kuntosali + nyrkkeily

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kimi--
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
voiko käydä punttiksella vaikka alottais nyrkkeilyn? olen ajatellut aloittaa ja reenit ois 3x viikos, mutta ei sitä puntin nostoakaan haluaisi jättää..

Mulle sano nyrkkeilyn valmentaja että ei kannata oikee puntata nyrkkeilyn kans samaan aikaan.
Mitehä tuo sitte on?

Älytön väite mielestäni! Painoharjoittelu on olennainen osa nyrkkeilyä jos haluaa pitää yllä nousujohteista kehitystä. En tiedä yrittikö valkkusi vain epäsuorasti sanoa, että aerobista harjoittelua ei saisi unohtaa punttauksen tullessa ohjelmaan. Nyrkkeily vaatii hurjasti monipuolista reeniä niin lihaskunnon kuin aerobisen suorituskyvyn alueella..

Älytön väite mielestäni! Painoharjoittelu on olennainen osa nyrkkeilyä jos haluaa pitää yllä nousujohteista kehitystä. En tiedä yrittikö valkkusi vain epäsuorasti sanoa, että aerobista harjoittelua ei saisi unohtaa punttauksen tullessa ohjelmaan. Nyrkkeily vaatii hurjasti monipuolista reeniä niin lihaskunnon kuin aerobisen suorituskyvyn alueella..

Jep. Yksi fyysisesti/teknisesti vaativimpia lajeja mielestäni. Aerobinen kunto kannattaa olla huippuluokkaa + myös voimaa tarvitaan rutosti.

En näe mitään syytä olla käymättä puntilla vaikka nyrkkeilisitkin, kunhan muistat venytellä kunnolla ettei tule mitään revähdyksiä äkkinäisistä liikkeistä. Itse ennen harrastin karatea, ja eräs samassa seurassa harjoitellut vanhempi mies onnistui saamaan hauiksensa katki lyödessään kohdetta, joka väisti. Hän siis oletti osuvansa, ei osunut -> ylipitkä liike -> hauis sanoi naps.

En näe mitään syytä olla käymättä puntilla vaikka nyrkkeilisitkin, kunhan muistat venytellä kunnolla ettei tule mitään revähdyksiä äkkinäisistä liikkeistä. Itse ennen harrastin karatea, ja eräs samassa seurassa harjoitellut vanhempi mies onnistui saamaan hauiksensa katki lyödessään kohdetta, joka väisti. Hän siis oletti osuvansa, ei osunut -> ylipitkä liike -> hauis sanoi naps.

Ai saakeli. Luulisi että tolla lailla vois kyynärpää venähtää kanssa aika mukavasti.

Puntillahan saadaan kaikenlaista hyötyä irti, ja lajikohtaisia harjotteita löytää haulla varmasti. Voi olla, että kannattaa vain keskittyä vähemmän siihen bodypihvin hankkimiseen ja tutkia nopeusvoimaa ja perusvoimaa enemmän. Puntillakäynnin lopettaminen kokonaan nyt kuulostaa pelkästään tyhmältä.

Itse 25 vuotta nyrkkeilyä valmentaneena/ohjanneena ja samaan aikaan puntteja kolistelleena sanoisin seuraavaa.

Kun aloittaa teknisesti ja aerobisen kunnon kannalta näin vaativan lajin, on järkevää panna jotain muuta tauolle siksi aikaa, että oppii perusasiat. Kokemus on, että uusien harrastajien aerobinen kunto on lajiin täysin riittämätön ja sama koskee nopeus- ja voimakestävyyttä. Perusvoima usein riittäisi aloittelijalle mainiosti.

Eniten puntteja nostaneet aloittelijat (olen nähnyt lajin aloittajia vuosien varrella yli 3 000 kapl, näistä yli vuoden on harrastanut n 1 %)ovat useimmin kovilla kestävyyden kanssa, lihas kun kuluttaa happea koko ajan. Heikompi lyö myös usein kovempaa, koska joutuu luottamaan tekniikkaan lihaksen sijasta.

Nyrkkeilyssä tärkeitä asioita ovat tässä järjestyksessä: taito, nopeus, kestävyys, voima. Mitään ihme voimia lajissa ei tarvita, kun ammattinyrkkeilijällekin kiitettävänä voimatasona pidetään penkissä 1,5 kertaa oman painon maksimia.

Eli pidä vaan taukoa punttisalilta, mutta tee kaikki kuntoharjoitteet treeneissä tunnollisesti. Lajiharjoitteissa älä koskaan anna itsellesi lupaa löydä löysästi. Näin toimimalla voimasi lisääntyvät puntin jättämisestä huolimatta, ellet ole valmiiksi huomattavalla voimatasolla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
jos kilpailullisesti haluat pärjätä ni ei kannata edes alottaa jos raudan kolistelu on noin suuri juttu. mutta jos hupii käyt paukuttelee ni mikäs siinä.

joo. tiistaina tosiaan kaverin kanssa olen menossa tarkastamaan miltä homma näyttää ja jos kiinnostusta riittää niin mistäs sitä tietää kuinka pitkä harrastus siitä tulisi. tällä hetkellä motivaatiota ainakin riittää.

kävin nyt siellä eilen ja kovat treenit heti alkuun. kiinnostaa kovasti ja kyllähän tässä saliharrastus vähän kärsii mutta ei voi mitään.

Itse harrastan nyrkkeilyä sekä voimanostoa, ja hyvin mielestäni sali+nyrkkeily sopii yhtee.
Puntilta saadut voimat muutetaan nyrkkeily reeneissä lajinomaiseksi voimaksi.
Aluks vaa punttia kevyesti, sit pikku hiljaa nostetaan intesiteettiä ? Näin mielestäni päästään
molempaa lajia vetämään suht kovaa kun on tottunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom