Ok. Suuntana siis Karjalan Prikaati II/06 tai I/07. Ei malta oottaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En nyt oikein ymmärrä, mikä tässä on homman nimi. Sissikoulutukseen kuuluu kyllä tiedustelukoulutuskin, mutta onko sitten tosiaan niin, että tuohon "tiedustelukoulutukseen" (jota siellä muka nykyisin pelkästään annettaisiin) ei kuuluisi sissikoulutusta ollenkaan? Onkohan tässä jollakin nyt mennyt aamupuurot ja vellit sekaisin?Alec sanoi:juup,mun mielestä se juttu immolassa vaihtuu että tiettynä vuonna koulutetaan sissejä ja tiettyinä vuonna tiedustelijoita...kuten sanoin,meikä kotiutu viime SE:stä sissinä...en tiedä sitten miten homma on esim.ens vuonna,immolasta kyselemällä varmaan selviää...
Ei meillä ainakaan. Minä menen Lapin Lennostoon. Itse kyllä ilmaisin kiinnostukseni kutsunnoissa spol-hommiin. Mutta en kyl tiedä miten Parolassa, siellähän on ihan sotilaspoliisikomppania. Mutta jos saat ennen inttiä sieltä jotain infomateriaalia, jossa kysytään halukkuutta johonki koulutushaaraan, nii merkkaa siihen spol jos se kiinnostaa. En vaan tiedä, tuleeko sieltä mitään, mut ainaki jostain paikoista (KarPr, UudPr) kuulemma tulee.NP sanoi:Nyt olen hieman pihalla tän asian kanssa, päätettiinkö jo kutsunnoissa kenestä tulee spolle ja kenestä mikä tahansa muu? Itse menen heinäkuussa Parolaan Panssariprikaatiin.
NP sanoi:Nyt olen hieman pihalla tän asian kanssa, päätettiinkö jo kutsunnoissa kenestä tulee spolle ja kenestä mikä tahansa muu? Itse menen heinäkuussa Parolaan Panssariprikaatiin.
Varmaan helpot ja löysät hommat..?Edgecrusher sanoi:Mikäs siinä ilmavoimien kuljetuksessa on niin ihmeellistä?
Tämäkin joo, mutta oleellisempana on koulutus; pääsee mm. ajamaan maanteitä pitkin säiliöyhdistelmää, tankkaamaan hornetteja ja yleensäkin kuljetushommia, joissa pitäydytään pääosin metsien ulkopuolella. Ilmavoimissa luonnolisesti ollaan paljon vähemmän metsässä kuin maavoimissa.. Maavoimissa ei uskoakseni pääse käsiksi yhtä hyvään kalustoon, riippuen kuitenkin ihan paikasta, tai no ehkä joku haluaa mielummin ajaa mettäleireillä jollain krazilla kuin pillurinkiä säiliö-Volvolla kiitotiellä.NP sanoi:Varmaan helpot ja löysät hommat..?
Heh, kaveri ajaa Vekaralla jollain 50-luvun venäläisellä ns. "Range-Roverilla" :DAway sanoi:joku haluaa mielummin ajaa mettäleireillä jollain krazilla kuin pillurinkiä säiliö-Volvolla kiitotiellä.
mxm sanoi:Perseestä kyl sellaiset yksiköt, jotka pakottaa auk:iin, tulee kyl hyviä alikessuja niistä, joilla on motivaatio täysin nolla.
Grim Reaper sanoi:Minä en vaan ymmärrä, mikä noissa SPOL-hommissa niin älyttömästi kiinnostaa. Koulutus on varmasti mielenkiintoista, opetellaan uusia aseita, kaupunkitaistelua yms. Mutta koulutuksen jälkeen on varmaan hienoa seistä 6kk portilla. Lisäksi spollejen arvostus on tunnetusti erittäin suurta. Ja jos poliisin hommiin aikoo, kannattaa ennemmin hankkia johtajakoulutus kuin spol-koulutus, koska siitä saa enemmän pisteitä hakiessa. Spol-puolelta on huomattavasti vaikeampi päästä AUKkiin kuin muualta.
Näinpä se on.mik99 sanoi:Ja ilmeisesti spolle koulutuksella ei saa mitään etua jos tosiaan aikoo poliisin hommiin? Ainakin näin olen jostain kuullut. :whip:
Elämä on.Grim Reaper sanoi:Mutta koulutuksen jälkeen on varmaan hienoa seistä 6kk portilla.
Grim Reaper sanoi:Minä en vaan ymmärrä, mikä noissa SPOL-hommissa niin älyttömästi kiinnostaa. Koulutus on varmasti mielenkiintoista, opetellaan uusia aseita, kaupunkitaistelua yms. Mutta koulutuksen jälkeen on varmaan hienoa seistä 6kk portilla. Lisäksi spollejen arvostus on tunnetusti erittäin suurta. Ja jos poliisin hommiin aikoo, kannattaa ennemmin hankkia johtajakoulutus kuin spol-koulutus, koska siitä saa enemmän pisteitä hakiessa. Spol-puolelta on huomattavasti vaikeampi päästä AUKkiin kuin muualta.
Tbm sanoi:Joutuu ehkä kerran tai kaksi palveluksen aikana porttihommiin. Että näin.
H.C sanoi:Mutta "lomat palo-lepo" ilmotuksia tulee tiheämpään johtuen siitä että jannut vetää ympäri lappia hornettien perässä vartioimassa niitä. Ei toki jokapäiväistä mutta tyypillistä.