Kutsunnat ja inttiin meno

Tuntuu kyllä pahalta, kun saapumiseräni (II/04) puolen vuoden miehet kotiutuu muutaman viikon kuluttua ja itse joutuu olemaan vielä toisen vuoden puolikkaan palveluksessa.

Tiedoksi muuten kaikille inttiin menijöille. Jos vaan pääsee sopivaan koulutukseen esim. E-kuljettajaksi ;-), niin inttiaika on mitä parhainta treenausaikaa elämässä. Nukutaan kohtuu vähän => enemmän aikaa syödä, ruokaa on tasaisin väliajoin, treenaamaan pääsee hyvin ja motivaatiota kehittymiseen kyllä löytyy. Illalla meinaan lähtee hyvin mielellään treenaamaan, kun tietää, että kuitenkin siellä kassulla vaan vituttais.

Njoo, ite oon aika pienessä varuskunnassa, jossa ruoka on hyvää. En sitten tiedä millasta paskaa muualla syötetään, vai syötetäänkö - evt. Mun koko syömiset perustuu maidon juontiin. Eli sitä menee se 15 lasia päivässä, eli 3 litraa. Siitä tulee jo 1000 kcal ja 100 g hyvälaatuista proteiinia. Siihen vielä lisäksi kaikilla kolmella aterialla älyttömästi ruokaa ja välipalana vielä munkki pari sotkussa.. :kuola:

TJ216

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
LePale sanoi:
No niin tuli sitten viimein kutsunnoissakin käytyä.
Sanoin että haluun johonkin missä on kunnon sissi koulutusta, joten papereihin tuli palveluspaikaksi Immola ja joukko-osastoksi rajakoulu. Vähän naureskeli majuri, että eipä oo tampereelta tänä vuonna muita tonne lähtenyt joten eiköhän sinne yhen voi pistään. :D
Nyt pitää viä miettiä lähteekö valmiusjoukkoihin vai tonne, saapa nähä.

Voi vaan olla että toi pulju on pistetty kiinni sillon kun sun sinne pitäis mennä. I/05 saattaa olla viimeinen saapumiserä Immolassa.

Seagal sanoi:
Voi vaan olla että toi pulju on pistetty kiinni sillon kun sun sinne pitäis mennä. I/05 saattaa olla viimeinen saapumiserä Immolassa.
Paskat! Meikä ainaki pääs Immolaa I/06.. Luulen et toi saattaa olla viimeinen? Tiedä sitten mikä on totuus. Miks ne laittais porukkaa sinne jos kerta se laitetaan kiinne?

Tanu sanoi:
Paskat! Meikä ainaki pääs Immolaa I/06.. Luulen et toi saattaa olla viimeinen? Tiedä sitten mikä on totuus. Miks ne laittais porukkaa sinne jos kerta se laitetaan kiinne?

Sen takia, koska asiaa ei ole vielä päätetty mutta se on erittäin todennäköistä. Tammikuussakin sieltä lähtee paljon vanhoja kouluttajia muualle töihin lopettamisuhan vuoksi.

Parolaan lähdössä tammikuun alussa! Tarkoituksena olis päästä spolliin tai E-korttia suorittamaan. Onko Parolan sali kuinka hyvä?

Saapas sanoi:
Parolaan lähdössä tammikuun alussa! Tarkoituksena olis päästä spolliin tai E-korttia suorittamaan. Onko Parolan sali kuinka hyvä?

Parolan sali on ihan ok. Ei mikään ruusu mutta eiköhän siellä kaikki pysty tekemään mitä tartteekin.
Elleivät sitten ole menneet salia muuttamaan vuoden 2002 jälkeen.

Jos helpolla haluut päästä niin tuo E-Kortti on hyvä valinta. 4.ErAutoK kun on melkosen lusmu paikka. Tuonne kun itse pääsin aukki kakkosta suorittamaan niin nousi paino n.8-10kg parissa viikossa. :hyper: kun väheni tuo juokseminen Säkylän PionAukkiin verrattuna melkoisesti ja oppituntien välissä pääsi käymään sotkussa. Tosin tuolla ehti palautumaan treenistä hyvin.

Nimim. 9viikkoa 4.ErAutoK:ssa viettäneenä

Funky sanoi:
Asia jota KUKAAN ei halua intissä tehdä on olla viestimies1...jos voitte mitenkään siltä välttyä niin pysytelkää poissa siitä saatanan jumppakuutiosta

nimim. Tuleva tulenjohtoaliupseeri (joka on saanut tutustuu siihen jumppakuutioon AIVAN liikaa!!!!)

II/03 Jääkärikomppanian viestimies, puol vuotta kannoin sitä jumppakuutiota selässä sekä tetsasin sen kans, sanlan ollessa etupuolella (käytännössä mahdotonta mutta pakko oli jotenkin yrittää mennä).. No kunto kasvo ainaki pirusti mutta montaa laukausta ei ehtiny ampua.. Ei luulis että sulla ainakaan kunnosta olis kiinni ollu kerran kolmea tetsaria olet kantanu? Ainakin Kajaanissa tuli kevyemmät viestivehkeet käyttöön just kun lähdettiin pois että ei se nyt enää niin paha homma sen puolesta ole, mitä nyt pitää joukkueen mukana hyökätä sekä eräs luutnantti kerran kävi mulle toteamassa ei se konekivääri ole mikään kirjoitusalusta kun sanlan tuin sitä vasten :hyper:
Mutta jokatapauksessa mielestäni ei mitään raskaimpia hommia mitä löytyy

ÄmS sanoi:
Parolan sali on ihan ok. Ei mikään ruusu mutta eiköhän siellä kaikki pysty tekemään mitä tartteekin.
Elleivät sitten ole menneet salia muuttamaan vuoden 2002 jälkeen.

Jos helpolla haluut päästä niin tuo E-Kortti on hyvä valinta. 4.ErAutoK kun on melkosen lusmu paikka. Tuonne kun itse pääsin aukki kakkosta suorittamaan niin nousi paino n.8-10kg parissa viikossa. :hyper: kun väheni tuo juokseminen Säkylän PionAukkiin verrattuna melkoisesti ja oppituntien välissä pääsi käymään sotkussa. Tosin tuolla ehti palautumaan treenistä hyvin.

Nimim. 9viikkoa 4.ErAutoK:ssa viettäneenä
Eikun nimen omaan en haluis mennä sinne lusmuilemaan ja lihoamaan..
Ensin vähän diettiä siihen peruskaudella sekä AUKissa ja sit lopussa taas lihasmassan keräystä.
Koko ajan tarkotus olis kuitenkin päästä puntille, ettei lihat katoa.

Saapas sanoi:
Eikun nimen omaan en haluis mennä sinne lusmuilemaan ja lihoamaan..
Ensin vähän diettiä siihen peruskaudella sekä AUKissa ja sit lopussa taas lihasmassan keräystä.
Koko ajan tarkotus olis kuitenkin päästä puntille, ettei lihat katoa.

No sitten en suosittele tuota Autokomppaniaa. Ainakaan oman kokemuksen perusteella tuo Autokomppania ei ollut mitenkään raskas, ehkä henkisesti kun ei oikein ollut muutakaan tekemistä kuin nukkuminen tai puntilla käynti, sellainen valtion lepokoti. Eli Spolli taitaa olla parempi vaihtoehto jos meinaa jotain kuntoa vaativaa tehdä.
Näin oli ainakin kesällä 2002 ja todennäköisesti on vieläkin mutta mistä minä tietäisin vaikka olisivat muuttaneet toimintaansa.

Seagal sanoi:
Sen takia, koska asiaa ei ole vielä päätetty mutta se on erittäin todennäköistä. Tammikuussakin sieltä lähtee paljon vanhoja kouluttajia muualle töihin lopettamisuhan vuoksi.
No en kyl ole muualle menossa. Ei se lopu, ei se saa!!!

Saapas sanoi:

Parolan sali on ok, mutta ei mikään huippupaikka. Muistaakseni kaikki tarpeellinen smithiä lukuunottamatta löytyy. Näin ainakin -98.

Seagal sanoi:
No mistä tiedät, et ei oo viel päätetty? Ja se ei ole todellakaan todennäköstä, koska Immola on saanu JATKOAIKAA tjsp..

Immola jatkuu näillänäkymin vuoteen 2008 asti. Eduskunta myönti jotai tukirahoja ja niiden mielestä kaikki neljä rajajääkärikoulua (vai mitä olikaan) on pysyttävä toiminnassa. Hyvä näin..

Tanu sanoi:
Immola jatkuu näillänäkymin vuoteen 2008 asti. Eduskunta myönti jotai tukirahoja ja niiden mielestä kaikki neljä rajajääkärikoulua (vai mitä olikaan) on pysyttävä toiminnassa. Hyvä näin..

Rajajääkärikomppanioita. Paitsi tietysti Immolassa, jossa on lisäks Raja- ja merivartiokoulu tms.

Ja hyvähän se niin on. Pakkohan kunnon sissejäkin on jossain kouluttaa, pv kun kouluttaa vain nössöjä... :rolleyes:

Läppää vaan, älkää nyt kukaan vetäkö herneitä nenään.

p.s. Huomatkaa jo etukäteen tarttunut "oikea" asenne.
:D

Jyväbroileri sanoi:
Parolan sali on ok, mutta ei mikään huippupaikka. Muistaakseni kaikki tarpeellinen smithiä lukuunottamatta löytyy.

[mod]Quotet kuntoon :Timba79[/mod]

Parempi olisikin olla edes välttämättömät laitteet omaava sali...

mitenkäs parolassa tuo alokaskausi, pääseekö salille?

Hipp0 sanoi:
Heinäkuussa 2005 Riihimäellä sp:ksi =)
Onko muita menossa ?
Onnea matkaan! Kannattaa valmistautuu henkisesti siihen et riksussa spollena oleminen on todella epäkiitollista hommaa...ihan sama mitä siellä joutuu tekee niin kuntsareita ei myönnetä kun taas toisissa koulutushaaroissa niitä annetaan ihan mistä sattuu...Sulla tulee olee sama nimeltä mainitsematon luutnantti joukkueenjohtajana kun mullakin...aika mulkku jätkä se on. Spol on kuitenkin aika hyvä tapa suorittaa palvelus joten tänne vaan...Meikäläisellä on vielä 110 aamuu sp:nä :rolleyes:

Onko tuo SP yleensäottaen kovin fyysisesti raskas koulutus?
Haluttais kuitenki pystyä reenaan ja palautuun jotenki. Ei kuitenkaan kuljetuspuoli kiinnosta joten se voi unohtaa. Onko muita jalkaväkiosastoja mihin kannattais mennä jotta vois pitää nää salihommat kurissa?

Onko mitään hauskaa juttua kerrottavana Sodankylästä?

No arvaa vaan!! Eräätkin yöt muistan nukkuneeni teltassa vain sen takia ettei tupajaaluepalvelu toiminut toivotulla tehokkuudella. No ei siinä, iv:llä pussikaljaa ostamaan ja notskilla sitten paisteltiin ruokalasta pöllittyjä makkaroita.
Tai toinen hauska oli ku olin vartioimassa porttia ja nappas taas vaihteeks aivan helvetisti. No salasanahan pitää aina läpikulkijan ilmottaa että pääsee portista läpi. Tulee sit rekka portille ja kysyn siinä salasanaa:
Minä " Ja salasana oli?"
Kuski " Pallokala (väärä salasana)"
Minä " Vitut on ku koppelo"
Kuski " Aijjaa"
Minä " No moro"
Kuski " Moroo"
Päästän rekan läpi. No eipä siinä kauaa kestä ku kuuluu saatananmoinen huuto " Kuka helevetti on päästäny vihollisen ajoneuvon leiriin!!!"
Kessu juoksee mun luo ja rupee rähjään:
Kessu " Miksi vitussa päästit vihollisen sisään?"
Minä " No ei ne saatana oo tajunnu hyökätäkkään vaikka ollaan pari päivää ootettu!"
Kessu " No prkl ne on parkannu suoraan keskusteltan viereen"
Minä " Aijjaa no pistä ne tuleen takas ni mä päästän ne pois"
Kessu " Ei helevetti"
Ja lähti pois.
Ei ollu enää paljoo jälellä tuossa vaiheessa..
Onhan nuita vaikka kuinka kerrottavana tarinoita. Melkeen on kyllä ikävä armeijaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom