Kuntosalista eroaminen... Meinaa tulla kalliiksi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janzcu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Muutettiin pohjois-Helsingistä länsi-Espooseen ja nyt pitäisi irtisanoutua vanhasta kuntosalista..
Helpommin sanottu kuin tehty!
Ei maksa kuin 200 euroa per naama! Eli vaimoke + minä on uskomaton 400e!
Puoli vuotta ollaan kuuluttua ko. saliin ja nyt tulee sopimussakot.

Ei kuulemma riitä, että muuttaa H -> E
vaan pitäisi muuttaa jonnekkin hevon kuuseen jotta voisi erota. :wall:

Matka kuntosalille kestää nyt melkein 1½ tuntia suuntaan joten ei kyllä nappaa.

Mikä neuvoksi?
Kuluttaja-asiamieheen ainakin otan yhteyttä.. :curs:

Joo kuluttaja-asiamieheen todellakin yhteyttä!!! Toi on mun mielestä aivan naurettavaa että tollasia summia veloitetaan eroamisesta. Paitsi että jos siinä sopimuksessa minkä allekirjoititte on selkeästi mainittu tollasesta mahdollisuudesta niin voi olla kyllä työläs juttu ratkottavaksi. Paljonkos itse jäsenyys maksoi?

Kuulostaa kyllä käsittämättömältä.. Nuo on aina vähän v-mäisiä nuo sopimukseen perustuvat systeemit.. Minkälaisen sopimuksen muuten teitte salin kanssa? Että maksatte joka kk jonkun tietyn summan? Aivan tolloa touhua tollanen rahan nyhdäntä.

Kuukaudessa maksetaan joku 25€ per nuppi.
Aloitus maksu oli jotain 50€ luokkaa.

Täytyy tänään tutkailla oikein ajan kanssa tuota sopimusta
ja lähettää kopio kuluttaja-asiamiehelle.

Mun mielestä pitäisi toiselle paikkakunnalle muutto riittää syyksi erota. Sitä ne ei (kai?) voi määrätä, että miten pitkällä sen toisen paikkakunnan pitää sijaita.

Ja jos kerta pitää kuluttaja-asiamieheen asti yhteyttä ottaa, niin ihan hyvin voi salin nimenkin kertoa jo tässä vaiheessa.

En nyt tiedä mikä sali on kyseessä tässä tapauksessa mutta tyttöystävällä on ollut sama ongelma. Hän käy salilla johon on aina vuoden mittainen sopimus ja se aika on käytävä tai jos lopettaa niin pitää maksaa 200e. Näin on ainakin mulle kertonut ja sen takia on joutunut kituuttamaan useamman kuukauden vielä sillä salilla vaikka haluaisi jo vaihtaa salia mutta kun ei viiti tuota eroamisrahaa maksaa. Salina on kyseessä kuopion kuntostudio eli kuuluu CMS ketjuun. En näe tässä mitään pahaa että salin nimen kerron koska ei se mun mielestä mikään rikos ole. Painotan nyt kuitenkin sitä vielä että itse en ole salin kanssa tekemisissä ja näin en voi olla varma että asia on noin mutta niin olen tyttöystävältäni kuullut koska hän käy siellä. Jokainen siis itse voi päättää jutun todenperäisyyden ja senhän varmaan saa kysyttyä kyseiseltä salilta itse. Jostain kuitenkin olen lukenut että tuo sali kuuluu siihen klubi ketjuun että on pakko olla sen klubin jäsen että voi käydä kyseisellä salilla ja siitä kai johtuu tuo eroamismaksukin.

Jassoo nyt sanokin että ei ole edes itse kysynyt sitä mitä se maksaa jos lopettaa. :david: Oli kuulemma parilta tutultaan kuullut niin ja kun kerta sopimuksessakin sanotaan että pitää hyvä syy eroamiseen olla niin sen perusteella kyllä voisi johtopäätöksiä vetää että jonkinlaisiin "sakkoihin" luultavasti homma päätyy jos ilman pätevää syytä lopettaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on kyllä se käsitys, että muuttamisen (paikkakunnalta toiselle) pitäisi olla riittävä syy erota kuntosalijäsenyydestä ilman sanktioita. Ainakin niin minulle vakuutettiin ja olin sopimuksesta lukevinani, kun harkitsin tuommoista vuosisopimusta. Ja pitäähän se sitten sopimuksessa olla sanottu jos H:sta E:hen muutto ei olekaan sopimuksen tarkoittama muutto.

Näitten kanssa saa kyllä olla tarkkana ja senpä takia en itse ole jäsensalille liittynyt, moneen vuoteen en ole asunut koko vuotta samalla paikkakunnalla :)

:offtopic: Kaveri asui Helsingissä kesän ja olisi halunnut siksi ajaksi salikortin läheisellä salille. Eivät myyneet, vaikka perusteli, että on muuttamassa elokuun lopulla. Salikortin olisi saanut sillä ehdolla, että olisi tehnyt vuosisopimuksen ja muuttaessaan siirtynyt uudella paikkakunnalla ko. ketjun salille... :david: ihme touhua!

No tollaset jutut on kyllä hiukan kyseenalaisia, voihan sitä sopia vaikka myyvänsä mummonsa käypään 1 €:n hintaan, eri asia onko sopimuksella käytännössä mitään merkitystä. Tosin käräjöintikään ei ilmaista.

ZweCCo sanoi:
En nyt tiedä mikä sali on kyseessä tässä tapauksessa mutta tyttöystävällä on ollut sama ongelma. Hän käy salilla johon on aina vuoden mittainen sopimus ja se aika on käytävä tai jos lopettaa niin pitää maksaa 200e. Näin on ainakin mulle kertonut ja sen takia on joutunut kituuttamaan useamman kuukauden vielä sillä salilla vaikka haluaisi jo vaihtaa salia mutta kun ei viiti tuota eroamisrahaa maksaa. Salina on kyseessä kuopion kuntostudio eli kuuluu CMS ketjuun. En näe tässä mitään pahaa että salin nimen kerron koska ei se mun mielestä mikään rikos ole. Painotan nyt kuitenkin sitä vielä että itse en ole salin kanssa tekemisissä ja näin en voi olla varma että asia on noin mutta niin olen tyttöystävältäni kuullut koska hän käy siellä. Jokainen siis itse voi päättää jutun todenperäisyyden ja senhän varmaan saa kysyttyä kyseiseltä salilta itse. Jostain kuitenkin olen lukenut että tuo sali kuuluu siihen klubi ketjuun että on pakko olla sen klubin jäsen että voi käydä kyseisellä salilla ja siitä kai johtuu tuo eroamismaksukin.

Kyllä toi juttu on ihan todenperäinen. Ite olisin joutunu kans maksamaan samalle samaiselle salille tuosta eroamisesta sen verta paljon että päädyin silloin lopulta sellaiseen tilanteeseen, että jouduin maksamaan kahdelle salille. :rolleyes: Kun halusin treenata kunnolla muualla, mutta en sitten halunnut maksaa sitä erorahaa kuitenkaan vaan käytin tuolta Kuntostudiolta niitä spinningejä ym. rahan vastineeksi. Noi klubi systeemit on kyl muutenkin niin syvältä perseestä vaan ku voi olla. :jahas:

Ei noista kannata suoraan mihinkään käräjille lähteä. Kunnalliset kuluttajaneuvojat auttaa usein jo ihan tarpeeksi, jos vastapuolella on vähääkään järkeä.

Usein tämän tyyliset tapaukset on sellaisia, että firmojen kannattaa kokeilla, että maksaako joku uuno typeriä sakkoja vai ei. Monet maksaa ja se tekee hommasta kannattavaa, koske ne, jotka eivät halua maksaa eivät vie juttua kuitenkaan oikeuteen asti niin kauan kun valittamisen jälkeen selviävät maksamatta. Samaa näkee usein takuuasioissa ja vastaavissa.

Emppuli sanoi:
Kyllä toi juttu on ihan todenperäinen. Ite olisin joutunu kans maksamaan samalle samaiselle salille tuosta eroamisesta sen verta paljon että päädyin silloin lopulta sellaiseen tilanteeseen, että jouduin maksamaan kahdelle salille. :rolleyes: Kun halusin treenata kunnolla muualla, mutta en sitten halunnut maksaa sitä erorahaa kuitenkaan vaan käytin tuolta Kuntostudiolta niitä spinningejä ym. rahan vastineeksi. Noi klubi systeemit on kyl muutenkin niin syvältä perseestä vaan ku voi olla. :jahas:

Mulla oli sama edessä (nykyään takana) ja ne karhus 25e jokaista kuukautta kohti, jonka olin treenannut siellä. Syy oli, ettei vuosi tullut täyteen. Siinä sit hetken meinasin jo maksaa, kunnes salin omistajan kanssa juttelin. Hän irtisanoi sopimuksen, eikä mitään maksuja tullut. Nainen kenen kanssa olin tehnyt sopimuksen uhkaili maksun vaan kasvavan ajan myötä. Kyseessä oli silloinkin CMS sali.

Jäsenyyden irtisanominen

...tietyissä erikoistapuksissa, kuten esim. pitkäaikaisen sairauden tai maastamuuton johdosta jäsenyys voidaan irtisanoa kesken peruskauden 1 kk:n irtisanomisajalla pelkällä eromaksulla (30e). Tällaiset irtisanomiset neuvotellaan aina tapauskohtaisesti.
Tapauksista on esitettävä kirjallinen todiste.

Perkule pitää muuttaa ulkomaille jotta saa eron peruskaudella!?!
Muuten maksaa 200 per naama...

Mut hei, ELÄMÄ ON! ..ttu

Janzcu sanoi:
Perkule pitää muuttaa ulkomaille jotta saa eron peruskaudella!?!
Kas kun ei vittu avaruuteen. Pitää muistaa ettei koskaan ikinä siirry treenaamaan salille jolla on moiset ehdot.

Kyllä Tampereen Wolfilla on vaan helvetin reilua toimintaa, kun lukee näitä juttuja. :thumbs:

Oulussa Kunnonpaikka kuului vielä joskus tähän fucking CMS:ssään ja ehdot oli muistaakseni just nuo. Ei varmaan enää kuulu(näin olen kuullut) mutta kyllä tuo pärseestä, syvältä ja poikittain tuo homma. Mun mielestä salia pitäis saada vaihtaa vaikka vaan sen takia, että haluaa vaihtelua...tommonen on ahistavaa...muistan kun allekirjoitin silloin sitä sopparia, ni alko ahistaa ku sen hokasin...paras sali kumminkin Oulussa oli ainakin silloin, joten nimi alle vain...vituttihan se kun lähti esimerkiksi Jouluksi kotia ja joutui maksamaan kk maksun...mieluummin se kun tuo 200e :hyper:

Kuten Sami84:N esimerkissä, noista asioista kannattasis mun mielestä asiallisesti neuvotella ainakin jonkun muun kuin jonkun "kassatyöntekijän" kanssa. Niillä, kun usein ei muita ohjeita, ja valtuuksia varsinkaan, ole kuin sanoa, että täytyy maksaa.

Myöhemminkään ei kannata lähteä uhkailemaan, mutta asiallisesti voisi koittaa ensin mainita vaikka kuluttajaviranoimaisista.

Back
Ylös Bottom