Kuntavaalit 2008

Jaapa jaa... Täyttelin tänä aamuna neljä eri random-vaalikonetta ja TOPkolmoset näyttivät seuraavilta:

YLE
1. Vasemmistoliitto
2. Suomen Kommunistinen Puolue
3. Vasemmistoliitto

Turkulainen
1. Kokoomus
2. Kokoomus
3. Kokoomus

IRC-galleria
1. Perussuomalaiset
2. Kristillisdemokraatit
3. Suomen Kommunistinen Puolue

MTV3
1. Suomen Kansan Sinivalkoiset
2. Keskusta
3. Kokoomus

:jahas:

Katsoin viisaammaksi lähteä selaamaan puolueiden nettisivuja ja oman alueeni ehdokkaita. Löysin itselleni passelin ehdokkaan puolueesta, jonka kanssa olen todella samoilla linjoilla. Kerrankin tuntuu, että ääni meni sinne, minne se kuuluu :) Päivän hyvä työ tuli tehtyä, mutta oli ehkäpä viimeinen kerta, kun käytän apuna vaalikoneita...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ilmeisesti ainoastaan perusteettomat selkääntaputtelut ovat sallittuja? Kun kerran ele on niiiin hieno. Toin vain esiin sen faktan, että kun ilmoittaa etukäteen antavansa kaikki saamansa rahat hyväntekeväisyyteen, ainoa motiivi ei ole pyyteetön hyväntekeminen. Eikä se ole välttämättä motiivi ollenkaan.

Kritisoida voi ja pitääkin.. Mutta vaikka ajateltaisiin, että ele on ihan täysi vaalikikka niin, who cares??? Massithan menee joka tapauksessa hyvääntarkoitukseen. 10 000e on kuitenkin kohtuu suuri summa, uskoisin et aika monella ois kynnys lahjoittaa kaikki.
 
Inska taisi heittää provon tai sitten on vaan muuten ikäisekseen vähä-älyinen ja huonon itsetunnon omaava henkilö.

Kerro toki miksi olisin vähä-älyinen, ja minkä takia omaisin huonon itsetunnon? Olisihan se kivaa jos sähköä tulisi pistorasiasta ja seinästä rahaa. Selvennyksenä minulla ei ole mitään sitä vastaan, että jokainen saisi koulussa syödä juuri sellaista ruokaa kuin haluaa, jos siihen vaan riittäisi raha.
 
Aivan kuin lasten kouluruokailua ei olisi tallottu aivan tarpeeksi rahoitusleikkauksilla, sieltä pitäisi vielä poistaa lihakin? Sillä olemattomalla lasten kouluruokailuun käytettävällä rahalla on turha havitella mitään täysipainoista vegaaniravintoa.
Enhän mä oo tuputtamassa kaikille pakolla vegaaniruokaa vaan ajamassa sitä, että vegaanit saisi kouluruokaa ja että kasvisruoka olisi ylipäätään sellaista, että sillä lapsi pysyy terveenä ja kasvaa. Kasvikunnan tuotteista saa proteiinia hemmetisti halvemmalla kuin eläinkunnan tuotteista, joten kustannuskysymys tuo ei ole. Kukkakaali ja muut nollasapuskat maksaa per kilo saman verran kuin vaikkapa soijarouhe, kyse ei siis ole siitä etteikö rahaa olisi vaan että sillä ostetaan vääriä tuotteita. Koittakaapa itse kasvattaa lihaksia syömällä jotain keitettyjä porkkanoita. Eihän siitä tule kuin vihaiseksi.
 
fakta vai mielipide ?
Faktan. Ei tätä nyt pitäisi olla niin vaikea käsittää.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Motiivi
Motiivi = "Yleiskielessä se tarkoittaa vaikutinta eli syytä tietyn asian tekemiseen. Motiivit liittyvät haluihin ja tarpeisiin ja ne ovat läsnä kaikessa ihmisen toiminnassa."

Ennen vaaleja tucin motiivina on läpipääseminen. Rahojen antaminen hyväntekeväisyyteen edistää tätä tavoitetta. Rahojen pois antamisen motiivina toimii siis ainakin läpipääsyn edesauttaminen. Tämä on fakta. Jos siitä haluaa mielipiteen, täytyy väittää että tuc ei joko haluakaan päästä läpi tai että rahojen käyttökohteen ilmoitus koetaan yleisesti läpipääsyä vaikeuttavana tekijänä(=jolloin läpipääsyä ei voisi pitää motiivina).

Vaalien jälkeen motiivia läpimenosta ei enää ole. Tällöin myös rahat on jo ansaittu. Myöskään rahojen saamisen ja niiden käyttökohteen välillä ei siis ole enää riippuvaisuutta. Ilmoittamalla vasta vaalien jälkeen, että rahat menevät hyväntekeväisyyteen, on todennäköisempää että motiivit rahojen luovuttamiseen ovat jotenkin poikkeuksellisen ihasteltavia.
 
Ymmärsit pointin, eli ei tuossa ehdotuksessani ole mitään järkeä, kuten ei omasta mielestäni ole vegaaniruoan vaatimisessa kouluihin.

Ei ole järkeä kunnioittaa ihmisten etiikkaa/moraalikäsityksiä?

Pitäisikö vegaanien mielestäsi toimia vastoin omaa etiikkaansa tai olla syömättä kokonaan?

e: Ok, no ehkä ala-asteikäisellä ei ole toimintansa eettisyys ensimmäisenä asiana mielessä, enkä ala-asteikäisiä tässä tarkottanutkaan.
 
Ei ole järkeä kunnioittaa ihmisten etiikkaa/moraalikäsityksiä?

Pitäisikö vegaanien mielestäsi toimia vastoin omaa etiikkaansa tai olla syömättä kokonaan?

e: Ok, no ehkä ala-asteikäisellä ei ole toimintansa eettisyys ensimmäisenä asiana mielessä, enkä ala-asteikäisiä tässä tarkottanutkaan.

Vastasin tähän jo tuossa ylempänä. Asioita voidaan aina perustella vaikka millaisilla faktoilla, mutta Irwiniä lainatakseni raha ratkaisee, valitettavasti. Omien kokemuksieni mukaan kummatkin ruoat kärsivät laadullisesti siitä, kun koulussa siirryttiin kahteen eri ruokavalioon, jotka piti kustantaa samalla rahalla. Ja kun vegaaneita on selvästi vähemmän kuin liharuoan ystäviä, niin mielestäni ei ajeta tuolla asialla kaikkien etuja.
 
Kritisoida voi ja pitääkin.. Mutta vaikka ajateltaisiin, että ele on ihan täysi vaalikikka niin, who cares??? Massithan menee joka tapauksessa hyvääntarkoitukseen. 10 000e on kuitenkin kohtuu suuri summa, uskoisin et aika monella ois kynnys lahjoittaa kaikki.
Siis saa kritisoida ja pitääkin kritisoida, mutta silti turpa kiinni tai who cares? Koita nyt jumalauta jo päättää. :) Mun mielestä täällä esitettiin turhia selkääntaputteluja ja esitin omat perusteluni(siis juurikin sitä kritiikkiä mitä yllä peräänkuulutat), minkä takia en näe mitään erityisen iihmeellisen ihasteltavaa tossa tucin toiminnassa. Kaikki kikkailee, niinpä, mutta kyse oli että asiasta pitäisi vielä erikseen kiitellä.
 
Monella taholla (poliisi, yhteiskuntatieteilijät jne) olisi varmasti käyttöä selvännäkijälle, joka tietää ihmisten kaikki motiivit kirjoitusten perusteella. :thumbs:
 
Monella taholla (poliisi, yhteiskuntatieteilijät jne) olisi varmasti käyttöä selvännäkijälle, joka tietää ihmisten kaikki motiivit kirjoitusten perusteella. :thumbs:
Vastaavasti henkilöillä, jotka eivät ymmärrä sanaa motiivi, on aika vähän käyttöä muualla kun verkonpainoina. :thumbs:
 
Mun mielestä training addict on aika lailla asian ytimessä. Kyllä monelle noi kokouspalkkiot on syy äänestää, joten mun motiivina rahan lahjoittamisessa on myös päästä läpi. Ilman moista lupausta ei mulla olisi mitään mahiksia koska ei oo tuhansien eurojen vaalibudjettia niin kuin muilla. Jos en pääse läpi, tarvii tehdä vähemmän duunia = ihan ok. Jos pääsen läpi, lähtee isosti rahaa juttuihin, joihin haluan parannusta = hyvä juttu. Ei tässä oikein voi hävitä kun kaikissa lopputuloksissa on hyviä puolia.

Lisäksi annan syyn äänestää myös niille, jotka ei usko edustuksellisen demokratian vaikuttavan mihinkään. Jotain konkreettista.
 
Mun mielestä training addict on aika lailla asian ytimessä. Kyllä monelle noi kokouspalkkiot on syy äänestää, joten mun motiivina rahan lahjoittamisessa on myös päästä läpi. Ilman moista lupausta ei mulla olisi mitään mahiksia koska ei oo tuhansien eurojen vaalibudjettia niin kuin muilla. Jos en pääse läpi, tarvii tehdä vähemmän duunia = ihan ok. Jos pääsen läpi, lähtee isosti rahaa juttuihin, joihin haluan parannusta = hyvä juttu. Ei tässä oikein voi hävitä kun kaikissa lopputuloksissa on hyviä puolia.

Lisäksi annan syyn äänestää myös niille, jotka ei usko edustuksellisen demokratian vaikuttavan mihinkään. Jotain konkreettista.
Pakko antaa pisteet rehellisyydestä. Oletko varma, että susta on politikoksi? :)

Selvennyksenä, että kyseenalaistin siis vain rahojen pois antamisen pyyteettömyyden. Sen johtopäätöksen rahojen lahjoittamisesta voi mun mielestä kuitenkin vetää, ettet selvästikään ole lähtemässä politiikkaan vain rahan vuoksi, vaan haluat todella päästä läpi voidaksesi vaikuttaa itsellesi tärkeisiin asioihin. Se on joka tapauksessa hieno piirre.
 
tuc, tää on KUNNALLISVAALITHREADI; EI MIKÄÄN "säästetään eko-oravat metsistä" threadi

Faktat puhuvat kyllä sen puolesta, että ilmaston näkökulmasta on hyvin paljon järkeä.

cow_climate_bomb.jpg
Ei oo totta, joku tuc täällä pakkotoistossa. eiks se suomi24 tai siellä sun haukkujen saaminen riitä sulle :D:D sua pitää haukkua nyt joka paikas mis oot ahahhahahahaha.........



Ilmastonmuutos on luonnollinen juttu ja auringon säteet vaikuttaa siihen aika paljon ja planeetan normaalit syklit.

Ihminen ei voi sille mitään eikä ikinä tuukkaan voimaan sille mitään.

Hiilidioksidiveroilla johon juttus tähtää ni ei muuta tehä ku: diktaattorit saa uuden välineen alistaa kansaa. Tyhmät vihreät, siis hyvin tyhmät, ajaa asiaa läpi. wtc 911 iskujen avulla ei saada enää diktatuurilakeja läpi kovin helposti ni uus juttu on "ilmastonmuutos". Lopulta ku on saatu jonkulainen mahdollinen uus maailmanjärjestys planeetalle ni vihreiden kannattajat ja edustajat on ne jotka ekana tapetaan koska ne ei saa jäädä tajuumaan että niitä kusetettiin.
ahahahah.

suosittelen sulle dokumenttia jota et ikinä tuu kattoo: http://video.google.com/videoplay?docid=1070329053600562261

Nii ja ite syön lihaa paljon ja tuun aina syömään. Parhaimmillaan oon syöny noin 1kg sisäpaistia vuorokauden aikana. Suomalaisesta pihvikarjasta, hakaniemen hallista. Rotu limousine. Usein teen myös entrecote pihvejä, 2cm paksusina, 3.5min molemmilta puolilta valurautapannulla voin kanssa ja verta valuu niistä kiitettävästä ku ne suuhun pistää. Veri valuu suupieliä pitkin mmmmmmmmmmm. Mulla onki reininlihasta 1kg lihapaloja pakkasessa, meenki hakee ne ihan vaan sun kunniaks.

Ja olen äänestänyt! Perussuomalaisia..... Vihreiden vihollisia, koska tahdomme ihmisille vapauksia emmekä eu diktatuuria.
 
Mul on nyt vähän erikoisemmat vaihtoehdot tässä. Äänestääkkö Perussuomalaista vai kokoomuslaista. Eli äänestänkö kahden asiakysyksen perusteella vai yleisesti järkevimmän linjan
 
Enhän mä oo tuputtamassa kaikille pakolla vegaaniruokaa vaan ajamassa sitä, että vegaanit saisi kouluruokaa ja että kasvisruoka olisi ylipäätään sellaista, että sillä lapsi pysyy terveenä ja kasvaa. Kasvikunnan tuotteista saa proteiinia hemmetisti halvemmalla kuin eläinkunnan tuotteista, joten kustannuskysymys tuo ei ole. Kukkakaali ja muut nollasapuskat maksaa per kilo saman verran kuin vaikkapa soijarouhe, kyse ei siis ole siitä etteikö rahaa olisi vaan että sillä ostetaan vääriä tuotteita. Koittakaapa itse kasvattaa lihaksia syömällä jotain keitettyjä porkkanoita. Eihän siitä tule kuin vihaiseksi.
Ok, en onnistunut bongaamaan tuota alkuperäistä "vegaaniruokaa lapsille"-ehdotusta, niin kuvittelin sen olevan jokin pelastakaa lapset eläimiltä/ eläimet lapsilta-tyylinen vaatimus.

Noissa kululaskelmissa pitää ottaa sekin huomioon, että jokaisen erikoisruokavalion mukaisen ruokalajien valmistaminen lisää työtä ja siinä sivussa tarvitaan lisää kalustoa keittiöön ja mahdollisesti lisää työntekijöitä.
 
Mul on nyt vähän erikoisemmat vaihtoehdot tässä. Äänestääkkö Perussuomalaista vai kokoomuslaista. Eli äänestänkö kahden asiakysyksen perusteella vai yleisesti järkevimmän linjan
kokoomus=sdp=keskusta puolue on ollu tuolla vallassa jo ties miten kauan. otatko riskin ja äänestät jotain toista ja kato mitä käy? kerran vaa eletään, otetaa riski?
 
Ihan vitun tärkeetä joku vegaaniruoka koulussa, kun lapsista harva on niin päästään vialla, että on vegaani.

Tää on taas niitä ehdotuksia, että rahaa voitas pistää johonkin paljon, hyötyä on hyvin vähälle. Jollekkin ekokusetusfirmalle, joka tekee jotain vegaanitrenditeinituotteitta ehkä. Koulussa niitä roskia ei söis tasan kukaan.
 
Ei oo totta, joku tuc täällä pakkotoistossa. eiks se suomi24 tai siellä sun haukkujen saaminen riitä sulle :D:D sua pitää haukkua nyt joka paikas mis oot ahahhahahahaha.........



Ilmastonmuutos on luonnollinen juttu ja auringon säteet vaikuttaa siihen aika paljon ja planeetan normaalit syklit.

Ihminen ei voi sille mitään eikä ikinä tuukkaan voimaan sille mitään.

Hiilidioksidiveroilla johon juttus tähtää ni ei muuta tehä ku: diktaattorit saa uuden välineen alistaa kansaa. Tyhmät vihreät, siis hyvin tyhmät, ajaa asiaa läpi. wtc 911 iskujen avulla ei saada enää diktatuurilakeja läpi kovin helposti ni uus juttu on "ilmastonmuutos". Lopulta ku on saatu jonkulainen mahdollinen uus maailmanjärjestys planeetalle ni vihreiden kannattajat ja edustajat on ne jotka ekana tapetaan koska ne ei saa jäädä tajuumaan että niitä kusetettiin.
ahahahah.

suosittelen sulle dokumenttia jota et ikinä tuu kattoo: http://video.google.com/videoplay?docid=1070329053600562261

Nii ja ite syön lihaa paljon ja tuun aina syömään. Parhaimmillaan oon syöny noin 1kg sisäpaistia vuorokauden aikana. Suomalaisesta pihvikarjasta, hakaniemen hallista. Rotu limousine. Usein teen myös entrecote pihvejä, 2cm paksusina, 3.5min molemmilta puolilta valurautapannulla voin kanssa ja verta valuu niistä kiitettävästä ku ne suuhun pistää. Veri valuu suupieliä pitkin mmmmmmmmmmm. Mulla onki reininlihasta 1kg lihapaloja pakkasessa, meenki hakee ne ihan vaan sun kunniaks.

Ja olen äänestänyt! Perussuomalaisia..... Vihreiden vihollisia, koska tahdomme ihmisille vapauksia emmekä eu diktatuuria.
Tässä hyvin tiivistetty, miksi menin uurnille, ja yritin etsiä koulutettua ehdokasta.
 
Back
Ylös Bottom