- Ikä
- 36
ueshiba sanoi:Eikö?
Ei, eipä tossa paljoa keskusteltavaa tosiaan ole
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ueshiba sanoi:Eikö?
Avv sanoi:Tämä on kiinalaisten ja muiden itämaisten mättömestarien ajatusmallia. Eiköhän USA:ssa opeteta ja opiskella kung-fua myöskin. Usassa juostaan rahan ja maineen perässä, ei niinkään itämaisten nöyristelyperiaatteiden.
Eggman sanoi:Ei liene keskusteltavaa.
jamirr sanoi:Kenttiensankari, ilman sääntöjä kyseessä tuskin olisi reilu ottelu... Ja monet IP-lajit lukeutuvat myös kamppailu-urheiluksi.
~Proxi~ sanoi:Nii ja pelkästään kamppailijoilla on sitä pelisilmää. Mitähä vielä :D
~Proxi~ sanoi:ja miks ihmeessä krav maga tyyppejä ei ole mma-matseissa ku sitä lajia sanotaan tehokkaaksi? Kyllä tämä threadi on niin syvältä että..
SEAGRAM sanoi:Oon lukenut joskus siitä kun 5 kung-fu mestaria lähti Thaimaahan todistamaan oman lajinsa ylivertaisuutta. Tämä tapahtui 70-luvulla. Noh thai-nyrkkeilijät tyrmäsi kiinalaiset joka matsissa, siinä kirjassa hehkutettiin vielä ottelujen yhteiskestoa(joka oli siis kovin lyhyt), en sitä nyt muista . Itse en ole thai-nyrkkeillyt, kun ei sitä tässä meidän kylällä ole, potkunyrkkeilyä kyllä tuli nuorempana treenattua. Niin tosta thai-nyrkkeilystä pidin silloin koulussa esitelmän.
Eipä taida Jaakko Jani liittyä tähän keskusteluun juuri mitenkään... En tosiaankaan tiedä mitään kungfu-tyylien eroista tai koulukunnista tai siitä mitä niissä treenataan... Mutta jos joku sanoo että " kung-fuheebo tappais mmaheebon" ni mun mielestä voidaan ottaa näin KARRIKOIDUSTI esiin tietyt epäkohdat, jotka liittyvät kyseiseen väittämään. Mutta niin Chan liittyy asiaan, että ainakin ulkomuodoltaan hän edustaa minulle (leffoista toki saatua kuvaa) karrikatyyriä kungfuheebosta.Willie sanoi:Miten Jackie Chan tähän asiaan liittyy? Tiedät varmasti hyvin kyseessä olevan näyttelijä, joka on saanut akrobaattikoulutuksensa pääasiassa Pekingin oopperassa. Jos taas perustat käsityksesi kung fusta elokuviin, ei keskusteluun kannata edes osallistua.
El_Ucca sanoi:Bruce Leen-jutut on ainaki näyttäviä, mutta olisko pärjänny UFC:ssä :P
Tässä video, jossa Bruce Leen näyttävää huitomista
jamirr sanoi:Muistatteko vielä shaolin kung-fu -munkit? Mitäpä luulette että kävis jos laitettais sellanen häkkiin jotain mma:ta vastaan vapailla säännöillä. Heitä ei satu edes keihäät ja he kestävät pesari-iskun selkään tai käteen. Ja ovat helvetin nopeita ja vahvoja. Varmasti olisi kylmä kyyti mma-miehelle. Ja lopuksi shaolinherra söis mma-miehen kun ei ole saanut ruokaa moneen kuukauteen.
ektomorfi sanoi:Sä et voi olla yli 10-vuotias... Jos olet, otan osaa.
ektomorfi sanoi:Sä et voi olla yli 10-vuotias... Jos olet, otan osaa.
Tulee tosta mieleen parin vuoden takainen BLACK BELT missä kirjoittaja oli treenaamassa Shaolin-munkkiluostarissa.Omasi vahvan kung-fu-taustan ja muay thaita tai kickboxingia oli treenannut myös.Kehui että kovia poikia olivat liikkeitä tekemään mutta sparratessa tuli huomattua että eivät osanneet yhtään taistella.Pieksi koko porukan..Big Evil sanoi:Kyllä mä väitän, että kun siellä porukka harjoittelee koko elämänsä, on ne aika saatanan kovia verrataan sitten kehen tahansa.