Kutsunnat ja inttiin meno

Kumma juttu, että ne ainoot valinnat mitä miehet, jotka haluavat kovan koulutuksen tekevät on Utin erikoisjääkärit tai sitten rajajääkäri/sissi :)

Jos on kova kunto ja osaa myös uida, Upinniemessä löytyy taistelusukeltajat jotka omassa listassani on Ljk miesten edellä. Toinen vaihtoehto rannikkojääkärikoulutus (sorsapoliisi) jonka tällä hetkellä saa Dragsvikissä, mutta myös Kotkan rannikkoalueella. Rannikkojääkärit saavat myös E-kauden lopulla barettimarssin jälkeen ym. testit läpäistyään sen oman barettinsa, joka on väriltään myrkynvihreä ja barettimerkkinä kultainen merikotka.

- tenun broidi, mies joka ei vielä jaksanut loggaa :P

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tossa kesällä oli tuo esilääkärintarkastus tai mikä lie ja nyt olisi parin viikon päästä itse kutsuntatilaisuus. Sain b:n paperit tuolta lääkärintarkastuksesta. B-miehen paperit sain kahdesta viasta: toinen korvani on käytännössä kuuro, kuulo on niin huono, ettei sitä voida edes kuulolaitteella auttaa. Toiseksi mua on vaivannut jostain ala-asteesta asti mystinen huimaustauti, jonka olemuksesta lääkärit pääsivät vasta pari vuotta sitten selvyyten. Diagnoosiksi sanottiin migreenin harvinainen muoto, jossa päänsäryn sijaan tulee huimauskohtauksia jotka pistää toimintakyvyttömäksi kun koko maailma tuntuu olevan vinossa, tämä sitten aiheuttaa oksentelua ja pahaa oloa - luonnollisesti. Kohtaukset saattaa kestää jopa 10 tuntia. Ei kiva. No, aika moni on sitten sanonut, että paskat mitään b:n papereita, sulle kuuluis c:n paperit. Miten on? Osaisko joku antaa vinkkiä onko todellakin niin, että se palveluskelpoisuusluokka ois c? Voiko kutsuntatilaisuudessa palveluskelpoisuusluokka vielä muuttua? Kyllä täytyy sanoa, että mielummin c kuin b..eipä ole rahkeita lentäjäksi mikä pennusta asti on unelmana ollut :D

EDIT: vieläkö "lättäjalat" on joku merkitsevä ominaisuus armeijassa? Ennenvanhaan kuulemma ei päässyt palvelukseen ollenkaan jos sattui omistamaan ankanräpylät. Nimimerkillä ankanräpylä..

Kyllä mä veikkaisin et noilla vaivoilla pitäsC:n paprut irrota, riippuu tosin varmaan myös siitä, että kuinka usein sulla noita mysteerisiä huimauskohtauksia on...

Tugi sanoi:
I/2006 Vekaranjärvi, Sissi-/tiedustelukomppania, vai mikä panssaritiedustelukomppania se nykyään onkaan. Joukko-osaston-/eränvaihtohakemus lähti, Onttola RJK olis tavotteena. Ja hakemuksiahan lähetetään siihen asti et ne sen hyväksyy... :D

...ja kuinkas kävikään. Jo ensimmäinen anomus hyväksyttiin, P-KR Onttola, I/2006 lukee nykyisessä palvelukseenastumismääräyksessä.

Odotan innolla ja kauhulla... :)

Ville sanoi:
. No, aika moni on sitten sanonut, että paskat mitään b:n papereita, sulle kuuluis c:n paperit. Miten on? Osaisko joku antaa vinkkiä onko todellakin niin, että se palveluskelpoisuusluokka ois c? Voiko kutsuntatilaisuudessa palveluskelpoisuusluokka vielä muuttua?
Toki voi muuttua ja vielä sen jälkeenkin.

Itse sain allergioiden vuoksi ensin B-paperit. Siinä armeijaa odotellessa diagnosoitiin sitten astma (ihan oikea sellainen eikä mikään kilpahiihtäjien "astma"; juoksuttivat, testailivat ja punkteerasivat onteloita kolmen päivän ajan sairaalassa prkl). No lopussa kun lääkäri kirjoitti KELAa varten lausunnon, kysyin että mites kuntoisuusluokan käy. Lääkäri totesi, ettei se siitä mihinkään muutu. Kuinka ollakaan, yksi kaunis päivä postiluukusta tipahti kuitenkin vihreä kutsuntatodistus jossa luki, että olen vapautettu palveluksesta rauhan aikana. Ihan ilman mitään anomuksia tai vänkäyksiä. :kippis1:

Mä lähden peruskoulutukseen savonprikaatiin(mikkeliin) ja sieltä spolleks uttiin. Oli tarkotus viel hakee valmareihin, mutta en haekkaan kun selvis että eivät sotilaspoliiseja tarvi.

Pyykkönen sanoi:
Mä lähden peruskoulutukseen savonprikaatiin(mikkeliin) ja sieltä spolleks uttiin. Oli tarkotus viel hakee valmareihin, mutta en haekkaan kun selvis että eivät sotilaspoliiseja tarvi.

Mikkeliin 10.1.05 Spollen kusipääksi. Hienoa olis jos pääsis Lappeenrantaan peruskauden jälkeen, mutta sitä ei tiedä että pääseekö. Jos pääsee, niin voi käydä iltalomilla kotona ja vaikka missä. Kuljen nytkin päivittäin kasarmialueen läpi kouluun mikä on kasarmialueen vieressä.

Tietoja turmelolle: Olen itse menossa kyseiseen laitokseen 73 päivän kuluttua. Keuruusta varuskuntana olen kuullut ettei olisi mikään järkyttävän kova paikka. Suojelukoulusta olen kuullut paljonkin erilaista ristiriitaista tietoa: eräs kertoi että siellä lähinnä ajellaan vanhoilla venäläisillä paloautoilla. Toiset taas sanoivat sen olevan fyysisesti todella rankka paikka, mutta yksi asia on ainakin varma: nasse eli kaasunaamari päässä tullaan juoksemaan runsaasti, sen olen kuullut melkein kaikilta joilla jotain käsitystä paikasta on. Lupaan kertoa sitten täysin luotettavia tietoja mitään salaamatta ja mitään lisäämättä kyseisestä asevelvollisuuden suorittamismuodosta ja palveluspaikasta kun olen itse siellä. Harmi vaan että meet vasta vuosi mun jälkeen niin en pääse kouluttamaan sua siellä (tarkoitus olis olla koko vuosi).

fore sanoi:
Kauhavan ilmasotakoulu :rock:
Tuonne olisi tarkoitus, ei vain viestintä/huoltopuolelle, vaan ohjaajaksi :)
Jos ei tuonne pääse, niin sitten varmaan Vekaralle. Kutsunnat viikon päästä.

Odu sanoi:
Jos haluatte löysäillä intissä ni näytelkää sairasta heti ku sinne meette. Näin mä tein.
Sen jälkeen kukaan ei enää ihmettele et oot paikat paskana jos oot heti alusta asti.
Mä en edes jaksa ruveta kertomaan listaa mitä mulla on vikana ku joku 16v isän
maan puollustaja rupee valittaa samantien et mun sukupolvi on pullamössöö.

tj 82

ps. -15kg

pullamössö vässykkä :jahas:

gotto sanoi:
Menkää sivariin - se on fiksumpaa.

nimim. "RTJ 83"
Paheksuva katse -> :jahas:
.
.
.
.
.
.
.
;)

-Rookie- sanoi:
9.1.2006 Kainuun tykkymiesprikaati :)

Hehee...siellä on sitten mukavia kouluttajia! :) Itse kotiuduin sieltä viime tammikuussa, vuoden palveluksen jälkeen. Ihan mukavaa siellä oli, suosittelen! :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom