Kuntosaliin hukattu raha

Hei, onko porukalla joskus käynyt niin että on ostanut esim. vuoden määräaikaisen jäsenyyden ja sitten on tullutkin muutto tai kyseinen kuntosali ei vastannutkaan odotuksia joten rahat on menneet siltä osin hukkaan?

Ja toinen kysymys että käykö kukaan Elixia:lla? (ja jos käy niin mistä syystä)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en ikinä ottais vuoden mittaista jäsenyyttä mihinkään salille jos ne ehdot on niin tiukat, että sitä ei saa mitenkään purettua. Onneksi nykyään noissa kaikissa ainakin mitä mä oon katsonut on mahdollista purkaa määräaikainenkin sopimus jos elämänäntilanne muuttuu, eikä voi käydä enää siellä.

Joku oikeasti menee näihin kuntosalien "pakko ottaa vuoden määräaikainen jäsenyys" -kusetuksiin? Kyseessähän on lähinnä näitä ketjusaleja, jotka elävät niiden ihmisten rahoilla, jotka ovat jäseniä, mutta eivät salia käytä. Onneksi nykyään lähes joka kaupungissa on oikeita kuntosaleja ilman tuollaisia bs sitoumuksia.

Mulla on halpissalille (itse asiassa tällä hetkellä kahdelle eri halpissalille) ollu pari vuotta jäsenyys ja otin sen ensimmäisen juurikin tuolla vuoden sopimuksella. Kävin kerran kokeilemassa ja katsomassa välineet. Ei se kauheen kummallisuuksia vaadi, jos treenaa perusjuttuja. Tankoja levypainoineen riittävästi (nähnyt kerran +300kg vedon tuolla), penkkejä ja räkkejä useampi, käsipainoja 1kg - 60kg, pari ylätaljaa 150kg pakalla, ristikkäistalja, lisäpainovyö talon puolesta, dippitelineitä ja leuanvetopaikkoja. Kinttumasiinoitakin on riittävästi. Olisko toi nyt 18e/kk. Jää kaljarahaakin liksasta.

Käyhän itse Utti Hietala tällä hetkellä tekemässä suurimman osan treeneistään Fitness 24/7 -salilla. Jalkareenit tais mennä Mayorsilla.

Kyllä mulle ainakin vanhalla independent salilla (vuoden jäsenyys etukäteen) ja uudella pienemmän ketjun salilla (minimi 1v. määräaikaista) kummallakin sanottiin, että saa rahaa takasin/ voi poikkasta jäsenyyden jos jalka poikki tai tulee muutto toiseen kaupunkiin.

Joku vuosi sitten tuli olosuhteiden pakosta otettua vuoden määräaikainen ja nimenomaan Elixialle. Päätöksen joutui tekemään tuskanhiki otsassa, mutta siinä vaiheessa se oli mm. logistisista syistä ja Espoon paskan salitarjonnan takia ylivoimaisesti pienin paha tarjolla olevista vaihtoehdoista. Parilla testikäynnillä toki näkee paikat ja välineet, mutta ei sitä, millaista porukkaa salilla käy ja millainen meininki ja treenietiketti siellä on, joten riskihän tuo määräaikainen soppari aina on jo senkin puolesta, muutoista ja muuttuvista elämäntilanteista puhumattakaan. Onneksi sali ajoi asiansa sen määräaikaisen sopparin ajan ja vähän pidempäänkin, vaikka nyt alkuvuodesta sinne tulikin sääntöjä, joiden jäljiltä helvettiin häipyminen sieltä vaati ns. sekunnin pituisen harkintaprosessin.

Kyllähän muutto riittää syyksi sopparin purkuun. Ilman "pätevää" syytä voi olla kusessa,kuten kaverille kävi. Yritti erota fressistä sopparin aikana,niin sakkoa 18kk treenimaksut(y) Salinhan voi tsekata ja ottaa testi treenit ennen sopparin tekoa. Ei tartte miettiä vastaako odotuksia. Muistaa kysyä onko salilla varattuja vuoroja,ettei joudu niitten takia keskeyttämään treenejä.

Hei, onko porukalla joskus käynyt niin että on ostanut esim. vuoden määräaikaisen jäsenyyden ja sitten on tullutkin muutto tai kyseinen kuntosali ei vastannutkaan odotuksia joten rahat on menneet siltä osin hukkaan?

Muutto on riittävä syy sopimuksen purkuun. Jos kitisevät niin kannattaa laittaa jonkun asianajajan kautta viestiä tosta niin ei mee kauaa kun suostuvat pyyntöön. Näin kävi just viime vuoden puolella yhdellä kaverilla joka ei meinannut saada muuton takia katkaistua sopimustaan elixialla.

Muutto on riittävä syy sopimuksen purkuun. Jos kitisevät niin kannattaa laittaa jonkun asianajajan kautta viestiä tosta niin ei mee kauaa kun suostuvat pyyntöön. Näin kävi just viime vuoden puolella yhdellä kaverilla joka ei meinannut saada muuton takia katkaistua sopimustaan elixialla.
Hah, muuton takia irtisanoin kans vuosia sitten erään toisen ketjun salijäsenyyden. Perintäfirma lähetti vielä perässä Irlantiin asti karhulaskun, mutta se oli nopeasti hoidettu, kun niille työsähköpostista vastasin ja selitin tilanteen :LOL:. Ne hoitivat sitten loput saliketjun kanssa ja ite ei tarvinnut saliin päin olla yhteydessä enää ollenkaan.

Nyt sitten on Elixian jäsenyys, mutta alunperin SATSin kautta (ennen yhdistymistä) ja SATSilla pääsi asiakkaaksi ilman sitoutumisaikaa. Käyn, koska se on varustukseltaan hyvä + iso sali ja sijainniltaan lähin, ihan näköetäisyydellä. Ja tuttujakin on tietty tässä vuosien aikana kertynyt jo sinne. Fressi olisi myös lähellä, mutta se on reilusti kalliimpi.

Joku oikeasti menee näihin kuntosalien "pakko ottaa vuoden määräaikainen jäsenyys" -kusetuksiin? Kyseessähän on lähinnä näitä ketjusaleja, jotka elävät niiden ihmisten rahoilla, jotka ovat jäseniä, mutta eivät salia käytä. Onneksi nykyään lähes joka kaupungissa on oikeita kuntosaleja ilman tuollaisia bs sitoumuksia.

Itse olen ollut kahdella Suomen isoimmasta kuntosaliketjusta töissä ja niissä ainakin soiteltiin inaktiivisten perään ja yritettiin monin keinoin saada heitä takaisin aktiiviseksi

Itse olen ollut kahdella Suomen isoimmasta kuntosaliketjusta töissä ja niissä ainakin soiteltiin inaktiivisten perään ja yritettiin monin keinoin saada heitä takaisin aktiiviseksi

Kävin joskus fitness 24/7 salilla, mielestäni ketjusaleista paras ja sama kortti tais käydä kaikissa toimipisteissä. Irtisanominenkin oli helppoa ei määräaikaista jäsenyyttä tms eikä kukaan soitellut perään.

Joskus ollut joissain paikoissa eri hinta ottaako 1kk kerrallaan vuoden kerrallaan tai 2 vuotta?
Jos menee laittamaan nimen alle että tiettyyn hintaan saa 12kk palvelua niin ei siitä pitäisi silloin nillittää paitsi jos muuttaa tai on tyyliin jalka poikki?

Ite oon jo pari vuotta harkinnu, että muuttasinko nykysalilla vanhan laskutuksen mukasen 48€/kk sopparin 40€/kk soppariks. Siihen tulee 40€ vuosimaksu jota nykysessä sopparissa ei ole eli syö säästöstä melkein puolet. Säästäs tolla muutoksella vitosen kuukaudessa, mutta irtisanominen muuttus heti astetta pidemmäks prosessiks jos huvittaa vaihtaa vaikka salia tai alkaa reenata tukkimetässä oravien kans.

Kyllähän muutto riittää syyksi sopparin purkuun. Ilman "pätevää" syytä voi olla kusessa,kuten kaverille kävi. Yritti erota fressistä sopparin aikana,niin sakkoa 18kk treenimaksut(y) Salinhan voi tsekata ja ottaa testi treenit ennen sopparin tekoa. Ei tartte miettiä vastaako odotuksia. Muistaa kysyä onko salilla varattuja vuoroja,ettei joudu niitten takia keskeyttämään treenejä.
Siis hetkinen. Oliko soppari 12kk ja kaveris joutu maksamaan 18kk maksut vai miten? Eihän tuo voi noin mennä tai sit kaverillas ei matikkapää pelaa yhtään :D Jos soppari on ollu pidempi kun 12kk niin sellasen allekirjottaja ei kyllä kovin pitkälle kato asioita, jos taas 12kk ja sopimuksessa on kirjattuna sakko 18kk salimaksuja vastaavasta summasta niin ois kannattanu miettiä et maksaako kiltisti sopimuskauden loppuun jota on jälellä alle 12kk vai haluaako väkisin eroon maksamalla aika helvetin kovan hinnan :D

En tunne hukanneeni rahaa vaikka olen kiltisti maksanut laskut jotain 13 vuotta Elixialle, on tankoa ja käsipainoa.

Nyt on kuitenkin tarkistettava onko se ruoho vihreämpää muualla.

Ite oon jo pari vuotta harkinnu, että muuttasinko nykysalilla vanhan laskutuksen mukasen 48€/kk sopparin 40€/kk soppariks. Siihen tulee 40€ vuosimaksu jota nykysessä sopparissa ei ole eli syö säästöstä melkein puolet. Säästäs tolla muutoksella vitosen kuukaudessa, mutta irtisanominen muuttus heti astetta pidemmäks prosessiks jos huvittaa vaihtaa vaikka salia tai alkaa reenata tukkimetässä oravien kans.

Siis hetkinen. Oliko soppari 12kk ja kaveris joutu maksamaan 18kk maksut vai miten? Eihän tuo voi noin mennä tai sit kaverillas ei matikkapää pelaa yhtään :D Jos soppari on ollu pidempi kun 12kk niin sellasen allekirjottaja ei kyllä kovin pitkälle kato asioita, jos taas 12kk ja sopimuksessa on kirjattuna sakko 18kk salimaksuja vastaavasta summasta niin ois kannattanu miettiä et maksaako kiltisti sopimuskauden loppuun jota on jälellä alle 12kk vai haluaako väkisin eroon maksamalla aika helvetin kovan hinnan :D
Fressillä on 24 kk määräaikainen soppari käytössä. Sopimussakko voi olla nuo käyttämättä jääneet kuukaudet sopimuksen perusteettomasta päättämisestä.

Otin itsekin ton Fressin 24 kk määräaikasen sopparin, jossa oli kuukauden irtisanomisehto. Sallittuja irtisanomisperusteita olivat mm. sairaus, muutto toiselle paikkakunnalle ja niin edelleen. Siinä neuvotteluhetkellä kuitenkin kysyin, voisiko tuon irtisanomisperusteen poistaa, koska se tuntu vittumaiselle ansalle. Ei tarvinnu kauaa vääntää ja se onnistu. Ja kyllähän tuon sopimuksen irtisanominen onnistuikin ilman ongelmia vailla erityistä syytä tossa kuukaus takaperin.

Muistakaa avata suunne sopimusta kirjottaessa. Asiakas on aika kingi näissä jutuissa, koska kilpailu on kovaa, eikä asiakkaita haluta antaa pois naapurille.

Mä lataan ovikortin kuukauden pätkissä. Ovikortista oli joku pantti, muita maksuja ei mene.
Ei tulis mielenkään maksaa jostain jäsenyydestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom