Ja ne idiootit jotka aina lukee väärin. Tämä ei tarkoita että Mike on maailman kovin treenaaja. EI. Tämä tarkoittaa sitä, että Mike koittaa tehdä jokaisen lihasryhmän mahdollisimman tehokkaasti ja se vaatii useampijakoisen ohjelman.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jotain tällaista. En jää tinkaamaan ja jankuttamaan,eiköhän jokainen osaa sitten itse lukea ja tehdä omat johtopäätökset vastauksista ja itselle sopivat ja rullaavat systeemit. Se että jatkasin jankutusta samalta pohjalta jonka olen jo sanonut ja siihen on vastattu eri mielipide ei auta ketään. Lukija päättää mitä ja ketä uskoo.Jäsen BobCorn on kyllä veikeä tapaus. Ketjusta toiseen jokin kärjistetty viesti hyvin hataralla faktapohjalla, mihin sitten useimmiten saadaankin fiksusti ja faktapohjaisesti kirjoitettu vastine, joka vie pohjan BobCornin alkuperäiseltä viestiltä. Vastauksena vastineeseen on..hiljaisuus. Kait ne jauhot ovat suussa ja ehkäisevät jotenkin näppäimistön painelun.
Mutta toisaalta tässä on sekin mahdollisuus että jäsen BobCorn laukoo näitä saadakseen asioista tietävät kirjoittamaan vastineen, jossa asia aukaistaan ytimekkäästi kaikelle kansalle. Toiminut jo useamman kerran, itseasiassa. Eli: jatka samaan malliin!![]()
Tee 2+3 jakostaJa jos mä tekisin nyt näillä treeneillä 2-jakoisen, niin kaikki varmaan ymmärtää, että tämän tasoisia treenejä siinä 2-jakoisessa on mahdoton toteuttaa. Tässä 2-jakoinen nykyisestä 5 jakoisesta.
1.
- Kyykky 7x15 - 1x30
- Takareidet maaten 4x20 - istuen 4x20 - Krafverk istuen 4x20
- Pohkeet pyramidi
2.
Kädet
Selkä
- Flex 100 (20,20,20,20,20,10,10,10,10,10) x2
- Blaster. Ranskalainen / scott 20-15-10-10-10-15-20
- 21 hauiskääntö / pushdown.
Olkapäät
- T-Tako lapiokahva 3x8
- Viistotalja lattialta lapiokahva 3x8 + pakot
- Vastaote ylätalja kapee 3x8
- Krafverk hammer myötäote 3x8
- Alatalja lapiokahva 3x8
Rinta
- Viparit 5x10 + drop
- Pystypunnerrus 4x10 + drop
- Etuvipari 3x12
- Pystysoutu 4x10
Mitä kaikkea tuosta pitäisi karsia pois, että A: treenin pituus olisi max 1,5h, B: saisi edes jotenkuten tehokkaasti tehtyä. Ja kun toi kyykky hinkataan 2 kertaa viikossa 12 viikkoa, niin voin sanoa että on vaikeuksia edes 5-jakoisella saada tehokkaasti tehtyä muita treenejä.
- Peck dec 10x10
- Vipukone yhdellä kädellä 9-8-7-6-5-4-3-2-1
- Lattiapenkki 4x10
12 viikkoa 24 treeniä. Kaksi kertaa viikossa.Miten tuo kyykky/jalkatreeni sinulla nyt siis käytännössä menee? Oliko tästä jo jossain puhetta, mennyt itseltäni ainakin ohi.
Sori kun tulin "pätemään". Unohdetaan kaikki tällaiset kynaniskojen tekemät tutkimukset, joissa kirjaimellisesti jokaisessa on näytetty, että lihasryhmän tekeminen 2–3 kertaa viikossa on kehityksen ja lihaskasvun kannalta parempi kuin kerran viikossa. https://www.semanticscholar.org/pap...born/8da32a2edcddf01e496e10747921f1d64d7a16b9
Tästä nyt saattaa seurata vappuun saakka kestävä vääntö, mutta todennäköisesti saat paremman kehityksen, kun teet sen kaksijakoisen tyylillä 2 treeniä, lepo, 2 treeniä, lepo jne, jolloin viikkoon tulee se 4–5 treeniä ja lihasryhmät tulee myllättyä 2–2,5 krt/vko läpi. Tai vaihtoehtoisesti treeni joka toinen päivä. Jos kerran olet toteuttanut 2-jakoista menestyksellisesti, tee se useammin viikossa.
2-jakoisessa on joo kevyempiä treenejä ja mä en voi välttyä ajatukselta, että se kevyempi on se juttu tossa. Niissä ei vain ole niin raskasta tehdä.
Tähän liittyen oisko Frankiella heittää jotain vinkkiä toimivaan kaksijakoiseen ohjelmaan? Esimerkiksi miten jakaisOlen treenannut sekä 1-,2-,3-,4-, että 5-jakoisilla. Voin omasta kokemuksesta sanoa että ei tunnu esim. 2-jakoinen yhtään kevyemmältä, ei tehdessä eikä sen jälkeen.
Mikään, ei mikään estä tekemästä niitä sarjoja 2-jakoisessa (4 treeniä per viikko vaikkapa) ihan yhtä kovaa (intensiteettiä meinaan) kuin jos lihat jauhettaisiin vain kerran viikkoon. Sitä voi kokeilla ja katsoa miten palautuu. Jos piiputtaa jo kahdessa viikossa niin ehkä intensiteetistä on hyvä vähän himmata. Jos porskuttaa menemään vaikka 4-6 viikkoa niin sehän onkin sopiva protokolla sitten.
Ne sarjat mitä treenattaisiin 4-jakoisessa yhdessä treenissä, on nyt ripoteltu kahteen treeniin. Esimerkkinä rinta, 4-jakoisessa yhdessä treenissä, 2-jakoisessa kahdessa treenissä.
4-jakoisen treeni:
Vinopenkki tangolla (4x6-10)
Penkki käsipainoilla (4x8-12)
Jokin konepunnerrus (3x10-15)
Ristitalja (3x15-20)
2-jakoisen treenit:
A:
Konepunnerrus (3x8-12)
B:
Penkki käsipainoilla (4x10-15)
Ristitalja (3x15-20)
Erona on se että 2-jakoisessa B-treenissä rinnan glykogeenit ovat täynnä, ja liikkeissä saadaan suoritettua enemmän toistoja tai isommilla painoilla.
Pistit tuon 5-jakoisen, ripottelin sen huvikseni neljään treeniin. En toteuttaisi tätä allaolevaa järjestelmään kyllä sellaisenaan, mutta en kehdannut lähteä juuri rivien siirtelyä pidemmälle.
1.
Kyykky 7x15 - 1x30
Pohkeet pyramidi
Peck dec 10x10
Vipukone yhdellä kädellä 9-8-7-6-5-4-3-2-1
Viparit 5x10 + drop
Ranskalainen
2.
T-Tako lapiokahva 3x8
Viistotalja lattialta lapiokahva 3x8 + pakot
Vastaote ylätalja kapee 3x8
3.
Lattiapenkki 4x10
Pystypunnerrus 4x10 + drop
Etuvipari 3x12
Pystysoutu 4x10
Flex 100 (20,20,20,20,20,10,10,10,10,10) x2
4.
Takareidet maaten 4x20 - istuen 4x20 - Krafverk istuen 4x20
Krafverk hammer myötäote 3x8
Alatalja lapiokahva 3x8
Blaster scott 20-15-10-10-10-15-20
21 hauiskääntö / pushdown.
Tässä just nähdään kun ei käytännön kokemusta ole. Tee 2 kertaa viikkoon toi kyykky ja kato kuukauden päästä uudestaan. Sä et taida ymmärtää nyt ollenkaan eikä mun enempää edes tartte enää selittää. Ollaan ihan eri planeetalla tässä. Sulla ei ole minkäänlaista tajua minkälaista toi on. Siinä on aivan turha odottaa että pystyy tekemään vielä päälle tehokkaasti muita lihasryhmiä. Eli en jatka enää keskustelua jos ymmärrystä ei ole laisinkaan toteutuksesta.Olen treenannut sekä 1-,2-,3-,4-, että 5-jakoisilla. Voin omasta kokemuksesta sanoa että ei tunnu esim. 2-jakoinen yhtään kevyemmältä, ei tehdessä eikä sen jälkeen.
Mikään, ei mikään estä tekemästä niitä sarjoja 2-jakoisessa (4 treeniä per viikko vaikkapa) ihan yhtä kovaa (intensiteettiä meinaan) kuin jos lihat jauhettaisiin vain kerran viikkoon. Sitä voi kokeilla ja katsoa miten palautuu. Jos piiputtaa jo kahdessa viikossa niin ehkä intensiteetistä on hyvä vähän himmata. Jos porskuttaa menemään vaikka 4-6 viikkoa niin sehän onkin sopiva protokolla sitten.
Ne sarjat mitä treenattaisiin 4-jakoisessa yhdessä treenissä, on nyt ripoteltu kahteen treeniin. Esimerkkinä rinta, 4-jakoisessa yhdessä treenissä, 2-jakoisessa kahdessa treenissä.
4-jakoisen treeni:
Penkki käsipainoilla (4x8-12)
Jokin konepunnerrus (3x10-15)
Ristitalja (3x15-20)
2-jakoisen treenit:
A:
Konepunnerrus (3x8-12)
B:
Penkki käsipainoilla (4x10-15)
Ristitalja (3x15-20)
Erona on se että 2-jakoisessa B-treenissä rinnan glykogeenit ovat täynnä, ja liikkeissä saadaan suoritettua enemmän toistoja tai isommilla painoilla.
Pistit tuon 5-jakoisen, ripottelin sen huvikseni neljään treeniin. En toteuttaisi tätä allaolevaa järjestelmään kyllä sellaisenaan, mutta en kehdannut lähteä juuri rivien siirtelyä pidemmälle.
1.
Kyykky 7x15 - 1x30
Pohkeet pyramidi
Peck dec 10x10
Vipukone yhdellä kädellä 9-8-7-6-5-4-3-2-1
Viparit 5x10 + drop
Ranskalainen
.
Tässä just nähdään kun ei käytännön kokemusta ole. Tee 2 kertaa viikkoon toi kyykky ja kato kuukauden päästä uudestaan. Sä et taida ymmärtää nyt ollenkaan eikä mun enempää edes tartte enää selittää. Ollaan ihan eri planeetalla tässä. Sulla ei ole minkäänlaista tajua minkälaista toi on. Siinä on aivan turha odottaa että pystyy tekemään vielä päälle tehokkaasti muita lihasryhmiä. Eli en jatka enää keskustelua jos ymmärrystä ei ole laisinkaan toteutuksesta.
Tähän liittyen oisko Frankiella heittää jotain vinkkiä toimivaan kaksijakoiseen ohjelmaan? Esimerkiksi miten jakais
jaloille liikkeet jos tekee 2x viikkoon?
Coleman jumppas kolmejakosella 6x vk ja tuolla kaikki proot on edelleen sitä mieltä, että kukaan muu kuin Ronnie ei pysty tuolla intensiteetillä paukuttaan 2x vk lihasryhmiä. Eipä tuo kroppa sillä sitä kestänytkään.Jos osaa treenata kaksijakoisella, en oikein näe järkeä vaihtaa se bro split -ohjelmaan, jossa lihasryhmä treenataan kerran viikossa. Mutta koska Yates, Savolainen ja Coleman teki niin, niin ei muuta kuin urut auki ja kerran viikossa per lihasryhmä.
No hyvä että selvisi, koska jos noita striimejä noista jalkatreeneistä on katsonut, niin siellä mennään aika ilkeen lähellä failurea joka treenissä. Suurin haaste tässä nyt on palautuminen ja mä en aidosti tiedä miten helvetissä selviän viimeisen kuukauden tosta ellen pudota kaikkia muita treenejä pois. Alkaa meinaan kipuilemaan niin pahasti joka paikka jaloissa että pelkästään jo lämmittelyt tuntuvat todella inhottavilta tehdä. Otin nyt kaksi extralepoa että huomenna taas kyykätään, torstaina viimeksi.Unohdin että tuo sun että tuo (paperilla) lyhkäinen kuvaus kinttutreenistä oli tämä nykyinen kyykkyhelvetti, pahoitteluni siitä
No hyvä että selvisi, koska jos noita striimejä noista jalkatreeneistä on katsonut, niin siellä mennään aika ilkeen lähellä failurea joka treenissä. Suurin haaste tässä nyt on palautuminen ja mä en aidosti tiedä miten helvetissä selviän viimeisen kuukauden tosta ellen pudota kaikkia muita treenejä pois. Alkaa meinaan kipuilemaan niin pahasti joka paikka jaloissa että pelkästään jo lämmittelyt tuntuvat todella inhottavilta tehdä. Otin nyt kaksi extralepoa että huomenna taas kyykätään, torstaina viimeksi.
Kestäis ne varmaan hieroa, mutta hieronta vie sieltä kyllä painetta pois ja sekoittaa sitten voimantuottoa. Ei ole oikein rakoa missä hieroa. Kotona olen tommoisella vekottimella hieronut pahimpia jumeja leffaa katsoessa jne. Muutoin nuo säryt alkaa olemaan semmoista öistä hermosärkyä. Ja tosiaankin tässä systeemissä pitäis laittaa muut lihakset ylläpidolle ja ottaa järkevät painot. Mä otin liian isot painot ja paukutan kaikki muutkin treenit täysiä. Se tekee sitten tästä todella haastavaa palautua.Paha varmaan hierotuttaakaan kinttuja kun ovat domsseilla yhtenään. Tai ei olis ainakaan pelkoa että hierontapenkkiin nukahtaisi![]()
No hyvä että selvisi, koska jos noita striimejä noista jalkatreeneistä on katsonut, niin siellä mennään aika ilkeen lähellä failurea joka treenissä. Suurin haaste tässä nyt on palautuminen ja mä en aidosti tiedä miten helvetissä selviän viimeisen kuukauden tosta ellen pudota kaikkia muita treenejä pois. Alkaa meinaan kipuilemaan niin pahasti joka paikka jaloissa että pelkästään jo lämmittelyt tuntuvat todella inhottavilta tehdä. Otin nyt kaksi extralepoa että huomenna taas kyykätään, torstaina viimeksi.
Koska tykkään haastaa itseäni ja jalat nyt ei kasva näköjään kuin saatanallisella kyykkäämisellä mulla. Ja mitä muihin lihaksiin tulee, niin en mä nyt tiiä siitä sitten ollaanko tässä ihan aloittelijan kokoisia. Mä en ole sellainen ihminen, että mietin miten saisin helpommalla lihaksia, mä olen sellainen, että miten saisin entistä ilkeempiä treenejä vedettyä.Nyt on pakko kysyä et mikä järki tollasessa treenissä on? Ilmeisesti et kuitenkaan ole lavalle menossa? Onko siinä omien rajojen hakemista? Luulisi että "helpommallakin" treenillä saisi saman lihaskasvun. Ja jos muun kropan treeni kärsii koska et palaudu kyykky treenistä niin MINUN mielestä vähän hölmöä.
Ja tämä ei ole veetuilua, uteliaisuuttani kyselen.