Deleted member 45217
Mä diggaan siitä 17%. Tulee huulet rasvattua samalla, kun sen imasee tuulensuojaaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Rasvan laadullakin on merkitystä. Itelle ei 10% maistu. Jotenkin liian lötköä.
Mä en välitä muusta ku citymarketin jauhetuista mitkä valmiiks pakattuja. Noi narujauhelihat on no go.
Tuossa ei nyt ole mitään epäselvyyksiä, vaan kysymys onkin: mitä väliä sillä on, että 10-prosenttisen jauhelihan kaloreista on puolet rasvaa?Piti ihan itsekin laskea - päädyin 54%.
Eli 100g sisältää 10g rasvaa (90 kcal) ja 19g proteiinia (76 kcal) eli yht 166 kcal. Rasvan osuus kokonaiskaloreista on 90/166=54%
Se Atrian mustaan kortsuun pakattu jliha ei ole sitä narua vaan ihan kunnolla jauhetun oloista.
Sitä ei tainnu olla 7 vaan 9,5 ja 10?
Eikös tuo kevyt ole sika-nautaa ja tuo 10 pinnanen sitten nautaa?Taidat olla oikeassa se Kevyt malli taitaa olla 9,5. Se on vähän outo kevyt versiossa on 0,5% vähemmän rasvaa![]()
Tuossa ei nyt ole mitään epäselvyyksiä, vaan kysymys onkin: mitä väliä sillä on, että 10-prosenttisen jauhelihan kaloreista on puolet rasvaa?
edit: tilatkaa jauhelihat suoraan luomutilalta. Paluuta ei ole enää markettilihaan tuon jälkeen.
Eikös tuo kevyt ole sika-nautaa ja tuo 10 pinnanen sitten nautaa?
Jos vaihtaa 10-prosenttisen jauhelihan 7-prosenttiseen, tiputus prosenteissa on toki 30 %.
Mutta en minäkään ymmärrä tuota @denniszeimsin pointtia, vaikkakin matikka sen takana on selkeää. Mitä väliä, vaikka rasvasta tulisikin puolet yhden ruoan kaloreista? Sitä rasvaa kun nyt pitää kuitenkin tulla se noin gramma per (rasvaton) painokilo päivässä, eikä sillä ole mitään merkitystä, vaikka osa siitä tulisikin jauhelihan muodossa.
Joo, harva tosin menee lankaan jos ymmartaa etta oljy = rasvaa. Jos kalorifaktojen mukaan mentaisiin niin 10% nautajauheliha olisi nimeltaan "vahaproteiininen jauherasva". Myynti voisi tosin vahan karsia....![]()
Sitä se yrittää sanoa, että tuo 10% rasvaa on energiajakaumaltaan aika hämäävä. Asia, jota jostain syystä kaikki ei kykene hahmottamaan. Ja etenkin sitä, miten helposti kokonaisenergiasta 25-30% tulee rasvasta. Käytännössä tuo tulee melkeinpä syömällä "vähärasvaisia" tuotteita. Heittomerkeissä siksi, että tarkoitan tässä nyt normaaleja vähärasvaisia tuotteita, en bodareiden kuivapaahdettua rintafilettä riisillä.
Siis pelkästä jauhelihastako se ateria koostuu? Siihen, kun kylkeen tulee vaikka 100-200g riisiä, kasviksia jne., niin ei ole lähimainkaan puolet energiasta rasvaa.Sitä ei ehkä ymmärrä sellaiset, jotka voi ottaa rasvasta sen puolet yhden aterian energiasta. Mutta meillä, joilla dietti katkeaa viimeistään neljäntenä päivänä, kun marssit zombiena kaupan irtsari hyllylle ostamaan säkillisen karkkia, ellei makroissa ole tarpeeksi hiilareita, sillä on isokin merkitys. Sillä 30%:n laskullakin on aika iso merkitys, jos aineenvaihdunta on sellainen, että blenderissä hienoksi ajetun kaurahiutalemössön vaihtaminen munakkaaseen saattaa aiheuttaa unettoman yön
Makroilla on myös iso vaikutus siihen, ettei neljäntenä dieettipäivänä olla zombiena. Tuo kertoo oikeasti jo huonosti suunnitellusta dieetistä. No, ehkä liioittelit rankasti.Sitä ei ehkä ymmärrä sellaiset, jotka voi ottaa rasvasta sen puolet yhden aterian energiasta. Mutta meillä, joilla dietti katkeaa viimeistään neljäntenä päivänä, kun marssit zombiena kaupan irtsari hyllylle ostamaan säkillisen karkkia, ellei makroissa ole tarpeeksi hiilareita, sillä on isokin merkitys.
Makroilla on myös iso vaikutus siihen, ettei neljäntenä dieettipäivänä olla zombiena. Tuo kertoo oikeasti jo huonosti suunnitellusta dieetistä. No, ehkä liioittelit rankasti.
Että dieetti on mahdollista rakentaa niin huonosti, että joku on neljäntenä dieettipäivänä "zombiena".Ilman, että luet mun edellistä viestiä uudelleen, mistä mä Sun mielestä siinä puhuin?
Voiha toi johtuu iha vaa siitä mielenheikkouestaki, et siellä se sortuu eka ja saa "placebolla" ton zombie olo vaikka ei mitää hätää oikeesti ookkaa. Ainaki näi maallikon silmistä. Ei se diettikää vaa maha kaikille soveltuuEttä dieetti on mahdollista rakentaa niin huonosti, että joku on neljäntenä dieettipäivänä "zombiena".
Että dieetti on mahdollista rakentaa niin huonosti, että joku on neljäntenä dieettipäivänä "zombiena".
Voiha toi johtuu iha vaa siitä mielenheikkouestaki, et siellä se sortuu eka ja saa "placebolla" ton zombie olo vaikka ei mitää hätää oikeesti ookkaa. Ainaki näi maallikon silmistä. Ei se diettikää vaa maha kaikille soveltuu
Jostain se päivän rasvakiintiö pitää ottaa joka tapauksessa, joten miksei sitten osa voisi tulla vaikka jauhelihasta?No jopas taalla oli viesteja herattyani. Ei mulla sen kummempaa pointtia ollut kuin etta "vaharasvainen" jauheliha on 53% rasvaa kaloreista ja etta valtan itse sita sen vuoksi. On totta etta osa siita voidaan valuttaa pois paiston yhteydessa mutta osa siita ei valu pois vaan jaa siihen lihaan. Itse syon kanaa myos ihan senkin takia etta punainen liha on epaterveellisempaa kuin kananliha. Toisaalta en todellakaan ole mikaan terveyden perikuva![]()