Kunnon treeniä mutta lihakset eivät kasva.. Mikä voi olla ongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikke95
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs olen 17-vuotias salillakävijä. Olen käynyt salilla aktiivisesti n.2 vuotta. Alussa lihakset kasvoivat nopeasti mutta siihen se sitten tyssäs. Syön normaalisti. Käytän myös lisäravinteita mm. Heraproteiinijauhetta ja BCAA:ta. Käyn salilla 4-5 kertaa viikossa 4 päivänä yläkroppaa ja yksi päivä jalkoja. Treeni ohjelma: 1# pvä -> rinta, hauis, hartiat, vatsat kyljet 2# pvä -> Selkä, olkapäät , ojentajat 3 # pvä -> Jalat . Ja sitten taas treenit yks ja kaks. Joskus teen treenejä myös kaksi kertaa päivässä. Penkistä nostan 92.5kg ja siinä se on ollut vajaat 3kk. Onko mahdollista että olen ylikunnossa. Jos olisi jotain vinkkejä mitä kannattaa tehdä toisin niin kertokaa ihmeessä. @Mikael :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitä on normaalisti syönti? Jos haluat kehittyä pitää syödä yli kulutuksen.

Jos paino ei nouse niin ei kasva lihaksetkaan. Ota kalorit ylös paljon syöt ja lisää vaikka kahden viikon välein + 500kcal. Kunnes paino nousee n. 0.5kg viikossa. Tämäkin olisi lukenut foorumilla jos olisi vähän silmiään käyttänyt ennenkuin postailee. :)

syön kyllä niin paljon yleensä että tulee jopa vähän huono olo. Ei se siitä ainakaan kiinni ole. Mutta kiitos vinkistä

Ei lihasmassan kasvattaminen ole helppoa kenellekkään tavikselle, se on hyvä ymmärtää heti alkuun. Pitkäjänteisyys ja treenien nousujohteisuus on tärkeimmät asiat. Keinoja on varmaan monia eikä ole yhtä oikeaa tapaa treenata. Oman kokemukseni mukaan suurimmat puutteet nuorilla ovat huonossa ruokavaliossa ja päättömässä treeneissä kun yritetään parantaa kaikkia ominaisuuksia kerralla.

Zone-sarja -42%
Noiden edellä tulleiden neuvojen lisäksi kannattaa käyttää nuo BCAA:n hukatut rahat kunnon monivitamiini -ja kalaöljyvalmisteisiin. Ihan siis vinkkinä.

Tulee huono olo joo, mutta kuinka usein syöt? Kuinka paljon proteiinia? Hiilareita? Rasvaa? Kaloreita? Ja mitä syöt? Hyväksi havaittu konsti, pistä tähän eilisen syömises niin kahtotaan syökkö tarpeeks.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Epäilen että ei välttämättä harjoittelussakaan ole kunnon progressivisuutta.
Pelkät suorat sarjat aina samalla teholla suoritettuna eivät aiheuta loputtomiin lihashypertrofiaa.

Oletko koittanut mitata paikkoja vähän väliä? vaikka 1-2kk välein rinnanympärys, hanskat ja reidet että eikö siellä oikeasti tapahdu mitään vai kuvittetko vaan? Helposti tulee ns. "sokeaksi" omaa peilikuvaa kohden ja tuntuu ettei mitään tapahdu mutta mitta näyttää toista. Ja kaksi kertaa päivässä treenaamisesta ei kyllä natulla hyötyä ole, menee vaan kulutukset liikaa miinukselle kun et saa syötyä tarpeeksi.

Epäilen että ei välttämättä harjoittelussakaan ole kunnon progressivisuutta.

Mä epäilen samaa, eli treenissä mahdollisesti joku vialla. Lisäksi syömisten kanssa kannattanee vähän suunnitella mitä suuhun laittaa, ettei tuu niin helposti ähky.

Koska oot viimeks vaihdellut liikkeitä/sarjapituuksia yms ?
Sarjapituuksia en ole kauheesti vaihdellut, paitsi joskus oon tehny sellasia palauttavia treenejä eli pitkiä 15-20 sarjoja. Oon tehny yleensä kuuden tai kahdeksan sarjoja. mutta kyllä mää niitä palauttavia teen tosi harvoin.

Ja pienenä vinkkinä, joskus kannattaa tehdä liikkeitä supersarjana/pudotussarjana. Tuo mukavaa vaihtelua reeniin ja hermottaa lihaksia täysin erillä tavalla. Silloin tällöin myös kannattaa vaihtaa sarjapituuksia. Eli toistot vähentyy, mutta enemmän painoja liikkeissä.

Kuten jo edellä mainittiin, kerro vähän minkälaista safkaa sie syöt niin katsotaan onko ravinto-arvot kohallaan.

Elikkäs olen 17-vuotias salillakävijä. Olen käynyt salilla aktiivisesti n.2 vuotta. Alussa lihakset kasvoivat nopeasti mutta siihen se sitten tyssäs. Syön normaalisti. Käytän myös lisäravinteita mm. Heraproteiinijauhetta ja BCAA:ta. Käyn salilla 4-5 kertaa viikossa 4 päivänä yläkroppaa ja yksi päivä jalkoja. Treeni ohjelma: 1# pvä -> rinta, hauis, hartiat, vatsat kyljet 2# pvä -> Selkä, olkapäät , ojentajat 3 # pvä -> Jalat . Ja sitten taas treenit yks ja kaks. Joskus teen treenejä myös kaksi kertaa päivässä. Penkistä nostan 92.5kg ja siinä se on ollut vajaat 3kk. Onko mahdollista että olen ylikunnossa. Jos olisi jotain vinkkejä mitä kannattaa tehdä toisin niin kertokaa ihmeessä. @Mikael :)

Tuossa boldasin noita sun ongelmia. Pitää syödä paljon, ei normaalisti, jos haluaa lihasta saada. Sitten treenaat yläkroppaa ja alakroppaa ihan väärässä suhteessa. Katso nyt sitä vyötärön alapuolta (ei siis vehkeitä tällä kertaa) ja mieti kuinka ison osan kehoa ne muodostavat. Sitten toi sun ohjelma kaipaa paljon säätöä, jos treenaat siis nuo kaikki 3 treeniä putkeen ja sitten 1 lepo ja sitten nuo 1 ja 2 uudestaan.

Sitten, kun nuo ovat kunnossa, voi alkaa miettimään asioita, kuten ärsykkeen vaihtelu jossain muodossa jne. Tuon penkinkin voi vaihtaa joksikin aikaa esim. vinopenkkiin tangolla tai kässäri penkkiin ja näin lihakset saavat uutta ärsykettä. Sitten tuntuuko olo siltä, että on ylikuntoa? Onko jaksamattomuutta, sairasteletko ja onko nuhaa, haluttomuus, ei ruokahalua, kiinnostamattomuutta jne?

aamulla söin puuroa ja paistoin pannulla kananmunaa. lounas joskus kahden pintaan ja ainakin eilen grillattiin pihviä ( söin 3pihviä ja tuntu että vatsa halkeaa) ja oli myös perunamuussia. Välipalalla 2 ruisleipää ja kahvia. Päivällisellä kanaa ja riisiä ( 2 kanaa ja paljon riisiä ).. Mielestäni syön aika paljon. Niin paljon kuin pystyn. Tietysti myös salaattia on ollut mukana!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom