Onkos porukalla nyt kokemuksia siitä uudesta Kunnonsalista? Entäs onko vaikuttanut laskevasti esim Fressin ja/tai Gym99:n kävijämääriin?
Itse kävin kertaalleen tuolla Kunnonsalilla muutama viikko sitten mutta tuntui että oli vielä pahasti kesken ko paikka. Ja jos heidän FB-sivuiltaan oikein ymmärsin niin sinne kyllä aiotaan rakentaa nostolavat ja kaikki. Jos sen muutaman viikon takaisen tilanteen pohjalta täytyisi itse sali keskustan alueelta valita niin olisi se edelleen joko Fressi tai Gym99. Tosin edellisestä Gym99 visiitistäkin on vierähtänyt >5 vuotta.
Minäkin kävin tuolla Kunnonsalilla tutustumassa joku viikko sitten. Pahasti vaikutti keskeneräiseltä ja esim käsipainoja oli vain muutama ja seinällä lappu, että ovat kyllä tilauksessa mutta eivät vielä saapuneet. Ajatuksena on minulla tehdä tuonne vielä uusi tutustuminen jossain vaiheessa.
Lippumäen uudella Fressillä kävin avajaisviikonloppuna. Se oli kova pettymys. Juoksumattoja ja Crosstrainereita oli pitkät rivit, mutta voimailupuolelta puuttui ihan perusjuttuja. Käsipainoja oli vain yksi sarja ja isoimmat koot 5 kilon välein 20kg, 25kg, 30kg, 35kg ja 40kg.
Seinällä oli lappu, että kyykkyhäkki on tulossa myöhemmin. Hack-kyykkyä ei ollut. Vinopenkkiä ei ollut. Säädettäviä penkkejä oli vaivaiset kaksi kappaletta. Monia muitakin Gym 99:ltä löytyviä tuttuja laitteita joko puuttui tai oli jonain painopakallisina hilavitkutinversioina. Fysiolinen Gym80 Sygnum sarjaa nuo Fressin laitteet. Uutta ja väljää tuolla oli, toivottavasti korjaisivat noita puutteita.
Olen käynyt Gym 99:llä viimeiset pari vuotta ja minun kriteereillä se voittaa tuon Fressin 100-0. Tai ei nyt ihan 100-0. Minun ihannesali olisi tuollainen perinteisen voimailusalin tyyppinen, mutta voisi noissa ohjatuillakin tunneilla, kuten kahvakuulassa joskus käydä.
Gym 99:lle on tulossa vielä 400 neliön laajennus ja uutta laitekantaa. Nykyiselläänkin on varsin mukava paikka ja jos edellisestä käynnistä on 5v, niin suosittelen tutustumaan.