SUPERCARB 1kg -40%

Kuopion kuntosalit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 2fly
  • Aloitettu Aloitettu
Ens viikko pitäis olla kuopiossa töissä ja majoittua keskustan hotellissa.
Eli onko paras vaihtoehto tuo gym99?

Itseä ei kiinnosta jumppasalit ja ottaa hinnassa vähän huomioon sitäkin että kun lähden viimeistään perjantaina pois eli käyn sen 3-4kertaa niin turha liittyä tai maksaa mitään kuukausi hintaa.

Kerta käynti näyttää olevan tuon 10€ gym99.

Vai löytyykö siitä jotain halpaa karua salia missä käydä muutaman kerran?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Fressillä tullut treenailtua kohta 3 vuotta. Paikka ei ole hintaansa nähden mikään erikoinen, kun on tullut kierreltyä Itä-Suomessa paljonkin kuntosaleja viimeisen 6 vuoden aikana.

Listaan Fressin hyvät ja huonot puolet:

+ Suht iso ja päivällä mahtuu hyvin treenaamaan
+ Hyvä sijainti Kuopion keskustassa
+ Tarpeeksi laitteita (lähinnä technogym)
+ Ryhmäliikunta tunnit ovat ihan hyviä

- Ilmastointi remontista huolimatta tuntuu ettei välillä saa happea, ilmeisesti säästösyistä eivät pidä miesten puolella ilmastointia kuin kesällä päällä.
- Henkilökunta ei ota palautetta vastaan, en ole laskenut montako kertaa olen palautetta antanut uudistuksista, mutta mitään ei ole tapahtunut
- Miesten osaan kuntosali ei panosteta, käsipainot ikivanhoja eikä levypainoja ole riittävästi ruuhka-aikaan. Laitteet ovat sijoitettu ihan miten sattuu. Ei mitään logiikkaa.
- Kuntosalikortti vuoden sitoumuksella maksaa tätä nykyään 65 euroa kuukaudessa, päiväkortti 50 euroa, joten jos budjetti on tiukka niin harkitse.
- Iltapäivällä ja illalla ruuhkaa, samoin tiettyinä pyhinä.

Ongelma Kuopiossa on se ettei ole kilpailua. Toki kaupungista löytyy Gym99 joka on asiallinen mesta, mutta aika pieni verrattuna Fressiin. Kaupungin kuntosalit ovat halpoja, kävin puoli vuotta treenaamassa Kotkankalliolla ja Rajalassa. Suosittelen jos ulkoiset puitteet eivät häiritse ja raha muodostuu esteeksi. Laitteet ovat ikivanhoja ja etenkin Kotkankalliolla on usein ruuhkaa koska laitteet on ängetty pieniin huoneisiin. Vapailla painoilla treenaaminen onnistuu. Rajala ehkä siinä parempi. Kuopio-areenaa voin suositella, ilmastointi on hyvä ja laitteet ovat uusia. Käsipainoja ei riittävän isoille miehille, mutta ihan hyvä treenailla kun mielikuvitusta käyttää. Kuopio- areena on myös kaupungin, joten hinnat ovat edulliset suhteessa yksityisiin. Jos puolestaan asuu muualla kuin keskustassa niin voin suositella Petosen uimahallia, sali on pieni, mutta hyvä uimahalli on iso plussa. Keskustan uimahallin sali on vitsi ja siellä on todella kuuma.

Nämä ovat siis salit joista minulle on kokemusta. Pyramidista ja muista on paha mennä sanomaan. Fressillä käyn puolipakosta, paljon huhuja liikkuu uudesta salista, mutta mitään ei ole vielä siltä rintamalta kuulunut. Kilpailua kaupunkiin todella tarvitaan.

Mikäs se on se crossfitsali, jota vähän aika sitten jossain lehdessä mainostettiin?
Onko joku käyny Hytkettä kokeilemassa vai onks sielä pelkkiä vitkuttimia?
Ei sillä, Rajalaa en vaihda, mut jos jotakuta muuta kiinnostaa.. :)

Luulisin et on sama paikka kun ennenkin eli kaupungin tekninen virasto, Suokatu 42.

Sieltäpä juuri :) Itse kävin juuri tänään ostamassa avaimen + kortin ja myös ekaa kertaa Kotkalla treenaamassa. Naisia siellä ei taida käydä kovin paljon..ainakin tuntui että minua katottiin vähän ihmetellen. Varmaan näytin hieman eksyneeltä siellä..
Pieniin käsipainoihin (alle 10 kg) oisin kaivannut vähän laajempaa valikoimaa. Samoin soutulaitteen puuttuminen vähän harmitti, mutta varmasti ainakin osa treeneistä tulee siellä jatkossa vedettyä.

Sieltäpä juuri :) Itse kävin juuri tänään ostamassa avaimen + kortin ja myös ekaa kertaa Kotkalla treenaamassa. Naisia siellä ei taida käydä kovin paljon..ainakin tuntui että minua katottiin vähän ihmetellen. Varmaan näytin hieman eksyneeltä siellä..
Pieniin käsipainoihin (alle 10 kg) oisin kaivannut vähän laajempaa valikoimaa. Samoin soutulaitteen puuttuminen vähän harmitti, mutta varmasti ainakin osa treeneistä tulee siellä jatkossa vedettyä.
Kyllä siellä satunnaisesti naaraitakin pyörii, etenkin urheilujoukkueita, mutta varmaan se yleisilmeen karuus ja laitteiden/pikkupainojen vähäisyys ei oo useimpien naisten mieleen..

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Oon pitkään miettiny että veis tuon oman koottavan käsipainosetin sinne, mut on jääny lähinnä ajattelun asteelle. Joku sen kuitenkin ottais sieltä mukaansa :D

Itekin mietin eilen treenatessani että omat käsipainot pitäis ottaa mukaan :P
Aika karu paikkahan se kyllä oli, mutta ei se mua häiritse. Vähä huvitti ja kauhistutti, kun pukkarissa käsienpesualtaan reunalla oli sactiv kloramiini -puteli siinä paikalla, missä yleensä näkee saippuapullon.. toivottavasti kukaan ei luule sitä saippuaksi ja pese käsiään tai muita paikkojaan sillä :D :S

Mikseihän sinne oo hankittu laajempaa käsipainovalikoimaa :confused: luulis ettei ne niin mahdottoman suuri menoerä olis.
Ei mikään ihme, ettei siellä käy enempi naisia. Onhan se vähän hankala treenata, jos ei ole sopivia painoja. Ja sitten sitä mennään johonkin naisten salille, jossa on kyllä sopivia käsipainoja, mutta muuten ei pystykään tekemään kunnon treeniä... no siellä istuskellaan lähentäjä-loitontoja -laitteissa "kiinteytymässä" ja kuvitellaan, ettei naiset saa/pysty muunlaista treeniä tekemään... Ja kenen etu muka tässäkin toteutuu, HÄH ??!! Naistenlehtien lisäksi myös yleinen kuntosalikulttuuri huijaa naisia treenaamaan typerästi ja tehottomasti (IMO).

Joo, kiitos ja anteeksi, nyt vähän sieppaa, kun sopivan salin löytäminen ainakin kesäajaksi tuntuu mahdottomalta. Uimahallien kesäaukioloajat on melko onnettomat.. eikä Lippumäessä ole kyykkypaikkaa.
Kaupallisten salien hinnat on vähän liian tuntuvia minun budjetissa ja on se jo ihan periaatekysymys; en halua maksaa solariumista ja ryhmäliikunnasta, kun en niitä käytä. En myöskään tarvi hienoja pukuhuoneita ja pesutiloja.

Kotkalle noi nykyiset käsipainot tuli uimahallin tai kuopparin jälkeen käytettyinä. Tuo nyt tuntuu olevan semmonen paikka, jonne kipataan kaikki semmonen mitä ei käytetä :D ihan hyvin tuolla on pystyny reenaamaan, jtn pohje- ja vatsakonetta tuo paikka kyllä huutaa pienempien käsipainojen lisäks...

nt-h paljos se nykyään kustannuttaa? olen saanut hieman eritietoja niin olisi hyvä kuulla nykyinen summa, että osaa varata tarpeeksi paalua matkaan

rookie08: Mulla tuli maksamaan opiskelijahalvennuksen kanssa 55e (vuosikortti) + 30,30e (avain) eli yhteensä 85,30e. Ei paha :D Normaalihintaisesta vuosikortista mulla ei oo varmaa tietoa, mutta muistaakseni se on jotain 80-100 euron väliltä. (+avain, joka on kai samanhintainen kaikille)

Miutumautu: Joo smith on, mutta vapaan painon kyykkypaikkaa kaipailen.

Hinnat:
- vuosikortti, työssäkäyvät aikuiset 87,00 €
- vuosikorti, ale-ryhmät 55,00 €
- 1/2-vuosikortti, työssäkäyvät aikuiset 48,50 €
- 1/2-vuosikortti, ale-ryhmät 33,00 e
- magneettilätkä oli 31,00 e

e: nuo siis kotkalle/rajalaan/studentialle.

Studentialla ei luulisi kovaa treenaavien viihtyvän, paljon outoja laitteita ja käsipainoja riittää lapsille. Painonnostotankoa et myöskään sieltä löydä.

Back
Ylös Bottom