SUPERCARB 1kg -40%

Kun liikkuminen muuttuu pakkomielteiseksi..

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Tänään töissä eräs sairaanhoitaja sanoi kauhistellen että huomaatko kuin paljon sä oot laihtunu, oot ihan kalpeekin, nyt nesteytykseen. Toinenkin työkaveri sanoi että oon hirmu hoikka. No nämä avas silmiä sen verta että nyt en oikeesti jaksa kuluttaa energiaani miettiessäni ruokia ja liikuntaa, en jaksa liikkua. otan kirjan käteen ja luen ja yritän parantua tästä, onneks mies on tukena ja kieltää mua liikkumasta rankasti :) aluks tää tuntu tosi ärsyttävältä ja mietin että hitto mitä toi komentelee mutta omaa parasta tässä haetaan. Pakkis jääköön muutamaks viikoks syrjään samoin kaikki fitness-laihdutus-treeni yms jutut. Nyt perkele saa peikko häädön lopullisesti !:curs:

Potkua näille viikoille!! Palaathan toki raportoimaan ja esittelemään Peikon nahkoja, joista saa vallan mainion taljan talven varalle ;)

Toivottavasti kaikilla menee hyvin?

Tuli tämä ketju mieleen tästä Ilta-Sanomien uutisesta. Lampenius käyttää termiä "treenibulimia".

"Olen edelleen kauhuissani nähtyäni itsestäni kuvatut filmit vuosilta 1999 ja 2000. Olin tuolloin sairaalahoidossa ortoreksian ja treenibulimian vuoksi. Treenasin kuin hullu joka päivä ja söin vain vihanneksia ja proteiinia", Lampenius kirjoittaa Facebook-sivullaan.

Linda Lampenius julkaisi sairaalakuvia syömishäiriöajaltaan - Viihde - Viihdeuutiset - Ilta-Sanomat

heissan! :) tulin päivittelemään vähän kuulumisia.

Oon visusti pysytellyt erossa kuntosalista, fitness blogeista, täältä, netissä surffannut lomalla vaan pakolliset :D pari päivää meni tuskaillessa että haluun liikkua, oli kamalan ahdistunut olo ja kun en voinut itse vaikuttaa syömisiin meinasin joskus suuttuakin miehelleni. tuli ihan pakokauhu että joudunko mä syömään oikeesti einespastaa tai eineslihapullia :face: pikkuhiljaa liikkumattomuuteen tottui ja voin sanoa että oon nauttinut elämästä täysin rinnoin (vaikka ne pienet onkin :D ). olen syönyt ihan helvetisti, lähinnä pyöräillyt tai kävellyt, ottanut iisisti ja nauttinut siitä lomatunteesta että mä syön mitä eteen tulee, en vaadi joka ruualla raejuustoa, syön aamusin muutakin kun kaurapuuroa yms. olen päästänyt hyvin irti rutiineista, nyt ne tuntuu jo kahen viikon jälkeen ihan naurettavilta. Etten voinut mennä mummille kylään siinä pelossa että siellä aina saa herkkuja, tuoretta pullaa tai lettuja. ihan hävettää.
Mietin yksi päivä tilaavani ruuaksi salaatin, mies sanoi että juuet todellakaan, kunnon ruokaa eikä kanin heiniä :D parempi vaihtari se olikin, sillä eipä salaatilla loppujen lopuksi kauaa jaksa mitään tehdä. Olen syönyt myös huoletta vaaleeta leipää, sillä huomasin että ruisleipä tekee todella pahaa vatsalleni, hirveitä väänteitä :( mulla on ärtynyt suolisto ollut pidemmän aikaa ja aina välillä se reagoi.

Olo on nesteinen, vatsassa ei suonet pullota, sikspäkki on jo vähän nesteiden peitossa, toisaalta oksettaa oma peilikva ja toisaalta tykkään olla normaali eikä sairaan näköinen.. :)

^Kuulostaa aivan loistavalta, hienoa! Sullahan on nyt hyvä polku auki tasapainoisenn, iloiseen treenaamiseen, jos haluat loman jälkeen aloittaa treenit. Eri tavalla kuin ennen, kuten syömisetkin. Ihanaa kun sulla on noin hyvä mies :).

Mä huomasin hassun jutun. Tässä alussa poltin rasvaa aika lailla, ja kun olen tosi laiha eikä lihaksia vielä ole, näytin kyllä aika aneemiselta. Nyt vaikka kirjaan syömiseni (jotta siis söisin tarpeeksi) syön kuitenkin nälän mukaan, eli jos on nälkä, syön enemmän kuin mitä ohjeistettu (alle en syö). Treenipäivänä siis esim. 2300 --> 2590 ckal. Ja muinakin päivinä reilusti yli 2000 ckal. Painoa on tullut nyt kaksi kiloa takaisin reilussa viikossa, ja läskiä ihan selvästi vatsaan ja peffaan, mutta mitä siitä? Kai siinä jotain lihastakin on mukana, outoa kyllä paljon vähemmän kuin läskiä (eikös sen pitäisi olla päinvastoin). Kuitenkin kiva näyttää terveemmältä. Hassu juttu oli siis se, että mulle(kin) kyllä meinasi tulla sellainen neuroottinen suhtautuminen tähän koko hommaan ja kroppaani, mutta nyt vaan päätin ottaa iisisti ja tajuta, ettei tuloksiakaan voi tulla hetkessä ja stressaamalla ei seuraa mitään hyvää.

Jätin pois myös mittanauhan päivittäin, samoin punnitsemisen, ja Tamronin vaa'an rasva- ja lihasprosenttien merkitsemisen (se näyttää ihan mitä sattuu eli mulle ihan liikaa rasvaprosentiksi, 29-30%, vrt. mun profiilikuvaa). Eli otan paljon rennommin, en vahdi lukuja ja senttejä. Salilla voimatasot kyllä nousee kivasti ja sen täyslepoviikonkin malttoi juuri pitää.

nojoo totta :) musta vaan tuntuu siltikin vaikka oon levännyt että oon jotenkin ihan väsyny. Pikkuhiljaa virkeempi mutta ajatuskin että treenais tuntuu vastenmieliseltä. Nyt mulla on vaan paha dilemma pääni sisällä, ennen lomaahan ajattelin että mä en voi jatkaa samalla tiukalla linjalla, nyt taas peikko hiipii osin takaisin ja ajattelen että olisipa kiva olla laihempi. Siis faktahan on että tää ''lihava'' olo taitaa olla korvien välissä mut olo on epämukava enkä viihdy just nytten. Kylpylässä käydessä lomalla mä huomasin miten naiset saunassa tuijotti vähän nyrpeen näkösenä, varmaan kattoivat että ei oo kivan näköstä luuviulun ja suonet pullottavan naisen näkeminen. En mä halua kyllä semmoseen oravanpyörään takasin. Mitä sitten jos on pehmeempi? niinkun sanoit myös niin kiva on olla terveemmän näkönen. Vielä kun oma silmä tottuis peilikuvaan, kuvaan jossa ei joka luu ylävartalossakaan näy eikä suonet pullota koko aikaa, varsinkaan mahassa. Syön ja nautin elämästä, en jaksa niitä enää miettiä. Pääasia että oon terveempi ja mua ei luulla sairaaksi.
Tästä on hyvä jatkaa siis lihaksenkasvatusta, sitten joskus :) vaa'alla en käy, se masentais ehkäpä, turha kapistus :)

tsemppiä meille kaikille, ei ole aina niin helppoa! :)

^sorry, jos puhuin tyhmyyksiä, taatusti tekee hyvää sun nyt vain levätä ja ottaa iisisti, ilmaan mitään tulevaisuuden treenisuunnitelmia! Varmaan siinä menee oma aikansa, että tosiaan tottuu uuteen peilikuvaan, mutta sitkeästi vaan!

nojoo :) mulla on ollu paljon mielitekoja treenata mutta kun vähän kokeilee niin ei teekkään mieli, ei vaan huvita. mua alkaa vähän kyllä tympii tää jatkuva syöminen, tai siis kun mä en enää osaa olla ilman herkkuja kun makuun pääs, tää ehkä pohjimmainen syy minkä takia oon ollu tosi tiukalla linjalla ruuan suhteen, lähtee helposti lapasesta. Tuntuu että lihakset on hautautunu höttönesteen alle mut elättelen toivoa et tilanne normalisoituu ja en enää koe olevani jättiläinen. Pelkään vaan mitä muut ajattelee, posket kun oli ihan lommolla niin nyt naama on omaan silmään ihan pönäkkä :D
ristiriitaisia tunteita siis ilmassa..
Lohduttaudun sillä että ei fitness tyypitkään koko ajan voi olla tiukassa nesteettömässä kunnossa, on sitä lihasta ravittava ja kasvatettava myös. toisaalta on ihanan rentoa syödä kun on nälkä, ottaa välipalaa, ilman kelloon tuijotusta, ottaa jätski kiskalta tai kyläillä ja odottaa onko jotain herkkuja. Sosiaalisempi musta on tullu, vaikka välillä ahdistaa niin että vois itkeä ja raivota mutta välillä oon ihan tyytyväinen.

mitenkä muilla menee?

päivittelenpäs taas aikani kuluksi kuulumisia... nyt kun on lomat lusittu ja palattu arkeen, löysin itseni taas lukemasta fitness blogeja ja pakkotoistoa :D liikkua ei tee mieli, tai no pää haluais mutta kroppa ei. Kävelykin tuntuu jotenkin vastenmieliseltä ja vähän huonolta, ei vaan jaksa! punttia kokeilin aamulla mutta kädet tuntuu olevan voimattomat, eikä innostusta löydy. en oikei ymmärrä olenko vieläkin jotenkin ylirasittunut ehkä? :O ruokapuoli on iisimpää, syön kun on nälkä ja reilusti, enää ei peilikuva ahdista ja kun on syönyt siivosti pari päivää tuntuu kun pöhötys ja nesteet olis lähtenyt liikkeelle :) ajattelinkin ottaa vielä hilliktysti, en koske painoihin, käyn kävelee tai pyöräilee jos oikeesti tekee mieli, jos ei tee niin makaan ennemmin vaikka sohvalla. vai olenko tullut laiskaksi? :D

Ylikunnosta palautuminen voi viedä kuukausiakin, joten ei hätää. Sulla on nyt oikea suunta aiempi tilanne huomioiden ja on loistavaa, että oot oppinut nyt syömään ja rentoutumaan. :)

nojoo totta :) kunhan tää löysäily ei vaan jäis päälle :D on sen verta nimittäin mukavaa touhua ja kaikki rankempi liikunta tuntuu erityisen huonolta, miten sitä on edes jaksanut rääkätä itteä niin paljon :/

Musta tuntuu, että olet oppinut sen kaikkein tärkeimmän: itsesi kuuntelemisen (ja kunnioittamisen). Sen jälkeen kaikki muu on vain hienosäätöä omalla tavallaan. Ja aika parantaa.

Jos kroppa ei halua eli jaksa, et tee. Juuri oikein. Ei sulla ole mitään hätää, ja onneksi muuten voit hyvin. Et taatusti ole laiska, vaan pitkästä aikaa inhimillinen. Ei voi eikä tarvitse olla supernainen, se vie vain huonoon lopputulokseen enemmin tai myöhemmin.

Nukuin viime yönä yli 11 tuntia. Torkutin kolme tuntia. Ei vaan jaksanut nousta. Tylsää tietty nukkua vikaa aurinkoista päivää, mutta toisaalta, kuuntelen itseäni. Illalla tuntui kurkussa herken vähän kipua (yleensä se kyllä liittyy ruokayliherkkyyksiin) ja jotenkin ollut voimaton olo, kaikki tuntuu nostpainavalta. Tänään olisi salipäivä, mutta jos myöhemmin vielä tuntuu samalta (ja juuri nyt ei tee mieli mennä salille, ekaa kertaa), niin sitten en mene. Niin yksinkertaistahan se on ;).

musta tuntuu myös että oon oikealla tiellä :) miksi tehdä jotain mistä ei enää nauti niinkun ennen? onko järkeä vaan suorittaa? eipä ole :D

Hienoa että oot nukkunut hyvin ja kiva kuulla että sullakin menee hyvin, rennosti :) mulla on myös ollut voimat poissa ja kaikki on joutunut tehdä väkisin, tuntuu että askel painaa ja vois vaan nukkua. onko sul paljon ruokayliherkkyyksiä? alkuviikosta vielä tuntu että oon valas, nyt mä oikeestaan nautin kun ei tarvi peitellä ruipeloita pullottavia käsivarsia, tosin syksy on ihanaa aikaa kun saa syyn käyttää isoja lämpimiä vaatteita eikä tarvii paljastella niinkun kesällä :D ruokahimot on ollu valtavat tänäänkin, voisin vain syödä, syödä ja niin olen syönytkin, leipään joku kumma himo, samoin makkaraan joten suolanpuutosta vissiinkin. taidankin mennä tekemään vielä iltapalaa numero kaks ja sitten unten maille.

hyvä me! :hyvä:

Ihanaa kuulla, että menee hyvin! Ja totta tuo ylikunnosta toipuminen, silloin kaikki "laiskottaa" ja kaikki maistuu!! Mutta voin luvata, että palautuminen tulee kyllä. Minäkin olen saanut jätettyä lopulta kaiken turhan höykäilyn pois ja joutunut jopa lisäämään kaloreita, kun ei paino ole silti lähtenyt tarpeeksi nousemaan. Mutta tässä on asian kanssa aivan ihana projekti elellä :)
Ja huomenna Lahteen, jei!!!

En mä kyllä täysillä käy kun epäilen tota ylikuntoa itellä, jostain sain päähäni että pah, olen vaan laiska ja sen turvin ei tartte liikkua :face: vaikka realistisesti kun katon liikkumisia niin iha sairastahan se on ku en kisaa tai muutakaan. Lääkärikin sanoi että olen aika lihaksikas, itellä olo on lähinnä pullero vaikka ei niin taida olla :D mä eilen annoin itelle luvan ostaa kaupasta taas mitä halusin ja mukaan läähti jätskii ja namuja sekä karjalanpiirakoita, ihme hiilarihimo vaivannu päiväkausia joten ehkä en uskalla sittenkään syödä tarpeeksi? Tänään aamulla olo, pöhöttynyt, vatsa keljuilee, tän siitä saa ja omatunto on nollissa. Kokeilin punttia, voimatasot ihan minimissä, ei vaan meinannu jaksaa ja pakolla tein puolen tunnin köykäsen reenin jaloille, tuntu että yks liike per lihasryhmäki on jo tarpeeks :( ei vaan irtoo ja vituttaa.

Se on kumma fakta että kun maha ei voi hyvin, ei voi koko ihminenkään. Ootteko huomannut samaa? Tukala olo mutta eiköhän tää katoa taas ku juo vettä paljon ja syö kunnolla.

Oon unohtanu tuon kirjan olemassaolon, voisin lueskella sitä taas, lomalla tuntu ettei sille oo tarvetta ollenkaan kun oli niin hyvä ja rento olla :) kaipaan niitä aikoja kun saatoin vaan mennä kauppaan, ostaa leffan, sipsejä, jotain hyvää ja syödä niitä ja nauttia ajasta ilman tätä sairaalloista huonoa oloa ja o antunnon kolkutuksia ja itseinhoa :( perkele suoraan sanottuna.

En mä kyllä täysillä käy kun epäilen tota ylikuntoa itellä, jostain sain päähäni että pah, olen vaan laiska ja sen turvin ei tartte liikkua :face: vaikka realistisesti kun katon liikkumisia niin iha sairastahan se on ku en kisaa tai muutakaan.
Se on just näin. Se liikuntamäärä oli ihan sairasta ja on PÄIVÄNSELVÄÄ, että olet saanut elimistösi jo jonkinasteiseen ylirastustilaan. Ylikunto on siis ylirasitustila joka tulee eri asteisina sen mukaan miten vakavasta tilasta on kysymys, ollaanko vasta ns. "over training"-tilassa vai jo päästetty se siitäkin yli ja kuormitus on jo hermostossa (joko sympaattinen tai parasympaattinen). Joten nyt sun pitää vaan kuunnella sitä kehoa ja jättää edelleen liikunta pois, korkeintaan kävelyä ja syödä mahdollisimman normaalisti ja myös niitä hiilareita vaikka keholle tapahtuisi mitä. Nyt normalisoit ja neutraloit sitä sun elimistöä. Anna sille aikaa. Oot oikealla tiellä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kiitos Tiuskis :) tuntuu välillä vaikeelta kun ei aamusta tee mitään fyysistä, väistämättä alan vähentää varmaan aamupalan määrääkin ettei tulisi lisää kiloja..nää on varmaan näitä vaikeimpia päiviä ja ajatuksa, ikäänkuin tuntisi kuin kroppa imee nesteet! Mutta on se hiilarimaailma vaan kettumainen, siitä vierottautuminen muun ku liikunnan avulla on pirun vaikeeta :face: onneksi alkaaa työt niin normalisoituu päivärytmi eikö tarvii koko ajan keksiä tekemistä, tylsät hetket on kamalia :(

Yhtenä päivänä kun kävin kävelyllä ja pysähdyin pissalle, tuntui että kädet vaan tärisi vaikken ollu oikeesti kun lompsutellut eteenpäin. Se oli kamala tunne, joten suuntasinkin autolle ja kotiin saman tien. Oon kyllä äkänenkin taas, mutta johtunee siitä etten ole nyt just sinut itteni kanssa kun morkkis syömisistä painaa päälle :/

Kiitos Tiuskis :) tuntuu välillä vaikeelta kun ei aamusta tee mitään fyysistä, väistämättä alan vähentää varmaan aamupalan määrääkin ettei tulisi lisää kiloja..nää on varmaan näitä vaikeimpia päiviä ja ajatuksa, ikäänkuin tuntisi kuin kroppa imee nesteet! Mutta on se hiilarimaailma vaan kettumainen, siitä vierottautuminen muun ku liikunnan avulla on pirun vaikeeta :face:
Noinhan siinä just käykin että kun elimistö on liian kovilla (liian vähän ruokaa, liian vähän hiilareita) niin se oikein imee itseensä kaiken ja siitä tulee turvotusta / nestepöhöä ja paino nousee. Se on väliaikaista. Mut elimistö tarvii sen palautuakseen. Mitä tarkoitat tuolla hiilarimaailmalla? Miks hiilareista pitää vierottua?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom