Kuukauden ruokabudjetti?

No jos yhdeltä aikuiselta menee 400 kuten joillakin täällä, niin kahdelta se tekee jo 800. Lapsilta pari sataa päälle. Tietysti vois päästä paljon vähemmällä, jos alkais syömään tunaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by naiskovis
No jos yhdeltä aikuiselta menee 400 kuten joillakin täällä, niin kahdelta se tekee jo 800. Lapsilta pari sataa päälle. Tietysti vois päästä paljon vähemmällä, jos alkais syömään tunaa...
Mutta tuohon päälle vielä lähelle 1000 euroa ulkona syömiseen?

No okei siinä meni vähän yli, jos maksaa 30 euroa kahden aikuisen ateriat niin siitä tulee 30x30=900 eli kun ihan joka päivä ei käydä niin ehkä 800. Usein viikonloppuna (esim nyt pe ja la) tulee tilattua safkaa himaan. Ja joskus mä jopa kokkaan himassa, mutta se se vasta kallista on! Ukkeli vetää vielä lisäravinteita, mutta mä en.

Kylläpä teillä menee ruokaan paljon rahaa. Mulla menee n. 150e kuussa ruokaan ja meillä syö siitä kaksi aikuista. Ja kun vähän tuossa mietittiin että mitä syödään niin ihan monipuolisesti ja terveelisesti.

Jep! Tai on siinä hieman vääristymää kun en laske pakastimessa olevia riistalihoja+marjoja mukaan(pakastimen sisältö on kuitenkii lähes ilmaista). Mutta viimekuussa käytiin kerranviikossa kaupassa ostosten summa pyöri 20-30€ välissä. Viime perjantaina kävin kaupassa ostokset olivat 56€ josta osa oli wc-paperia,shampoota jne. Nyt seuraavan kerran ens pe ja alle 30€
Ihan normaalisti meillä mielestäni syödään ja kumpikii joutuu jopa diettaamaan, että pysys kilot kurissa.

Nyt on kaks ääripäätä. Toinen syö ilmaseks ja toinen hanhenmaksapalleroita ja sukupuuttoon kuolevien udmurtian pussikakadun munia.

Kattokaa nyt edes tarkkaan ne kuittinne, älkääkä muistelko, äkkiä jutut muuttu tarkottamattakin MUTUn avustuksella kalajutuiks. Sen voin kyllä sanoo, että vaikka kuinka yrittää, niin kaks aikuista ja kaks lasta ei saa menemään 2000euroo=12000markkaa tai edes 1800euroo ruokaan kuussa, eikä maassa, eikä somaliassa. Jos oikein yrittää niin viidellä eurolla päivässä pysyy hengissä, mutta ei kyllä liho, tai sitten japa teidän perheessä syödään aivan päin persettä, vääriä hiilareita ja vääriä rasvoja ja vääriä ruokia in general.

Jos esim. broitskun suikaleet tai jauheliha maksaa 2,5€ pyöreesti ja siitä riittää yhdelle aterialle. Ja päivässä on 2-3 lämmintä ruokaa +protskut ja välipalana maitorahkaa, niin miten kumpikaan saa menemään noin paljon enemmän tai vähemmän tota summaa?

Todistakaa, jos vielä väitätte kuluttavanne tuon määrän rahaa ruokaan.

Noi proteiinipitoset ruuat kyllä maksaa. Vaikka pidättäytyisi rahka/raejuusto/tonnikala/pakastesei/kananmuna-linjalla niin silti sitä rahaa menee kunnolla. 8e/päivä tuntuu olevan se raja millä saan itse kaiken tarvittavan (ei tietysti ihme hedelmiä/vihanneksia) Ennemmin kuitenkin 300e/kk, jolloin voi välillä ottaa jauhelihaakin. Onneksi mun päähiilarit eli kaurahiutaleet, ruskea riisi reissumiehet ja ruismakaroni on suht halpoja ja riittoisia, kuten myös rypsi- ja oliiviöljy.

Eikä ole muuten lisäravinteet ja vitamiinit mukana tossa summassa. No, dokausrahat voi huoletta käyttää ruokaan. Ainakin jää jotain käteen :)

Tässä yhden hengen taloudessa ruokaan menee 400-1000€/kk lisäravinteet ja rafloissa syömiset mukaanlukien.

Tuo 1000€ selittyy lähinnä sillä että joskus tulee syötyä ulkona oikein urakalla ja hieman kalliimminkin kun firma maksaa. Summa minkä itse joudun safkoistani maksamaan pyörii varmaankin 400-500€ paikkeilla.

Kahden hengen talous. Plussa-tiedotteen mukaan K-kaupasta n. 330€/kk. Muista kaupoista ostokset tuohon päälle, niin varmaan semmonen ~400€/kk.

200 euroa lienee hyvin lähellä, ja siihen hintaan syömme sekä minä että kissa (onneksi tuollainen 3,5 kiloinen ei niin hirveästi syö)... ;) Lisäravinteet eivät tuohon summaan tosin (valitettavasti) sisälly.

Asun periaatteessa yksin, mutta ruokapöydässä on kyllä usein kaksi henkilöä :) (tuo 200 euroa on siis arvioitu oma kulutukseni)

En ole laskeskellut, mutta sanotaan näin että bonuksia on kertynyt 10 kk aikana hieman yli 6000 E. Sanoisin että ruokaa tuosta on 4000E ja sitten ne unohdetut kerrat jolloin korttia ei ole muistettu käyttää tekee vähän plussaa.

Aika tarkka arvio on 400E 2 hengen+koiran taloudessa 1kk ruokaan. Ennen meni palljon enemmän kun tuli vähän syötyä enemmän ja noita valmispaloja ;)

teidän perheessä syödään aivan päin persettä, vääriä hiilareita ja vääriä rasvoja ja vääriä ruokia in general.

Ilmeisesti sit meillä syödään päin persettä....:) mutta nälkä ei ole.
Ja painoakii tiputin tarkoituksella viimekuussa 3kg mutta eipä juuri ole tuloksiin vaikuttanut.

Noin 300 euroa. Aika tingitty ruokavalio, perustuu pitkälti Ehrmannin maitorahkaan. Mehukeitosta vois tietenkin nipistää, mutta silloin nopea snack ei olisi enää nopea. Viikonloppuisin ruokaan uppoaa enemmän rahaa, kun ne pizzat ja pihvit on vaan niin hyviä... :p

Bulkatessa menee kaikki ylijäävä raha(n.450-500e). Nyt dietillä ei mee niin paljoo kun yritän vetää sen verta tiukkaa diettiä, nyt oon kyllä ostanut noita protskupatukoita joita en normaalisti syö ja nehän ei ihan ilmasia oo. Saman protskumäärän saa ehrmannin rahkasta 1/7 osalla patukan hinnasta.

Asun muuten yksin.

Miten noin halvalla voi päästä? 0,5kg kanafilettä on jo 5e ja sellasiahan menee yks tai kaks päivässä, ja sit viel aamupala, iltapala, välipalat, ja jos nälkä yllättää kaupungilla niin se on vähintään 1kebab annos, mielummin 2, kun ne on nykyisin niin pieniä. Ja jos salaattia kotona tekee niin se on tosi kallista, varsinkin talviaikaan.

Tietenkään ei ole pakko syödä "parasta" :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom