sen palkkarissa tai boosterissa tai sitten muutoin jossain vaiheessa päivää ja se siitä.
Ite otankin joko aamupalalla tai palkkarissa

Ei pysty ottamaan niin isoa kulausta intrajuomaa, että optimoisi verensokerinnousun ja tästä aiheutuvan imeytymisen tehostumisen.
LOL, ihan oikeesti. Verensokerit nousee todella hätäiseen ja aivan varmaan riittävän aikaisin kun kreatiinia vatsalaukusta aletaan kuljettamaan. Nyt menee jo perustelut aivan läpäksi. Malto, vitargo, osmo, yleiset intrahiilarit on todella hätäisiä imeytymään. Et sä siellä treenissä kauraa vedä naamariin.

Viimeksi muokattu:
Sä et varmaan hakua kuulla mun kokemusta kun rinta meni kahtia, että minkälaista palvelua sain valtiolta sairaalassa? Veroja on tähän maahan maksettu, vastineeksi en saa vitun mitään, tai sain mä, laskun vaikka en lääkäriä edes nähnyt 4 tunnin aikana.

Jaa. Multa on leikattu selkä sekä olkapäät. Ensiavut, leikkaukset, kuntoutukset, päivärahat. Kaikki tuli hienosti hoidettua julkiselta puolelta. Sain kyllä verorahoilleni kovastikin vastinetta ihan jokaisella kerralla.

Silti: en rakasta veroja. Mutta hyvää vastinetta sain.

Jaa. Multa on leikattu selkä sekä olkapäät. Ensiavut, leikkaukset, kuntoutukset, päivärahat. Kaikki tuli hienosti hoidettua julkiselta puolelta. Sain kyllä verorahoilleni kovastikin vastinetta ihan jokaisella kerralla.

Silti: en rakasta veroja. Mutta hyvää vastinetta sain.
Mulla kävi sitten paska tuuri. Olin vielä paikalla kun odotushuone oli melkein tyhjä. Vastaanotossa sanottiin, että lekuri tulee tunnin päästä ja että laittavat mut ekana jonoon, että pääsen sitten. No en sitten päässyt kuitenkaan.

Mulla kävi sitten paska tuuri. Olin vielä paikalla kun odotushuone oli melkein tyhjä. Vastaanotossa sanottiin, että lekuri tulee tunnin päästä ja että laittavat mut ekana jonoon, että pääsen sitten. No en sitten päässyt kuitenkaan.
Voihan tuo ero johtua siitäkin, kun itse asustelen Turussa. TYKSiä on paljon kehuttu, varsinkin tuota ortopedian osastoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom