Kuntosalista eroaminen... Meinaa tulla kalliiksi!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janzcu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hunter killer sanoi:
Tähänpä ne Sotkamon parhaat puolet sitten jääkin...pesäpalloa ja muuta Jumalan ylijäämä keksintöjä sinne kyllä on hankittu.
Eipä kyllä silti, on siellä niin hyvä sali että ikävä on kun maksaa itsensä kipeäksi samantasoisesta täällä hevonvatussa.

Zop,zop poika.Eikös se ollut viime talvi,ku Sotkamo oli äänestetty suomen parhaimmaksi paikaksi :D ?

Ja se kulkee,pronssijuna kulkee taas,juna kulkee...(kari tapio) :lol2:

Itselläni oli 2 vuoden sopimus Iso-omenan Sats:iin, vuoden kävin ja tein sopimuksen siirron.
Eli kannattaa kysyä onko tämmöiseen mahdollisuutta.

Muodollinen sitouttaminen ja sopimussakko ei ole kovin asiakaslähtöistä toimintaa. Boikottiin moiset, jotta saadaan enemmän tarjontaa perinteisille saleille.

Kannattaa nyt vielä kysyä ihna kunnalliselta kuluttajaneuvojalta, mitä mieltä siellä ollaan, että onko vaatimukset kohtuullisia. Tuskin ovat, jos muutto ei riitä syyksi.

Ne firamt jatkaa noita hommia ihan niin kauan, kun lampaita löytyy.

Kannattaa tuossa tilanteessa varmaan ottaa selville olisiko saman ketjun salia jossain lähempänä ja viettää siellä sitten se sanktioaika, ettei tarvitse sakkoja maksaa. Bensoissa voi ehkä vähän hävitäkin mut perjaatteessa ei tuollaista mulkkua yrittäjää kannata sponssata millään erorahoilla.

Itse kävin tuohon finnbodyn pitskun uuteen saliin tutustumassa ja kyllä ne meinosti tuota ketjuaan aivan samoilla ehdoilla mitä tuossa juuri on siteeratti. Ei ne ainakaan mulle mitenkään peitellyt sopimuksen sitovuutta ja lopetus sanktioita. Mielestäni peli on ihan reilua, kun pelisäännöt sovitaan avoimesti molempien osapuolten kanssa. Reilun kauppiaan maineen saa vielä yrittäjä joka pystyy joustamaan inhimillisissä kiistakysymyksista. Ei noilla respoilla siellä välttämättä ole oikeuksia tai rohkeutta sopimuksia mitätöidä. Kysessä on kuitenkin koko ketjun pelisäännöt, vaikka paikallista sovellusoikeutta voitaisiinkin käyttää.

mjollnir sanoi:
Itselläni oli 2 vuoden sopimus Iso-omenan Sats:iin, vuoden kävin ja tein sopimuksen siirron.
Eli kannattaa kysyä onko tämmöiseen mahdollisuutta.

Elikkä mitä tuo tarkoittaa käytännössä? Itse olen SATSin jäsen ja oon ajatellut pikkuhiljaa vaihtaa paikkaa. Enkä tietenkään enää löydä sitä sopparia, johon aikoinaan nimeni kirjoitin...

CMS-ketjusta kokemuksia täälläkin. Pari vuotta sitten avovaimo oli liikenneonnettomuudessa, jonka seurauksena käsi meni leikkauspöydälle. 6kk lepoa kädelle. Olisi kaiketi pitänyt heti onnettomuuspäivänä ottaa "lomaa" sairaalasta ja käydä hyllyttämässä salikortti. Eipä siinä enää kuukauden kahden jälkeen auttanut esitellä lääkärintodistuksia ja vakuutuskertomuksia... maksuun vaan. Tulevaisuudessa kierrän kaukaa CMS-salit.

Tuli vaan tuossa mieleen, että kannataisikohan jonkun laittaa cms-finlandille pientä sähköpostiviestiä, johon olisi kerätty osa näistä vallan mainioista kommenteista? Ihan vaikka vaan kehitysehdotuksena...

nyt onkin hyviä kysymyksiä kysyttäväksi seuraavan kerran kun marketeissa yrittävät käännyttää noille saleille... viimeksi kyselin laite- ja tankovalikoimasta. :)

wippe sanoi:
:offtopic: Kaveri asui Helsingissä kesän ja olisi halunnut siksi ajaksi salikortin läheisellä salille. Eivät myyneet, vaikka perusteli, että on muuttamassa elokuun lopulla. Salikortin olisi saanut sillä ehdolla, että olisi tehnyt vuosisopimuksen ja muuttaessaan siirtynyt uudella paikkakunnalla ko. ketjun salille... :david: ihme touhua!
Itselle kävi kesällä aivan vastaavasti eräällä Porilaisella salilla, vaihtoehtona oli maksaa 20e/viikko treenaamisesta ilman liittymistä..viikon suostuin maksamaan tuota hintaa ja sitten karkasin ilmaiselle salille :jahas:
Toivoisin kovasti ettei tuo klubikäytäntö leviäisi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa miettiä hyvin tarkkaan ennenkuin sen nimensä siihen fucking soppariin pistää, ellei todella ole ylimääräistä rahaa. Huonoimassa tapauksessa Kankkulan kaivoon voi mennä jotain 500-600€ :curs: Vittu ne oikeesti nyhtää rahaa ihmisiltä jotka ei edes käytä niiden palveluita, siihenhän se suoraveloituspakkokin perustuu, tai tietty voi maksaa koko vuoden kerralla :)

En ole nyt ehtinyt lukea kaikkia viestäjä, mutta aiheesta:
Omalla klubillani on se mahdollisuus, että jäsenyyden voi myydä eteenpäin. Rasittavaahan se varmaan olisi, mutta sentään mahdollistaisi ylimääräisen rahanmenon. Joskus oon nähnyt nettipalstoilla ilmoituksia.

En tiedä onko eri CMS-klubeilla eri ehdot, mutta minä mielestäni sitouduin yhdeksi vuodeksi klubiin ja sen jälkeen olen vapaa irtisanomaan jäsenyyteni koska vain. Sopimus on varmasti jossakin Ö-mapissa kotona eli täytyypä ehtiä käsiin ja tarkistaa.

fitnesspimu sanoi:
En tiedä onko eri CMS-klubeilla eri ehdot, mutta minä mielestäni sitouduin yhdeksi vuodeksi klubiin ja sen jälkeen olen vapaa irtisanomaan jäsenyyteni koska vain. Sopimus on varmasti jossakin Ö-mapissa kotona eli täytyypä ehtiä käsiin ja tarkistaa.

Sama juttu. Muistan selvästi, miten myyntihenkilön sopimusta selittäessä ajattelin, että ok, kyllä sitä voi vuodeksi sitoutua, jos sitten voi heti irtisanoa.

Tämän ketjun innoittamana luin kyllä sitten kotona sitä sopimusta eilen, ja teksti on niin kiemuraista, että olen kyllä saattanut sitoutua vaikka myymään sieluni saatanalle...Allekirjoitin sopimuksen sen perusteella, mitä myyjä minulle kertoi. Tuskin tässä ongelmia tulee, mutta sinänsä tyhmää uskoa, että allekirjoitettavassa paperissa lukee, mitä sanotaan.

Kannattaa liittya sellaiseen saliin jossa ei ole mitaan vaateita etta olet sitten koko vuoden or else...
Vaikka tuo 200 euroa kuulostaa aivan sairaalta, briteissa oli pari vuotta sitten keissi, jossa nainen rintasyovan saatuaan ei kyennyt enaa hoitojen myota kaymaan salilla, pyysi etta hanen jasenyys lopetettaisin. Sali sanoi siihen etta joo sori ei kay. Olet vuoden loppuun ja silla siisti. Nainen ajatteli ettei nyt ihan jaksaisi punttailla mukavan kemoterapiasession jalkeen, eika nyt jaksanut juristeillakaan leikkia... illalla nakyi uutisissa kun nainen kertoi kohtelustaan salin edessa. No kylla tuli nopeasti salinomistajaa myontymaan etta saa erota salista jos saa syovan.

Mun mielesta on erinomaisen hyva juttu jos sanotaan julki niiden salien nimia joilla on kohtuuttomia sopimusehtoja. En usko etta ihmiset haluavat maksaa jarjettomia summia eroamisestaan, ja se nyt on mielestani ihan jarkevaa ihmisten olla tietoisia mihin ovat liittymassa (joojoo sopimustekstit sanoisi... kuka niita yleensa lukee? Oletetaan etta se on sellanen standardisopimus ja kysytaan siina ohessa mita tulee mieleen vaan). Tuskin se itse saleillekaan on hyva etta asiakkaille jaa paska maku suuhun koko paikasta. Muutos olisi paikallaan naille saleille...
Sanovat etta rationaali vuoden sopimuksien takana ollut, etta ihminen tulee salille ja saa motivaatiota jatkaa saannollista treenia kun on kerran jo maksanut. En nyt usko etta tuo toimii, ihminen treenaa jos han haluaa ja tykkaa siita. Koko homma on taytta rahastusta, nuo salit saavat ihan mukavat maarat kun ihmiset joko maksavat itsensa kipeiksi eroamisesta, tai maksavat suoraveloituksella vahintaan sen vuoden ajan.

Ongelmaksi tulevat myoskin meikalaiset jotka ovat satunnaisesti Suomessa. Ihan hyvia asiakkaita olemme mekin jotka katkaisevat juoksevan jasenyytensa ja aloittavat taas kun paasevat apajille palaten uskollisesti oman salin huomaan. Kylla sita asiakkaat arvostaa. Tuollaiset sairaat ehdot vain saavat uudet harrastajat vieroksumaan liikuntaa.

Naene sanoi:
Sanovat etta rationaali vuoden sopimuksien takana ollut, etta ihminen tulee salille ja saa motivaatiota jatkaa saannollista treenia kun on kerran jo maksanut. En nyt usko etta tuo toimii,

Ei toimi. Eräskin ystäväni maksaa 600e vuodessa jäsenyydestä, ja juuri oli vuoden käymättä. Mutku on vaan niiq hienoo kuulua kuntoklubiin. Tai ehkä se luuli, että kun maksaa, tulee tuloksia. Anyway daami onnistui ko vuodn aikana lihomaan 17 kg huomaamattaan, mitä pitäisin melkoisena saavutuksena. (samasta naisesta olen kertonut siinä outo personal trainer -ketujssa.)

Jeps, juttu selvisi ja pääsen sakoitta lähtemään.
Vie vaan asian tarpeeksi pitkälle niin homma hoituu.

Nyt oma ihan OK sali taloyhtiössä, ei muuta kuin kotiteollisuus soimaan ja pumppaamaan.
Jiihaa! :david:

Janzcu sanoi:
Jeps, juttu selvisi ja pääsen sakoitta lähtemään.
Vie vaan asian tarpeeksi pitkälle niin homma hoituu.

Nyt oma ihan OK sali taloyhtiössä, ei muuta kuin kotiteollisuus soimaan ja pumppaamaan.
Jiihaa! :david:

Saako kysästä, että mitä sä sitten teit? Veitkö asian kuluttaja-asiamiehelle niinkuin aiemmin kerroit tekeväsi vai pääsitkö helpommalla?
Kiinnostaa miten sitä sitten ite tekee jos tarvii ruveta tota salia vaihtamaan..

Pelkkä kirjallinen reklamaatio jossa mainitaan mahdollisista seuraamuksista riitti tässä tapauksessa. Seuraava aste olisi ollut kuluttajavalituslautakunnalle kantelu.

Minä sain ainakin puhuttua yhdelle Porin salille itselleni sellaisen sopimuksen...pyysin jos saisin ostaa 9kk 49e/kk vaikka hinta koskiki vain sellaisia ostajia jotka ottavat vuoden, mut lähtökohtani oli kyllä se että tiesin muuttavani Porista pois. Siitä en vain ollut varma että asunko siellä sen 9kk vai koko vuoden joten neuvottelin asiani niin että maksoin aluksi sen 9kk ja jos olisin tarvinnut sen 3kk lisää olisin saanut sen samaan hintaan 49e/kk vaikka he olisivat nostaneet hintaa. Tästä salista jäi hyvä maku, jos vaan vielä joutuisin muuttamaan Poriin niin menisin kyseiselle salille...

Back
Ylös Bottom