Kuukauden ruokabudjetti?

jarhu sanoi:
!!! :eek: Tuo olis about 40% mun bruttopalkasta, jos sais nyt alan töitä.

Eiköhän naiskovis ollut tohon heittänyt pikkasen (~716%) liikaa. Kellään mene tommosia määriä ruokaan, jos ei sitten syö liekitettyjä ja jasmiiniuutettuja pässinkiveksiä ed.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitähän sitä menis, vaihtelee 100-130e/kk (sisältää jauhot).

Älkää nyt naiskovista niin kovin liekittäkö. Menihän Uffellakin jos nyt ihan väärin muistan niin 10 000 mk kuussa ruokiin. Näin muistaakseni kohistiin joku vuosi takaperin sen pankkioikeudenkäynnin aikana, kunnes sekin unohdettiin nopeasti jonkun muun tärkeän uutisoinnin työntyessä tilalle (tod. näk. joku Nykäs-juttu).

eedit: eikä uffe ollu edes hc punttaaja.

En tosiaan tiedä mitä menee ruokaan kun asun vielä kotona, ei nyt ihan hirveitä määriä (kai).

Kunhan omaan kämppään muuttaa niin voi kyllä olla ruokavalio aika kalapuikko-makaroni-hernekeitto/dyykkaus/metsän antimet -linjaa ellei ota opintolainaa :D

Kuukaudessa meneepi 200-250 euroa.

En kyllä alle 200 euron pääse, vaikka eläisin kuin munkki, ja mun peruselintarpeet on sentään sieltä halvemmasta päästä.

Itse olen tyytyväinen jos alle 600€ pääsen / kk. Lasken tähän mukaan ulkona syömisen (20 x lounas ulkona/kk 7-9€/kpl). Parinkympin päiväbudjetin saa aika hyvin täyttymään kun siihen lisää muut syömiset eli rahkat, tunat, marjat, banskut, kaurahiutaleet, maidot + muut. Laktoositon tai vähälaktoosinen ruokavalio lisäksi lisää hintaa jonkin verran. Lisäksi tulee kerran pari viikossa käytyä lounasajan ulkopuolella safkaamassa.

Juomista en laskenut mukaan :)

250-300e kuussa. Tähän summaan sisältyvät myös lisäravinteet.

SniffDaddy sanoi:
Eiköhän naiskovis ollut tohon heittänyt pikkasen (~716%) liikaa. Kellään mene tommosia määriä ruokaan, jos ei sitten syö liekitettyjä ja jasmiiniuutettuja pässinkiveksiä ed.

Tai sitten naiskovis veti ihan kauppalaskun perusteella tuon arvion, meillä ainakin kaupasta ostetaan paljon muutakin (pyykinpesuaineet, shamppoot, hoitoaineet jne. mitkä maksaa ihan saa**nasti)

Jos en ihan väärin nyt heitä niin Megamasan kanssa syödään joku 300-500e/kk, tohon summaan ei sisälly lisäravinteet. Voi mennä joskus ylikin varmaan, riippuu siitä mitä ostelee ja onko paljon herkuttelua sillä herkkupäiviin on mennyt meillä esim 60e/krt. Mutta jos herkuttelua on esim 1-2krt/kk niin ei se paljoa kirpaise lisää.

Tähän mun arvioon sisältyy kyllä esim pesuaineet ja vessapaperit ja jotkut muut sälät kauppalaskussa, niitä en erittele. Meillä vedetään linjalla: paljon jauhelihaa, kanaa ja kalkkunaa, leikkeleitä, juustoa menee helvetisti, samoin leipää, riisiä ja pastaa. Sitten päälle on kananmunia, rahkoja/jugurtteja, tonnikalaa, säilykepersikoita ja päärynöitä jne. Ruokalasku naamaa kohden on jotain lähemmäs 10e päivässä.

Nyt on talousasiat jonkin aikaa hieman sotkussa koska ei molemmat olla työelämässä, joten tulot on hetken aikaa pienemmät, jatkossa kun molemmat taas duunissa niin ruokalasku nousee varmaan hieman [ehkä 100-200e/kk] kun saa budjetit taas korjattua.

Nyt se on siis minimissään 150e, maksimissaan 250e per henkilö.

5 e / päivä koitetaan elellä, eli kuukaudessa ruokaan olisi käytettävissä max. 150 e.

Maitoa menee kuukaudessa 90 l, eli siihen uppoo jo aika summa tuosta budjetista. Ostan välillä lidlistä ja välillä ruokavarastosta (joten keskiarvo maitolitran hinnalle n. 0,65 e), eli maitoon menee n. 60 e. Rahkaa menee 15 milbona purkkia, eli rahkaan 15 e kuukaudessa. Maitotuotteet siis n. 75 e, eli puolet koko kuukauden budjetista. :thumbs:

Onneksi perunat, seiti ja rypsiöljy ovat edullisia. :) Koulussa ei tule syötyä kuin noin kerran viikossa. Ainakin 1. periodissa olin lounasaikaan yleensä kämpällä, joten lounas väännettiin siellä. Koululla vituttaa muutenkin syödä kun protskua ei ole yhtään ja maitoa saa vaan 2 dl - prkl.

Se on vaan elettävä opintotuella ja asumislisällä, vaikka töissä käynkin. Töistä saadut rahat (n. 350 e/kk) menee säästöön parempaa käyttöä varten.

Noin 180 euroo kuukaudessa menee rahaa syömisiin josta n.20 eur menee parhaimmillaan lisäravinteisiin. säästän siinä rahaa kun teen edullisista tuotteista isomman satsin ja syön sit pitemmän aikaa samaa ruokaa. Enemmän menis jos alkais syömään jotai perinteistä bodyruokaa kuten kananrintaa ja riisiä.

Krusifiksi sanoi:
Noin 300 euroa. Aika tingitty ruokavalio, perustuu pitkälti Ehrmannin maitorahkaan. Mehukeitosta vois tietenkin nipistää, mutta silloin nopea snack ei olisi enää nopea. Viikonloppuisin ruokaan uppoaa enemmän rahaa, kun ne pizzat ja pihvit on vaan niin hyviä... :p

Hohohoo, ruokamenot ei ainakaan vähene iän myötä. Nykyinen arvio on jotain 600 ja 800 euron välillä. Varmaan johtuu myös osittain siitä etten enää koske rahkaan tai tonnikalaan edes pitkällä tikulla.

Kaksi aikuista ja piski= n 400 e/kk. Ilmaista (aseet ja panoksethan ei maksa mitään :rolleyes: ) riistaa menee paljon (hirvi, linnut, jänöt yms), lisäksi lohta sponsored by appiukko (oma monttu). Ulkona syödään enintään 3 kertaa kuussa ja työpaikallekin molemmat kuskaa eväitä.

Kahden hengen taloudessa menee yleensä 400e/kk. Molemmat vie töihin eväät ja ulkona syödään 1-4 krt/kk. Kai tossa olis tinkimisen varaakin, mutta minkäs teet, kun on oikeastaan aina nälkä. :D

Meillä 5-hengen taloudessa ruokaan menee rahaa n.1200-1300€/kk. Ja sitä pöperöä saa olla vääntämässä joka välissä!

Tota tota. Päivässä menee ruokiin ehkä 6€ + lounas työpaikalla 4€. Eli noin 300€/kk. Vois tuonki koittaa pinnistää 250€ jos yrittäis. Laadusta ei viittis kauheesti tinkiä enää.

EDIT: nii ja siihen päälle sitten tyttöystävän syömiset.

2 aikuista, 7v/6v/3kk -muksut ja rahaa menee ruokaan jotain...mmmm...+500€/kk ? Edullisia safkoja ostellaan ja tehdään, ei näillä palkoilla sisäfilettä syödä :( Siihen vaipat, saippuat etc. päivittäistavarat, niin kauppaan menee sellanen vajaa 700€/kk - ulkona syödään toooodella harvoin ja mä kuskaan joka päivä eväät töihin !

Korkeintaan sata puntaa. Mutta olen ravintolassa duunissa, joten työn puolesta saan kaksi ateriaa päivässä, ja ilmaiset take-awayt joka kerta, kun kehtaan vaan pyytää. Ja minähän kehtaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom