Kuntotestiin...

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Baarikello

Banned
Tuli mieletön mielenkiinto ottaa selvää oman fyysisen kunnon tasosta. Kertokaas kokeneemmat, missä tuollaisia testejä järjestetään pääkaupunkiseudulla ja minkälaista koetta suosittelette/olette itse kokeillut. Tarviiko hönkiä tieteelliseen putkeen juoksumatolla vai riittääkö jumppaaminen paikallisen uimahallin kuntojopon selässä ja kattellaan sitten tulos sykemittarista noin suunnilleen? Entäs paljonko tarvitsee varata oravannahkoja moiseen?

Kiidos. :)

Helppoa

12min juoksutesti juoksuradalla. Mikäli pääset yli 3000m (olettaen että olet mies), on kuntosi erinomainen. Alle 2200m tuloksella kannattaa huolestua ;)

Tuo cooper-testi kertoo enemmänkin juoksukunnosta mielestäni ja tuosta voisi myös erottaa lihaskunnon erikseen testattavaksi. Tulee mieleen joskus kouluaikoina/armeijassa tehdyt testit joissa oli cooper ja erikseen lihaskuntotesti.

Mulla nyt on perustuntumalla aika kova kunto. Cooperinkin juoksin kahteentoista minuuttiin viimeksi, ellen väärin muista.

Noemmänytiiä poijjaat. Katsokaas, kun mä olen katsellut sitä Elixir Sportia aina sunnuntaina sen Karitan ohjelman jälkeen ja siinä on niitä kauheen hianoja testejä, niin mäkin haluaisin semmoseen. Sit tietäis että pitääkö sitä taloa rakentaa sieltä perustuksista vai katolta. Ja sais vaikka samalla ne sykerajat sun muuta. Siksi tuo karkaileminen paikallisella yleisurheilupyhätöllä ei sen kauheemmin kiinnosta. Auttakee lisää.:)

Originally posted by muffy
Cooperinkin juoksin kahteentoista minuuttiin viimeksi, ellen väärin muista.
Cooperin testissähän nimenomaan juostaan 12 minuutissa niin paljon kuin keretään :thumbs:

Originally posted by PyrtZi
Cooperin testissähän nimenomaan juostaan 12 minuutissa niin paljon kuin keretään :thumbs:
You don`t say :)

Cooperinkin juoksin kahteentoista minuuttiin viimeksi, ellen väärin muista.

OOOOOOooooooooh... tämän vitsin kuuli ensimmäisen kerran Jeesus Nasaretilainen vuonna 23 jkr.

(ei siis millään pahalla ;) :haart: )

Coopperi on ihan ok testi, mutta kylläkin melko lyhyt kestoinen, ja mittaa melkein yhtä paljon asennetta kuin kuntoa

Originally posted by Pertti 123
Coopperi on ihan ok testi, mutta kylläkin melko lyhyt kestoinen, ja mittaa melkein yhtä paljon asennetta kuin kuntoa

Milläs taval asennetta? Ei sitä kolmee tonnii juosta rockyn asenneellakaan jos ei kunto riitä.

Ite juoksin viimeks 2950 ja pitäis intis sit vetää 3000 et sais sen kuntsarin. Elikä saa nyt nähä jos mul asennetta riittää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla nyt on perustuntumalla aika kova kunto. Cooperinkin juoksin kahteentoista minuuttiin viimeksi, ellen väärin muista.

Mä taisin viimeksi uida cooperin 12 minuuttiin :thumbs: :lol2:

Kannatan itsekkin kyllä kuntotestauksessa Cooperia sekä lihaskuntotestejä, ihan vaan perus gaussin-käyriä kohottamaan. Joskus vaan mietin, miltä se tuntuis jos laitettaisiin väkeä uimaan sitä cooperia :rolleyes:

Omasta mielestä vakuuttavin testi mihin olen osallistunut tehtiin kuntopyörällä Diakonissalaitoksella työnantajan kustantamana. Kesto oli n. 15 minsaa jonka aikana mitattiin sykettä eri rasitustasoilla. Leposyke mitattiin ennen polkemista ja jälkikäteen seurattiin palautumista. Itsekin tuon voisi suorittaa jos vain jostain saisi jonkilaiset taulukot. Samalla kerralla suoritetut lihaskuntotestit olivat kyllä lähinnä vitsi, mutta eiköhän Baarikellolla ole käsitys omasta lihaskunnostaan eikä kaipaa testausta niiden suhteen.
Kattavimmat fyysiset testit joihin olen ottanut osaa tehtiin Tilkassa hakiessani ilmavoimiin. Kolme päivää testeissä vietin mutta en päässyt sisään. Kaksi ensimmäistä päivää oli fyysisiä testejä joissa mitattiin aerobisen kunnon lisäksi ainakin lihaskunto, rasvaprosentit, keuhkojen tilavuus, kehon mitat (reiden, säären, selän jne. pituudet erikseen), näkö perusteellisesti, korvat painekammiossa...
Cooper lienee helpoin testi toteuttaa itse. Tuloksista tosin sen verran että vaikka intissä 3000 metriä pidetäänkin kiitettävän rajana niin kiitettävänä pidetään myös lihakunnon puolella oliko se nyt 42 punnerrusta minuutissa... Ei kovin kummoiselta kuulosta liikuntaa harrastavalle.

Ohjeelliset sykerajat saa selville suht helposti sykemittarin avulla.
Joissain Polarin malleissa (M-sarja) on OwnZone-toiminto, jolla saa sykerajat eri rasitustasoille (rasvanpoltto, yms).
Eli www.polar.fi/fin jos kiinnostaa

Originally posted by Pertti 123
OOOOOOooooooooh... tämän vitsin kuuli ensimmäisen kerran Jeesus Nasaretilainen vuonna 23 jkr.

(ei siis millään pahalla ;) :haart: )

Jeesus Nasaretilainen (ei sukua Jeesus 19:sta) Cooper-testi, 3100 metriä

Kyl se nyt ton verran veti, hoikka mies, luonnoltaankin sitkeä.

Originally posted by miksuh
Helppoa

12min juoksutesti juoksuradalla. Mikäli pääset yli 3000m (olettaen että olet mies), on kuntosi erinomainen. Alle 2200m tuloksella kannattaa huolestua ;)

Mistäs mun nyt pitäs sitten huolestua kun ei tuota 2200m saa juostua tuossa ajassa? :thumbs:

Mä oon nyt reenannu jo pari kuukautta armeijaa varten. Tavoitteena siellä sittten juosta cooperissa tuo 2200m! vielä se ei mene, mutta suunta on ylöspäin :D

Originally posted by hash pipe
Mä oon nyt reenannu jo pari kuukautta armeijaa varten. Tavoitteena siellä sittten juosta cooperissa tuo 2200m! vielä se ei mene, mutta suunta on ylöspäin :D

Munki pitäis treenata inttii varten (tammikuus alkaa kans). Viimeks sain puol vuot sit 2950 et toivottovasti se on kans pysyny :)

Tuo Cooperin testi on päällisin puolin varmasti ihan hyvä.

Pidän itseäni melko kovakuntoisena kaverina, mutta Cooperissa 3000 on nykyään melko mahdoton. Armeijassa 20 kg kevyempänä tuo 3000 meni vaikken omasta mielestäni niin kovasssa kunnossa ollutkaan.

Massa vaikuttaa toki Cooperin tulokseen, mutta minun kohdallani kyse lienee juoksutyylistä. Melko käärmemäistä etenemistä meinaan. 2 700 vauhtia pystyn lataamaan helposti 10 000m, mutta tuosta kiihdyttäminen onkin sitten vaikeaa. Paketti hajoaa ja juoksusta tulee runnomista.

Kiinnostaisi minuakin testata kunto jossain "oikeasssa testissä"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom