Kun kovalevy hajoaa...

...ja sieltä pitäisi saada pois useamman vuoden valokuvat, koko yhden firman asiat, yksi koulu ja jos ekstrana saisi leffat ja musiikit, niin kannattaako kilpailuttaa tuo työ eri firmoilla, kun verkkokauppa.com antoi mehevän tarjouksen 299,90e. Aika kova hinta, mutta korvaamaton tavara pitää saada turvaan jos mahdollista. Onko kokemuksia/ehdotuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hommaa toinen kovo, käyttis uudelle levylle ja laita tuo vanha rinnalle. Sen jälkeen koitat lukea levyä. Jos ei tämä auta niin netistä surffaamaan softaa levyn pelastukseen. Itse ainakin kokeilisin nuo ensin. Tietysti riippuu mitä siitä kovosta on hajonnut?

Muutamia ohjelmia datan palauttamiseen on mm. getbackdata jolla itse ainakin onnistuin pelastamaan osan kovon sisällöstä. näitä löytyy tietenkin myös muun merkkisiä/mallisia softia.

Kyseessä on kuitenkin läppäri, niin onnistuukohan siihen kytkeä rinnalle mitään. Mielessä on kyllä ollut ostaa lisäksi ulkoinen kovo. Pystyyköhän sille asentamaan käyttistä väliaikaisesti, että pystyisi toteuttamaan ton systeemin. Kun tuohon palveluun saa rahaa uppoomaan melkein enemmän, kuin ostaisi sekä sisäisen, että ulkoisen kovalevyn :rolleyes:

Voit ostaa adapterin millä saat sen kannettavan kovon käymään pöytäkoneeseen.

Vaikkapa ton tosta http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1304

Kannattaa ensin yrittää tolla. Jos se levy on kokonaan rikki ettei edes tunnistu niin ei verkkokauppa sille mitään voi tehdä, kun niillä ei ole mitään puhdastiloja, että sitä levyä voi ruveta avaamaan ja pelastamaan tietoja. Ne varmaankin vaan jollain softalla yrittää niitä tietoja kaivaa.

Ja tosiaankin jos se levy tunnistuu, mutta on muuten vaan sekaisin niin mahdollisesti ne tiedot saa palautettua. Itse palautin yhdeltä levyltä mikä oli mennyt sekaisin, mutta tunnistui kuitenkin.

Ihan "oikeasti" ainoastaan Ibas taitaa kaivella tietoja kunnolla hajonneilta levyiltä, muut ehkä hieman ronkkivat kovon piirikorttia ja yrittävät softalla pelastella.
Itse kysäsin työn puolesta palautuksen hintaa, niin 300€ diagnoosi per kovo ja toteutuneet palautukset 1900-4000€.
Elämä on... Varmuuskopiot ei.

Lähteekö se kovalevy "käyntiin ollenkaan vai onko leiponut kiinni ollenkaan? Jos lähtee vielä pyörittämään niin toivoa on. Muuten tulee kallis reissu.

Nimim. Sopivasti meni kouluhommia uusiksi joulukuussa...

Back
Ylös Bottom