Kuunnelkaa Kroppaanne Prkl!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampe9
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minä :david: en kuunnellut tarpeeksi!

Viikon verran oli tuntunut tossa vasemman pakaran yläpuolella pientä jäykkyyttä/kipua kumarrellessa selkälihaksessa. Ajattelin että "kyllä se siitä... varovaista treeniä vaan ja silleen..."

-paskan varovaista! Tein kyykkyjä niin lämmittelysarjat meni ihan mukavasti eikä tuntunut mitään kipua, mutta kun panin täyden lastin tankoon ja aloin varsinaisia sarjoja tekeen, niin poks! Toisella ylösnousulla paukahti, ja vihlaisi niin perkeleesti selkään että meinasin kaatua painot selässä. Nyt on sitten lekurikäynti edessä, selkä tankissa että istuminen ja kävely ottaa kipeätä, pitkäksi aikaa kaikki treenit pois suljettu, v****taa niin ankarasti :itku:

Ottakaa opiksenne tästä prkl :curs: :curs: :curs: :curs: :wall:

Näin se vaan menee ja yleensä nämä pitää kantapään kautta opetella, kuten itsellä kävi olkapään kanssa reilu vuosi sitten.

Timba79 sanoi:
Näin se vaan menee ja yleensä nämä pitää kantapään kautta opetella, kuten itsellä kävi olkapään kanssa reilu vuosi sitten.

Nyt on mullakin aikaa tässä kirjotella,kun oon sairaslomalla :hyper:

Tiedäkkö Timba, mikä tossa on niin vaikeeta? Ainakin mulla on se, ettei jakeluun mee sitten millään ettei JOKA IKISESSÄ treenissä tartte vetää äärirajoilla. On semmonen tunne että muuten ei oo mitään hyötyä treenaamisesta jos ei oo sen jälkeen kun pelkkä rätti, joka jalkapäivänä tuskin jaksaa jalkaa enää maasta nostaa... :wall:

No, olipas ainakin lohduttavaa kuulla että "yleensä" nää pitää itte kokea kantapäällä, en siis poikkea valtavirrasta paljookaan...(?) -Tyhmä mikä tyhmä!

Pitää nyt vaan miettiä miten tässä vois parhaiten kuntoutua ja jos tulee pitkä sairasloma, niin voiko edes rintaa tms. reenata yhtään ja syömiset ja kaikki pitää miettiä nyt uusiksi kun ei voi tota aerobistakaan paljoa harrastella...huh huh! kyllä on miettimistä... -Mutta tän päivän otan nyt rennosti ja pistän suukkuun namua ja muuta hyväskää.

toivottavasti ei tuu pitkäaikasta vaivaa... :(

Mullakki saattaa taas tulla treenitauko ku samat hommat vaivaa ja pää ei periksi anna. Nyt aattelin että annan aikaa palautella ja katon treenihommia uusiksi. Olkapääviat kuite vissi aika yleisiä.

Kuhan ei mee niin pitkäks kun mulla meni! 1v 6 kk totaali turhautuminen ja armoton mässäily,melkein 30 kg läskiä kertyi tuona aikana.Ei muuta kuin pikaista parantumista.

No niin! Nyt on lekurissa käyty, ja taisin (?) selvitä lähes pelkällä säikähdyksellä... lihasrevähdys/venähdys (ei tullu selvää) jossain "lumbago-lihaksessa"... -Piikki perseeseen ja viikon lääkekuuri päälle. Lekuri meinas että viikon päästä pitäis olla kokolailla kunnossa ja sais ruveta varovasti taas reenaileen. Mutta saa nyt nähdä, kuinka tuo paranee...

Joka tapauksessa varoitus tuli ja aion kyllä ruveta kehoani tästälähin paremmin kuuntelemaan. Onneksi ei tullut mitään nikamien tms. vikoja. Jos joku paikka vähän varoittelee niin kannattaa näköjään ihan tosissaan miettiä mitkä liikkeet sitä rasittaa ja jättää ne väliin niin kauaksi että kipua ei enää oo YHTÄÄN! -Eikä mitään "kylläsesiitä"-mentaliteettia :david:

Itekin olin kyllä vakaassa aikomuksessa jättää nuo selänojennukset pois silloin kun se alaselkä ilmoitteli, mutten tullut ajatelleksi että jalkakyykkykin ottaa niin kovaa alaselkään. Mietin vaan että voihan noita jalkoja tässä kumminkin reenailla normaalisti vaikka selkä onkin vähä kipee.
Nyt vaan tämän viikon :zzzz: :zzzz: :zzzz:

Itse ainakin ajattelen niin, että jos aina reenaa ittensä ihan tappiin, niin sitten, ku kerran revähtää tai hotai niin siinähän menee se raskaanreenin hyöty moninkertasena, kun kotona joutuu makoileen.

wade89 sanoi:
Itse ainakin ajattelen niin, että jos aina reenaa ittensä ihan tappiin, niin sitten, ku kerran revähtää tai hotai niin siinähän menee se raskaanreenin hyöty moninkertasena, kun kotona joutuu makoileen.

Täysin järkipuhetta! Siinä vaan on se, että jää reeneistä vähän neitimäinen olo, jos jaksaa 4x12 mutta tekeekin vaan 4x8. Tai jos jaksaa tehä jonkun 60:llä mutta tekeekin vaan 50:llä... -joo tiedän: :anssi:

...ja sitten sitä kelaa että onko tollasesta mitään hyötyä kun ei tuu edes paikat kipeeks eikä väsy eikä mitään niinkun kävis ihan huvikseen vaan nostelemassa rautoja.

Mutta totta se on; pitää pitää vaan maltti pelissä mukana, muuten se näköjään katkeaa kun kananlento. Täällä pohjanmaalla muuten jotkut kuntosalit rupee pitämään jotain ihme "dopingvapaata" vyöhykettä :arvi: ... -Mun mielestä sais varsinkin meille aloitteleville punttailijoille jakaa salien ovilla rauhoittavia piikkejä. Korvien välissä on näköjään paljo enemmän tota testosteronia ku lihaksissa.

go hard or go home,no pain no gain..
no noi ylläolevat on kliseitä mutta tyhmästä päästä kärsii koko kroppa,
itse myös kärsinyt..mutta en silti ala pelkäämään ja treenauksien kovuutta vähentämään,silloin kun on pumppiviikko niin silloin iisimmin muuten mennään keskittyen siihen lihakseen mitä treenataan sata prosenttisesti..
venyttelemällä ne paikat myös palautuu nopeammin..
kaikkien varmaan kuuluu kokea jonkinlainen revähdys/loukkaantuminen ennenkuin oppii,toiset taas eivät opi ikinä..tsemppiä treeneihin :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän se niin että jos haluaa pitkällä tähtäimellä hyvää kehitystä niin tärkein asia treenauksessa on pitää paikat kunnossa. Uskon että kevyet viikot on aika suuressa osassa tässäkin asiassa. Vaikka tuntuu että jaksas vielä painaa täysillä, pidän yleensä kevyen viikon viimmeistään neljän kovan viikon jälkeen. Tylsiähän nuo on mutta tärkeitä.

Itselläkin kävi pikku haaveri tuossa pari kuukautta sitten HST-kierrolla. Tais olla toiseksi viimeinen 5-reptreeni eessä ja alaselässa tuntui ennen reeniä selvää jäykkyyttä. No tein siinä hyvät lämmittelyt kyykkyyn ja kyykkäilin normaalisti ne pari sarjaa. Minkäänlaisita kipua ei tuntunut. Sitten tuli vuoroon treenin viimeinen liike vatsapenkki. Tein 10kg lisäpainoilla jotain viidettä toistoa kun tuntu että alaselässa venähti/revähti joku pikku lihas. No sd alko sitten vähän etuajassa mutta selkä oli onneksi viikon päästä jo aika hyvässä kunnossa. Säikähdyksellä selvittiin.

Jampe9 sanoi:
No niin! Nyt on lekurissa käyty, ja taisin (?) selvitä lähes pelkällä säikähdyksellä... lihasrevähdys/venähdys (ei tullu selvää) jossain "lumbago-lihaksessa"... -Piikki perseeseen ja viikon lääkekuuri päälle. Lekuri meinas että viikon päästä pitäis olla kokolailla kunnossa ja sais ruveta varovasti taas reenaileen. Mutta saa nyt nähdä, kuinka tuo paranee...
QUOTE]

Toivottavasti lekurisi oli oikeessa, eikä se ollu välilevyvamma, niinkuin itte veikkaisin. Meinaan, selän välilevyt kun alkaa vittuileen, niin siitä saat useasti elinikäisen "kaverin" :(

Mulla taas noi treenitauot tulee ihan yhtäkkiä... Ei niinkään omaa jääräpäisyyttä.
-poskiontelontulehdus, 2kk
-hartialihaksen revähdys, 2,5kk, tuli treenin loppupumppia hakiessa
-ranteen nivelten tulehdus, 1,5vk
-ponnistuspäänsärky, tähän mennessä viikko

Noi kaikki alle vuodessa. Kyllä on mies pelkkä hajoileva paska...

Toivottavasti peppu paranee pikaisesti! ;)

Mulla on tapana treenata AINA lihakset ihan loppuun ja paskaks. Yleensä tulee pakollisia treenitaukoja johtuen sairastelusta, kun immuniteetti pettää. Nyt sitten olkapää rupes vähän paukkuun, mutta onneks sairastuin samalla flunssaan ja pidin kuukauden tauon. Nyt on taas olkapää ihan normaali ja niin kauan vedetään taas täysiä kunnes joku tauti iskee. Prkl, ei mitään neititreenejä. :evil:

Yksi ehdotus: kannattaa välillä heittää kehiin: kevyttä treeniä, pienillä kuormilla: isoja toistomääriä: 15-25->niin saa nivelet ja lihakset välillä kunnolla lepoa.

Tollasta kun harrastaa 3-6 viikkoa, niin menee myös paremmin treenit perille->eikä rikkoonnu/ylirasitu nivelet niin helposti.

Raven sanoi:
Kantapään kautta tosiaan oppii. Itse oppisin hetkeksi, mutta nyt olen tehnyt taas samoja virheitä. Tyhmä kun on.

Aika helvetin totta...
Vaikka rikkoo rintalihaksen ja tulehduttaa hauiksen pitkän pään jänteen, niin siltikään en oikeen ole oppinut venyttelemään ja rajoittamaan treenien kovuutta edes hetkeksi :wall:. Toivoa kuitenkin on.

Oon hiukan eri mieltä tosta kropan kuuntelusta. Jos mä kuuntelisin mun kroppaa, niin monet rääkit olis jääny tekemättä. Sitten kun se taas valittaa ettei jaksais, niin ajattelen heti, että: "voi vitun heikko laiskamato" ja annan niin kovan rääkin ettei se enään valita. Pikkuhiljaa se oppii pitämään turpansa kiinni ja kasvattaa niitä lihaksia ja voimia kaiken varalta. :rolleyes:

jarze sanoi:
Oon hiukan eri mieltä tosta kropan kuuntelusta. Jos mä kuuntelisin mun kroppaa, niin monet rääkit olis jääny tekemättä. Sitten kun se taas valittaa ettei jaksais, niin ajattelen heti, että: "voi vitun heikko laiskamato" ja annan niin kovan rääkin ettei se enään valita. Pikkuhiljaa se oppii pitämään turpansa kiinni ja kasvattaa niitä lihaksia ja voimia kaiken varalta. :rolleyes:

Sanotaanko näin, että mielummin olen niveliltäni vähän terveempi kuin muutaman kilon isompi tai voimakkaampi...
Toisaalta uskon kyllä ite, että palauttava harjoittelu on pidemmän päälle parempi kuin monien kuukausien treenitauko.

ps. Jos puhut siitä, ettei ole motivaatiota lähteä salille ja tehdä kovaa treeniä. Se on eri asia. Tässä threadissä ei mun käsittääkseni siitä keskustella.

Timba79 sanoi:

Jep, ja täällä kyynärpäänkanssa just viimeviikolla. Kirjottelinkin siitä tänne palstalle. Eikä ollut todellakaan ensimmäinen kerta kun ranskalainen punnerrus toi kyynärpäävaivoja mukanaan....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom