Kuukauden idiootti!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Huom pysytään siis vapaaottelijoissa joista puhuinkin eikä nyrkkeilijöistä ja klitskoista olen itsekin hyvin perillä.

Oletko sä oikeasti tosissasi näiden sun juttujen kanssa? Että vapaaottelua harrastavat ihmiset ovat keskimäärin hyvinkin tyhmiä yksilöitä, tai ainakin keskimääräistä tyhmempiä? Tarkoitatko enemmänkin akateemista älykkyyttä vai ns.maalaisjärkeä ja/tai tunneälyä? Liittyykö tämä mielestäsi nimenomaan ammattilaistason vapaaottelijoihin vai myös harrastajiin? Mikä voisi mielestäsi olla selittävä tekijä sille, että esimerkiksi juuri nyrkkeilijät eivät kuulu samaan kastiin vapaaottelijoiden kanssa, mistä erotus näiden lajien harrastajien välillä syntyy? Mieluusti vain tunnut lokerointia harrastavan, aiemmin mm.ovimiehiin viitaten, niin anna nyt jotain vähän enemmän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oletko sä oikeasti tosissasi näiden sun juttujen kanssa? Että vapaaottelua harrastavat ihmiset ovat keskimäärin hyvinkin tyhmiä yksilöitä, tai ainakin keskimääräistä tyhmempiä? Tarkoitatko enemmänkin akateemista älykkyyttä vai ns.maalaisjärkeä ja/tai tunneälyä? Liittyykö tämä mielestäsi nimenomaan ammattilaistason vapaaottelijoihin vai myös harrastajiin? Mikä voisi mielestäsi olla selittävä tekijä sille, että esimerkiksi juuri nyrkkeilijät eivät kuulu samaan kastiin vapaaottelijoiden kanssa, mistä erotus näiden lajien harrastajien välillä syntyy? Mieluusti vain tunnut lokerointia harrastavan, aiemmin mm.ovimiehiin viitaten, niin anna nyt jotain vähän enemmän.
Makwankin on varmaan sit Voimaharrastajan mielestä aivokuollut luuseri

...mistä erotus näiden lajien harrastajien välillä syntyy?

Ottamatta kantaa esitettyyn väittämään, lienee ilmeistä, että yleisellä tasolla eri lajien harrastajien aivojen aktiiviset alueet ovat erilaiset (taitoluistelu/nyrkkeily). Onko eri "agressiivisten" lajien harrastajien välillä eroavaisuuksia, lienee vähäisempää. On tyhmiä mäkihyppääjiä, taitoluistelijoita (vahingoitti vastustajaansa, kun ei muuten pärjännyt karsintakisassa), tyhmiä kamppailijoita (kehässä ja kehän ulkopuolella) ja tyhmiä urheilemattomia ihmisiä.

Ottamatta kantaa esitettyyn väittämään, lienee ilmeistä, että yleisellä tasolla eri lajien harrastajien aivojen aktiiviset alueet ovat erilaiset (taitoluistelu/nyrkkeily). Onko eri "agressiivisten" lajien harrastajien välillä eroavaisuuksia, lienee vähäisempää. On tyhmiä mäkihyppääjiä, taitoluistelijoita (vahingoitti vastustajaansa, kun ei muuten pärjännyt karsintakisassa), tyhmiä kamppailijoita (kehässä ja kehän ulkopuolella) ja tyhmiä urheilemattomia ihmisiä.

Kyllä, mutta tällaista analyyttisyyttä en usko 'voimaharrastajan' harjoittaneen, siksi kysymys olikin nimenomaan hänelle suunnattu. Tällä analogialla ainakin yksi tosiasia voisi kääntää tuon 'voimaharrastajan' näkemyksen juuri päinvastaiseksi; eli nyrkkeilijät ottavat aivan helvetisti enemmän osumaa nimenomaan pään alueelle vs. vapaaottelu, jossa lyönnit ovat vain pieni osa-alue koko lajia. Mutta joo, itse en nyt siis väitä nyrkkeilijöitä tyhmiksi.

Suoraan sanottuna vaan vituttaa tuo ko.nimimerkin tapa leimata esim.vapaaottelijat ja ovimiehet idiooteiksi (ja ei, itse en kuulu kumpaankaan ryhmään), joten toivoisi sitten asiallisia perusteluita tällaisille väitteille (joita ei kyllä ole olemassakaan, mutta yrittäisi edes).

Kyllä olen, ja yleistää voi todellakin ihan oikeassakin elämässä ison osan näistä kalluista täysin samaan ryhmään. Vapaaottelussa jos missä on vain ja ainoastaan tarkoitus vahingoittaa toista ihmistä mahdollisimman paljon kaikilla raajoilla, kuvastaa kirjaimellisesti se häkkiin laittaminen erittäin hyvin kyseistä lajia, tyyliin tapa tai tule tapetuksi. Nyrkkeilyssä sentään on ripaus herrasmiesmäisyyttä ja niitäkin huippumatseja itsekin mielelläni katson poisluettuna höyhensarjat. Mitä Tysoniin tulee niin tässä tapauksessa toki yhdistyy kaikki homo sapiensin huonot puolet, vain aito idiootti pystyy tuhlaamaan tuollaisen omaisuuden hetkessä ja paluu sitten jonnekin paskasella oviluukulle kalluihin vartijan hommiin. Makwankin näköjään jo heitetty keskusteluun mukaan, no saahan näitä iranilaisia tms. samaan märmättisakkiin kuuluvia fanittaa muka oikein suomalaisina jos niin haluaa itselleen uskotella.

Kyllä olen, ja yleistää voi todellakin ihan oikeassakin elämässä ison osan näistä kalluista täysin samaan ryhmään. Vapaaottelussa jos missä on vain ja ainoastaan tarkoitus vahingoittaa toista ihmistä mahdollisimman paljon kaikilla raajoilla, kuvastaa kirjaimellisesti se häkkiin laittaminen erittäin hyvin kyseistä lajia, tyyliin tapa tai tule tapetuksi. Nyrkkeilyssä sentään on ripaus herrasmiesmäisyyttä ja niitäkin huippumatseja itsekin mielelläni katson poisluettuna höyhensarjat. Mitä Tysoniin tulee niin tässä tapauksessa toki yhdistyy kaikki homo sapiensin huonot puolet, vain aito idiootti pystyy tuhlaamaan tuollaisen omaisuuden hetkessä ja paluu sitten jonnekin paskasella oviluukulle kalluihin vartijan hommiin. Makwankin näköjään jo heitetty keskusteluun mukaan, no saahan näitä iranilaisia tms. samaan märmättisakkiin kuuluvia fanittaa muka oikein suomalaisina jos niin haluaa itselleen uskotella.

Noh, hyvin outo ajatusmalli mielestäni, että vain vapaaottelu olisi kamppailulajeista sellainen, jossa tähdätään vastustajan satuttamiseen. Vaikka se onkin ottelun lopputulema, niin kamppailulajien filosofiassa kyse on vastustajan voittamisesta eikä mistään baaritappelun motiivien mukaisesta toisen satuttamisesta sinänsä.

Vapaaottelussa on vain laajempi kirjo eri variaatioita voittaa vastustaja kuin muissa kamppailulajeissa. Ja ainakin itse tuntemani vapaaottelijat ovat juurikin niitä tyyppejä, jotka eivät ole luonteeltaan lainkaan väkivaltaisia sinänsä, vaikka toki kaikissa kamppailulajeissa on olemassa oma primitiivinen mutta täysin luonnollinen motiivi toisen voittamisesta fyysisessä mittelössä.

Mutta joo, asiasta ei tosiaan sen enempää oikein varmaan voi tai kannata vääntää. Laji voi mielestäni olla jonkun mielestä idioottimainen, mutta siitä ei voi kyllä vetää mitään suoria johtopäätöksiä siihen, että kaikki tai suuri osa lajin harrastajista olisivat idiootteja. Pitäisi keskustella yksittäisten vapaaottelijoiden kanssa harrastamisen motiiveista ja miten paljon tämä yksi pieni osa-alue elämässä todellisuudessa määrittelee ihmisen älykkyyttä tai luonnetta.

Noh, kehonrakennusta harrastavana toki kohtaan myös ennakkoluuloja, joiden mukaan motiivini ko.lajin harrastamiseen olisivat ulkonäkökeskeiset, narsistiset yms. Mutta ne eivät ole ja yksittäinen harrastus ei määrittele minua ihmisenä mitenkään, eikä kuvasta arvomaailmaani tai mitään muutakaan. Se on vain mielenkiintoista. Se on vain harrastus. Pianon ja kitaran soitto, piirtäminen, maalasminen, kirjoittaminen ja taide yleensä eivät myöskään tee minusta mitenkään älykästä tai kultturellia ihmistä. Nekin ovat vain harrastuksia.

Vaikka voimaharrastaja vähän kärjistääkin, niin kyllä siellä on totuuden siemen taustalla. En itse pysty katsomaan sekuntiakaan vapaa-ottelua, eikä omaan tuttavapiiriin kuulu ketään joka ko. lajia seuraisi. Kuntosalilla olen pari kertaa sivusta kuunnellut, kun kanssatreenaajat ovat keskustelleet jostain ufc-matsista ja kun keskustelu on tasoa "näikkö ku se veti sitä homoa heti alussa turpaa ja sillä alko verta tulee vitusti ei helvetti varmaa hammas lens vittuu heh ihan oikei sille pellelle" niin omat ajatukset eivät heti mene siihen suuntaan, että ompas intellektuellia porukkaa.

Jos on HBO, suosittelen katsomaan:

HBO

Ainakin allekirjoittaneelle avasi paremmin Tysonin persoonaa ja sitä kontekstia, missä kaveri on taplannut. Tuskin tuleva Mensan pj, mutta kaukana julkisuuteen piirretystä kuvasta.

Vaikka voimaharrastaja vähän kärjistääkin, niin kyllä siellä on totuuden siemen taustalla. En itse pysty katsomaan sekuntiakaan vapaa-ottelua, eikä omaan tuttavapiiriin kuulu ketään joka ko. lajia seuraisi. Kuntosalilla olen pari kertaa sivusta kuunnellut, kun kanssatreenaajat ovat keskustelleet jostain ufc-matsista ja kun keskustelu on tasoa "näikkö ku se veti sitä homoa heti alussa turpaa ja sillä alko verta tulee vitusti ei helvetti varmaa hammas lens vittuu heh ihan oikei sille pellelle" niin omat ajatukset eivät heti mene siihen suuntaan, että ompas intellektuellia porukkaa.

Itse olen lajia seurannut 2000-luvun alusta lähtien. Tuollainen kuulemasi alatyylinen revittely pitää yleensä isointa meteliä. Ja otsikoihin pääsee ne brutaalit tyrmäykset. On ymmärrettävää, että syntyy vähemmän mairitteleva mielikuva lajista ja sen seuraajista.
Itseäni kiinnostaa lajin monipuolisuus. On paljon erilaisia tekniikoita. Tekniikan arvoa ei määritä se, että kuka sen on kehittänyt ja missä, vaan että toimiiko se todella. Harvassa urheilulajissa eri kulttuurit kohtaa näin rakentavalla tavalla.
Olen katsojana nähnyt verta ja tyrmäyksiä. Olen nähnyt myös valtavan määrän ottelijoiden keskinäistä kunnioittamista. Harvoin ottelija toista vahingoittaa enempää, kuin mitä voittaminen vaatii. Usein käy niin, että ottelija lopettaa itse lyömästä tai kuristamasta,
jos kokee että tuomari ei ole ajantasalla. Joskus kilpailija jopa edistää pienillä eleillä toisen palautumista häviöstä (fyysisesti tai psyykkisesti)

Eikä kaikki matsit lopu rajusti. Edellisellä ufc-kortilla 12 ottelusta 9 ratkaistiin pisteytyksellä. Yleensä esimerkiksi ufc laittaa melko tasaväkisiä ottelijoita matsiin, eikä sinne ketään hakattavaksi raahata. Ja paikalla on tuomari, jos homma käy liian yksipuoliseksi.
Ja lääkärit ja vastaavat on tilanteessa heti, jos tarvetta huomataan.

Itselleni e-urheilu on omituista. Uskon kuitenkin, että jos minulle matsien sisältöä joku lajiniilo olisi avaamassa, niin näkisin vähitellen taitoa siellä, mikä nyt näyttää päämäärättömältä touhuamiselta. Ja niin se on kaikessa muussakin: jos lähtee sillä asenteella,
että "te olette idiootteja", niin ei siitä oikein kukaan mitään keskustelua rakenna. Sen sijaan, jos sanoisi, että "itse en tuosta ymmärrä, että kerrotteko vähän mitä tuossa tapahtuu", niin siinä ehkä aukenee se toisten idea vähän paremmin.

Kaikesta ei tarvitse tykätä tai kiinnostua, mutta jos kommentoi jotain ilmiötä, niin olisi ehkä kohteliasta antaa toisille mahdollisuus avata, että mistä on kyse. "Te olette pöllöä porukkaa ja tuo on kuulematta paskaa" -asenne on kuitenkin
aiheuttanut enemmän väkivaltaa maailmassa, kuin mihin vapaa-ottelu koskaan kykenee :)

Jaa missäs ovella se Tysoni vartijana on nykyään?:LOL:

Tysonilla menee hyvin nykyään. Sillä on iso raha takana ja hän on tyson ranch:in (resortti hamppupäille/kannabisbrandi kaliforniassa) keulakuva. Tyson on myös kuntoutunut sangen hienoksi ihmiseksi. Tyson on myös avoimesti kertonut miten kamala ihminen hän oli ennen ja miten tuo muutos parempaan on tapahtunut. Kannattaa kuunnella vaikka sen podcasteja youtubesta tai sitten roganin podcasti missä tyson on vieraana.

Mulle tysonista oli jäänyt kuva yksinkertaisena ja agressiivisena idioottina, joka ei kunnioita muita ihmisiä. Nyt kun on kun seurannut sen podcasteja ja bisneksiä niin sehän on sangen fiksu tyyppi ja hyvä ihminen. Hyvin sanavalmis ja todella kattava yleistietämyskin asioista. Tyson on kammennut pois sieltä pohjalta ja luonut uuden uran. En jaksa tuosta marijuanasta ja tysonista enempää, kun muuten lähtee jokainen ketju tangentin suuntaan. Mutta hienoa, että tyson on löytänyt rauhan mieleensä.

View: https://www.youtube.com/watch?v=7MNv4_rTkfU

Tämä oli sangen wtf episodi. On meinaan kahjoa menoa. Tossa ei selvinpäin pysy mukana, kun noilla jutut laukkaa yhdestä ääripäästä toiseen.

View: https://www.youtube.com/watch?v=ZSpEstLgFq8

Welcome to Tyson Ranch

Viimeksi muokattu:
Oma kommenttini tähän nyrkkeily vs, vapaaottelu -keskusteluun:

Itse muistan vapaaotteluista parhaiten hienot painit ja otteet joissa vastustajaa ei varsinaisesti vahingoiteta ollenkaan.

Nyrkkeilyn huono puoli on että siinä pisteet ja voitto hankitaan mahdollisimman monella iskulla vastustajan päähän. Koska ottelijoilla on hanskat, iskujen määrä voi olla huima matsissa. Tämä aiheuttaa paljon enemmän ongelmia aivoissa kuin pari iskua vapaaottelussa pitkällä aikavälillä.

Modet poistakaa tama viesti jos tama menee yli.

Eksyin vahingossa sivulle jossa insta "malleja" kusetetaan arabiprinssien toimesta, jotka tosin ovat aivan tavallisia ihmisia. Trollauksen kohteet suostuvat tekemaan aivan uskomattomia asioita pelkastaan lupauksesta rahasta - esim. ottivat tatuoinnin, lupasivat masturboida kamelia jne.

Ja suomi edustettuna:
Married Model Taru Kalenov agrees to meet Dubai royal for threesome – Tagthesponsor

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom