Kuntoilua kotioloissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipookki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moros.

Aloteen lyhyellä briiffauksella. Olen työssäkäyvä 24vuotias mieshenkilö joka odottaa tuskaisesti MS-taudin diagnoosia, työ on epäsäännöilstä vuorotyötä joten täältä landelta ei sellaista salia löydy mikä sopisi käyttö tarkoituksiini (24/7 auki). Nyt pitäs saada sellanen reeni aikaiseksi millä saisi kevyesti nostettua lihaksien toimintaa koska spastisuus (lihasjäykkyys) rupeaa olemaan vittumainen vaiva, esim pohkeissa on välillä sellainen olo kun joku olisi vaihtanut lihakset yöllä numeroa pienempään kokoon. Harrastan itse pyöräilyä jo, mutta olis jees jos sais muutakin kuin aeroobista harjoitusta.

Eli kysymykseni kuuluu onko olemassa mitään järkevää treeniä jalkoihin ja vatsan seudulle mitä pystyisi harjoittamaan kotioloissa? Onko näistä tämän kaltaisista vehkeistä:
http://www.netanttila.com/webapp/wc...=3144910&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay# mitään hyötyä kotioloissa?

Pelkällä kehonpainolla ja leuanvetotangolla saat jo todella paljon tehtyä kotioloissa. Täältä http://www.pakkotoisto.com/treeni/91982-westside-barbell-gymnastics/ löytyy melkeinpä kaikki tarvitsemasi tieto. Jaloille saa tehtyä erilaisia kyykkyjä vaikka kuinka paljon, lisäksi on hyppytreenit ja ihan pikajuoksuvedot, joilla saadaan sekä massaa, nopeutta että räjähtävyyttä kehitettyä. Vatsan pystyt harjoittamaan täysin kotona, oikeastaan ainoat tarpeelliset apuvälineet ovat ohut joogamatto(jos kaipaat vähän mukavuutta) ja voimapyörä(ilmankin tosin pärjää). Lankut, erilaiset istumaannousut ja rutistukset, dragon flagit, linkkarit yms. todellakin kurittaa sitä keskivartaloa. Voimapyörällä saa myös iskettyä kehiin todella kovat poltot, tekniikka kannattaa kuitenkin ensin opetella ja edetä hitaasti, ettei vahingoita selkää tai olkapäitä.

Tuon laitteen sijaan ostaisin melkeinpä parit kahvakuulat, niillä saa ainakin kaikkea kivaa tehtyä. Koko kehoa siis vain treenaamaan! :thumbs:

Mä liputan kotireeneissä kans kahvakuulan puolesta. Kahvakuulalla saa niin monipuolisen reenin aikaan, kunhan vaan kehittelee tai lunttaa juutuubista. Samalla monet liikkeet kehittää tasapainoa. Kuulat on vaan melko kalliita.
Myös paralletit kehonpainolla reenaamiseen minulta löytyy. Ne saa itse tehtyä esim. puusta, mutta kyllähän niitä myydäänkin. Niillä pääsee yleensä peruskunnolla heti tekeen L-istunnan (L-sit). Sammakon oon harjotellu ilman niitä. Sillainkin saa otsan kipeeksi.
Käsipainot olen kokenut hyväksi kulmasoutuun ja pulloveriin, joskin kyllä niihin pitää sitten levyjäkin olla että saa sellaset 40 kiloset niistä. Markettipainot jää ikävästi siihen 15 kiloon :(
Ja sit leuanvetotanko! Se pitää olla. Tai sit joku koulu tai tarhan piha, jossa leukoja pääsee vetään.

Kahvakuula on ihan hyvä, mutta vähän kallis. Halvemmalla selviät kun teet pari hiekkasäkkiä. Säkit maksaa 2,5-10e, hiekkaa saa pihalta ja sisäpusseiksi minigrip-pussit ja niiden vahvisteeksi jeesusteippi ei maksa paljon mitään. Säkillä voitkin sitten tehdä aikalailla mitä vaan, rive+vauhtipunnerrus(ehkä parasta mitä tiedän), mave, kantamisliikkeet, hauiskääntö, kyykyt, oikeastaan mitä vaan keksit. Painoa voi säätää noilla sisäpusseilla.

Ei ole kahvakuulienkaan hinta ongelma, kun ostaa tokmannilta.
Painovalikoimaa tosin vain 20kg asti, mutta useisiin liikkeisiin se on jo enemmän kuin tarpeeksi.

Ei ole kahvakuulienkaan hinta ongelma, kun ostaa tokmannilta.
Painovalikoimaa tosin vain 20kg asti, mutta useisiin liikkeisiin se on jo enemmän kuin tarpeeksi.

Vertasinkin säkkiin sitä. Mulla on kotona 60kg säkki joka on tähän mennessä maksanu n. 10e. Säkki on myös siinä mielessä parempi , että se on pirun vaikea nostaa verrattuna kuulaan tai tankoon.

Vertasinkin säkkiin sitä. Mulla on kotona 60kg säkki joka on tähän mennessä maksanu n. 10e. Säkki on myös siinä mielessä parempi , että se on pirun vaikea nostaa verrattuna kuulaan tai tankoon.

Sillä on myös vähän vaikeampi tehdä joitain liikkeitä sen muodon vuoksi. Onhan tuollainen säkki ihan fiksu veto, mutta jos jamppa miettii 400e:n kotikuntokeskuksen ostoa niin ei siinä pari kahvakuulaa tunnu.

Sillä on myös vähän vaikeampi tehdä joitain liikkeitä sen muodon vuoksi.
Jeps, juurikin tätä tarkoitin sillä että se on pirun vaikea nostaa. Plus vielä se, että säkki muuttaa muotoaan sitä nostaessa.

Onhan tuollainen säkki ihan fiksu veto, mutta jos jamppa miettii 400e:n kotikuntokeskuksen ostoa niin ei siinä pari kahvakuulaa tunnu.
Mut hei, jos sit ostais ne kahvakuulat JA tekis säkin? Tulis hieman vaihtelua treenaamiseen kun käyttäis molempia. Ja lopuilla rahoilla ostais ruokaa. :D

Itsekkin liputan kahvakuulien puolesta, pitkälle pääsee jos panostaa heti kolmeen kuulaan. Jos on lihaskunto kohtalaisen hyvä niin painot voisivat olla 16,24 ja 32, liikkeitä kun on hyvin erillasia. Tempaukseen 16 ja etuheilatukseen 32 esimerkiksi.

Kahvakuulaa kannattaa harkita, mutta ensin kannattaa etsiä joku ketä voisi opastaa sulle liikkeet sitä varten muuten aika herkästi pidemmällä aikavälillä rikot itsesi.
Kahvakuulassa on se hyvä puoli että sillä kehittyy kokonaisvaltaisesti koko kroppa ja treenit ei välttämättä kestä edes 60minuuttia kauempaa.

Asut Landella sulla on siis tilaa jos asut omakotitalossa niin pihalle vaan treenaamaan, perustekniikat kuntoon ja sen jälkeen raskaampaa kuulaa sekä esim heittotekniikoita hieromaan niin saa räjähtävää voimaa mutta tässäkin pitää olla ensin joku ketä näyttää ja opastaa miten tehdä oikeaoppisesti heitot :)

Kahvakuulassa on se hyvä puoli että se on kirjaimellisesti maailman vapain paino, voit viedä sen minne vain laitat vaan autoon takakoppaan ja meet vaikka metsään heittämään puita päin sitä ;)

Suosittelen myös ostamaan KUNNON kuulan eikä mitään tokmannin hiekkakuulaa koska ne hajoavat varsinkin jos kiinnostuu heittelystä:)
alottelijan painot miehellä on useasta 12kg sekä 16kg noilla tekniikat kuntoon ensin senjälkeen vasta hankkimaan suurempia kuulia.
Pistä privaa jos kiinnostaa voin kertoa enemmän asiasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom