Kuunnelkaa Kroppaanne Prkl!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jampe9
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
makew sanoi:
Sanotaanko näin, että mielummin olen niveliltäni vähän terveempi kuin muutaman kilon isompi tai voimakkaampi...
Toisaalta uskon kyllä ite, että palauttava harjoittelu on pidemmän päälle parempi kuin monien kuukausien treenitauko.

ps. Jos puhut siitä, ettei ole motivaatiota lähteä salille ja tehdä kovaa treeniä. Se on eri asia. Tässä threadissä ei mun käsittääkseni siitä keskustella.
Juu, läppää vaan. Tottahan toki paikat kannattaa pitää terveenä ja varoa kipeitä paikkoja jne.

Heikki722 sanoi:
Jep, ja täällä kyynärpäänkanssa just viimeviikolla. Kirjottelinkin siitä tänne palstalle. Eikä ollut todellakaan ensimmäinen kerta kun ranskalainen punnerrus toi kyynärpäävaivoja mukanaan....

Niinpä, mutta toisaalta joku hiton tehokas liike pitää vaan ottaa mukaan vaikka ehkä tiedostaakin ne riskit. Jotenkin sitä nälkä kasvaa syödessä ja kun on ollut jo jonkin aikaa paikat kunnossa, sitä vaan ei enää jaksa ajatella miten joku liike joskus paikat kipeytti. Taas sitä itelläkin tekisi mieli alkaa kyykkäilemään...

jarre55 sanoi:
Toivottavasti lekurisi oli oikeessa, eikä se ollu välilevyvamma, niinkuin itte veikkaisin. Meinaan, selän välilevyt kun alkaa vittuileen, niin siitä saat useasti elinikäisen "kaverin" :(

Samaa mäkin toivon! Se kyllä väänteli ja käänteli mua kaikenlaisiin asentoihin pystyssä ja makuulla ja heilutteli jalkoja ja testaili refleksejä sun muuta, että aika perusteelliselta se tutkimus kyllä vaikutti. Sanoi vielä, että jos ei oo viikon päästä kunnossa, niin tulla uudestaan ja sitten kuvataan jne.

Mulla ei kyllä ikinä oo ollu mitään välilevyvammoja tai sellasia, mutta nytkin se tuntui tossa selvästi selkärangan vasemmalla puolella ja lekurikin totesi painelemalla kipukohtaa, että "ei oo selkärangassa". Oikeestaan en nyt oo puoleen vuoteen pitänytkään minkäänlaista lepoviikkoa, joten toisaalta nyt tulee sitten sekin hoidettua. Alussa nääs päätin pyhästi ja jykevästi että pidän muutaman kuukauden välein yhden lepoviikon, mutta eipä sitä oo tosiaan pää antanut vielä periksi kun treeni on kerran kulkenu hyvin.

Harmittaa ku jää noi jalat nyt tekemättä :hyper:

No...-pitää lähteä viikonlopulla kalaan :rock:

Timba79 sanoi:
Niinpä, mutta toisaalta joku hiton tehokas liike pitää vaan ottaa mukaan vaikka ehkä tiedostaakin ne riskit. Jotenkin sitä nälkä kasvaa syödessä ja kun on ollut jo jonkin aikaa paikat kunnossa, sitä vaan ei enää jaksa ajatella miten joku liike joskus paikat kipeytti. Taas sitä itelläkin tekisi mieli alkaa kyykkäilemään...

Onko ranskalainen kovakin aiheuttamaan vaivoja? Mä oon sitä tehny aina ojentajille eikä kai mtnole käynyt.

Timba, onks sul polvet paskana? (mul on) vai mikset squattaa?
Mitäs teet sit jaloille?

Pääsitkö varmasti magneettikuvauksiin ?

Jampe9 sanoi:
Minä :david: en kuunnellut tarpeeksi!

Viikon verran oli tuntunut tossa vasemman pakaran yläpuolella pientä jäykkyyttä/kipua kumarrellessa selkälihaksessa. Ajattelin että "kyllä se siitä... varovaista treeniä vaan ja silleen..."

Päästikö varmasti magneettikuvauksiin ? Lekureiden puheisiin en luottaisi YHTÄÄN -> kokemusta on: lekuri hoiti lihasrevähdystä mutta 3 vuoden päästä magneettikuvat kertoivat välilevy-vammasta. Tuo voimakas toispuoleinen - ilmeisesti koko lihaksen krampauttanut vika kertoo aika kovasta hermoimpulssista ja semmosen saa kun hermo puristuu selkärangan lähellä nopeasti, treenaamalla harvemmin tuota saa aikaiseksi. Yritä päästä niihin viipalekuviin ainakin sitten puolen vuoden sisällä ennenkuin alat uudestan "repimään".

Hm, mulla meni selkä sopivasti viikonlopun alla kipeäksi. Perjantaina tuli vedettyä maasta suht keveästi kumminkin, eikä ollut mitään poksahduksia vaan jalkaterät ja nenä edellä salilta kävelin. Illalla sitte oli hankalaa nousta sängystä päiväunien jälkeen. Mitenkäs nuo välilevyvammat yleensä oireilee, kerrasta poikki, vai vähän kerrallaan pahenee?
En tosin usko että rangassa on vikaa, kun tuo jo oikiastaan hellittänyt kipu selkeästi tuntuu tuossa oikean puolen isossa selkälihaksessa, melkein kyljen puolella. Usko tosin ei ole tiedon väärti, että pitänee katella pari päivää vielä ja kysellä sitten lääkäriltä.

Avilla sanoi:
Päästikö varmasti magneettikuvauksiin ? Lekureiden puheisiin en luottaisi YHTÄÄN -> kokemusta on: lekuri hoiti lihasrevähdystä mutta 3 vuoden päästä magneettikuvat kertoivat välilevy-vammasta. Tuo voimakas toispuoleinen - ilmeisesti koko lihaksen krampauttanut vika kertoo aika kovasta hermoimpulssista ja semmosen saa kun hermo puristuu selkärangan lähellä nopeasti, treenaamalla harvemmin tuota saa aikaiseksi. Yritä päästä niihin viipalekuviin ainakin sitten puolen vuoden sisällä ennenkuin alat uudestan "repimään".

OK! :thumbs: Viesti noteerattu! Ajattelin nyt vaan ittekin, kun tuo lievä kipu oli jo n. viikon verran tuntunut tossa (mielestäni) ihan selvästi suorassa selkälihaksessa ja nimenomaan kumarrellessa yms. Elikkä se ei oo alkanutkaan mitenkään äkillisenä hommana. Tästä syystä pidin/pidän itsekin ihan lihasvenähdyksenä tai revähdyksenä. Nyt on viikko sairasteltu, enkä oo tehnyt muuta kun maannut. Otin tossa lauantaina vähän sellasta mahd. kevyttä verryttelyä ja varjonyrkkeilyä pikkusen kun tuntui aika hyvältä, tosin siinä sitten rupes vähän uudelleen oireilemaan kipua joten lopetin lyhyeen. (Ei meinaa pää kestää tätä makoilua millään)

Makasin sitten ihan totaalisesti koko pyhän ja tänään meinaan vähäsen tehdä kevyitä kotiaskareita kun ei se enää normaali liikkuessa tunnu mitenkään. Illalla meen vetään salille rinnan, hartiat ja ojentajat ja valitsen sellasia liikkeitä ettei selällä tarvi tehä yhtään työtä, vatsan reenaamisen jätän nyt kokonaan vielä pois vaikka tuntuu että vois vähän jotain muka tehdä mutten tee. Kävin tänään pyörällä kaupas ja kannoin suht. raskaita kauppakasseja eikä tuntunut missään enää oireita.

Pitää nyt kumminkin lähteä siitä että kyseessä oli vaan pelkkä lihasvamma. Ei noihin magneettikuvauksiin sitäpaitsi niin helposti varmaan pääsekään (?)
Mulle kyllä lekuri lupas, että kuvataan (röntgen?) jos ei parane mutta nythän se on jo lähes 100% parantunut! En silti uskalla yhtään kokeilla vielä tällä viikolla mitään jalka/selkä/vatsareeniä. Pitäis vähän enempi ruveta kyllä venyttelemäänkin, kun se on jäänyt melkein kokonaan pois... :david:

Mulla kipeytyy tosta yläselästä sillein jännästi aina lihas. Kipu ei tunnu selkärangas vaan siinä vierellä, lähtee itestään pois kun velottaa jostain vaan hyvää hierontaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
-Marchi- sanoi:
Onko ranskalainen kovakin aiheuttamaan vaivoja? Mä oon sitä tehny aina ojentajille eikä kai mtnole käynyt.

Timba, onks sul polvet paskana? (mul on) vai mikset squattaa?
Mitäs teet sit jaloille?

Toisille toi raskalainen aiheuttaa vaivoja ja toisille ei. Itse huomasin että otsalle tekee kipeetä kyynerpäihin ja pääntaakse tehtynä näitä kipuja ei ole. Ja niinkauan kun pystyy tekemään niin teen sitä, on pirun tehokas liike ojentajille.

Kyykyt on mulle paha juttu selän yliliikkuvien nivelien takia. Polvet on ihan kunnossa. Teen prässiä ja ojennuksia etureisille, takareisille SJMV ja koukistukset. Pikkuhiljaa ois tarkotus kokeilla smithissä etukyykkäämistä, jospa toi selkä sitä antaisi tehdä.

Back
Ylös Bottom