Kuvankäsittelyohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

IsoDino

VIP
Mistä saisin hyvän ja helpon kuvankäsittelyohjelman? Netistä imasin Jasc Paint Shop Pro 8:n, mutta niin käsi oon näissä hommissa, että en osaa tuota oikeastaan käyttää.
Tarkoituksena olisi siis ihan vaan muokata kuvaa pienemmäksi kooltaan ja pixelit kans. Viitsiskö joku neuvoa tai antaa vinkkejä?
Suositelkaa jotain muuta kuvankäsittelyohjelmaa, joka olis aika yksinkertainen ja helppokäyttöinen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos muuta ei tartte tehdä, kun noita kokoja muutella, niin onnistuu ihan Wintoosan paintillakin.

Inside tietona voin kertoa että Adobe tekee aika kelvollisia kuvankäsittelyohjelmistoja. Joku on kuulemma löytänyt niitä netistä imutettavaksikin asti :jahas:

EDIT: Ei ne "hyvät" ohjelmistot ole yhtään sen vaikeampia, ignooraa vaan ne ylimääräset härpäkkeet. Alle parin tunnin ne tulevat lankoja pitkin ellet ota vahingossa CSän koko pakettia.

Timba79 sanoi:
Jos muuta ei tartte tehdä, kun noita kokoja muutella, niin onnistuu ihan Wintoosan paintillakin.

Miten paintilla kokoja muutellaan?

-Marchi- sanoi:
Miten paintilla kokoja muutellaan?

kuva --> määritteet ja sieltä vaan kokoa muuuttamaan. Enpä ole itse tuota käyttänyt ja näköjään se ei osaa muuttaa sitä toista mittaa automaattisesti. Mutta eiköhän tollakin nyt hätäpäissään jotein tee. Photarilla mä itse muuttelen, vaikken sitä käytännössä muuten käyttää osaakkaan.

Timba79 sanoi:
kuva --> määritteet ja sieltä vaan kokoa muuuttamaan. Enpä ole itse tuota käyttänyt ja näköjään se ei osaa muuttaa sitä toista mittaa automaattisesti. Mutta eiköhän tollakin nyt hätäpäissään jotein tee. Photarilla mä itse muuttelen, vaikken sitä käytännössä muuten käyttää osaakkaan.

Jos noin tekee niin se pienentää vain sitä aluetta jolla kuva on, ja kuvasta lähtee palanen pois. Jos haluaa pienentää myös sitä kuvaa niin venytä/viistota ja sinne montako prosenttia haluaa sitä pienentää tai suurentaa, alussa on 100 niin jos laittaa siihen 50 niin siitä tulee puolet entisestä kuvasta.

lypsäjä sanoi:
Jos noin tekee niin se pienentää vain sitä aluetta jolla kuva on, ja kuvasta lähtee palanen pois. Jos haluaa pienentää myös sitä kuvaa niin venytä/viistota ja sinne montako prosenttia haluaa sitä pienentää tai suurentaa, alussa on 100 niin jos laittaa siihen 50 niin siitä tulee puolet entisestä kuvasta.

Selvä, hyvä kun oikaisit. En nimittäin ole tolla niitä pienentänyt. Kunhan vaan vilasin sitä nopeasti kun aiheesta kysymys oli.

lypsäjä sanoi:

Tätä itsekin ajattelin, mutta olenpas ollut pälli kun en ole tajunnut kuinka sen saa täysvaltaisesti pienemmäksi. Kiitoksia.

Suositut

Back
Ylös Bottom