Kuukauden ruokabudjetti?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun opiskelija perheeseen kuuluu lisäksi mua puolet isompi punttaaja. Ruokalaskut on yleensä yhteensä 160 euroa kuussa ja nyt kun ollaan dieetillä niin 200 euroa (terveellinen ruoka maksaa :rolleyes: ). Kerran kuussa käydään porukoilla syömässä. Lisäksi tulee palautusjuomat ja välillä kouluruokailu...

Kun lukioiässä asuin kaverin kanssa, niin laskut oli tollasta 250 mk (eli noi 40 euroa) kuussa. Silloin kun oli ilmanen kouluruoka ja vanhukset lähellä.

Originally posted by HooEee
Todella omituisia ruokalaskuja teillä on:eek:

Miten joku voi syödä ~150-200€ edestä ruokaa kk? todella vaikea uskoa tollasta summaa:eek: (tai no tietysti riippuu paljonko on elopainoa)

Saatte varmaan ilmaisen työ/kouluruokailun sekä alennuslaarista loput ja sittenkin vielä on uskomatonta.
...tai sitten mamma ostaa osan safkoista.

itsellä menee joku 400-440€kk ruokaan.
n.4-5€ työruokailuun/kk
n. 9-12€ muihin ruoka-aineisiin/kk

Juu, menishän sitä enemmänkin helposti, eri asia sitten on se kun yrittää syödä halvalla ja säästää rahaa muuhunkin. Mulle riittää 4 EUR päivä, eikä siinä syödä töissä tai missään muualla ilmaiseksi.
Kuukauden max. ruokabudjetti 200 EUR, siihen sisältyy safkat, lisäravinteet, koiran ruuat ja viikonloppujuomat.
Tuolla treenipäiväkirjoissa on mitä syön päivässä.

Aika mielenkiintoisia ruokabudjetteja tosiaan. Ihmetyttää miten esim. 4 eurolla/päivä yleensä pysyy hehgissä. Itsellä menee nykyisin opiskelijana n. 220 euroa kuukaudessa ja se on ihan minimi millä tulee toimeen.:rolleyes:

:kuola:

Vuokran, laskujen ja bensojen jälkeen jää noin 50e /kk ruokaan.

HooEee sanoi:
Todella omituisia ruokalaskuja teillä on:eek:

Miten joku voi syödä ~150-200€ edestä ruokaa kk? todella vaikea uskoa tollasta summaa:eek: (tai no tietysti riippuu paljonko on elopainoa)

Saatte varmaan ilmaisen työ/kouluruokailun sekä alennuslaarista loput ja sittenkin vielä on uskomatonta.
...tai sitten mamma ostaa osan safkoista.

200€ euroa en vielä ole saanut kk kulumaan, ja kuten aiemmassa postissani mainitsin viime syksynä suurin lasku oli vähän päälle 160€ eli 5,3€/pv ja sillä kustannetaan KAIKKI syömiset (poislaskettuna lisäravinteet) Eli ei mitään ilmaisruokailuja tai vanhempien luonna ruokailuja. Ja itse en ole mikään "lintunen" vaan painoa on about 100kg ja punttitreeniä 3xviikossa joten kulutustakin on. Jos itse saisin ostaa vapaasti hintaan katsomatta niin varmasti oma laskuni olisi 100€ suurempi. Esimerkiksi tomaatit olen jättänyt kokonaan pois koska ne maksavat yksinkertaisesti liikaa. Ja tuotteita vertailemalla pystyy tiputtamaan ostoskorin hintaa jopa puoleen.

Esim. Felix "hifi" ketsuppi maksaa 2€ ja Meiran/Rainbow ketsuppi 1€, ero saattaa tuntua äkkiseltään pieneltä mutta jos kaikki tuotteet ostaa samalla periaatteella niin äkkiä tulee isokin summa säästettyä.

Laffer sanoi:
Esim. Felix "hifi" ketsuppi maksaa 2€ ja Meiran/Rainbow ketsuppi 1€, ero saattaa tuntua äkkiseltään pieneltä mutta jos kaikki tuotteet ostaa samalla periaatteella niin äkkiä tulee isokin summa säästettyä.

Kaikki kunnia niille jotka onnistuvat ruokalaskussa säästämään tinkimättä määrässä tai laadussa. Olisi varmaan itsekin jotain parempaa käyttöä sille rahalle. Mutta kun ei jaksa.. Ostan yleensä sikakalliista ja pienestä lähikaupasta sitä mitä nyt sattuu ensimmäisenä käteen osumaan. Tai mitä siellä nyt yleensäkään on. Proteiinijauhot ostan enemmän maun kuin hinnan mukaan, pullamössösukupolvea kun olen.

En muuten ihan allekirjoita katan mainostamaa dieettauksen kalleutta. Ainakin minulla kalorien vähentäminen ja siirtyminen spartalaiseen kauralese-kana-rypsiöljy-proteiinijauho-dieettiin (okei, lounas on normaali duunilounas) ei todellakaan nostanut ruokakuluja. Toisaalta söinkin bulkkikaudella päivittäin ulkona (McBulk). :D

uga sanoi:
En muuten ihan allekirjoita katan mainostamaa dieettauksen kalleutta. Ainakin minulla kalorien vähentäminen ja siirtyminen spartalaiseen kauralese-kana-rypsiöljy-proteiinijauho-dieettiin (okei, lounas on normaali duunilounas) ei todellakaan nostanut ruokakuluja. Toisaalta söinkin bulkkikaudella päivittäin ulkona (McBulk). :D

Se riippuu siitä mitä dieetillä syö. Otetaan taas yksi esimerkki:
1. Nautasika jauheliha 17% maksaa vaikka 3€/kilo
2. Paistijauheliha 7% vastaavasti 6€/kilo

Eli vähärasvaiset/kaloriset versiot tuotteista maksavat yleensä enemmän kuin "läski" versiot. Itse olen tosin jauhelihatapauksessa siirtynyt kokonaan vähärasvaisempaan malliin (maksoi mitä maksoi)

Jortsu sanoi:
Joku ei nyt täsmää... :evil:

Pakko kai korjata virhe, jonka luulis jokaisen tervejärkisen tajuavan. Ei kuitenkaan näytä kaikki omaavan (en viitsi nimiä mainita, mutta alkaa J kirjaimella ja on pakkotoiston jäsen) tarpeeksi hahmotuskykyä:curs:

Korjaus aikasemman viestini tekstiin:

"itsellä menee joku 350-460?kk ruokaan.
n.4-5? €/kk työruokailuun.
n. 9-12? €/kk muihin ruoka-aineisiin"

Toi dieettauksen kalleus tietysti riippuu siitä, miten on aikasemmin syönyt. Hiilaripitoiset ruuat, kuten makarooni ja peruna ovat kohtalaisen halpoja energialähteitä. Sen sijaan vähärasvainen proteiini, sekä etenkin vihannekset maksevat paljon. Kalorivajetta dieetillä on noin 500-700 kaloria ja bulkilla en ole aiemminkaan ollut, enkä yleensä syö ulkona. Kun kalorit ovat päivässä sellaista 1400, täytyy tarkkaan katsoa mitä suuhunsa laittaa. Jos en olisi opiskelija, saisin varmasti menemään dieetin aikana vieläkin enmmän rahaa ruokaan.

HooEee sanoi:
Pakko kai korjata virhe, jonka luulis jokaisen tervejärkisen tajuavan. Ei kuitenkaan näytä kaikki omaavan (en viitsi nimiä mainita, mutta alkaa J kirjaimella ja on pakkotoiston jäsen) tarpeeksi hahmotuskykyä:curs:
:piis: Kokeile vaikka ottaa huumorilla. Tai anna mulle miinuspisteitä nii mä en saa unta yöllä...

Aika tarkkaan jouduin itsekkin laskeskelemaan ja suunnittelemaan miten pystyisin syömään mahd. halvalla melko järkevästi/oikein.
Ja sopi muutenkin hyvin kun en jaksa laittaa 'kunnon' ruokaa :david:
Monotonisesti joutuu syömään ja monen makutottumuksille ei ehkä sovi, mutta minä en valita niin kauan kun ruokaa vaan riittää.
Ja toistaiseksi ruokavalio näyttää toimivan juuri niinkuin pitää.

Nykyään teen myslinkin itse, siinäkin säästää taas hieman rahaa ja saa juuri itseään miellyttävän pöperön.

kata sanoi:
Toi dieettauksen kalleus tietysti riippuu siitä, miten on aikasemmin syönyt. Hiilaripitoiset ruuat, kuten makarooni ja peruna ovat kohtalaisen halpoja energialähteitä. Sen sijaan vähärasvainen proteiini, sekä etenkin vihannekset maksevat paljon.

Näinhän se on. Itse tulee vedettyä noita vihanneksia liian vähän, eli käytännössä vain ja ainoastaan duunilounaalla, jolloin otan aina runsaasti salaattia. Siitä siis tulee säästöä. Toisaalta en vedä hiilarisafkoja kotona juurikaan aamiaista lukuunottamatta, mikä sitten on puolestaan kallista.

Jortsu sanoi:
:piis: Kokeile vaikka ottaa huumorilla. Tai anna mulle miinuspisteitä nii mä en saa unta yöllä...

Tässä kohdassa yritin hieman vihjata, että kysessä on huumoria.
"(en viitsi nimiä mainita, mutta alkaa J kirjaimella ja on pakkotoiston jäsen)"

:haart: :love:

safkaan saa meneen just niin paljon kun haluaa eli en yhtään ihmettele jos joku
selviää 160€/kk tai joku upottaa 1000€ mutta kun ittellä oli tiukkaa puolivuotta ryhtyessäni yrittäjäksi niin kaksi aikuista ja yksi vaippaikänen söi 280€/+hygienia+vaipat yms. mutta ei siinä todellakaan herkuteltu tai juotu limuja... mutta jos haluaa hifistellä
ja vaikka laittaa jotain mehico ym. juttuja, syö paljon salaatteja niin meneehän tohon vaikka kuinka ja ihan oma lukunsa jos syö vaikka pelkästään ulkona mikä myöskin on jossain vaiheessa koettu.

omat pöperöt tekevät noin 10€/d eli ~300e/kk + mahdolliset piffisyöpöttelyt ulkona :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom