Kun puhe ei riitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kiukku
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan nuo kiusaajat jälkeenpäin sanonut että olisit vetäny häntä turpiin ja varmaan olisinkin jos olisin osannut yhtään tapella ja luonne olis toinen. Äkkiä tossa käy niin että lähtee käsistä ja joutuu maksumieheks kun on lyönyt hampaat kurkkuun tai painissa aiheuttaa päävamman toiselle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielenkiintoinen aihe ja aina ajankohtainen. Kouluihin tarvittas sovittelijatyyppejä. Itse en koskaan ollut kiusaaja enkä kiusattu. Olin Ala-asteelta lähtien henkilö joka puolusti kiusattua ja nolasi kiusaajat henkisesti, en fyysisesti (toki piti painia se kiusaajaporukan "pomo" kumoon ensin). Ihmisiä jotka puolustaa tuntemattomia tappelunkin uhalla tarvittas joka koulussa, mieluiten enemmän kuin yksi. Mikään ei ole nautinnollisempaa kuin kiusaajien nolaaminen.

Arvaa piruuttas olenko vittuillut takaisin. Mutta kun niitä on aina vähintään 2, ja siihen yhtyy hyvässä lykyssä 2-3 henkilöä. Ala siinä sitten vittuilemaan, vaikka tulee kuinkapaljon nokkelampaa juttua, niin vitut ne välitä, jatkavat vaan sillä samalla vanhalla paskalla.

Oletko pyytänyt kumpaakaan jutulle sivummalle kahden kesken ja ihan selkeästi sannonut, kuinka paljon asia sinua haittaa? Ei se vittuilu vittuilulla ihan helposti lopu, mutta kyllä järkipuhe rauhallisessa tilanteessa voi auttaa teidänkin ikäisiin, varsinkin kun siinä ei ole muuta porukkaa ympärillä, joita hauskuuttaa kustannuksellasi.

Oletko pyytänyt kumpaakaan jutulle sivummalle kahden kesken ja ihan selkeästi sannonut, kuinka paljon asia sinua haittaa? Ei se vittuilu vittuilulla ihan helposti lopu, mutta kyllä järkipuhe rauhallisessa tilanteessa voi auttaa teidänkin ikäisiin, varsinkin kun siinä ei ole muuta porukkaa ympärillä, joita hauskuuttaa kustannuksellasi.

Oon joutunut tekemään noitten kans hommia ihan sillain et minä+ jompi kumpi noista ja aina on vähäsen toinen vittuillut, oon sanonut et koita ny jumalauta lopettaa, tota ei vaan jaksa kuunnella yms., eipä paljoo oo ollu vaikutusta.

Vaikka en väkivaltaa ratkaisuna yleisesti pidäkkään, kyllähän sitä toivoo että joidenkin naamaan osuu muutakin kuin linnunpaskaa ja kun turpasaunan jälkeen menevät kotia äiti sanoo heille "onpas siinä lihaisa verilettu".

Näinhän se on. Jos menee sitten opettajalla maanantaina sanomaan, että kävi käsiksi, niin hyvillä mielin voi sanoa opettajalle että "enkö mä käskeny pistää toiseen ryhmään", luuli vissiin että vitsailen kun pyysin ryhmänvaihtoa.
Ootko varma ettet hommaa ittelles erotusta koulusta? Varmasti ottais kahta kauheemmin päähän keskeyttää opinnot tollasten takia...

Ootko varma ettet hommaa ittelles erotusta koulusta? Varmasti ottais kahta kauheemmin päähän keskeyttää opinnot tollasten takia...

Ennen koulun alkamista aamulla/koulun jälkeen voi olla ihan hyvä ajankohta. Nää on sitä mallia, että mitä tahansa käy niin "ei opettajia", niin kyllä uskoisin niitten pitävän sen tässäkin asiassa, kun en ole selkää murtamassa ja silmiä puhkomassa.

En oo nyt ihan varma ollaanko tässä ketjussa tosissaan, mutta sen verran sanon, ettei "no kun ne kiusas mua" vapauta rikosoikeudellisesta vastuusta kun istuu rosiksessa pahoinpitelystä syytettynä. Kannattaa miettiä onko ne kiusaajat sen arvoisia. Jossain ala-asteen koulunpihalla se turpaanveto saattaa lopettaa kiusaamisen ja seurauksena on korkeintaan joku opettajan puhuttelu ja jälki-istunto, mutta työpaikalla asia on aika lailla toinen.

Kuinka moni, joka on kiusaajaansa vähän pyöritellyt yläasteella/amiksessa on erotettu koulusta, tai on joutunut maksamaan kiusaajalleen kauheat sakot/ on saanut pahoinpitelysyytteen? Ei jumalauta...

Ei tässä nyt olla hakkaamassa toista sairaalakuntoon.

Arvaa piruuttas olenko vittuillut takaisin. Mutta kun niitä on aina vähintään 2, ja siihen yhtyy hyvässä lykyssä 2-3 henkilöä. Ala siinä sitten vittuilemaan, vaikka tulee kuinkapaljon nokkelampaa juttua, niin vitut ne välitä, jatkavat vaan sillä samalla vanhalla paskalla.

Haluan korostaa, etten kannata kehenkään kiinni käymistä tai kenenkään kiusaamista. Kuitenkin lähtokohdallisesti "metsä vastaa aina niin kuin sinne huudetaan". Kun elät elämääsi normaalisti ja joku tulee sinua siihen häiritsemään tavalla tai toisella. Silloin huutoon pitää vastata ja laittaa se häiritsijä kärsimään, koska tyhmyydestä pitää sakottaa.

Edelleen kehoita sitä silmätikun ottamista. Otat siitä vittuilija porukasta yhden silmätikun ja jaat pahaa mieltäs sille aina kun näet, koska "paska valuu alaspäin". Varsinkin kun olet fyysisesti vahvempi, niin se ei ole edes vaikeaa. Ei sinun tarvitse sen silmätikun kanssa mitään verbaali taituruutta alkaa esittämään, vaan ihan yksinkertaisilla yritimekkäillä ilmaisuilla mitkä kuvaavat häntä heikoksi-velliperseeksi. Niin kun yksikertainen termi kuin "homo" voi tuntua laihasta-mikkihiirestä pahalta kuin hoet sitä hänelle päivästä toiseen ja alat kyseenalaistamaan hänen heterouttaan, koska hän on laiha. Tunnetusti feminiinisillä homoilla on vähän testosteronia veressä. Kysehän on ihmisen itsetunnon murtamisesta.

Joltain tulikin hyvä komentti aikaisemmin, että kannattaa tehdä myös kiusaajille selkeäksi ettet ole heidän ystävänsä, etkä edes halua olla. Muutenkin aina kannattaa yrittää välttää sellaista turhaa pakonomaista porukkaan kuulumisen tunnetta. Niin silloin ei joudu mielistelemään ketään. Jos ajattelet itsekkin asiaa, niin onhan etäiselle ihmiselle suurempi kynnys mennä sanomaan yhtään mitään kuin tutulle asiasta riippumatta.

Mikä aina kannattaa myös muistaa, että oma maltti kannattaa säilyttää. Oli tilanne mikä hyvänsä kun et menetä malttiasi olet aina voitolla. Kaikki hallittu toiminta johtaa tehokkaampii lopputuloksiin. Tuollaiseen vittuiluun joutuu ikävä kyllä tottumaan ja siihen törmää joka paikassa. Siksi kannattaa kehittää itselleen keinot saada vittuilijat alistettua.

Kuinka moni, joka on kiusaajaansa vähän pyöritellyt yläasteella/amiksessa on erotettu koulusta, tai on joutunut maksamaan kiusaajalleen kauheat sakot/ on saanut pahoinpitelysyytteen? Ei jumalauta...

Ei tässä nyt olla hakkaamassa toista sairaalakuntoon.
Kyllä noita on. Aika heikko on psyyke jos vittuilun takia lähdet pahoinpitelemään toista.

^^Hyvä idea. Mitä jos alat kutsumaan heitä jatkuvasti tollasilla sanoilla, kuten homo/naru/neiti. Sitten muutaman päivän jälkeen sanot opettajalle, että pistää sut eri ryhmiin niiden kanssa. Tällöin voit tuon ''kantelemisen'' perustella sillä, ettet halua olla sellaisten hinttien kanssa samassa ryhmässä.

Siis useamman viikon (tai jopa kuukauden? en muista) ajan pari spedeä ärsyttänyt, ja sen lisäksi "+ ja kun meno menee siihen, että paskotaan kaapinlukko (missä kaikki henk. kohtaiset tavarat, työkalut, vaaatteet yms.), ja aletaan sinne tunkemaan kaikkia roskia pukuhuoneesta, vessasta wc-paperirullat jne.), tyhjäsin kaapin, sitten toinen "vitsillä" uhkasi, että seuraavaksi on kaappi tyyliin uretaanissa."?

Kyllä minäkin tuossa tilanteessa hakisin jotain ratkaisua siihen.. Helppohan se on huudella "Joo, kyllä mulle yks mara kerran heitti pistävän onelinerin!". Hieman eri asia.

Kyllä noita on. Aika heikko on psyyke jos vittuilun takia lähdet pahoinpitelemään toista.

Mä kutsun sua "vitun neiti" 5 minuutin välein niin, että tarkoitan sitä. Ja yhdistän sen joka-asiaan mitä sanot. Sanot "vois mennä kylällä käymään", niin samantien vastaan "meneenkö neiti ettii miestä ittelleen" jne.. 3,5 viikkoa tuota JATKUVASTI, kyllä alkaa vituttaa siihenmalliin että...

Ja entä jos mulla on kaveri mukana. Ollaan helvetin vammaisia, eikä tajuta mistään mitään mitä puhut meille. Me hihitellään kokoajan ja hoetaan "neiiiiti". Et vaan voi uskoo ku et tiiä tapausta.

Kaapin lukko vedetty paskaksi ja kaappi täytetty kaikella roskalla? Ihan pientä vittuilua vain vai?
Kyl noi on mun mielestä sen luokan juttuja että noista pitäis jo suuttua ihan kunnolla koska ei tollaset jutut ole puhumalla loppumassa. Koska tällä hetkellä ne tekee noin koska ne voi. Ei niillä ilmeisesti ole mitään syytä lopettaa toimintaa.

Ei niillä ilmeisesti ole mitään syytä lopettaa toimintaa.

Tämä. Ne joko näkee, että hermostun ja jatkaa, tai sitten kattoo että en välitä, niin vittuilun määrä lisääntyy, yrittävät saada mun huomion vittuilemiseen.

Mä kutsun sua "vitun neiti" 5 minuutin välein niin, että tarkoitan sitä. Ja yhdistän sen joka-asiaan mitä sanot. Sanot "vois mennä kylällä käymään", niin samantien vastaan "meneenkö neiti ettii miestä ittelleen" jne.. 3,5 viikkoa tuota JATKUVASTI, kyllä alkaa vituttaa siihenmalliin että...

Ja entä jos mulla on kaveri mukana. Ollaan helvetin vammaisia, eikä tajuta mistään mitään mitä puhut meille. Me hihitellään kokoajan ja hoetaan "neiiiiti". Et vaan voi uskoo ku et tiiä tapausta.

Mä kyllä ottaisin sun kohdalla sen mahdollisen riskin erottamisesta. Ja sitten jos/kun joudut rehtorin puhutteluun niin se helppo sanoa että miksi teit niin. Kyllähän sulla oli selkeä syy suuttua.

Vedä turpaa vaan suoraan. Yksitellen vaikka jokasta, jos ei muuten. Kerro sitten lopputuloksesta tänne.

BTW, kamppailulajipiireissä ei yleensä hyvällä katsota sitä, että jonkun kamppailulajin harrastaja on aloitteellinen osapuoli väkivallan käytössä. Tietenkin eroja on esim. vetäjien suhteen ja tapauksittain, mutta kannattaa miettiä sitäkin aspektia.

Kyllä aika yksinkertainen saa olla, jos aikuiset ihmiset ei keksi kiusaamisen lopettamiseen muuta keinoa kuin turpaanvedon. Mitäs luulette että käy, jos vedättä työpaikalla työpaikkakiusaajaa nekkuun? Vittuilu voi loppua juu, mutta niin loppuu työtkin. Se on nähty sata ja yks kertaa mihin se nyrkkien heiluttaminen johtaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom