kurkkukipu vs. treeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BFL2002
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kurkku on ollut pari päivää kipee, lämpöä ei oo kuin normaalit 36,7 ja kovasti himottas päästä treenaamaan vielä tänään mutta mitenköhän on, kannattaako kun tunnen että nyt on flunssa tulossa? onko riskialtista sydämen kannalta jos ei kuitenkaan nyt ole kuumetta? :confused:

Ainakin itsellä on yleensä järjestäin kyseisessä tapauksessa iskenyt vähintään viikon totaalinen sairaus (kuumetta ja kaikkea muuta kivaa), jos olen treenannut kun tulevan sairauden merkit on ollu ilmassa.

Suosittelisin kyllä lepoa ja vasta kun olo tuntuu normaalilta takaisin treenin ääreen.

En suosittelis treenausta. Flunssan oireet, kuten kurkkukipu, nuha ja yskä johtuvat elimistön tuottamista vasta-aineista.
Ne ovat ikäänkuin sivuvaikutusta. Eli jos sulla on kurkku kipee, sulla on virus rellestämässä elimistössä ja myös vasta-aineita.
Suosittelen että chillaat vaan niin kauan kunnes oot terve.
Joku angiina taas on eri juttu (nielurisatulehdus).

Ohhoh, itselläkin tuossa uuden vuoden bailauksen perään on ääni käheänä ja yskittää (johtuisko ylenmääräisestä jack danielsin nautiskelista :D ). Kyllä mä äsken kävin treenaamassa ja ihan hyvinhän tuo kulki. Ihan täysillä en ottanut, mut en minäkään mene maanantaina salille, jos tämä tästä pahenee.

Originally posted by BFL2002
Kurkku on ollut pari päivää kipee, lämpöä ei oo kuin normaalit 36,7 ja kovasti himottas päästä treenaamaan vielä tänään mutta mitenköhän on, kannattaako kun tunnen että nyt on flunssa tulossa? onko riskialtista sydämen kannalta jos ei kuitenkaan nyt ole kuumetta? :confused:

Itse en menis salille, tässä pelottelutekstiä: http://www.hyvaterveys.fi/sivu.asp?path=1;617;775;781

Välillä kun on flunssan ensioireet ilmaantuneet ja meinaa että pidetäänpä nyt taukoa harjoittelusta että saa riittävästi lepoa ja jos vaikka oireet hukkuis, ni kuinkas käykään, ne lievät oireet sen kun kitkuttelee siinä viikon ja sen jälkeen flunssa iskee ja näin ollen menee pari viikkoa komiasti ilman että pääsee salille. Joten harjoittelin normaalisti viimeksi kun flunssan ensioireet ilmaantu, meinasin että tulee se flunssa sitten nopeemmin päälle jos on tullakseen, no onneks viikon verran kesti noita oireita lievinä ja sentään katosivat. :D
On noi työtkin välillä sen verran kunnon päälle käyviä, että kyllä se sydänlihastulehduskin saattaa jo sitä kauttakin tulla jos on tullakseen. Mutta jos tarttis jotain toista neuvoa, sanoisin että pidä taukoa.

Flunssa

Ja pitää ajatella myös muitakin kuin vain itseään. Salilla voi saada taudin tartutettua muihinkin. Itseäni ainakin inhottaa, jos salilla joku kokoajan köhii tai pärskii...

Originally posted by BFL2002

Laittakaa paremmaksi: kurkku kipeänä kymmenettä päivää :mad: Mikään muu ei vaivaakaan, mutta tuo kurkku ja varsinkin aamuisin. En tiedä kuinka paljon tämä älytön pakkanen ja kuiva ilma vaikuttaa, mutta ei tää ihan normaalia ole. Salilta on joutunu oleen aika kauan poissa, pistää vihaksi... Vai voiskohan jotain kevyttä mennä tekemään? :hmmm:

Originally posted by Butch
Välillä kun on flunssan ensioireet ilmaantuneet ja meinaa että pidetäänpä nyt taukoa harjoittelusta että saa riittävästi lepoa ja jos vaikka oireet hukkuis, ni kuinkas käykään, ne lievät oireet sen kun kitkuttelee siinä viikon ja sen jälkeen flunssa iskee ja näin ollen menee pari viikkoa komiasti ilman että pääsee salille. Joten harjoittelin normaalisti viimeksi kun flunssan ensioireet ilmaantu, meinasin että tulee se flunssa sitten nopeemmin päälle jos on tullakseen, no onneks viikon verran kesti noita oireita lievinä ja sentään katosivat. :D

En olis itse voinu paremmin kirjoittaa. Aina ennen kun ollut flunssan ensioireita, niin olen jättänyt heti treenit väliin ja alkanut jännittää himassa villasukkien ja hunajan kanssa. Ja kas aina on tullut muutaman viikon tarraflunssa. Tänä talvena kolme kertaa on ollut flunssa tulossa ja joka kerta olen painunut raivolla raudan kimppuun ja joka kerta oireet ovat poistuneet parissa päivässä. :lol2:

Mutta en arvaa tätä muille suositella. Yleensä kyllä suositellaan lepoa. Kurkkukipu kun on merkki virusperäisestä tulehduksesta.

Perkele kun olen minäkin tainnut hieman vilustua. Outoa sinänsä, en ole oikeastaan ikinä sairaana, viimeksi ollut kuumetta joskus 4 vuotta sitten.

Dieetin piti alkaa maanantaina, treenit viikon tauon jälkeen tiistaina. Taidan silti lykätä päivällä ja vetää vielä kunnon pluskalorit ja lepoa pari päivää ennen kuin aloitan aamuaerobiset ja dieetin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oon huomannu että mulla tepsii tämmönen systeemi. ku tulee flunssan ensioireet ,meen reenaamaan ja reenaan joka toinen päivä.ei mitään sikatreeniä,mutta pitää kropassa pienen stressin päällä.>kasvattaa vastustuskykyä. heti ku pitää pari välipäivää tauti pääsee päälle ja sit on pakko jäädä makaamaan . pelkän kurkkukivun ajaa pois kropasta betaudine suuvedellä kurlaus ohjeen mukaan. TOIMII ....

Itsellä kurkku aika paskana, joten ajattelin jättää tämän päivän yläkroppa treenin tekemättä.
Mitä olette huomanneet tuloksissa, jos olette olleet vajaan viikon/viikon pois salilta? Kun kyseessä ei ole ollut mitään mahatautia tai kuumetta, aivan tavallinen tauko.
Ehkä vähän yskää tms.

Mä olen useasti todennut omalla kohdallani sellasen faktan, että jos on vaikka sellanen olo että kuin joku tauti olis tulossa, niin jos siinä sattuu pitämään vaikka 2-3 päivää treenitaukoa - takuulla tulee kipeäksi. Sitten jos jatkaa vaan treenaamista entiseen tapaan niin mitään ei ilmene.

Nyt useamman viikon pitänyt satunnaisesti joinain päivinä kuumetta (37 - 37,5 tuntumassa) joinain ei, välissä oli kurkkukipua ja kovempaakin kuumetta (38 C). Antibiootit ei tepsinyt joten virus kyseessä (verikoe puhdas), sitten kyllästyin ja 3-4 päivää sitten rupesin treenaamaan vaan rankalla kädellä, olo on mainio ja treeni luistaa. :confused:

Antaakos treeni jotain vastustuskykyä tms.? Heikki Viikki sanoi että nostaa, mitä muut?

Pääsen pian itte testaamaan tuon teorian. Oli meinaan tänä aamuna kurkku pikkasen kipeänä. Olin kahden vaiheilla, menenkö vai enkö salille. Sitten kuitenkin menin ja vedin kevyen mavetreenin. Kun tulin sieltä, tein lämpimän juoman. Just äskön tulin saunasta ja avannosta, sielläkään en höyrynnyt ihan niin kuin yleensä, maltilla saunoin. Taas sieltä tultuani join lämmintä teetä. Nyt puputan sisääni raejuustoa lohipalojen kera. Ei tunnu kurkussa ollenkaan. Ei ole pärskyttänyt ollenkaan eikä nokassa tunnu myöskään miltään. Odottelen ja tarkkailen tilaani. Nuttua niskassa on enemmän kuin normaalisti, niin kuin aina avannossa käytyäni.

Suositut

Back
Ylös Bottom