Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Mikä idea tällaisessa dietissa on? Vois olla kokonaisuuden kannalta parempi jos vaan söis puhtaasti esim. 2 g proteiinia ja 0.5 g rasvaa (omegat jne.) per painokilo ja säätäis hyvillä hiilareilla (tärkkelystä, kuitua) kalorit vähän miinukselle? Sit tietty ajoittais safkailut enimmäkseen treenin jälkeen.
Et taida ymmärtää aineenvaihdunnan kompensaatiomekanismeja lainkaan? Syklisilla dieeteillä nimenomaan voidaan lieventää kehon metabolis-hormonaalista painonpudotusta vastaan puolustautumista. Tasaisilla miinuksilla dieettaaminen toimii lähinnä silloin, kun ylimääräistä rasvaa on todella runsaasti.

Toki se on sitten eri asia, miten tuo syklitys kannattaa käytännössä toteuttaa. Esimerkiksi Mikellä on tarpeettoman rankat miinukset dieettipäivinä (selittyy gung ho -bodarimentaliteetilla vaikka onkin kaukana optimaalisesta fysiologisessa mielessä), mutta periaate on ihan oikea. Merkittävien tankkausten tekeminen säännöllisesti on varsinkin suht. alhaisessa rasvaprosentissa enemmän tai vähemmän välttämätöntä, jos haluaa pitää aineenvaihdunnan jotakuinkin toimintakykyisenä. Tasaisilla miinuksilla ilman tankkauksia dieettaaminen johtaa aina lopulta aineenvaihdunnan hidastumisen kautta tilanteeseen, jossa paino ei putoa edes alhaisilla kaloreilla ja kovilla liikuntamäärillä.

Viimeksi muokattu:
Et taida ymmärtää aineenvaihdunnan kompensaatiomekanismeja lainkaan? Syklisilla dieeteillä nimenomaan voidaan lieventää kehon metabolis-hormonaalista painonpudotusta vastaan puolustautumista. Tasaisilla miinuksilla dieettaaminen toimii lähinnä silloin, kun ylimääräistä rasvaa on todella runsaasti.

Toki se on sitten eri asia, miten tuo syklitys kannattaa käytännössä toteuttaa. Esimerkiksi Mikellä on tarpeettoman rankat miinukset dieettipäivinä (selittyy gung ho -bodarimentaliteetilla vaikka onkin kaukana optimaalisesta fysiologisessa mielessä), mutta periaate on ihan oikea. Merkittävien tankkausten tekeminen säännöllisesti on varsinkin suht. alhaisessa rasvaprosentissa enemmän tai vähemmän välttämätöntä, jos haluaa pitää aineenvaihdunnan jotakuinkin toimintakykyisenä. Tasaisilla miinuksilla ilman tankkauksia dieettaaminen johtaa aina lopulta aineenvaihdunnan hidastumisen kautta tilanteeseen, jossa paino ei putoa edes alhaisilla kaloreilla ja kovilla liikuntamäärillä.
Olen mä lukenut aiheesta jonkin verran. Pisti silmään tuo valtava ero miinuspäivien ja tankkauspäivien välillä. Jos olisi esim. 20% miinuksella ja tankkauspäivänä söis tumman riisin sijaan valkoista niin paljon ku napa vetää niin kuulostaisi ääkiseltään mun korvaan paremmalta. Ja aiheesta lisää, en tiedä kuinka pitkä dietti mikella on, mutta aineenvaihdunnan hidastuminen alkaa merkittävästi vasta kun on dietattu monta viikkoa, ehkä peräti pari kuukautta, siis korkeahiilarisella. Tankkausta ei tarvitsisi tehdä ensimmäiseen kuukauteen varmaankaan ollenkaan. Maltillinen korkeahiilarinen dietti pitää insuliininerityksen ja aineenvaihdunnan kunnossa, varsinkin jos mukaan laitetaan tarvittaessa sopivasti aerobista/metabolista ja jos kisarasvat ei ole tavoitteena niin voidaan päästä hyvinkin pienillä tankkauskerroilla.

Mikä olisi suurinpiirtein sellainen rasvaprosentti, että nuo tankkauspäivät olisivat tarpeellisia? Että ei aineenvaihdunta ihan kuole.

Pisti silmään tuo valtava ero miinuspäivien ja tankkauspäivien välillä. Jos olisi esim. 20% miinuksella ja tankkauspäivänä söis tumman riisin sijaan valkoista niin paljon ku napa vetää niin kuulostaisi ääkiseltään mun korvaan paremmalta.
Miken miinukset ovat kyllä todennäköisesti liian kovat, siitä olen samaa mieltä. Mutta ns. puhdas tankkaus ei tietyissä tapauksissa vain riitä, kun kalorit pitää saada riittävän korkealle tankkausikkunan aikana. Tämä siis oletuksella, että tankkauksella halutaan oikeasti boostata myös aineenvaihduntaa ja leptiinitasoja eikä vain täyttää lihasglykogeenivarastoja.
aineenvaihdunnan hidastuminen alkaa merkittävästi vasta kun on dietattu monta viikkoa, ehkä peräti pari kuukautta, siis korkeahiilarisella. Tankkausta ei tarvitsisi tehdä ensimmäiseen kuukauteen varmaankaan ollenkaan.
Ei ole noin todellakaan niin yksinkertaista, että tuollaisia blanket statementeja voisi heitellä ympäriinsä. Tankkauksen fysiologinen tarve on todella tapauskohtaista, ja tuollaiset yleismalkaiset "säännöt" eivät yksinkertaisesti päde. Tankkauksen fysiologiseen tarpeeseen vaikuttaa aika helvetin moni muukin tekijä kuin vain dieetin pituus, ja hiilareiden osuus ruokavaliosta (esim. rasvaprosentti ja sen suhde henkilön omaan setpoint-alueeseen, dieetin rankkuus miinuskaloreilla mitattuna, treenien volyymi ja metabolinen rasittavuus, yksilön aineenvaihdunnan taso ja adaptiivisuus, ns. metabolinen plastisuus, jne).

Aivan turhaa hypetystä noiden omarmunkkien kanssa, onhan se kuorrute ihan jees mutta pääosin samaa munkkia kuin kaikki muutkin munkit.
Itsellä toiminut dietin loppuvaiheessa hyvin tuo kalorivaihtelu, joskin korkeina kaloripäivinä ne on ollut hädintuskin edes offikauden plussalla paitsi ajoittain on ollut pakko kokeilla millainen fiilis tulee kovemmilla hiilareilla eikä se ole sen kummemmaksi muuttunut.

Liian alhaalla on mulla noi miinuspäivät, en saa kiinni sitä kalorivajetta yhdessä päivässä, yksinkertaisesti en vain saa syötyä. Olen jossain 3000kcal nyt vasta. Nostan jatkossa kalorit sinne 1800 / päivä, oli lepo tai treeni. Sitten tankkausta himmaan sen verran, ettei tartte ihan mielettömiä vetää kun en siihen kykene. Kinkissä kävin ja pannaria menee edelleen joka välissä että saan sen tuhottua.

Jännä tuo yksilöllinen tarve tankkauksille, multakin löytyy kavereita jotka tankkaa dieetillä neljänkin viikon välein ja itse dieettasin yli 15kg suht siistiin kuntoon noin 0.5kg / viikko ilman ainuttakaan tankkausta (reilu 3000 kaloria alussa, lopussa noin 2000). Oon aina ihmetelly minkälaisilla kaloreilla ja dieeteillä ne vetää kun kroppa tyhjenee nii nopeasti :D

No mee, saatana! Siihen yö off-topiciin palatakseni niin kai siellä vankilaan joutuisi kun lättäisi purkan väärään paikkaan, johonkin mihin Muhammed on joskus kussut, tai Allah pieraissut.

Viimeksi muokattu:
image.webp image.webp image.webp

Puffeteista irtoo 2000

http://www.roknordic.com/fi/
Onko Mikellä mielipidettä tälläisestä vehkeestä?
No mielipide toki on, noin 20sec vilkaisulla. Hienosti duunatut sivut, herkullinen lookki, laittaa ostamaan. Itse laite, presson uuttamisessa on tiettyjä lainalaisuuksia kuten esim lämpötila sekä uuttopaine. Tossa uuttopaine ei ole vakio, eikä veden lämpötilakaan, ellei sitten mitata sitä ja sitten lisätä tonne. Mutta näillä jutuilla sikäli ei ole väliä, koska tavis ei huomaa eroa ja taas todellinen harrastaja osaa uuttaa. Väliinputoajat kuten minä, ei saa tosta niin paljoa irti.

Mitä mieltä tosta Levronen ilmoituksesta skabata ens Olympiassa? Jokohan tällä kertaa nähtäis ukko ihan lauteilla asti, vai onkohan Kentsulta tulossa jokin uusi tuote, joka tarvitsee markkinointia? Itsehän en usko ennen kuin ukko on lavalla värit ja öljyt nahassa. Toivottavasti tulis ja veis koko paskan jollain sairaan kapeella vyötäröllä?

Kirjoitin toisaallekin.
Onhan näitä Levronen comebackkejä seurattu ennenkin. Ja setit ollu päällä ja vaikka mitä.

Ei ole multa pois jos kisaa, päinvastoin. En vaan enää usko.

Kun on uutta tuotetta tulossa niin SavolaisMake aktivoituu Pakkiksella.
Levrone tekee comebäkkejään samoista syistä.

Back
Ylös Bottom