Kun mikään ei ole hyvin avovaimon kanssa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
macg sanoi:
onhan ihmiset yksilöitä, mutta normaalisti on aika helppo löytää myös sukupuolesta johtuvia eroja. malliesimerkki on tuo sun ylläoleva lause; "Tai sitten kyse on siitä, että SINÄ et vain käsitä sitä asiaa isoksi ja merkittäväksi, vaikka se sellainen olisikin. :)" kuulostaa jotenkin niin tutulta, siis naisen suusta. mä nimeomaan tykkään semmoisista ominaisuuksista mitä mulla ei ole, mutta mitä naiselta löytyy. olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä että naisen ja miehen ajattelutavassa on eroja. johtuu se sitten kasvatuksesta, geeneistä tai mistä tahansa.

Naulankantaan!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tai sitten miehellä on suurempi toleranssi arkielämän pikku epäkohtia kohtaan. Tai pienempi kynnys lähteä aktiivisesti tekemään jotain asioiden hyväksi jos asiat tuntuvat olevan huonosti. Siinä missä nainen sortuu nalkuttamaan ja murjottamaan.

Tuota minä ajoin takaa. Jos suhteessa on miehen mielestä epäkohtia, niin ei tällöin mieskään ole täysin tyytyväinen, huolimatta siitä ollaanko epäkohdista hiljaa vai nalkutetaanko niistä. On siis perusteetonta sanoa, että "naisesta ei koskaan saa täysin tyytyväistä", koska se pätee yleisesti ihmisiin.

Mä siis yritän about 8 päivänä viikossa patistaa muijaa ettimään itelleen jonkun mieleisen harrastuksen, uusia kavereita, ihan mitä tahansa. Mä annan sen 99% mennä vapaasti niinku menee, mutta kun ei!

Mä oon todennu jo sata kertaa että mä annan sen mennä niin paljon kun se itte haluaa, eikä se ainakaan siitä kiinni ole etteikö saisi omaa aikaa tarpeeksi, mieluummin sitä on liian vähän minun kanssa kuin liian paljon...

Ps. Ei oo vielä tänään nalkuttanu mistään...Outoa...Hmm, kuka soitti sille ja kertoi mitä mä tänne kirjottelen...?

Ehkä se haluaa vaihteeksi kuulla jotain tyylin "Jäädäänkö tänään kahdestaan kotiin?" sen ainaisen "hanki harrastus!" sijaan...

Ei hyvältä vaikuta, jos vaan odotat, koska muijasi tekee jotain väärin ja etsimällä etsit negatiivisia asioita sen tekemisistä ja sanomisista. Siltä se nimittäin tänne kuulostaa. Jonkinlainen ahdistus taitaa olla päällä.

Mulla on Andreelle kaksi sanaa: Kasva. Aikuiseksi.

Ja jätä ihmeessä vaimokkeesi, daami ansaitsee varmasti parempaa kuin sinä, jonka mielestä on tarpeen ilmoittaa, että hei, käytän yhteistä koiraa kusella! Selvästi olette muuttaneet yhteen liian nuorina.

Sellainen juttu vielä, että en tiedä millaisia aivottomia bimboja teidän Gänstä-piirien tyttöystävät yleensä ovat, mutta jos minulla olisi miesystävä ja kaveri olisi ilmoittamatta pois edes kolme PÄIVÄÄ, hän saattaisi huomata että on aika tylsää tulla kotiin jos lukot on sarjoitettu uudelleen ja henkilökohtaiset tavarat jätesäkissä pihalla.

N.O.Kummonen sanoi:
Ehkä se haluaa vaihteeksi kuulla jotain tyylin "Jäädäänkö tänään kahdestaan kotiin?" sen ainaisen "hanki harrastus!" sijaan...
Ei hyvältä vaikuta, jos vaan odotat, koska muijasi tekee jotain väärin ja etsimällä etsit negatiivisia asioita sen tekemisistä ja sanomisista. Siltä se nimittäin tänne kuulostaa. Jonkinlainen ahdistus taitaa olla päällä.

ulkopuolisen on hyvin vaikea sanoa etsiikö joku negatiivisia asioita vai ei. ainakin mun korvaan kuulosti tosi kovilta nuo N.O.Kummosen kommentit. kyllä se mua ainakin haittaa jos mun tyttökaverilla ei ns.ole omaa elämää. ja silloin saattaa ruveta ahdistamaan.

reinhardt sanoi:

Ja jätä ihmeessä vaimokkeesi, daami ansaitsee varmasti parempaa kuin sinä, jonka mielestä on tarpeen ilmoittaa, että hei, käytän yhteistä koiraa kusella! Selvästi olette muuttaneet yhteen liian nuorina.

Sellainen juttu vielä, että en tiedä millaisia aivottomia bimboja teidän Gänstä-piirien tyttöystävät yleensä ovat, mutta jos minulla olisi miesystävä ja kaveri olisi ilmoittamatta pois edes kolme PÄIVÄÄ, hän saattaisi huomata että on aika tylsää tulla kotiin jos lukot on sarjoitettu uudelleen ja henkilökohtaiset tavarat jätesäkissä pihalla.

:down: tulipa todellista :anssi: . jos sun kommenttisi ovat noin rakentavia, ei voi kun sanoa kasva itse aikuiseksi! millä perusteella arvostelet toisia ihmisiä? heidän älykkyyttään? :wall: :wall: :wall:

macg sanoi:
:down: tulipa todellista :anssi: . jos sun kommenttisi ovat noin rakentavia, ei voi kun sanoa kasva itse aikuiseksi! millä perusteella arvostelet toisia ihmisiä? heidän älykkyyttään? :wall: :wall: :wall:

no oon kyllä henk.koht samoilla linjoilla ku reinhardt..
Jos kumppani olisi päivän, saatikka kauempaa kadoksissa, niin kyllähän siinä olisi jo kytille soiteltu paniikissa jne.
Ei hyvä.
Vieläkin: keskustelkaa. Jos se ei tuota tulosta, niin erotkaa. Maailma on täynnä ihania tytsejä, joten..

:piis:

subotai sanoi:
no oon kyllä henk.koht samoilla linjoilla ku reinhardt..
Jos kumppani olisi päivän, saatikka kauempaa kadoksissa, niin kyllähän siinä olisi jo kytille soiteltu paniikissa jne.
Ei hyvä.
Vieläkin: keskustelkaa. Jos se ei tuota tulosta, niin erotkaa. Maailma on täynnä ihania tytsejä, joten..

:piis:

en mäkään mitään lappuja suosittele jättämään.. mielipiteitä saa esittää mutta reinhardtin kannattaisi miettiä hetki, ettei tulisi loukattua poikakaveria, tyttökaveria ja jotain muuta siinä sivussa. jos noin tökerösti esittää asiansa niin voi itku :itku:

reinhardt sanoi:

Voi jeesus mitä paskaa.Jos muijasi toimii kuin Reinhard(aikuismaisesti???)toimisi niin sitten soitto poliisille ja siitä ovesta todellakin mennään sisään sinun kotiisi vaikka voimatoimin.

Lappumeiniki ei mielestäni kannata. Puhuminenhan tuossa auttaa. Ja jos ei muuta vaihtoehtoa, niin lusikat jakoon!

On se kumma, kun pitää miesten saada aina omaa aikaa ja naiset vinkuu koko ajan?
Entäs jos yhdessä käydään salilla ja viihtyy muutenkin hyvin yhdessä?`Sellaisiakin pareja on olemassa...

Nykyään meno tuntuu olevan sellaista, että toisen tai kummankin on juostava "oman ajan" ja harrastusten eli baarien perässä erillään ja sitten soitellaan "missä sä oot ja monelta tuut"!

Itselle ei tuollainen sovi. Mutta totta on myös se, että omaa aikaa ja ystäviä tulisi kumppaneilla olla, ettei aivan läheisriippuvuuden puolelle mene..

Teille molemmille tekisi varmaan hyvää asua yksin!
Itse muutin hyvin pian yhteen nykyisen aviomieheni kanssa, olin tuolloin 19-vuotias, ja tavarani olen meinannut pakata pari kertaa tässä matkan varrella.
Kun alkuhuuma katoaa ja arki astuu tilalle niin siinä sitä ollaan. Onneksi itse olen ollut sen verran sisukas ettei periksi ole annettu helpolla.
Miehelläni on ollut sietämistä meikäläisen kanssa, sillä olenhan jotunut kasvamaan aikuiseksi kun taas mieheni, joka on minua melkein 10 vuotta vanhempi, oli jo ne ajat käynyt aikoja sitten läpi.
Ja meillä kun alussa oli miehen puolelta pettämistä, niin kyllä se nuoren neidon ajoi maan rakoon. Nykyään ei juuri mikään asia jaksa hetkauttaa ja on turvallista olla kun tietää ettei meidän suhde helpolla kaadu.
Itselläkin mennyt välillä vähän lujaa, mutta en ole antanut houkutuksille periksi. Ja jos tästä jotain on oppinut niin sen, että toista ei voi omistaa ja toista täytyy rakastaa ehdoitta ja kunnioittaa.

Joko selvitätte asianne perin pohjin tai erkanette eri teille. Liian helpolla ei saa antaa periksi!
Olikohan tässäkään viestissä taas mitään järkee... :david:

ulkopuolisen on hyvin vaikea sanoa etsiikö joku negatiivisia asioita vai ei. ainakin mun korvaan kuulosti tosi kovilta nuo N.O.Kummosen kommentit. kyllä se mua ainakin haittaa jos mun tyttökaverilla ei ns.ole omaa elämää. ja silloin saattaa ruveta ahdistamaan.

No läheisenä ystävänä ja "sisäpuolisena" voit varmaan paremmin kertoa mulle, mitä oikeasti tapahtuu, jos mies kirjoittelee kommentteja:

Ei oo vielä tänään nalkuttanu mistään...Outoa...Hmm, kuka soitti sille ja kertoi mitä mä tänne kirjottelen...?

Nyt se on lenkillä koiran kanssa, ja veikkaan että seuraavan vartin sisään alkaa taas joku vitun nalkutus jostain asiasta...

Ennen valitti siitä, kun olin liikaa menossa, nyt valittaa siitä, että olen tylsä kun en käy baareissa etc...

Toi mun mielestä kuulostaa siltä, että etsii negatiivisia asioita. Ja totta vitussa olen ulkopuolinen ja ulkopuolisena saan käsityksen asioista sen mukaan miten ne kirjoitetaan. En voi tietää mitä oikeasti tapahtuu, joten parasta kirjoittaa sen mukaan.

Mua taas haittaisi, jos mut patistettaisiin salille tai jonnekin baarin kavereiden kanssa silloin, kun haluaisin viettää aikaa kahden tyttöystäväni kanssa.

:offtopic: Yleensä, jos ollaan itse kovasti menevää sorttia, niin patistetaanko sitä puolisoakin menemään vain sen takia, että huono omatunto paranisi? Eihän se voi haitata ketään oikeasti, jos toinen istuu kotona. Menevä ei vain ymmärrä, että toinen ei välttämättä kärsi yksinolosta kotona, vaan ajattelee miten itse kärsisi yksin ja tästä johtuen ehkä patistelee toista menemään.

macg sanoi:
onhan ihmiset yksilöitä, mutta normaalisti on aika helppo löytää myös sukupuolesta johtuvia eroja. malliesimerkki on tuo sun ylläoleva lause; "Tai sitten kyse on siitä, että SINÄ et vain käsitä sitä asiaa isoksi ja merkittäväksi, vaikka se sellainen olisikin. :)" kuulostaa jotenkin niin tutulta, siis naisen suusta. mä nimeomaan tykkään semmoisista ominaisuuksista mitä mulla ei ole, mutta mitä naiselta löytyy. olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä että naisen ja miehen ajattelutavassa on eroja. johtuu se sitten kasvatuksesta, geeneistä tai mistä tahansa.

Jaahas... näköjään tuo hymiökään ei sitten kertonut riittävän selkeästi, että kyseessä oli pilke silmäkulmassa heitetty kommentti omassa postissani quottaamaani pätkään. Ensi kerralla muistan liittää ratakiskon mukaan. :)

Ja eivätköhän nuo ajattelutavan erot ole aika pitkälti kasvatuksen tulosta, väittäisin. Valitettavasti.

Reinhardt ilmaisi asiansa ehkä hieman karusti, mutta edelleen olen pohjimmiltani ihan samaa mieltä kuin hänkin: Jos minun kumppanini tekisi katoamistempun ja jättäisi pelkurimaisesti vain lapun pöydälle, niin itse kantaisi tylysti myös tavaransa pihalle ja sanoisin sayonara. Kyllä sen verran pitää miehessä miestä olla (ja naisessa naista), että asioita keskustellaan kasvokkain eikä pötkitä jonkin lippulappusen turvin kaverin nurkkiin.

N.O.Kummonen sanoi:
Toi mun mielestä kuulostaa siltä, että etsii negatiivisia asioita. Ja totta vitussa olen ulkopuolinen ja ulkopuolisena saan käsityksen asioista sen mukaan miten ne kirjoitetaan. En voi tietää mitä oikeasti tapahtuu, joten parasta kirjoittaa sen mukaan.

Mua taas haittaisi, jos mut patistettaisiin salille tai jonnekin baarin kavereiden kanssa silloin, kun haluaisin viettää aikaa kahden tyttöystäväni kanssa.

:offtopic: Yleensä, jos ollaan itse kovasti menevää sorttia, niin patistetaanko sitä puolisoakin menemään vain sen takia, että huono omatunto paranisi? Eihän se voi haitata ketään oikeasti, jos toinen istuu kotona. Menevä ei vain ymmärrä, että toinen ei välttämättä kärsi yksinolosta kotona, vaan ajattelee miten itse kärsisi yksin ja tästä johtuen ehkä patistelee toista menemään.

mä taas en saa selvää kumpi tossa tekee mitäkin. jos toinen nalkuttaa oikeasti joka asiasta, niin mua se ainakin vituttaisi. ei siinä auttaisi mikään positiivinen ajattelu. se on taas eri asia mitä kukakin tarkoittaa nalkuttamisella. ja jos siihen nalkuttamiseen on syy niin kait se silloin on hyväksyttävä.

eihän se varmaan haittaa istuuko joku kotona. mutta se voi haitata jos se joku estää sua vaikka harrastamasta mitään. tällaisiäkin tapauksia tiedän. kun on kaksi ihmistä kyseessä tuskin mitään mustavalkoista totuutta on olemassa. kyllä mä ymmärrän ainakin osan siitä mitä sanot, mutta aika mustavalkoisesti ajattelet, siksi kritiikki.

oon Gillyannen kaa siis samaa mieltä..

MUTTA, tää thread on ollut mielestä erihyvä. Vaikka jotkuu kommentit (tietenkin) on aivan pölhöjä (siis mun mielestä), niin hyvää kelailua.
Lisää tälläistä, eikä ainaista eipäs-juupas-väittelyä ;)

subotai sanoi:
MUTTA, tää thread on ollut mielestä erihyvä. Vaikka jotkuu kommentit (tietenkin) on aivan pölhöjä (siis mun mielestä), niin hyvää kelailua.
Lisää tälläistä, eikä ainaista eipäs-juupas-väittelyä ;)

:offtopic:
:thumbs: välillä on kiva kun pääsee sanomaan oman mielipiteensä. mutta kuitenkin hyvin perusteltu erilainen näkymys on vielä mukavampi kuulla. jos kuuntelee myös muita, saattaa oppia jotain uuttakin.

välillä tulee sanottua asioita kärkevästi, miettimättä. asiallisuus pitäisi kuitenkin säilyttää. jos on eri mieltä, ei musta tarvitse heti pilkata toisen älykkyyttä yms.

Gillyanne sanoi:
Reinhardt ilmaisi asiansa ehkä hieman karusti, mutta edelleen olen pohjimmiltani ihan samaa mieltä kuin hänkin: Jos minun kumppanini tekisi katoamistempun ja jättäisi pelkurimaisesti vain lapun pöydälle, niin itse kantaisi tylysti myös tavaransa pihalle ja sanoisin sayonara. Kyllä sen verran pitää miehessä miestä olla (ja naisessa naista), että asioita keskustellaan kasvokkain eikä pötkitä jonkin lippulappusen turvin kaverin nurkkiin.
Allekirjoitan täysin. Tosin vaikeata edes kuvitella tollasta tilannetta että minä tai avovaimo tekisi tollasta katoamistemppua missään tilanteessa. Kyllä pitää pystyä kasvokkain puhumaan tai vaikka huutamaan asiat halki. Ja jos lähtee niin sitten lopullisesti. Ei siinä ainakaan mitään miehekästä ole että tulee sitten parin viikon päästä takaisin kuin mitään ei olisi tapahtunut ja kuvittelee vaan "vähän kouluttavansa akkaa".

macg sanoi:
mä taas en saa selvää kumpi tossa tekee mitäkin. jos toinen nalkuttaa oikeasti joka asiasta, niin mua se ainakin vituttaisi. ei siinä auttaisi mikään positiivinen ajattelu. se on taas eri asia mitä kukakin tarkoittaa nalkuttamisella. ja jos siihen nalkuttamiseen on syy niin kait se silloin on hyväksyttävä.

Pitää kyllä täsmälleen paikkansa - hieman kärjistäen jotakuta ei haittaa, vaikka puolison suu kävisi melkeinpä 24/7, ja toisen mielestä nalkutusta on jo se, jos pyytää viemään roskat samalla, kun lähtee töihin tms.

macg sanoi:
eihän se varmaan haittaa istuuko joku kotona. mutta se voi haitata jos se joku estää sua vaikka harrastamasta mitään. tällaisiäkin tapauksia tiedän. kun on kaksi ihmistä kyseessä tuskin mitään mustavalkoista totuutta on olemassa.

Tässä olen kanssasi 100% samaa mieltä, mikään ei ikinä ole yksinkertaista, kun on ihmissuhteista kysymys. Ja kaiken tämän pähkäilyn keskellä kannattaa muistaa se, että me olemme kuulleet vain ja ainoastaan Andreen version asiasta, ja hänen tyttiksensä kertomus olisi todennäköisesti aivan toisenlainen - eikä todennäköisesti kumpikaan olisi toistaan oikeellisempi/objektiivisempi, sillä tottakai ihmiset katsovat näitä asioita aina vahvasti omalta kannaltaan.

Ero ei ole koskaan helppo asia, ja kannattaakin miettiä tarkkaan, eikö asioita voisi vielä selvittää, varsinkin kun ongelmat eivät nyt mielestäni mitään luokkaa valtava ole kuitenkaan. Mutta joskus se (siis ero) on myös ainoa toimiva ratkaisu. Onko se sitä tässä tapauksessa - sitä ei kukaan muu pysty sanomaan, kuin Andree ja hänen tyttöystävänsä, YHDESSÄ pohtien ja keskustellen, ilman mitään "dramaattisia" (lue: lapsellisia) tempauksia, joilla tuskin on mitään muuta vaikutusta kuin siltojen palaminen ja keskusteluyhteyden (lopullinen) tuhoutuminen.

Gillyanne sanoi:
Tässä olen kanssasi 100% samaa mieltä, mikään ei ikinä ole yksinkertaista, kun on ihmissuhteista kysymys. Ja kaiken tämän pähkäilyn keskellä kannattaa muistaa se, että me olemme kuulleet vain ja ainoastaan Andreen version asiasta, ja hänen tyttiksensä kertomus olisi todennäköisesti aivan toisenlainen - eikä todennäköisesti kumpikaan olisi toistaan oikeellisempi/objektiivisempi, sillä tottakai ihmiset katsovat näitä asioita aina vahvasti omalta kannaltaan.

joo kyllähän välillä tuntuu että itse on oikeassa ja tää vastapeluri täysin väärässä. mutta harvoin asiat näin ovat. kun andree on esittänyt oman versionsa, on tullut vähän mieleen, että on helppo takertua hänen sanomisiinsa. eli jos hän on miettinyt laittaa jonkun(typerän)lapun pöydälle ja lähteä vähäksi aikaa "lomalle". ei hän käsittääkseni ole mitään kuitenkaan tehnyt. jos pelkästä ajattelusta tuomittaisiin heti, niin mä ainakin tekisin kokoajan hirveitä virheitä.

Andree sanoi:
mä pyörin "gängstä" porukoissa, viina, huumeet, väkivalta ja yleensä kaikki paska on ollut tuttua junnusta asti.

Kesä tuli biletettyy kohtalaisen railakkaasti, muija yleensä kuskina tai jotain muuta...Nyt sitten syksyn tullen keräsin taas itteni ja alotin selvinpäin olemisen.
Ei tässä muuta voi, kuin ihmetellä mitä vittua normaalilta vaikuttava naisihminen oikein tekee sun seurassasi!? Suosittelen kaikille pakkislaisille aikuistumista ennen kuin alatte leikkiä kotia kenenkään kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom