Kuntosalista eroaminen... Meinaa tulla kalliiksi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janzcu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten helvetissä noi klubi jutut toimii sitten? onko muuta "hyötyä" kuin se että joutuu mitä tahansa tehdessää maksaa?

Itelläni ei ole muuta kuin 36€ kuukausimaksu.

Meet puhumaa sen paikan pomon kanssa, kerro sille mielipiteet sen puljusta. Jos ei viel anna sun eroo ilmaseks sanot vaa: "Tiiän miss asut".

Mut joo.. Meet puhumaa sinne jonkun ylemmän kans ku sen kassatädin, ni kyllä asiat hoituu.

Ei ole kellekään tullut mieleen että kannattaa katsoa ne SOPIMUSEHDOT ennenkuin laittaa nimensä mihinkään sopimukseen? Tämä koskee siis muitakin kuin näitä jäsensopimuksia. Pitäisi nyt sen verran lukutaitoista porukkaa löytyä että tämä onnistuu, ei sitten tule ikäviä "yllätyksiä".

Mitä mieltä kuluttajaneuvoja on tällaisissa tapauksissa kun sopimusehdot ovat ihan selkeät ja asiakas on ne itse hyväksynyt ja sopimuksen allekirjoittanut? :rolleyes:

Mitenkäs on että pitääkö noi jäsenyysehdot lukea siinä sopimuksessa,olla annettuna kirjallisena asiakkaalle vai löytyä jostain salin seinältä?? Vai riittääkö että ne löytyy salin toimiston pöytälaatikosta, jos sieltäkään?Itse en tietäisi mitään salin jäsenyysehdoista mikäli en olisi niistä hieman kysynyt salin omistajalta.
Mielestäni toi CMS clubin ehto toiselle paikkakunnalle muuttamisesta on kyllä suhteellisen syvältä ja varmaankin toi muuttaminen pitäis vielä jotenkin todistaa kyseiselle salille ennekuin se niille kelpaa jos sittenkään..

:offtopic: Itse ottaisin ja vaihtaisin salia jos jaksaisin ruveta taistelemaan itteni irti tosta nykyisestä salista.Alkanu loppuun huumori kun toi sali muuttuu pelkäks sunnuntaitreenarien mekaksi ja ite huvittais jopa treenata "kovaa" ja ehkä joskus jopa vähän murahtaa..

sopimus

Ainakin CMS sopimuksissa ehdot lukevat kaikissa kappaleissa, myös asiakkaalle jäävässä. Lisäksi allekirjoitusviivan yläpuolella lukee SELKEÄSTI ISOLLA : OLEN LUKENUT JA YMMÄRTÄNYT JÄSENSOPIMUKSEN EHDOT JA HYVÄKSYN NE.

Että näin.. :jahas:

Joo, kannattaa aina yrittää ensin neuvottelemalla. En ole kyseisiin sopimusehtoihin perehtynyt, joten en tiedä miten lausekkeet on muotoiltu. Kuitenkin, mikäli sopimuksen mukaan ei ole mahdollista irtisanoa (toistaiseksi voimassa olevaa) sopimusta päättyväksi erillisen irtisanomisajan päätyttyä (kuluitta), esitetyn kaltainen sopimussakkoehto kuulostaa näin kylmiltään kohtuuttomalta kuluttajan kannalta. Lisäksi jos tällainen irtisanomisaikaa koskeva sopimusehto on, sekään ei saa itsessään johtaa kohtuuttomuuteen (esim. 6 kk:n irtisanomisaika). Asiallisesta irtisanomisajasta saa osviittaa esim. huoneenvuokrasopimuksen irtisanomisesta ja työsuhteen irtisanomisesta (työntekijä).

Se, että kuluttajan tulisi ennakoida elämäntilanteensa vuoden(kin) päähän, kuulostaa kaukaa haetulta ja moiset sopimussakkoehdot pelottelulta. Yrittäjän riskiähän tuossa yritetään sälyttää kuluttajalle. Neuvottele, jos ei toimi: luu kurkkuun ja boikottiin (ja yhteys kuluttajaviranomaisiin).

T: nimim. "gradua sopimussakosta"

sopimus

Sopimusehdot (CMS)

1. Jäsenyys on vähintään 12kk (=peruskausi) mittainen määräalennuskortti.Jäsenyys on aina henkilökohtainen. Alle 18 vuotiaan sopimuksen allekirjoittaa huoltaja.

2. Tietyissä erikoistapauksissa, kuten esim. pitkäaikaisen sairauden (yli 2kk) raskauden, armeijan tai kesken sopimuskauden alkaneen työttömyyden johdosta voidaan jäsenyys keskeyttää määräajaksi. Keskeytysmaksu (sopimuksen muutoskustannus) on 30e riippumatta keskeytysajan pituudesta. (keskeytyksen maksimipituus on 12kk). Em keskeytystapauksissa on esitettävä kirjallinen todiste, tarvittavat lomakkeet löytyvät klubikansiosta.. Jäsenyyden voi myös irtisanoa milloin tahansa kesken 12kk:n peruskauden 1kk irtisanomisajalla. Tällöin jäseneltä tullaan perimään takaisin jäsenyyden kestoajalta määräalennuskortin ja normaalihintaisen kortin välinen erotus…..jne jne

En ota kantaa muuhun kuin siihen että lukekaa nyt oikeasti aina kaikki sopimusehdot ennen kuin nimenne kirjoitatte. Irtisanomisesta kannattaa AINA neuvotella, ainakin niissä tapauksissa mitä minä olen kuullut irtisanominen on tapahtunut ihan kivuttomasti kun kyseessä on ollut esim paikkakunnan vaihdos sellaiselle paikkakunnalle jossa ei ole CMS-salia. Uskon kyllä että poikkeuksiakin on.

julios sanoi:
Sopimusehdot (CMS)

Jäsenyyden voi myös irtisanoa milloin tahansa kesken 12kk:n peruskauden 1kk irtisanomisajalla. Tällöin jäseneltä tullaan perimään takaisin jäsenyyden kestoajalta määräalennuskortin ja normaalihintaisen kortin välinen erotus…..jne jne

Toi selvitti aika paljon. Tuskin tuo mainittu 1 kk:n irtisanomisaika kovin kohtuuton on kenenkään kannalta. Jos "määräalennuskortti" on edullisempi kuin normaalihintainen kortti ja "määräalennuskortin" saamiseksi sopimusaika on pidempi (määräaika), ei mainitun erotuksen vaatiminen mielestäni ole sekään kovin kohtuutonta. Eikun neuvottelemaan.

:offtopic: Kohta tässä maassa pääsee treenaamaan ilman "jäsenyyksiä", "suoraveloituspakkoja" ja "kaikkijumpatkuuluvathintaan" -saliketjuja vain yhdistysten ja uimahallien saleilla.

Janzcu sanoi:
Jäsenyyden irtisanominen

...tietyissä erikoistapuksissa, kuten esim. pitkäaikaisen sairauden tai maastamuuton johdosta jäsenyys voidaan irtisanoa kesken peruskauden 1 kk:n irtisanomisajalla pelkällä eromaksulla (30e). Tällaiset irtisanomiset neuvotellaan aina tapauskohtaisesti.
Tapauksista on esitettävä kirjallinen todiste.

Eikös toi nyt ole kohtuutonta. Mulla on käsitys että ainakin elixialla irtisanomiseen oikeuttaa muutto paikkakunnalta. Itse asiassa toi on AIVAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!

edit: usein näillä jäsenyyssaleilla ei saa salikorttia ostettua jollei ole jäsen ja tämä tarkoittaa 12kk:den sitoutumista. CMS:lläkö on sitten mahdollista ostaa ei-jäsen kortti (kalliimpi) ja jäsenkortti (halvempi) kun kerran noita irtisanomismaksu voidaan muodostaa niiden erotuksesta? En tajua :rolleyes:

edit2: mullahan ei siis edelleenkään ole kokemusta näistä jäsensaleista kuin elixian kahden viikon koejäsenyys ja pienellä präntätyn lukeminen sopimuksen takaosasta. Jäi jäsenyys siihen kun vaikutti aika epäluotettavalle ja kohtuuttomalle ko. sopimus.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
vanha kettu sanoi:
Toi selvitti aika paljon. Tuskin tuo mainittu 1 kk:n irtisanomisaika kovin kohtuuton on kenenkään kannalta. Jos "määräalennuskortti" on edullisempi kuin normaalihintainen kortti ja "määräalennuskortin" saamiseksi sopimusaika on pidempi (määräaika), ei mainitun erotuksen vaatiminen mielestäni ole sekään kovin kohtuutonta. Eikun neuvottelemaan.

:offtopic: Kohta tässä maassa pääsee treenaamaan ilman "jäsenyyksiä", "suoraveloituspakkoja" ja "kaikkijumpatkuuluvathintaan" -saliketjuja vain yhdistysten ja uimahallien saleilla.

Näinhän se on, business is business. Ei yksityinen salitoiminta ole hyväntekeväisyyttä, vaan sen on tarkoitus tuottaa voittoa kuten minkä tahansa liiketoiminnan. Kyllä ne salinomistajat ajattelevat enemmän niitä asiakasryhmiä jotka tuovat eniten rahaa taloon. Tällöin varmaan joillakin saleilla on ajauduttu tilanteeseen joissa ns. "hardcore" treenajille ei ole tarjontaa. Onneksi näin ei ole salilla jossa itse treenaan, kaikille löytyy jotakin ja ihan riittävästi.

wippe sanoi:
Eikös toi nyt ole kohtuutonta. Mulla on käsitys että ainakin elixialla irtisanomiseen oikeuttaa muutto paikkakunnalta. Itse asiassa toi on AIVAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!

edit: usein näillä jäsenyyssaleilla ei saa salikorttia ostettua jollei ole jäsen ja tämä tarkoittaa 12kk:den sitoutumista. CMS:lläkö on sitten mahdollista ostaa ei-jäsen kortti (kalliimpi) ja jäsenkortti (halvempi) kun kerran noita irtisanomismaksu voidaan muodostaa niiden erotuksesta? En tajua :rolleyes:

edit2: mullahan ei siis edelleenkään ole kokemusta näistä jäsensaleista kuin elixian kahden viikon koejäsenyys ja pienellä präntätyn lukeminen sopimuksen takaosasta. Jäi jäsenyys siihen kun vaikutti aika epäluotettavalle ja kohtuuttomalle ko. sopimus.

Ainakin sillä CMS salilla jos itse treenaan on mahdollista ostaa myös esim 10krt tai 1kk kortti. Käsittääkseni näin on myös muualla.

heh.Kyllä näitä juttuja lueskellessa nousee arvostus oman paikkakuntani salia kohtaan.Välineitä ja vehkeitä löytyy niin miehille ku naisille,heikolle ja vahvoille.

ja mikä parasta.sali on täysin ilmainen.kunta pitää salia yllä ja hommaa uusia laitteita ym..joskus saattaa sattua vaan joku eläkeläis/naisten yms.ryhmä samanaikaisesti salille,joka on varannut sen omaan käyttöön kunnan kautta.mutta nämäkin on vältettävissä,ku muistaa aina vilkuilla salin ilmoitustaulua.

mutta ei kait siinä.muistakaahan maksella maksut kiltisti :hyper: ,ni saatte pumppailla.mä lähden nyt ILMAISELLE salille selkähyökkäykseen :rock:

Musta leski sanoi:
heh.Kyllä näitä juttuja lueskellessa nousee arvostus oman paikkakuntani salia kohtaan.Välineitä ja vehkeitä löytyy niin miehille ku naisille,heikolle ja vahvoille.

ja mikä parasta.sali on täysin ilmainen.kunta pitää salia yllä ja hommaa uusia laitteita ym..joskus saattaa sattua vaan joku eläkeläis/naisten yms.ryhmä samanaikaisesti salille,joka on varannut sen omaan käyttöön kunnan kautta.mutta nämäkin on vältettävissä,ku muistaa aina vilkuilla salin ilmoitustaulua.

mutta ei kait siinä.muistakaahan maksella maksut kiltisti :hyper: ,ni saatte pumppailla.mä lähden nyt ILMAISELLE salille selkähyökkäykseen :rock:

Tähänpä ne Sotkamon parhaat puolet sitten jääkin...pesäpalloa ja muuta Jumalan ylijäämä keksintöjä sinne kyllä on hankittu.
Eipä kyllä silti, on siellä niin hyvä sali että ikävä on kun maksaa itsensä kipeäksi samantasoisesta täällä hevonvatussa.

julios sanoi:
Ei ole kellekään tullut mieleen että kannattaa katsoa ne SOPIMUSEHDOT ennenkuin laittaa nimensä mihinkään sopimukseen? Tämä koskee siis muitakin kuin näitä jäsensopimuksia. Pitäisi nyt sen verran lukutaitoista porukkaa löytyä että tämä onnistuu, ei sitten tule ikäviä "yllätyksiä".

Mitä mieltä kuluttajaneuvoja on tällaisissa tapauksissa kun sopimusehdot ovat ihan selkeät ja asiakas on ne itse hyväksynyt ja sopimuksen allekirjoittanut? :rolleyes:
Monilla liikkeillä on tapana kuitenkin kirjata ehtoihinsa ihan räikeästi lainvastaisiakin ehtoja, joten ihan sama ootko lukenut sopimuksen vai et. Laki menee kuitenkin sun nimmarin edelle. Nää on näitä "vain 7 päivän palutusoikeus postimyynnissä" -juttuja, joista nämä kiistat yleensä tulee.

Minä kyllä luen ne paperit mihin nimenikin olen laittamassa, mutta on myös asioita, joita en erikseen ala tonkimaan, jos tiedän, että laki sanoo jotain.

Luulisi että noista sopimuksista pääsee irti helpostikin, kun menee seuraavan kerran salille ison lätkäkassin kanssa. Kaivelee kassista kaikki mahdolliset voimanosto apuvälineet: kumit, ketjut,lankut, mankkuämpärit yms. rekvisiitan. Painelee tiskille ja vaatii kovaan ääneen musiikin vaihtoa tapaan: SOITTAKAA S...TANA RAMMSTEINIA!!! kovaan ääneen kertoo alkaneensa valmistautumaan ensi vuoden Body- ja voimanoston SM-kisoihin ja nyt alkaa sellainen treeni ettei tällä salilla ennen nähty.
Sarjoja ennen hirvee uho/huuto päälle ja mankun pöllyttely. Pyydät vielä kaverit kannustamaan kovaan ääneen... Samaan tyyliin koko treenaaminen ja eiköhän henkilökunta piakkoin ehdota siirtymistä muualle treenaamaan... ilman mitään sakkomaksuja ;)

RANKAISIJA sanoi:
Luulisi että noista sopimuksista pääsee irti helpostikin, kun menee seuraavan kerran salille ison lätkäkassin kanssa. Kaivelee kassista kaikki mahdolliset voimanosto apuvälineet: kumit, ketjut,lankut, mankkuämpärit yms. rekvisiitan. Painelee tiskille ja vaatii kovaan ääneen musiikin vaihtoa tapaan: SOITTAKAA S...TANA RAMMSTEINIA!!! kovaan ääneen kertoo alkaneensa valmistautumaan ensi vuoden Body- ja voimanoston SM-kisoihin ja nyt alkaa sellainen treeni ettei tällä salilla ennen nähty.
Sarjoja ennen hirvee uho/huuto päälle ja mankun pöllyttely. Pyydät vielä kaverit kannustamaan kovaan ääneen... Samaan tyyliin koko treenaaminen ja eiköhän henkilökunta piakkoin ehdota siirtymistä muualle treenaamaan... ilman mitään sakkomaksuja ;)

Kotikunnassa Sotkamossa tämä homma menee vähän erillä lailla, tätä kuvailemaasi kaveria pyydettäisiin todennäköisesti liittymään seuraan ;)
Mitä nyt huutajia siellä ei hirveästi ole...enää... :thumbs:

Mä valitsin salini sen perusteella että se ei kuulu mihinkään noihin isoihin ketjuihin. Pari kertaa vuosia sitten olen tapellut tämän eroamisen kanssa ja se riitti hyväksi opetukseksi että ei enää ikinä.

Janzcu sanoi:
Muutettiin pohjois-Helsingistä länsi-Espooseen ja nyt pitäisi irtisanoutua vanhasta kuntosalista..
Helpommin sanottu kuin tehty!
Ei maksa kuin 200 euroa per naama! Eli vaimoke + minä on uskomaton 400e!
Puoli vuotta ollaan kuuluttua ko. saliin ja nyt tulee sopimussakot.

Ei kuulemma riitä, että muuttaa H -> E
vaan pitäisi muuttaa jonnekkin hevon kuuseen jotta voisi erota. :wall:

Matka kuntosalille kestää nyt melkein 1½ tuntia suuntaan joten ei kyllä nappaa.

Mikä neuvoksi?
Kuluttaja-asiamieheen ainakin otan yhteyttä.. :curs:

sellasiahan noi on joka kolkassa, pitäs hiukan tutustuu siihen ennen kuin liittyy!!
tämähän ei teitä auta, mutta tyypit jotka liitytte tulevaisuudessa, katsokaa sopimusta toiseenkin kertaan

RANKAISIJA sanoi:

:lol2:

Tämähän on testattava jos joskus itselle tiukka paikka tulee. Ja mitään laitontahan sinä et tuossa tee, jos ei kelpaa niin ei sitten, aina voi siirtyä muualle. ;)

Back
Ylös Bottom