Kuulantyöntö

Ikä
42
Joo mä etsiskelin tuolla kuulantyönnöstä ja siellä porukka puhui
että kesän aikana käy kokeilemassa ja joku puhui että on työntäny pitemmänkin aikaa.nyt on kesäkausi ohi ja tilinteon aika.
Jos ois mahdollista niin jotka laittaa tuloksen niin millä tyylillä
ja paljon on kesän aikana penkannu. näkee kuinka kovat
karjut saa lentämään

itte toivuin tossa olkapääleikkauksista(2.10-01) ja kuula sopi hyvin kuntoutukseen.

12.02m paikaltaan meni mutta pyörähdys ei osunu oikeen kohdalleen
13.11m
teoriassa 1,5m-3m on mahdollista paikaltaan/pyörähdys tekniikalla

penkkiä en ole voinu just kokeilla noitten leikkausten takia
mutta ennen ongelmia 110/1999

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tota joo
2001 lokakuussa leikattiin oikea olkapää ja lääkäri antoi luvan
työntää 2002 toukokuussa mutta en uskaltanut kun vasta
kesäkuun puolivälissä kevyesti alottaa

ja sitte siitä että ei muka sovi kuntoutukseen: niin noilla lasten
13m tuloksilla se sopii. nimittäin kuula on just sopivan painava
eikä liikkeestä tuli repäsevää vaan hitaan työntävä liike
kun mä en penkkaa mitään 200kg

Originally posted by Megamass
tota joo
nimittäin kuula on just sopivan painava
eikä liikkeestä tuli repäsevää vaan hitaan työntävä liike
kun mä en penkkaa mitään 200kg

Toi oli mun mielestä ihan soopaa. Ei penkkituloksella oo mitään tekemistä sen kanssa kuinka "repäisevästi" kuulaa työnnät. Mun mielestä kuula on erittäin räjähtävä laji ja siinä on olkapää kovilla jos tosissaan rempoo.

-K

nyt kyllä vaikuttaa siltä että pojat ei oo koskaan työntäny
kuulaa????
huomatkaa toi mun pitkä toipuminen ja että olkapää tuntu jo
tosi vahvalta ja suomen parhaimpiin urheilulääkäreihin kuului
mut leikannu lääkäri joka vakuutti että ehdottomasti saa työntää

kuulaa työnnetään!!!!!! ei heitetä!!!!!!

mä sain loppuelämäksi kiellon joka heittolajiin (pesäpallo,keihäs,kiekko,tennis vaikka ei heitetä)

eikö täällä ole tosiaan ketään kuulantyöntäjää?????
vaan pari tyyppiä jotka v*ttulee vain päin naamaa

nimittäin kuula on just sopivan painava eikä liikkeestä tuli repäsevää vaan hitaan työntävä liike kun mä en penkkaa mitään 200kg

mä sain loppuelämäksi kiellon joka heittolajiin (pesäpallo,keihäs,kiekko,tennis vaikka ei heitetä)

Joo, mutta jos jätät penkin väliin salilla niin voit myös pelata tennistä, koska lattarintaisena voit lyödä palloa hitaan työntävästi. (Hehee mä oon niin cool näine mahtavine perjantaijuttuineni että taidanpa suudella itseäni hellästi kädelle ):hmmm:

-K

viime kesänä työnsin ekan kerran, varmaan 17 -vuoteen.
Eli ala-asteella viimeks.
9.60m ja voi saatana kun oli olkapää kipee seuraavat 1½ viikkoa.

Yritin kyllä työntää, en heittää. Tiedä sitten miten todellisuudessa meni.

mullakin kun ekan kerran 99 kävin kokeileen niin se meni kans
heiton puolelle kun oikeen raivolla yritti työntää
koko kesän(99) paras oli pakituksella 9.76m

Originally posted by kiewi
Toi oli mun mielestä ihan soopaa. Ei penkkituloksella oo mitään tekemistä sen kanssa kuinka "repäisevästi" kuulaa työnnät. Mun mielestä kuula on erittäin räjähtävä laji ja siinä on olkapää kovilla jos tosissaan rempoo.

-K

Se on niin ettei penkkipunnerruksella ja kuulantyöntäjien "penkillä" ole mitään tekemistä keskenään.
Kuulantyöntäjät reenaavat kyllä kovasti kutsumaansa penkkipunnerrusta mikä kyllä auttaa räjähtävään työntöön, semmoista vetkutusta se on.

Originally posted by Mtmm
Se on niin ettei penkkipunnerruksella ja kuulantyöntäjien "penkillä" ole mitään tekemistä keskenään.
Kuulantyöntäjät reenaavat kyllä kovasti kutsumaansa penkkipunnerrusta mikä kyllä auttaa räjähtävään työntöön, semmoista vetkutusta se on.

Nimimerkki "mörssäri" tosin taitaa sen lisäksi, että työntää kuulaa yli 20 metriä, työntää myös penkiltä ilman paitaa ja tuomarien silmien alla ihan kunnioitettavan määrän rautaa...

Niinno, miten sen ottaa, mä oon henkilökohtaisesti Mörssärin voittanut kisoissa tuomarien silmien alla 2 kertaa, kumpikaan ei paitaa käyttänyt, eikä varmaan tulevaisuudessakaan käytä. Mutta laitetaanpas mut kuularinkiin niin Mörssäri työntää pari kertaa pidemmälle.

nojoo,kyllähän tuota kuulaa työnnellään aina kun vaan mökillä kerkee käymään,ja tosiaan kuulaa pitäisi työntää eikä heittää ,tosin kun ei ole tekniikkaa niin se menee heittelyksi.
paras tulos siinä 12m joka ei tule varmaankaan paranemaan jos ei saa tota tekniikka-asiaa kohdalleen(pakittamalla),eli jos työntelee niin varmaan voi olla avuksi kuntoutuksessa....

Omakohtaisena kokemuksena voin sanoa että kuula ja olkapään toipuminen eivät sovi yhteen. Olen joskus nuorempana työntänyt kuulaa ja kärsinyt myös olkapää vaivoista.

Minulla ainakin olkapää vaivat aiheuttaa sen että en voi enää työntää kuulaa. Ja sillä ei todellakaan oo väliä mitä penkkaa tai ei penkkaa...se itse työntö on jo niin repeisevä kun työnnät sen minkä palkeista irti lähtee. Tosin jos olet joku mallia Mikki Hiiri..niin sillon ei tietenkään kun se kuula tippuu varpaillesi....

Junnuna työnsin kilpaa kuulaa.Suoritus on niin räjähtävä,ettei kävisi mielessäkään enää kunnolla koittaa.Joku paikka hajoaisi varmasti.´Hitaan työntävällä liikkeellä´rautapallo putoaa varpaille.
No niitähän voi sitten alkaa kuntouttaa puulaakijalkapallolla.

"Minulla ainakin olkapää vaivat aiheuttaa sen että en voi enää työntää kuulaa. Ja sillä ei todellakaan oo väliä mitä penkkaa tai ei penkkaa...se itse työntö on jo niin repeisevä kun työnnät sen minkä palkeista irti lähtee. Tosin jos olet joku mallia Mikki Hiiri..niin sillon ei tietenkään kun se kuula tippuu varpaillesi...."

Tota joo....

En mä ole koskaan sanonu ettei kuula ole repäisevä laji
tottakai se on mutta mun mielestä tollasta 13m pukkausta
voi sanoa (11m/s) hitaaksi kun yli 20m on (14m/s)

Tää keskustelu kyllä vähän käänty tosta olkapää jutusta

mutta oisin vaan halunnut tietää kuinka paljon tosi vahvat
on saanu lantämään ja paljon hitaus vaikuttaa?????

mutta oisin vaan halunnut tietää kuinka paljon tosi vahvat
on saanu lantämään ja paljon hitaus vaikuttaa?????

Se on niin että 100 kilon penkkaaja voi työntää yhtä kauas kuin 200 penkkaaja, jos kumpikaan ei ole lajia juuri harrastanut.
Kuula on NOPEUS-VOIMA laji ja tietty myös tekniikka, et ei taida auttaa vaikka olis tosi vahva:lol2:

tsai tsai pojat..

asiaa että täällä on muitakin tosimiehiä palstalla=) Tosta kuulantyönnön kuntouttavasta vaikutuksesta en osaa sanoa mitään mutta voihan olla niiinku edellä sanottu että noilla lähtönopeuksilla se ei rasita leikattua olkapäätä kovinkaan paljoa..Ei kuulantyöntö ole penkkipunnerrusta, eikä penkki ole kovinkaan merkittävä asia kuulamiehelle; sen sijaan jalat ja keskivartalo on ne paikat joilla pitkät kaaret tehdään, tokihan vahva käsi on tärkeä eikä ainakaan lyhennä kaaria. Rinnalleveto, Tempaus, loikat, niskantakaatyöntö ovat ne asiat jotka pitää olla kunnossa jos kuulaa halutaan edes teoriassa työntää pitkälle.
Mulle henk. kohtasesti toi penkkipunnerrus ei ole miehen mitta
(pidän +200kg:n niskantakaatyöntöä huomattavasti kovempana tuloksena kuin esim 240 penkkiä) joka on vaan yks monista jutuista joita treenaan. Se että kuulamiehet tekevät sen eri lailla kuin voimanostajat selittyy kohtuullisen loogisella seikalla: kuulantyöntö ei ole voimanostoa ja päinvastoin. Eli siltä pohjalta lähdetään etiäpäin ja pidetään jumala mielessä ja housut jalassa!!

Re: tsai tsai pojat..

Originally posted by mörssäri
(pidän +200kg:n niskantakaatyöntöä huomattavasti kovempana tuloksena kuin esim 240 penkkiä)

Eikös muuten toi niskantakaa punnerrus ole sellanen kuulantyöntäjien spesiaaliliike?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom