http://www.is.fi/viihde/art-2000005145375.html
Tämä pinnallisuuden perikuva menee kirkkaasti kuukauden idiootti kategoriaan.
Janni Hussi ihmettelee miksi naisia arvostellaan heidän ulkonäkönsä perusteella.
Vastauksena Janni Hussille: Sitä saa mitä tilaa.......
"Ihan sama, kuinka ansioitunut ja menestynyt nainen on omalla alallaan, se mihin kuitenkin kiinnitetään huomiota on naisen ulkonäkö, Hussi kirjoittaa.
Hän antaa muutaman esimerkin:
Maria Veitola,
Serena Williams,
Hillary Clinton"
Tämähän nyt on tätä lässytystä. Keksipäs tyttö hyvät esimerkit.
Maria Veitola; mistä tämä ulkonäkökohu alkoi... siitä kun Maria itse nosti asian julkisuuteen pahoittamalla mielensä kun joku haukkui häntä. Itse oli tätä ennen haukkunut mm. Tukiaisen ulkonäköä omassa ohjelmassaa.
Serena William; juu on hyvä pelaamaan tennistä, mutta on melko tehokkaasti markkinoinut itseään milloin missä spandexissä. Jos ei olisi halunnut tuoda itseään tuossa valossa esiin, niin olisi varmaan kannattanut pitäytyä niissä perinteisissä tennisasuissa.
Hillary Clinton; ei kyllä tule päällimmäisenä mieleen Hillaryn kohdalla ulkonäköuutisointi... jos lähdettäisiin ihan tutkimusmielessä hakemaan, niin veikkanpa, että Hillarya koskevista uutisista ulkonäköön on keskittynyt promilleja kaikista uutisista. Ja Hussi kirjoittaa, että kiinnitetään huomiota vain ulkonäköön.
Ylipäätänsä naiset nyt vain itse tyrkyttävät tuota ulkonäköasiaa esiin. Ensinnäkin, miehiä ei kiinnosta millainen mekko jollakin ruotsin kuninkaallisella on ollut jossain päivällisellä, ja on myös hyvin vaikea uskoa, että miestoimittaja tällaisia juttuja edes kirjoittelee. Toisekseen, jos ulkonäköön painottuva julkisuus häiritsee, niin naiset hei tehkää niinkuin miehet. Pukeutukaa tylsään pukuun, naisilla se voisi olla jokin tumma tylsä jakkupuku. Siis tylsä, ei mitään minihametta ja tissipaitaa. Kyllä sitä esim. Veltto Virtasen pukeutumisesta on kirjoitettu ja muistaakseni myös Arhinmäen värikkäistä sukista... jos pukeutumisella hakee huomiota poseeraamalla esim. verkkosukissa iltapäivälehtien sivulla niin ei liene yllätys, että pääasiana ei ole soteuudistus.
Edit: Niin ja Janni Hussi itse... viimeisinä vuosina tärkein tehtävä lienee ollut olla vain kaunis ja sen esiintuominen. Tietenkin jos tarkoitus on ollut jotain muuta, niin voisi todeta, että Hussin itsensä suorittama markkinointi on jokseekin epäonnistunut.