Kumpi on parempi syödä paljon vähemmän laadukasta vai vähän laadukasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Punttimimmeissä on ollut ravintokeskustelua ja tänään nälkäpäissäni menin ja ostin juustohampparin, koska ei ollut aikaa edes ajatella mitään laaturuokaa.

Omassa tapauksessani pyrin syömään laaturuokaa ja kadonneen ruokahalun takia jää syömiset ihan hirvittävän vähille.

Onko parempi syödä liian vähän, mutta pelkästään laatua ja puhdasta ruokaa

VAI

parempi vetää sitten niitä juustohamppareita ja lihapullia ja perunamuusia sun muita ja saada ne päivän kalorit täyteen?

Olettakaamme kuitenkin, että molemmissa tapauksissa pitää huolen, että päivässä kertyy tarpeeksi proteiinia lihaskasvua varten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehdottomasti kalorit vaikka roskaruoasta, jos ei muuta vaihtoehtoa ole. Tyhmää olla nälissään, jos kerran ruokaa on tarjolla.

Mutta mitäs vikaa lihapullissa ja muusissa on? :kuola: :kuola: :kuola:

Edit: perhana, nyt alko ihan oikeesti tehä mieli äitin lihapullia :itku:

Riippuu tavoitteesta, liho vai laihdu?

Jos ei haluta surkastua voi hyvin vetää roskaruokaa, sitä paitsi se on hyvää!1.

Dieetillä kalori=kalori, kunhan pro ja ess. rasva saadaan.

sota?

Originally posted by Hippa
kadonneen ruokahalun takia jää syömiset ihan hirvittävän vähille.

mulla ainakaan tätä kyseistä ongelmaa ole esiintynyt ilmeisesti naisilla/tytöillä on erillainen tuo ruuansulatus systeemi..ja onhan tuo kalorimääräkin vissiin pikkuisen eri kaliiberia..:D

Originally posted by edelbrock
Ehdottomasti kalorit vaikka roskaruoasta, jos ei muuta vaihtoehtoa ole. Tyhmää olla nälissään, jos kerran ruokaa on tarjolla.

Ja voihan sitä soveltaa, ottaa pari hampparia, heivata pullat mäkeen ja väänttä ne "pihvit" tai ostaa salaatti ja kanahampurilainen, ottaa se kanapihvi ja rikkoo se salaatin sekaan. Kebab liha salaatilla jne.

Ei tollasta varmaan joka päivä kannata harrastaa, mutta jos ei oo muutakaan saatavilla niin rykäsee sitten jotain jossain, että saa ainakin proteiinia ja energiaa.

Mulle syömisestä on tullut iso ongelma, koska ruokahalua ei kertakaikkiaan ole. Mä pystyn olee tuntikausia syömättä, koska en oikeastaan tunne nälkää. Mulle tulee vaan huono olo.

Ja tää vituttaa. Vähemmän puhtaan ravinnon välttämisen takia jää sitten ruokailut tosi vähälle.

Yritän nyt ruveta lisää aerobista, jos vaikka auttaisi ruokahaluttomuuteen.

Originally posted by kekexx
Riippuu tavoitteesta, liho vai laihdu?

Kokonaiskalorimäärä ratkaisee. Jos vetää rajun bulkin jolla "maksimoidaan" anabolia niin kalorit on pari viikkoa 1000kcal yli kulutuksen, niin saa olla aika epeli jos tuollaisella energiasaannilla ei liho, oli sitten kotiruoka tai ei.

Juustohampparit on hyvää nopeeta hiilaria ja protskua, rasvat nyt on mitä on :D Mut tosiaan itse turvaudun tosi usein roskaruokaan koska se nyt on yksinkertasesti mahdottomuus jaksaa tehdä kotisafkoja ja saada 4500-5000kcal niiistä. Lihaskasvua on tullut siinä missä kotiruoallakin, mutta fläsääkin (jota poltellaan paraikaa veke).

auttaiskohan semmoinen homma et rupiaisit syömään "väkisin"..ja nostaisit päivän kalorimäärää..ja sitä kautta periaatteessa keho tottuisi tähän rytmiin..?

Aikoinaan kun rupesin laittamaan tota ruokapuolta kuntoon, opettelin syömään ihan kellon mukaan vaikkei olisi ollut yhtään nälkä. Alkuun tuntu vaikeelta (ei, taas pitää syödä...), mutta kyllä siihen tottui ja syöminen rupes näkymään tuloksissakin.

Nykyään taas pelkkä ajatuskin siitä, että pitäis olla yli kolme tuntia ilman ruokaa... :curs:

Paskaa on turha syödä. Kokeile vaikka jotain ateriankorviketta. Niistä saa sopivasti kaiken tarvittavan ja ei tarvitse syödä. Tavallaan mulla on myös ruokahaluongelma. Mutta. Mä ostin nyt sen DietMixin mistä tuolla PM:llä kyselin. (Maistuu pirtelölle kun sekottaa maitoon... ) Öhmh.. Ajatuskatkos... < < Poikkeen > >

pakkosyönti.com
Nälkä kasvaa syödessä eli pitää vaan koittaa syödä ja toivoa että nälkä tulisi helpommin ja syöminen oli helpompaa päivien tai viikkojen kuluttua.
;)

Eihän jokin tuplajuustohampurilainen edes ole kovin roskaruokaa, jos sen syö veden tai light limukan kanssa (prostkuja hyvä %).

Vasta ne sokeroidut juomat ja ranskalaiset alkavat käytännössä olemaan pahaksi, kun ovat kokonaan hiilareita ja/tai rasvaa eikä protsuja ole ollenkaan.

Mäkkärin ja Hesen kotisivuilta löytyy kaikkien tuotteiden ravintosisällöt, jos noita haluaa vertailla.

Eiköhän noista hiilareista kuitenkin suurin osa ole nopeita ja rasvoista suurin osa huonolaatuisia, eli ei ne oikealle ruualle pärjää.

Niin ja muistakaa että nyt saa kolme tuplajuustoa hintaan 4€. :)
=84g protskua! prot/hh/r(g) 28/33/25 x3 ja yhteensä 1410kcal

Proteiinin kilohinta korkeampi kuin Cross90. :D
:kuvia:

Kummasti laittaa noita lisäravinteiden hintoja perspektiiviin - eihän ne niin kalliitta ookkaan. :kuola:

Originally posted by Hippa
Mulle syömisestä on tullut iso ongelma, koska ruokahalua ei kertakaikkiaan ole. Mä pystyn olee tuntikausia syömättä, koska en oikeastaan tunne nälkää. Mulle tulee vaan huono olo.

Oletko ollut dieetillä äskettäin? Jonkun aikaa kun tietoisesti näkee nälkää, niin sen oppii puoliautomaattisesti painamaan taka-alalle, ja eka oire on matala verensokeri, tärinät ja huono olo. Sitä ei oikein tiedostakaan sitä ennen.

Niinkuin muutkin sanoo, "roskaruoka" ei välttämättä aina ole niin roskaa kuin annetaan ymmärtää. Just noiden hampparien huono puoli on siinä että kuituja on nihkeästi, ja rasvaa liikaa. Rasvan laatukin on vähän niin ja näin, mutta kaikenkaikkiaan onhan hamppari (ilman ranskiksia ja kolaa) nyt paljon parempi kuin esim. limsa tai irtokarkki. Jos tarkoitus on kerätä lihaa luiden päälle niin pakkohan sitä jostain on kalorit ottaa, eli ennemmin ajoittain tuota roskaakin kuin laatusafkaa liian vähän.

Toisaalta, kotona ruokaa tehden saa sekä laadullisesti että määrällisesti parempaa samalla rahasummalla, joten en oikein tajua miksi pitäisi tehdä joku kompromissi.

Originally posted by Missukka
Paskaa on turha syödä. Kokeile vaikka jotain ateriankorviketta. Niistä saa sopivasti kaiken tarvittavan ja ei tarvitse syödä.

Juu, samaa mieltä. Paskaa ei kannata syödä. Mutta mikä vika hampurilaisissa? :)
Jos niitä ateriakorvikkeita ei tarvitse syödä, niin letkullako ne laitetaan vai miten?

Mutta asiaan..
Silloin tällöin syötynä ei hampurilainen varmasti haittaa ja jos vaihtoehtona on ei mitään, niin parempi vetää se hampurilainen.
Kunhan ei nyt mene siihen, että ollaankin kaikki päivän ateriat vetämässä Hesellä..

Kysymys:

Miten sit on tämän hampurilaisen "huonouden" kanssa, jos jättää majoneesit pois?? Ei pahemmin maistu varmaan miltään..

yo:lle
hampurilainen = paskaa :urjo:
no toi nyt on kai maku asia. Mulla ei mene millään alas mikään muu "roskaruoka" ku pizza(?)... (mäenookoskaansyönymääkkärissä)
Minä ainakin juon ateriankorvikkeeni :)
Mutta ihan totta, jos vaikka viikossa syö kerran sen hampparin niin ei kai tuo paljon haittaa. Kai. Samanlaista höttöä majoneesilla ja ilman.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom