Kun mikään ei ole hyvin avovaimon kanssa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
[avautuminen]

Kertokaas mulle pakkotoiston rakkausgurut ja auervaarat onko mulla oikeesti muuta vaihtoehtoa kun pistää kamat jakoon akan kanssa.

Tilanne suunnilleen tämä:

Kimpassa ollaan oltu reilu 2½ vuotta, josta yhdessä ollaan asuttu about pari vuotta, eli aika nopeesti muutettiin yhteen. Nyt on kaiken hyvän lisäksi oma kämppä(ts.pankin), koira, josta kumpikaan ei varmasti helpolla luovu, ja tietty akan nimissä oleva auto.
Ollaan kasvettu nuoruus aivan päinvastasissa piireissä, mä pyörin "gängstä" porukoissa, viina, huumeet, väkivalta ja yleensä kaikki paska on ollut tuttua junnusta asti.
Muija taas on ikänsä asunu maalla, ja vasta muutama vuosi sitten muutti kaupunkiin. Eläny elämänsä täysin suhteetta, lukuunottamatta yksiä ylinopeussakkoja...

Mulla on suhteellisen paljon kavereita, ja osa sellasia kenen kanssa joutuu oleen periaatteessa ilman muijan seuraa-> tästä johtuen mulla on aika paljon menoja. Muijalla ei taas hirveesti oo frendejä, on aina ollu suht yksinäinen(en kyllä ymmärrä miksi, tulee toimeen kaikkien kanssa, on sosiaalinen etc...)

Kesä tuli biletettyy kohtalaisen railakkaasti, muija yleensä kuskina tai jotain muuta...Nyt sitten syksyn tullen keräsin taas itteni ja alotin selvinpäin olemisen.
Ennen valitti siitä, kun olin liikaa menossa, nyt valittaa siitä, että olen tylsä kun en käy baareissa etc...
Jos oon kotona, pitäs olla menossa, jos oon menossa, pitäs olla kotona, mitään ei kuulemma koskaan tehdä yhdessä ja blaablaa...

Siis mitä helvettiä tässä voi tehdä?

Meinasin kokeilla sellasta, että hoidan KAIKKI maksut pois pyörimästä, pakkaan kamat, jätän akalle muutaman satkun rahaa ja muutan viikoksi-pariksi kaverin nurkkiin ilmottamatta muijalle mitään.
Jätän vaan lapun johon kirjotan että "muhun

EI SAA ottaa mitään yhteyttä!!!"

Sittenpähän näkee onko se elämä niin VITUN helppoa ja mukavaa ilman mua. Auton saa pitää, vaikka mulla sille ois enemmän käyttöä. Ja koiraa käytän ulkona sillä aikaa kun akka on töissä...

Onko kellään kokemuksia samanlaisesta tilanteesta???

[/avautuminen]

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosimies panisi tässä tilanteessa perseeseen, kuten itsekkin mainitset. Nooh, leikki leikkinä. Eiköhän asia kannata puida avokin kanssa kahdestaan eli pitää pikapalaveri, mitä yhteiselle tulevaisuudelle pitäisi tehdä. Tosimies ei jätä jotakin idioottimaista lappua pöydälle vaan kertoo face to face, mitä sydämessään tuntee. Jos tämäkään ei riitä niin ei liene vaikeaa osata tehdä omat johtopäätökset asiasta.

Ja muuten...koiran ulkoiluttamisesta ei saa ylimääräisiä pojoja. Jos omistaa tuollaisen luontokappaleen niin ulkoiluttaminen on osa tavallista arkea ja kuuluu sille, joka kynnelle milloinkin kykenee.

Vaikka palvelisit vaimoasi koko elämäsi yötä päivää, tekisit kaiken juuri niin kuin hän haluaa ja pitää tehdä, olet täydellinen isä, aviomies ja rakastaja jos teet yhden asian väärin, saat kuulla kuolinvuoteelle asti, miten huono mies/aviomies jne olet.

Sille ei voi mitään.

Sinun pitää elää omaa elämääsi ja olla rehellinen itsellesi. Jos se ei kelpaa, turha siinä on itseään kiduttaa.

Bad Karma sanoi:
Ja muuten...koiran ulkoiluttamisesta ei saa ylimääräisiä pojoja. Jos omistaa tuollaisen luontokappaleen niin ulkoiluttaminen on osa tavallista arkea ja kuuluu sille, joka kynnelle milloinkin kykenee.

Vitut mä siitä mitään pojoja kerää, haluun vaan ettei koira millään lailla kärsisi jos oltais erossa joitain viikkoja, ts. ei tartteis koko päivää odotella ulos pääsyä...
Tai kyllähän koira varmasti vaistoaa ettei nyt ole kaikki hyvin...

Lappu on siitä hyvä että saa aikaa miettiä tarpeeksi vastausta...Kaveri teki joskus samat, mutta oli kolme kuukautta poissa, ja tuli takas niinku mitään ei ois tapahtunu...Oli akka kuulemma vähäksi aikaa rauhottunu,,, :D

Mimmis hakee susta just tota villiä puolta koska se täydentää sen tylsää elämää. Jos oot tylsänä sen elämä ei saa virikkeitä. Ota eukkos välillä mukaan kuvioihin tai keksi sille jotain jännää. Huorasta ei saa kotiäitiä mutta toisin päin se varmaan onnistunee.

Annat emäntäs lukee lähettämäs viestin, silleen saatte asian pöydälle. Puhuminen voi olla vaan niin saatanan vaikeaa aloittaa joskus.

Andree sanoi:
Lappu on siitä hyvä että saa aikaa miettiä tarpeeksi vastausta...Kaveri teki joskus samat, mutta oli kolme kuukautta poissa, ja tuli takas niinku mitään ei ois tapahtunu...Oli akka kuulemma vähäksi aikaa rauhottunu,,, :D

Jos minun kumppanini tekisi noin, pistäisin tavaransa pihalle myös ---> olisi entinen kumppani sen jälkeen. IMO tuo lapun jättäminen ei ole mitään muuta kuin pelkuruutta ja kyvyttömyyttä kohdata ongelmaa aikuiseen tapaan eli KESKUSTELLEN. :evil:

Kuulostaa melko pieneltä ongelmalta. Ei ihme että ihmiset eroaa nykyään niin helposti, kun heti ollaan eroamassa, kun sattuu vähän huonommat ajat/tai ongelma eteen.

Andree sanoi:
[avautuminen]
Kesä tuli biletettyy kohtalaisen railakkaasti, muija yleensä kuskina tai jotain muuta...Nyt sitten syksyn tullen keräsin taas itteni ja alotin selvinpäin olemisen.
Ennen valitti siitä, kun olin liikaa menossa, nyt valittaa siitä, että olen tylsä kun en käy baareissa etc...
Jos oon kotona, pitäs olla menossa, jos oon menossa, pitäs olla kotona, mitään ei kuulemma koskaan tehdä yhdessä ja blaablaa...

[/avautuminen]

Mun mielestä ei kuullosta kovin vakavalta, jos tossa nyt on kaikki mitä kerrottavaa on.
Paljon tietenkin riippuu siitä miten tuo valitus tulee ilmi.
Jos sitä kerrottaessa hän oikein vittuilee ja naljailee niin ei kai siinä muuta ole kuin olettaa että hän on aivan kypsä sinuun ja kamojen pakkaus edessä.
Mutta jos tuo valitus tulee siten "ystävällisesti" niin voisi luulla että hän haluaa silti olla kanssasi.

Ja mikäli valitusta esiintyy lähinnä jatkuvasti ja joka asiasta ja et halua sitä kuunnella niin ite en ainakaan jaksaisi kattella sellaista.
Kannattaa sanoa ihan suoraan että alkaa pänniä tuo nariseminen.
Pyydä ohjeita, miten hän haluaisi sinun käyttäytyvän ja punnitse sitten itse, haluatko käyttäytyä niin ja tee siitä sitten johtopäätöksesi.

Esimerkki:
Alakerrassamme asuu n.25-vuotias pariskunta. Heillä on kanssa koiranpentu, n. 1 vuoden ikäinen. Lähes joka 3. päivä alhaalta kuuluu muijan kimitystä kun se kiljuu äijälleen. Ehkä tällä on jotain syytäkin mutta tuo tappelu on melko säännöllistä. Tässä tapauksessa on tehnyt monesti mieli mennä keskellä yötä potkiin ovea ja sanoa vain yksi sana avaajalle :"EROTKAA!"
Vittuako sitä nyhjää toisen kanssa jollei tosiaan kiinnosta tai ei vain yhteiselo suju.

Andree sanoi:
Meinasin kokeilla sellasta, että hoidan KAIKKI maksut pois pyörimästä, pakkaan kamat, jätän akalle muutaman satkun rahaa ja muutan viikoksi-pariksi kaverin nurkkiin ilmottamatta muijalle mitään.
Jätän vaan lapun johon kirjotan että "muhun EI SAA ottaa mitään yhteyttä!!!"

Aika raukkamainen jä älytön temppu olis, keskustelua käyntiin ja puitte asiat läpi, varaat vaikka jostain kylpylästä tai etelästä reissun teille, ja yllätät naises :)
Muutenkin nykyään luovutetaan liian helposti ja pidetään suhdetta liian itsestäänselvyytenä.

keijo s sanoi:
... Ota eukkos välillä mukaan kuvioihin tai keksi sille jotain jännää. ...

Kannattaa vähän kattoo mihin ottaa mukaan. Meikäläisen kaveripiirissä ongelmat tulee siitä, kun tyttöystävillä, ei ole omaa elämää. Ne raahautuu jokapaikkaan mukaan jätkiensä kanssa ja ihmettelee miksi jätkä haluaa omaa aikaa. "Kyllä mä voin ihan hyvin tulla puhuun jätkien juttuja."

:offtopic: mutta naurattaa/vituttaa aina kun kun joku nainen sanoo olevansa äijämäinen tai heittävänsä äijäläppää. :lol2:

En tiedä tilanteestasi juuri mitään, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa yrittää selvittää asiat keskustelemalla ja jos suhde ei vaan kerta kaikkiaan toimi niin ei siinä silloin kannata väkisin roikkua.

Oma edellinen suhde kesti neljä vuotta josta viimeiset kolme ja puoli asuttiin muijan kanssa yhdessä. Vähintään viimeiset pari vuotta suhteesta oli jatkuvaa riitelyä ja molemmat osapuolet olivat jatkuvasti enemmän tai vähemmän kyllästyneitä toiseen. Silti kummallakaan ei ollut pokkaa pistää hommaa lopullisesti poikki vaikka molemmat tajusivat ettei siitä enää tule yksinkertaisesti mitään. Asiaan vaikutti paljon yhteinen asunto ja paljon muutakin yhteistä omaisuutta, mutta siinä vaiheessa kun suhde on kestänyt useamman vuoden, on lopullinen eroaminen huonostakin suhteesta joka tapauksessa todella vaikea päätös.

Lopulta erään riidan jälkeisenä päivänä vain ilmoitin, että nyt tämä pelleily saa riittää, ei tässä ole kummallakaan mitään järkeä enää roikkua. Parin päivän sulattelun jälkeen muijakin myönsi, että olen ihan oikeassa ja pakkasi kamansa niin erottiin. Nyt ollaan tuon kyseisen tytön kanssa oikeastaan paremmissa väleissä kun juuri koskaan seurusteluaikana ja nähdään silloin tällöin ihan ystävinä ja molemmat taitavat olla tyytyväisiä siitä, että lopultakin erottiin.

Ainoa asia jota tuossa erossa kadun on, etten uskaltanut tehdä sitä aikaisemmin. Toki asioita yritettiin puhua selviksi moneen kertaan ja niin täytyykin tehdä ennen kuin mitään eroa alkaa edes miettimään, mutta joskus jättäminen on parasta mitä voi kumppaninsa hyväksi tehdä.

Minusta tuommoinen katoaminen ja lapun jättäminen pöydälle on raukkamaista ja valmiiksi tuhoon tuomittu yritys pelastaa suhde. Jos ei ongelmia pysty puhumalla selvittämään niin kannattaa vakavasti miettiä onko valmis seurustelemaankaan. Hyvinkin mahdollista, että muija "rauhoittuu" ja jonkun aikaa suhde näennäisesti toimii hyvin tuommoisen katoamistempun jälkeen, mutta jos suhteessa on ongelmia, ei tuo temppu niitä varmasti poista vaan hautaa korkeintaan jonnekin syvemmälle ja samat ongelmat ovat taas molemmilla edessä joskus myöhemmin uudestaan. Ainakin uskoisin, että näin olisi ollut omalla kohdalla. Edellä mainitun tapauksen ihmisiä ja taustoja mitenkään tuntematta on tietysti mahdotonta ulkopuolisena antaa mitään "oikeaa" toimintatapaa miten pitäisi menetellä.

Tsemppiä ja toivottavasti saatte asianne selvitettyä tavalla tai toisella.

Viimeksi muokattu:
Kämppä myyntiin ,koira itelle, auto muijalle.
Ja älkää nyt helvetissä kakaroita vielä alkako tekeen. :eek:
Parempi olla yksin rauhassa,kun kaksin riidoissa.
Tossa edellä jo todettiinkin,että tyytyväistä muijaa ei ole olemassakaan.
No joo... :david:

sellanen ihminen josta välitää niin ei sille tehdä et jätetään vain lappua pöydälle ja häivytään. se tuskin lisää arvostusta vaan satuttaa hyvinkin paljon ja siitä voi tulla sellanen fiilis "eikö se välittänykään musta tän enempää". kannattaa rauhassa keskustella asioista niinkuin aikuiset eikä satuttaa tollasella tavalla..

Unohda laput. Esitä toi asia muijalle ihan kasvokkain. Kerro mikä vaivaa, koeta saada muijasta irti mikä sillä mättää, jne. Jos homma ei muutu yrittämälläkään, niin sitten vaan kamat jakoon.

Jos muija välittää niin se kestää sen 2 viikkoa ja saattaapa jopa oivaltaa että hyvä mies tuo Andree. Ja voittehan sopia että aina kun sä lähdet viihteelle niin muija saa lähteä kuskiksi mukaan jos kiinnostaa.

Keksikää joku yhteinen harrastus, menkää vaikka muijan kanssa salille 3 kertaa viikossa. Mitä enemmän HC sali niin sen parempi. Näytät sille naiselle että kyllä mies on äijä. Samalla saattaisi hänkin kiinnostua "kunnon lajista".

Mitään lässyn lässyn keskusteluja ei kannata ruveta käymään joka päivä. Jos muija ei tajuu että miehellä on omat menot niin so not.

:david:

Hoida eukkosi paksuksi niin se jättää sut kyllä rauhaan kun saa tarpeeksi muuta ajateltavaa. :hyper:

Jätän vaan lapun johon kirjotan että "muhun

EI SAA ottaa mitään yhteyttä!!!"

Sittenpähän näkee onko se elämä niin VITUN helppoa ja mukavaa ilman mua. Auton saa pitää, vaikka mulla sille ois enemmän käyttöä. Ja koiraa käytän ulkona sillä aikaa kun akka on töissä...

Siis opetus muijalle! Tuo kertoo siitä, että olet vahvasti sitä mieltä, että sinä olet oikeassa ja "hyvä" suhteessanne ja muija on väärässä ja se "paha". Oletko oikeasti siinä asemassa, että sinun tulee vähän näpäyttää muijaa. On tainnut jäädä se gänstä-asenne päälle? Ajatteletko oikeasti, että teet palveluksen muijalle, kun ootte yhdessä?

Jos kuitenkin nyt vielä väität, että olet tasa-arvoinen ja kunnioitat muijaasi, niin mitä tekisit, jos tasa-arvoinen muijasi pitäisi turpansa kiinni jostain sinussa häntä häiritsevästä seikasta ja näpäyttäisi sinua samalla tavalla parin viikon äkkilähdöllä?

Keskustelu selvinpäin ja rauhallisesti auttaa, jos on auttaakseen. Pitää keskustella asenteella miten me saamme asiat kuntoon eikä "minä vs. sinä". Jos ei pysty asennoitumaan tilanteeseen ja näkemään, että olette yhdessä ja teillä on yhteinen ongelma ratkaistavana, ettekä vastakkain, niin sitten on ehkä parempi lopettaa.

Meni tossa kesällä 6½ vuoden avoliitto poikki. Oli omistuskämpät jne. eli paperisota jatkuu vieläkin. Vit*n stressaavaa.

Mutta kuitenkin eroa edelsi pitkä ja ilmaapuhdistava keskustelu ex:ni kaa. Elikkäs puitiin suhteemme pohjamutia myöten. Lopputuloksen siis toi ero, joka silloin tietenkin sattui ihan vietävästi, mutta oli paras ratkaisu, mitä oon vuosiin tehnyt. Nykyään ollaan frendejä ja molemmat on henkisesti huomattavasti paremmassa kunnossa kuin esim vuosi sitten.

--> eli rohkeasti vaan keskustelua aikaseksi. Kyllä aikuiset ihmiset osaa perus keskustelut käydä läpi. eli Subotaikin on sitä mieltä, että heivaa noi laput vaikka roskikseen.

Kyllä se siitä. :thumbs:

no jos noin mahtava ja ylivoimainen olet ja teet vaan kaikille pelkkää hyvää eikä tyttösi voi olla sinusta päivää erossa...

.. vaihtakaa vaikka viikoksi osia. ei se tiskaus, siivoaminen, ruuanlaitto yms. kovin paljon soffalla makoilua, kavereiden kanssa chillailua, salia ja koiran ulkoiluttamista raskaampaa ole. :jahas: tuommosesta häipymisestä ei seuraa varmasti mitään hyvää. luulee vaan että olet mennyt toisen tytön luokse ja kamat seuraa sitten perässä.

tuossa kyllä on hieman perääkin. tytöt ihastuu sinuun sellaisena kun olet sillä hetkellä. tovi eteenpäin ja ne jo haluaa muuttaa sinua (kesäksi pitää näkyä vatsalihasten yms.), sitten kun olet muuttunut mieleseksi, niin et enää ole se sama johon on aiemmin ihastuttu ja kickban tulee. =D elämme vaikeita aikoja veljet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom