Kuulantyöntöennätyksesi?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Muutaman kerran olen käyny työntämässä miesten kuulalla ja 10,50 on ollu paras. Ens kesänä lupaan työntää 12m.

Kävin koittamassa mutta paras tulos siinä 13,5m paikkeilla 5 kilon kuulalla. Tekniikka ihan hakusessa, kun sais sen toimiin niin vois jopa se 15m saavuttaa vielä tänä vuonna.

Kisoista näkyisi tulleen tulos 9,21 3 kilon kuulalla 16-vuotiaana. Harjoituksissa olen työntänyt päälle 10 m.
Olin kyllä aivan paska kaikissa heittolajeissa.

Kuulan saatto sormilla on hyvin olennainen osa kuulantyöntöä. Vahvoilla sormilla ja ranteella tulos paranee useammankin metrin, tosin miesten 7,26kg kuulan saatto sormilla vaatii todella kovat voimat.

Viime kesänä aloitettiin parin kvarin kans käymään stadionilla niin 10,40m oli 7kg kuulan tulos. 12m tavoite täksi kesäksi.

10 metrin viivalle pamahti tänään parhaimmillaan 7,26-kilonen. Uus mato on jo koukussa, 11 metriä on seuraava tavote. Tää kesä tuli avattua 9,5 metrin kaarella, joten onhan tässä mahdollisuudet vielä hyvinkin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
11m tasan

Tänä kesänä työnneltiin kaveriporukalla miesten kuulaa ja tulos pyöri 9-11m välissä joka jätkällä. Itse sain työnnettyä sentilleen tasan 11m. Kenelläkään ei hajuakaan tekniikasta.
Meillä tulokset meni niin, että kuulakaaret olivat suoraan verrannolliset penkki tulokseen :) Penkkimaksimit 115-130kg.

Viimeksi työnsin kuulaa joskus 17-vuotiaana, kun ihan harrastin heittolajeja paras tulos tais sillon olla 7,2 kg (Miesten) kuulalla jotain 9,50-10 m luokkaa, taisi penkkimaksimi olla tuolloin jotain 100 kg:n luokkaa, voisi ens kesänä kokeilla lentäiskö yhtään pitemmällä parantuneen voiman ansiosta (penkkimaksimi ~140 kg) vai meniskö jopa vähemmän kun tekniikka varmasti vähän ruosteessa 6-7 vuoden jälkeen :) Mutta jospa innostuis treenaamaan ensi kesänä vähän tekniikkaa niin jos ottais tavoitteeksi vaikka pukata 12-13 metrin väliin :)

Muutama vuosi takaperin lensi miesten kuula 13 metrin päälle. Tarkkaa tulosta en muista, mut ei se paljon yli mennyt ehkä 20 senttiä. Siihen harrastus pian loppuikin, koska olkapää ei enää halunnut olla yhteistyössä kuulan kanssa.

Näillä lähdettiin:
189cm/87kg
Penkki ~65 :D ei ollut jaksanu koskaan edes tehdä näin pitkälle :D
Kyykystä 10x100kg ainakin, ei tässäkään maksimien haku koskaan kiinnostanut

Ja näitä tuli:
Työntö 4kg ~14m
Työntö 7,26 ~ 10m, tekniikka hajosi voiman puutteesta
PYT 4kg ~18m.

Kaveri, entinen pikajuoksija 190cm/100kg, penkki ~150kg voitti työnnöissä muutamalla kymmenellä sentillä, PYT:n enkka sillä taas noin 1.5m perässä. Ei se voima pelkästään... ;) Kyykkytulokset aika samaa luokkaa molemmilla, luulisin ainakin.

Talven mittaan salilla tulee käytyä reippaammin kun olosuhteet on nyt kunnossa, jos ihan rehtiä voimaa tarttuis mukaan sieltä vähän. Ajatus on, että ennen kevättä penkistä nousee vähintään 100kg (nyt 22.5kg matkaa), ja mm. mave on myös löytänyt ohjelman sekaan. Kunniakas tavoite olla parempi kuin yksikään nainen suomessa työntään kuulaa :D Naisten Suomen enkka on vielä niin kovaa kauraa, 18.57, ettei sinne asti kovin moni ukkokaan taida yltää.

nii herätellääs vanhaa ketjua. Olen juuri nyt sairastanut 1,5 viikkoa, mutta olen jo lähes terve. Mutta kuitenkin päätin kokeilla, erittäin pienellä vauhdilla, 4 kg kuulaa ja pakittamalla lensi suht helposti 11m ja ikää pikkasen reilu 14. 2kg:n kuulalla ennätys joskus hieman yli vuosi sitten työnnetty n. 12,5 m.

Joo. Itekki kokeilin Kuulaa pitkästä aikaa. Joskus pienempänä poikasena tuli työnneltyä vähän. Ilman vauhtia 4kg kuula 16.20 oli saldo nytten.

4 kg kuulalla on joskus 17-19 -vuotiaana ruikkuna tullu työnnettyä lähemmäs 15m. Tulihan sitä jonkuverran työnneltyä :b

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom