Kuukauden idiootti!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Suorituskykyä voi mitata monilla eri tavoilla. Vai onko paini ainoa tapa mitata suorituskykyä? Mikä ihmeen antipatia täällä on treenausta vastaan? Suorituskyky on myös aerobista, anaerobista, raskaan kuorman kantoa, sen nostoa pidempiä aikoja jne. Sulla taitaa olla nyt oikeasti tahallaan hukassa tää juttu. Väitätkö sä esim nyt ihan pokalla, että voimamiehillä on huono suorituskyky ja ne nimenomaan voimailee?
Eihän täällä kukaan ole treenausta vastaan tai sit ne kommentit on multa mennyt ohi, pahoittelut tästä. Itse en ainakaan ole ja tykkään treenata kovaa.

Kirjoitin ihan vitusti tähän tekstiä mutta pyyhin ne pois. Täällä on mukava hengailla ja en banneja halua niin koin sen viisaimmaksi vedoksi.

Kiitos ja hyvää yötä 😘
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Harvoin niitä banneja tulee jos asiassa pysyy, mutta neidiksi haukkuminen ja muu vastaava alatyylin paska saattaa johtaa kuten juuri tolle yhdelle joka ketjussa valittavalle kävi.
Juuri ite eilen sain varoituksen ja koitan ottaa tästä opiksi.

Koita nyt ymmärtää että jos sä kirjoitat tolla tyylillä millä kirjoitat niin myös moni muukin saattaa niin tehdä eikä siitä pidä suuttua ja alkaa keltainen kortti pystyssä huutamaan. Tiedän kyllä että sä saat paskaa ihan liikaa niskaan tietyistä paikoista mutta se ei liity tähän koska nyt kuitenkin keskustellaan sun foorumilla ja muistaakseni sä heitit suht alkuun pienen provon poliiseista.

Sun foorumi, foorumilla on säännöt ja kyllä niitä toki pitää muistaa noudattaa.
 
Ei taalla ainakin mun mielesta linja ole mikaan erityisen tiukkapipoinen. Olen monta kertaa kirjottanut mielipiteeni karkkaasti mutta muistaakseni yksi varoitus on ikina tullut (18 vuotta jasenena) eika banneja ikina. Ainakin omasta mielesta voin kirjoittaa mita tahansa tanne, pitaisi kai vittuilla oikein yrittamalla etta saisin bannit.
 
Ei taalla ainakin mun mielesta linja ole mikaan erityisen tiukkapipoinen. Olen monta kertaa kirjottanut mielipiteeni karkkaasti mutta muistaakseni yksi varoitus on ikina tullut (18 vuotta jasenena) eika banneja ikina. Ainakin omasta mielesta voin kirjoittaa mita tahansa tanne, pitaisi kai vittuilla oikein yrittamalla etta saisin bannit.
Siis eka varoitus tuo itellekin oli ja oon täällä jo useita vuosia vaikuttanut, välillä aika kärkkäästi kommentoiden. Hyvin kuitenkin saanut tuoda mielipiteensä esille.

Kyl tietyn verran tiukka linja pitää ollakin ettei taso mee huonoksi. Kaikki hyvin mun mielestä.

Eniten kyrsii että sä menit vaihtaa nimimerkin 😅
 
Tässä tuntuu olevan jokin asetelma, että poliisi on joko raskaan sarjan bodari tai maratoonari. Ne muutamat poliisit, joita henkilökohtaisesti tunnen, ovat lähempänä jotain Uttia tai ylipäätään pitkää CBB-ukkoa kuin Suonsivua ja aivan varmasti pistävät sllti sen nistin nippuun yksinkin ja myös jaksavat juosta.

Salitreeniä harrastavat näistä myös jokainen
 
Tässä keskustelu on turhan paljon polarisoitunut; tai ehkä lähinnä on syntynyt vaikutelma että se on polarisoitunut koska ei täällä porukka edes ole eri mieltä siitä, onko voimasta hyötyä (ja tällaisella foorumilla olisikin vähän erikoista väittää sellaista).

Mielestäni täällä on erimielisyyttä lähinnä siitä, kuinka paljon poliisin työssä/rekrytoinnissa pitäisi painottaa kokoa ja voimaa; jos painottaa jotain asiaa niin väkisinkin silloin jokin toinen asia saa vähemmän painoarvoa. Ja oma näkemykseni on, että vaikka koosta on joissakin tilanteissa hyötyä, ne tilanteet eivät ole niin yleisiä kuin ehkä helposti voisi luulla. On siis tärkeämpiä ominaisuuksia, joita on järkevää painottaa enemmän. Lisäksi - kuten olen esimerkeillä osoittanut - koosta on joissakin tilanteissa myös haittaa.
 
Jos minä vaihdan elämässäni suuntaa ja päätän ruveta väkivaltaiseksi, arvaamattomaksi rosvoilevaksi nistiksi, kuka / mikä kokoonpano saa minut parhaiten hallintaan?

a) makkarapötky96 ja Pullopersesika
b) Tomi Takamaa
c) Mike ja Markku Suonsivu
d) Ana ja Myökky
e) viisi poliisimiestä
f ) Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti
g) Shohei Ono
h) Usain Bolt
i) Tape Valkonen ja Tiina Jylhä
vai
j) Cristiano Ronaldo
 
Jos minä vaihdan elämässäni suuntaa ja päätän ruveta väkivaltaiseksi, arvaamattomaksi rosvoilevaksi nistiksi, kuka / mikä kokoonpano saa minut parhaiten hallintaan?

a) makkarapötky96 ja Pullopersesika
b) Tomi Takamaa
c) Mike ja Markku Suonsivu
d) Ana ja Myökky
e) viisi poliisimiestä
f ) Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti
g) Shohei Ono
h) Usain Bolt
i) Tape Valkonen ja Tiina Jylhä
vai
j) Cristiano Ronaldo
k) joku muu kuka/mikä: VAIMO
 
muistaakseni sä heitit suht alkuun pienen provon poliiseista.
Joo yleisesti, en haukkunut ketään täällä henkilökohtaisesti. Se menee yleensä niin, että henkilö A sanoo että Lada on paska merkki ja henkilö B haukkuu henkilö A:n pystyyn. Ymmärrät varmaan eron.
 
Muutama pointti usean kamppailulajin kokemuksella ( taekwondo, nyrkkeily, vapaa ottelu, kreikkalais-roomalainen paini). Puntti treenin sarjakestävyydellä ja sikakyykyillä ei ole mitään tekemistä paini kunnon kanssa. Lajikohtainen kunto tulee vain lajitreenillä. Bodareita kävi paini, vapari ja nyrkkeily treeneissä useampi kokeilemassa. Ei mitään bodareita vastaan, mutta ovat aivan lapasia huonon kuntonsa takia. Vääntävät heti täysiä, ja ovat täysin poikki viimeistään minuutissa. Eivät käytännössä jaksa treeneissä edes yhtä erää. Myös heidän tasapaino ja koornidaatio on todella huono. Varsinkin sivuliike aivan myrkkyä. Mutta tottakai iso koko auttaa jos vastassa on tavis. Sitä en kiistä👍 Ja enkä myöskään yleistä että kaikki bodarit ovat huonoja painimaan. Heilläkin voi olla muita lajeja taustalla tai ovat luonnostaan sähäköitä. Mutta pelkkä puntti treeni ilman mitään muuta taustaa ei ole kovin hyvä yhdistelmä yleensä kropan toiminnan kannalle.
 
Tässä on tosi elämän tilanne. Kangasalla olin ovella yhden yli 140kg kiloisen kehonrakentajan kanssa. Siellä kävi silloin raskaan sarjan nyrkkeilijä, jolla oli vähän päihdeongelmaa. Se sitten veti tanssilattialla levyksi yhden naisen ihan suoraan jabilla. Mä en millään olisi sille pärjännyt, mutta koska töissä olin, niin pakko mennä vaikka aivan varma turpasauna tiedossa, koko rafla kattoi ja minä en aikonut jänistää siinä kaikkien nähden ja menettäen kasvojani ja uskottavuutta. Painelen sinne ja reippaasti huutaen että nyt sitten vittuun ja nopeeta, tää vetäsee otteluasennon ja mä olen että voi perseenvittu mitä tässä nyt voi edes tehdä. Onneksi duunikaveri tuli jeesimään ja sivusta pääsi nappaamaan nyrkeistä kiinni, 30 sekuntia myöhemmin tämä neppailija oli maassa tajuttomana kuristuksen jälkeen. Minä katsoin vierestä miten se puhdas massa ja sairaanloinen ylivoima voimissa tehosi sekopäiseen nyrkkeilijään.

Kuten Juvelan Henkka aikanaan provosoivasti sanoi, taito ja nopeus on dynamiittia, mutta voima ja massa on tuomiopäivä.
Jos pääsee yllättämään toisen ja hapettamaan, ei se vaadi bodarin kokoa. Olen nähnyt monen monta tapausta kun 70-80kg poke hapettaa helkkarin ison bodarin tajuttomaksi. Riittää kun saa otteen kurkusta takaapäin. Ei siitä pääse irti. Mitä enemmän riehuu sitä nopeammin lähtee taju. Usein riittää 10 sekkaa. Sitten onkin eri juttu jos bodari tekee aloitteen ja pääsee päälle. Ratkaisu on juurikin kumpi reagoi nopeammin. Yleensä poket ovat nopeampia kun eivät ole kännissä🙂
 
Jos pääsee yllättämään toisen ja hapettamaan, ei se vaadi bodarin kokoa. Olen nähnyt monen monta tapausta kun 70-80kg poke hapettaa helkkarin ison bodarin tajuttomaksi. Riittää kun saa otteen kurkusta takaapäin. Ei siitä pääse irti. Mitä enemmän riehuu sitä nopeammin lähtee taju. Usein riittää 10 sekkaa. Sitten onkin eri juttu jos bodari tekee aloitteen ja pääsee päälle. Ratkaisu on juurikin kumpi reagoi nopeammin. Yleensä poket ovat nopeampia kun eivät ole kännissä🙂
Portsareissa olet aika väärässä, ne ovat hyvin kokeneita siinä työympäristössä. Ne tietää aika tarkalleen miten tilanteet eskaloituu, miten niitä vältellään, miten huomataan asiakkaan potentiaali aiheuttaa häriötä jne. Ja sitten kun myllyksi menee, se ei ole eka kerta sille portsarille, vaan se on myllyttänyt siinä samassa tuulikaapissa aikaisemminkin.

edit - luin väärin ja vahvistin pointtisi

Mitä muuten tulee portsareihin, niin mitä isompi ja rajumman näköinen, sitä kovempi pelote ja sitä rauhottavampi vaikutus. Se pienempi joutuu useammin käsirysyyn kun taas sitä Artturi Kallion näköistä kunnioittaa 99% ihmisistä. Eikä nyt tuoda tähän keskusteluun sitä tuttua ja turvallista porsareita jahtaavaa 60 kiloista ninjaa joka ei pelkää ketään. Fakta on se, että isoja ja rajun näköisiä pelkää suurin osa ja ovat helvetin uskottavia työssään.
 
Oon joskus mielessäni leikkinyt ajatuksella tilanteesta jossa joku todella iso voimamies esim. Thor päättää Ravintolassa ollessaan että minähän en tästä lähde mihinkään, että kuinka helvetissä ja miten isolla porukalla se sieltä ulos saataisiin jos lyöminen, potkiminen, ja kaiken "kättä pidemmän" käyttäminen olisi kiellettyä.
Jos ei ole uhkaksi kenellekään vaan kieltäytyy ainoastaan poistumasta, ei tartte tehdö mitään. Soittaa poliisit ja odottelee. Jos riehuu niin oc sumute ihan ekana. Jos sitäkään ei ole, niin sitten riippuu portsarien taidoista. Pätevä judo tai jujutsu ukko hapettaa kyllä Thorinkin kokoisen helposti kun pääsee yllättämään. Viimeinen ja joskus fiksuin vaihtoehto on tilanteesta luopuminen. Jos kohdehenkilö ei uhkaa kenenkään henkeä ja terveyttä, antaa mesota itsekseen. Poliisi hoitaa loppuun.
 
Portsareissa olet aika väärässä, ne ovat hyvin kokeneita siinä työympäristössä. Ne tietää aika tarkalleen miten tilanteet eskaloituu, miten niitä vältellään, miten huomataan asiakkaan potentiaali aiheuttaa häriötä jne. Ja sitten kun myllyksi menee, se ei ole eka kerta sille portsarille, vaan se on myllyttänyt siinä samassa tuulikaapissa aikaisemminkin.

edit - luin väärin ja vahvistin pointtisi

Mitä muuten tulee portsareihin, niin mitä isompi ja rajumman näköinen, sitä kovempi pelote ja sitä rauhottavampi vaikutus. Se pienempi joutuu useammin käsirysyyn kun taas sitä Artturi Kallion näköistä kunnioittaa 99% ihmisistä. Eikä nyt tuoda tähän keskusteluun sitä tuttua ja turvallista porsareita jahtaavaa 60 kiloista ninjaa joka ei pelkää ketään. Fakta on se, että isoja ja rajun näköisiä pelkää suurin osa ja ovat helvetin uskottavia työssään.
Olet ihan oikeassa että iso koko ennalta ehkäisee tilanteita. Hyvä pointti tuokin. Ninjojen pitää hankkia ensin nimeä että saavat kunnioitusta. Ja toki pätevillä pokeilla on silmää huomata milloin pitää toimia. Arvostan kyllä ammattitaitoisia portsareita.
 
Muutama pointti usean kamppailulajin kokemuksella ( taekwondo, nyrkkeily, vapaa ottelu, kreikkalais-roomalainen paini). Puntti treenin sarjakestävyydellä ja sikakyykyillä ei ole mitään tekemistä paini kunnon kanssa. Lajikohtainen kunto tulee vain lajitreenillä. Bodareita kävi paini, vapari ja nyrkkeily treeneissä useampi kokeilemassa. Ei mitään bodareita vastaan, mutta ovat aivan lapasia huonon kuntonsa takia. Vääntävät heti täysiä, ja ovat täysin poikki viimeistään minuutissa. Eivät käytännössä jaksa treeneissä edes yhtä erää. Myös heidän tasapaino ja koornidaatio on todella huono. Varsinkin sivuliike aivan myrkkyä. Mutta tottakai iso koko auttaa jos vastassa on tavis. Sitä en kiistä👍 Ja enkä myöskään yleistä että kaikki bodarit ovat huonoja painimaan. Heilläkin voi olla muita lajeja taustalla tai ovat luonnostaan sähäköitä. Mutta pelkkä puntti treeni ilman mitään muuta taustaa ei ole kovin hyvä yhdistelmä yleensä kropan toiminnan kannalle.
Tuosta taviksestakin sen verran että kuka on tavis tai mistä tietää kuka on tavis?

Ja narkomaaneistakin että kun vastaan tulee aggressiivisesti käyttäytyvä aineissa oleva narkomaani niin kyllä siinä voi joutua oikeastikin painimaan vaikka kaveri olisi muuten tavis. Tässä hyvä esimerkki


Ensinnäkään aineissa oleva ei välttämättä edes tunne kipua että mätä siinä turpaan ja kaveri nousee aina uudestaan ja hyökkää kimppuun iteltä loppuu puhti kun toinen käy entistä kovempaa kierroksilla.
 
Ohan noi jotkut judokat ja painijat huipputasolla todella isoja ja lihaksikkaita vaikkapa Riner ja MIjain Lopez.Eipä tommosilta kavereilta ekana kunto lopu oletan.
 
Viimeksi muokattu:
Jo edesmennyt vankilanjohtaja K.J.Lång kertoi ,mikä saa väkivaltaisen vangin rauhoittumaan:AA,akka tai uskonto.Mielestäni pitkälle totuus.Vielä varmin vaihtoehto,kuolema.
 
Back
Ylös Bottom