Kun olit vielä aloittelija!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli olisin mielissäni jos porukka jaksais vähä kertoo et millä tyylillä/moni jakosella ohjelmalla ite on aloittelijana treenannu? Kun jotkut sanovat et 3 jakonen on hyvä ja toiset että 1 jakonen... Ite kokeilin sillo 1 jakosta ja tuntu joka kerta et treeni jäi jotenki "vajaaksi" ? Nyt oon 3 jakosella tehny ni oon saanu ihan hyvin tehtyy ja tykänny ym... Eikä oo tullu tunnetta et "Olikos se treeni nyt tässä, ku tuntuu et jaksais toisen putkee." Ja jos joku haluu nähä sen mun ohjelman jostai syyst ni voin laittaa sen, mut en turhaa nyt viittiny...:worship: :rock: Ja tietenki saa kertoa omia mielipiteitään alottelijalle parhaasta vaihtoehdosta :rock:

Ei ole parasta vaihtoehtoa. Sekä kehon ja mielen kannalta on hyvä jos vaihtaa ohjelmaa ainakin muutaman kerran vuodessa.

Itse olen treenannut 1 (normi + HST), 2- ja 3-jakoisella ja itse pidän eniten noista kahdesta ensimmäisestä. Kolmijakoisessa vitutti aina se kun yksi kropan osa oli aina ihan hajalla, ja muiden treenaamisesta oli viikko. Siinä ei tuntunut olevan oikein mitään järkeä.

Nyt on kokeilussa Dual Factor tyylinen setti, jossa keskitytään suuriin perusliikkeisiin. Eli kyykky, mave, penkki ja kulmasoutu tehdään useampaan kertaan viikossa eikä sitten paljon muuta.

nii itel kans tuntuu et se viikko ehkä on vähä pitka aika mut en tiiä oikee muutakaa vaihtoehtoo ku 1 jakosessa tuntuu et treeni jäis vähä vajaaks...:S ellei sit oo mahollista tehä 1 jakosta mis on aika reilusti liikkeitä? ehdotuksia?

Riippuu vähän siitä, miten aloittelija on. Ihan alussa olisi ihan suotavaa tehdä koko kroppa kerralla niin saisi tuntumaa liikkeisiin ja tekniikkaan, lisäksi hermostus kehittyisi paremmin. Tosin, enpä tiedä, onko monijakoiset ohjelmat loppujen lopuksi yhtään sen parempia kuin yksijakoiset (tätä en uskonut koskaan sanovani mutta omat kokemukset muutti sitten käsitystä). Tuntuu välillä vähän puuduttavalta tehdä jotain käsi- tai selkätreeniä tunnin verran. Koko kropan kun tekee läpi niin treeni on monipuolista ja mielekkäämpää. Lisäksi tulokset nousee ehkä jopa paremmin kuin monijakoisille ohjelmilla. Treeniohjelmia on vaikka minkälaisia mutta loppujenlopuksi se ohjelma on vain pieni osa kehittymistä. Pääasia, että vetää treenin täysillä, pitää huolta painojen progressiosta ja syö kunnolla.

mut aattelin et onko pahaks jos tekisin yks jakosen ja siin ois aika paljon liikkeitä? peräti 16 liikettä :S tai sit 2 jakonen jossa ois 8 liikettä? ja onko se huono juttu että on jopa viikon tauko on 1 jakosessa ain ku esim ku on ma treeni ni sit seuraavaks vasta viikon pääst eli ehtiiks tulokset melkee lähtee laskemaan tai jtn? ku tosissaa alotan nyt uudenvuoden jälkee kovan treenin ni koitan saada itelleni parhaan mahollisen ohjelman/parhaan mahollisen kehityksen...

nii itel kans tuntuu et se viikko ehkä on vähä pitka aika mut en tiiä oikee muutakaa vaihtoehtoo ku 1 jakosessa tuntuu et treeni jäis vähä vajaaks...:S ellei sit oo mahollista tehä 1 jakosta mis on aika reilusti liikkeitä? ehdotuksia?
En oikein ymmärrä tuota, että miten "treeni jää vajaaksi". Sulle on kai iskostunut päähän jotenkin ajatus, että jos et konttaa ulos salilta, niin et ole treenannut tarpeeksi lujaa. Se ei vain pidä paikkaansa, joten yritä päästä siitä ajattelutavasta eroon.

Se, miksi yksijakoisessa ei suositella tehtäväksi "reilusti liikkeitä" johtuu siitä, että yksi- ja varsinkin kaksijakoinen ovat itse asiassa rankkoja ohjelmia. Poltat itsesi loppuun, jos yrität tehdä parin päivän välein saman liikevalikoiman kuin kolmijakoisessa, jossa toipumisaikaa on viikko!

Yksijakoisella, jossa teet koko kropan kolme kertaa viikossa läpi, liikuttelet itse asiassa viikon aikana suuremman määrän rautaa per kropan osa kuin mihin kolmijakoisella pystyisit. Teet vähintään samat toistomäärät esim. jaloille (kolmijakoisella vaikka 6 kyykkysarjaa yhtenä päivänä, yksijakoisella 2 kyykkyä kolmena päivänä), mutta koska treeni jakautuu useammalle päivälle, niin saat lyötyä enemmän rautaa peliin.

Mutta jottei tämäkin threadi mene taas yksijakoinen vs. monijakoinen kinasteluksi, niin kyllä nuo monijakoisetkin on hyviä aina välillä. Niillä on hyvä antaa shokkihoitoa lihaksille, jotka on jo tottuneet tuollaiseen "vähän kerrallaan"-meininkiin. Itsellä on tarkoitus vetäistä nelijakoinen jakso jossain vaiheessa juuri tuon vuoksi. Kuten sanoin jo alussa, ei ole olemassa mitään parasta treenisysteemiä edes yksilölle saatika sitten yleisesti. Vaihtelua!

on 1 jakosessa ain ku esim ku on ma treeni ni sit seuraavaks vasta viikon pääst eli ehtiiks tulokset melkee lähtee laskemaan tai jtn?

Öh. Siis mitä? :confused: Ei yksijakoisessa tule mitään viikon taukoa. Esimerkiksi jalat treenataan yksijakoisessa kolme tai neljä kertaa viikossa.

siis en tarkota tota konttamalla ulos salilta, vaan sitä että kun treeni on loppu ni on semmonen olo että ei treeni menny täysillä et vielä jaksais ainaki toisen setin... niinku jo tossa ylempänä selitin...

mut aattelin et onko pahaks jos tekisin yks jakosen ja siin ois aika paljon liikkeitä? peräti 16 liikettä :S

Miksi niitä liikkeitä pitää olla niin pirusti? Riittää kun tekee 1-2 liikettä/lihasryhmä kunnolla ei siellä salilla tarvi kolmea tuntia roikkua hinkkaamassa eri laitteita.

Ei kai wangster ole tehnyt 1-jakoista kerran viikkoon?! :lol2:

EDIT. Mähän sanoin, että ei sillä opi kun kyselee tyhmiä omassa threadissa! Voihan LOL!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En oo tehny :D:D:D kyl nyt sen verran oon oppinu ;) 3 jakosta oon tehny ma ke pe :D ni jos tykkään tehä tota 3 jakosta ni onko se viikko liikkeitten välissä liian pitkä aika tossa 3 jakosessa....? ku tosiaan diggaan siit ;)

Edit: Oon tainnu luoda ittestäni aika hölmön kuvan tänne :D:D

onko se viikko liikkeitten välissä liian pitkä aika tossa 3 jakosessa....? ku tosiaan diggaan siit ;)
Kaikki ohjelmat toimivat paremmin kuin se, että jäät sohvalle makailemaan. Eli tee ihan huoletta vaan tuota kolmijakoista kun kerran pidät siitä. Kukaan ei pysty kertomaan sinulle, mikä ohjelma toimisi juuri sinulla parhaiten, mutta ohjelma joka vituttaa jo valmiiksi ei varmasti tuo sitä optimaalista tulosta.

Noin sielt tuli 100% kaipaamani vastaus. kiitän:worship: tosissaan toi vaa tuntuu niin hyvältä ;)

No mä tein aluksi 4-jakoisella ja vailla mitään järkeä mistään, etenkään ravinnosta. Eli meni sitten parivuotta vähän kuntoilupuolelle tuo treenaaminen. Ei sinällään hukkaan tietenkään, mutta eipä siinä mitään ihmeellistä tulostakaan tullu.

Täälläkin kolme vuotta sitten vedettiin 5 kertaa viikkossa kroppa läpi. Kehitystä tuli nollapohjalta tosi hyvin, mutta ruokapuoli oli vajaa. Selkiä ja vatsoja jotain sadan sarjaa ja sitä rataa...

Joskus teininä tuli reenattua x-jakoisella ohjelmalla. Siis ei mitään järkeä missään. Serkun yläkerrassa nosteltiin välillä varmaan viis tuntia putkeen. Välillä juotiin kahvia ja poltettiin tupakkaa:down: . Tehtiin kyllä muutakin kuin penkkiä ja hauista:thumbs: .

Myöhemmin kun alkoi jotain järkeä olla touhussa ja aloin käydä paikallisella kuntosalilla, taisi salin pitäjä tehdä mulle kolmijakosen ohjelman. Kolmijakoisella ohjelmalla oonkin tehnyt suurimman osan ajasta. 3-4 kertaa viikossa salilla. Toimii mielestäni ihan hyvin, mikäli syöminen on kunnossa. 2-jakoisella oon myös tehny. Toimii helvetin hyvin ja tulosta tulee. Jollain tavalla "palan loppuun" helpommin 2-jakoisella.

Itselläni toimii hyvin 2-jakoisen ja 3-jakoisen vuorotteleminen. 1/2-1 vuotta kerrallaan ja vaihto. 1-jakoista en ole koskaan kokeillut, mutta olen kyllä kuullut hyvää palautetta HST:sta ja 1-jakoisesta muutenkin. Pitänee kokeilla. Ei voi kuin viisastua.

En oo tehny :D:D:D kyl nyt sen verran oon oppinu ;) 3 jakosta oon tehny ma ke pe :D ni jos tykkään tehä tota 3 jakosta ni onko se viikko liikkeitten välissä liian pitkä aika tossa 3 jakosessa....? ku tosiaan diggaan siit ;)

Edit: Oon tainnu luoda ittestäni aika hölmön kuvan tänne :D:D

Tee 3-jakosta vaikka 2on 1off, lyhenee se kierto. Pakkoko ne treenipäivät on olla makepe? Näin mä teen.

ai esim ma,ti,to? emt kyl mulle riittää nyt aluks toi ma ke pe.. vaihan sitte ku oon vaik 2-3kk tehny jos ei tulosta tuu..

Joskus teininä tuli reenattua x-jakoisella ohjelmalla. Siis ei mitään järkeä missään. Serkun yläkerrassa nosteltiin välillä varmaan viis tuntia putkeen. Välillä juotiin kahvia ja poltettiin tupakkaa:down: . Tehtiin kyllä muutakin kuin penkkiä ja hauista:thumbs: .

Tässä on jotain sitä maagista kunnon treenaamisen meininkiä;)
Vielä kun ottais ruokaa välissä ja ottais kunnon päiväunet ja taas alkais reenaa niin avot;)

ai esim ma,ti,to? emt kyl mulle riittää nyt aluks toi ma ke pe.. vaihan sitte ku oon vaik 2-3kk tehny jos ei tulosta tuu..

Noinhan se menee, treenit siis ma1, ti2, to3, pe1, su2, ma3, jne... Mä tykkään ainaki tosta jaosta, hyvin ehtii palautua. (ainakin mun satujumppa-intensiteetillä)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom